نوشته شده توسط : vakiel

قانون همواره محافظ جان و مال افراد است. اگر کسی بخواهد به سلامت جسمانی دیگری آسیب وارد کند قانون او را مجازات خواهد کرد. یکی از مجازات‌هایی که قانون در صورت آسیب به بدن و جسم اشخاص تعیین کرده است پرداخت دیه می‌باشد. هر عضو از بدن دارای دیه‌ مخصوص و مشخصی است. در این مطلب می‌خواهیم دیه از بین بردن پلک را بررسی کنیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: دیه پلک | دیه از بین رفتن پلک – پارگی – افتادگی – آسیب دیدن همزمان چشم و پلک

دیه و ماهیت حقوقی آن

از نظر عرفی دیه عبارت است از پولی که مجرم باید به شخص آسیب دیده پرداخت کند. در قانون مجازات اسلامی یک فصل کامل به دیه پرداخته شده است.

قانون گذار برای هر عضو بدن بر اساس میزان جراحت وارد شده دیه تعیین کرده است. یکی از این اعضا ‌‌‌‌پلک است. در صورتی که فردی باعث از بین بردن ‌‌‌‌پلک دیگری شود باید دیه آن را پرداخت نماید.

دیه از بین بردن پلک

در قانون در هنگام تعیین مقدار دیه میزان آسیب وارد شده را نیز در نظر می‌گیرند یعنی که مهم است آن عضو کاملا از بین رفته، یا اینکه فقط از کار افتاده و یا اینکه به نحو دیگری آسیب دیده است. از بین رفتن ‌‌‌‌پلک یعنی اینکه چشم شخص دیگر ‌‌‌‌پلک نداشته باشد. در این صورت فرد مجرم باید دیه از بردن ‌‌‌‌پلک را پرداخت نماید. اگر همراه با ‌‌‌‌پلک چشم هم از بین برود دیه چشم و ‌‌‌‌پلک هر کدام جدا باید پرداخت شود.

در ماده 590 قانون مجازات برای از بین رفتن ‌‌‌‌پلک سه حالت مطرح کرده است. در هر یک از این حالات دیه متفاوتی تعیین شده است.

دیه از بین رفتن هر پلک بالا

هر چشم دارای دو ‌‌‌‌پلک است یکی ‌‌‌‌پلک بالایی و یکی هم ‌‌‌‌پلک پایینی. در صورتی که ‌‌‌‌پلک بالایی فرد از بین برود باید یک ششم دیه کامل به فرد پرداخت شود. اگر دو ‌‌‌‌پلک بالا از بین برود برای هر کدام یک ششم دیه کامل پرداخت می‌شود.

دیه از بین رفتن هر پلک پایین

در صورتی که هر یک از ‌‌‌‌پلک‌های پایین از بین برود باید یک چهارم دیه کامل پرداخت گردد. وقتی که هر دو ‌‌‌‌پلک پایین از بین برود برای هر کدام یک چهارم دیه کامل پرداخت می‌شود.

دیه از بین رفتن هر چهار پلک

در صورتی که هم هر دو ‌‌‌‌پلک بالا و هم هر دو ‌‌‌‌پلک پایین مجموعا چهار ‌‌‌‌پلک از بین برود باید دیه کامل پرداخت شود.

سوالات متداول

دیه از بین رفتن پلک چه قدر است ؟

با توجه به اینکه چه مقدار از ‌‌‌‌پلک از بین رفته است میزان دیه متفاوت است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد دیه از بین رفتن ‌‌‌‌پلک می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیه پلک، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دیه پلک پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.


:: برچسب‌ها: دیه پلک | دیه از بین رفتن پلک – پارگی – افتادگی – آسیب دیدن همزمان چشم و پلک ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

در روستا اغلب املاک ‌به صورت قولنامه‌‌ای و بدون‌ سند معامله می‌شود. اما بهتر است مالکین برای املاک ‌خود سند روستایی تهیه نمایند تا ملکشان از اعتبار بیشتری برخوردار شود. در ادامه قصد داریم نحوه گرفتن سند روستایی را به طور کامل برایتان شرح دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 منبع: سند روستایی | گرفتن سند روستایی – نحوه – هزینه – صدور سند مالکیت

‌گرفتن سند روستایی

یکی از پرسش‌هایی که در ذهن اکثر‌ مالکان رو‌ستایی به وجود می‌آید این است که آیا می‌توانم برای ملک رو‌ستایی خود سند بگیرم و گرفتن سند رو‌ستایی چگونه امکانپذیر است‌‌؟ که در این مورد باید خدمتتان عرض کنیم گرفتن سند رو‌ستایی کار دشواری نیست و مالکانی که ملک رو‌ستایی دارند می‌توانند به راحتی برای ملک خود سند رو‌ستایی دریافت کنند.

نحوه گرفتن سند روستایی

برای گرفتن سند رو‌ستایی می‌بایست ابتدا برخی مدارک را به دهیاری آن ‌روستا تحویل دهید و از دهیاری بخواهید که برای ملک شما سند تنظیم کند. مدارک مورد نیاز برای تنظیم ‌سند به شرح زیر می‌باشند:

  • شناسنامه و کپی شناسنامه مالک.
  • اصل و کپی قولنامه ملک رو‌ستایی.
  • نقشه و تصویر ملک.
  • فرم درخواست سند توسط مالک.
  • کپی کارت پایان خدمت.

پس از اینکه این مدارک به دهیاری روستا تحویل داده شوند شخص دهیار درخواست مالک را بررسی می‌کند و با دریافت هزینه کارشناسی ملک او را بازرسی می‌کند. پس از بازرسی ملک شخص دهیار برای آن سند تنظیم می‌نماید و آن را امضا می‌نماید.

هزینه دریافت سند روستایی چقدر است‌‌ ؟

دریافت سند رو‌ستایی معمولا نیاز به صرف هزینه زیادی نخواهد داشت و مالک ‌با پرداخت هزینه بسیار کمی ‌می‌تواند سند ملک رو‌ستایی خود را به راحتی دریافت کند. اما ‌نکته‌‌ای که در این ‌مورد قابل توجه می‌باشد این است که هزینه دریافت سند رو‌ستایی با توجه به نوع ملک متفاوت می‌باشد، برای مثال سندی که برای یک ویلای رو‌ستایی بزرگ دریافت می‌شود هزینه بیشتری را نسبت به دریافت سند برای یک خانه کوچک رو‌ستایی در بر دارد.

اگر ملک روستایی بسیار قدیمی و فرسوده باشد می‌توان برای آن‌سند دریافت کرد‌‌ ؟

اینکه ملک رو‌ستایی تازه ساز است یا نه هیچ مانعی برای دریافت سند آن به وجود نمی‌آورد اما در برخی موارد که بازرس اداره اسناد تشخیص دهد ملک امکان ریزش و خسارت دارد تنظیم سند برای آن را تایید نمی‌کند و بهتر است در این موارد ابتدا ملک ‌بازسازی شود.

دریافت سند روستایی در صورت خلافی ملک

اگر ملک رو‌ستایی دارای خلافی باشد دریافت سند برای آن کمی‌ دشوار می‌شود. در این مورد اگر بازرس در حین بازرسی ملک متوجه خلافی آن شود مالک را ملزم می‌کند که خلافی ملکش را از بین ببرد و بعد دوباره درخواست تنظیم سند کند.

سوالات متدوال

آیا می‌توان برای املاک ‌رو‌ستایی سند دریافت کرد‌‌ ؟

بله دریافت سند برای املاک‌ رو‌ستایی به راحتی امکانپذیر است.

برای دریافت سند رو‌ستایی باید به کجا رجوع کرد‌‌ ؟

برای دریافت سند رو‌ستایی باید به دهیاری همان روستا مراجعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سند روستایی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سند روستایی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 



:: برچسب‌ها: سند روستایی | گرفتن سند روستایی – نحوه – هزینه – صدور سند مالکیت ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

قوانین آپارتمان نشینی چگونه باید اعمال شود؟ امروزه به دلیل ازدحام جمعیت مردم‌ به آپارتمان نشینی روی آورده‌‌اند. برای مثال در یک آپارتمان پنج طبقه پنج خانواده به صورت همزمان زندگی ‌‌می‌کنند. اما آپارتمان نشینی نیز قوانین بسیار زیادی دارد که ساکنین باید آن‌ها را رعایت کنند. در ادامه قصد داریم در مورد قوانین آپارتمان نشینی توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: قوانین آپارتمان نشینی | خلاصه قوانین شارژ – پارکینگ – مشاعات – آسانسور

قوانین آپارتمان نشینی

آپارتمان نشینی دارای قوانین بسیار زیادی است و این قوانین به این دلیل وضع شده‌‌اند که ساکنین آپارتمان بتوانند با آرامش بیشتری زندگی کنند و هیچکدام حقوق دیگری را ضایع نکند. تمام قوانین آپارتمان نشینی در زیر شرح داده شده است:

پارکینگ

قبل از اینکه آپارتمان را اجاره کنید ‌‌می‌بایست بپرسید که حق استفاده از پارکینگ آن را دارید یا نه و اگر این حق به شما داده شود ‌‌می‌بایست حتما آن را در اجاره نامه ذکر کنید. طبق قانون هیچ کدام از ساکنین آپارتمان ‌‌نمی‌توانند از پارکینگ دیگری استفاده کنند و در صورت استفاده مالک پارکینگ ‌‌می‌تواند اجاره مدت زمانی که همسایه‌ها از پارکینگش استفاده کرده‌‌اند را مطالبه نماید و این کار هیچ گونه منع قانونی ندارد.

  • چنانچه فردی بدون کسب اجازه خودروی خود را در پارکینگ فرد دیگری قرار دهد و با وجود تذکر باز هم خودروی خود را از پارکینگ او خارج نکند صاحب پارکینگ ‌‌می‌تواند از او شکایت کند و او محکوم به مجازات حبس و جریمه نقدی ‌‌می‌شود.
  • هیچکدام از ساکنین آپارتمان ‌‌نمی‌توانند بدون کسب اجازه از تمام ساکنین در پارکینگ مراسم عروسی، عزا، تولد و… برگزار کند و اجازه این کار را نخواهد داشت و برای این کار ‌‌می‌بایست از تمام ساکنین رضایت بگیرند.
  • هیچکس حق ندارد در پارکینگ وسیله‌های خود را مثل میز، صندلی و… قرار دهد و نگهداری حیوان در پارکینگ نیز غیر مجاز ‌‌می‌باشد.

آسانسور و پشت بام

  • اگر آپارتمان دارای آسانسور باربری نباشد هیچکدام از ساکنین حق ندارند که برای جابه‌جایی وسایل خود از آسانسور نفر بری آپارتمان استفاده کنند و چنانچه این کار را انجام دهند و آسانسور آسیبی ببیند ‌‌می‌بایست تمام هزینه تعمیرات آن را به طور کامل پرداخت نمایند.
  • هیچکدام از ساکنین حق ندارند وسایل خود را بر روی پوشش عایق پشت بام قرار دهند و اگر این کار را انجام دهند و به عایق پشت بام آسیبی برسانند ‌‌می‌بایست هزینه تعمیر آن ‌را به عهده بگیرند.

راه پله و راه رو

  • یکی از مهم‌‌‌ترین قوانین آپارتمان نشینی تمیز نگه داشتن راه پله ‌‌می‌باشد. ساکنین ‌‌می‌بایست راه پله را بسیار تمیز نگه دارند و در آن زباله نیندازند‌. چنانچه یکی از ساکنین درون راه پله زباله بریزد و یا آن را کثیف کند ‌‌می‌بایست در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن آن را تمیز نماید.
  • طبق قانون هیچکدام از ساکنین حق ندارد در راه پله جا کفشی، سطل زباله و… قرار دهد و این کار غیر مجاز ‌‌می‌باشد.

برای آشنایی با قوانین مربوط به شارژ آپارتمان خالی کلیک کنید.

قوانین مربوط به شارژ ساختمان در آپارتمان نشینی

شارژ ساختمان مواردی مثل دستمزد ماهیانه سرایدار، هزینه گاز، برق، آب، هزینه شوینده‌هایی که از آن‌ها برای تمیز کردن ساختمان استفاده ‌‌می‌شود و هزینه نگهداری از گیاهان داخل ساختمان را در بر می‌گیرد. در زیر تمام قوانین مربوط به شارژ ساختمان را شرح داده‌ایم:

  • چه کسی در واحد‌های ساختمان ساکن باشد چه نه صاحب یا مستاجر تمام واحد‌ها موظفند که هزینه شارژ ساختمان را بپردازند و اینکه کدام یک از آن‌ها این هزینه را پرداخت کند توافقی خواهد بود.
  • اگر جمعیت خانواده یکی از واحد‌ها زیاد‌‌‌تر شود آن واحد موظف است که هزینه شارژ بیشتری را نسبت به دیگر واحد‌ها پرداخت نماید.
  • اگر یکی از واحد‌های ساختمان هزینه شارژ را پرداخت نکند مدیر ساختمان ‌‌می‌تواند این موضوع را در مراجعه قضایی مطرح کند و خواهان مطالبه هزینه شارژ ساختمان از آن واحد شود. اما اگر فرد با این وجود نیز بازهم برای پرداخت شارژ ساختمان اقدام نکند مدیر ‌‌می‌تواند او را از دریافت امکانات ساختمان مثل استفاده از شوفاژ، آب، برق، گاز و… محروم نماید.
  • اگر فردی به قسمت‌های عمو‌‌می ‌ساختمان لطمه‌ای وارد کند موظف است که خسارت آن را پرداخت کند و این مبلغ ربطی به شارژ ساختمان ندارد.
  • هزینه شارژ ساختمان با توجه به مساحت هر واحد و جمعیت آن محاسبه ‌‌می‌شود اما تمامی واحد‌ها ‌‌می‌بایست هزینه‌های باغبان، آسانسور، سرایدار، نگهبان و… را به صورت مساوی پرداخت نمایند.

برای آشنایی با نحوه برخورد قانونی با صدای همسایه مزاحم کلیک کنید.

استفاده از مشاعات

مشاعات به بخش‌هایی از ساختمان گفته ‌‌می‌شود که در اجاره نامه هیچکدام از ساکنین ذکر ‌‌نمی‌شوند و در واقع مخصوص استفاده برای یک فرد خاص نیستند. مشاعات به راه پله، راه رو، حیاط، پارکینگ و… گفته ‌‌می‌شود که ‌همه ساکنین ‌‌می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند و هیچ یک نباید دیگری را از استفاده مشاعات محروم کند.

برخی قوانین کلی آپارتمان نشینی

  • اگر قصد دارید در خانه خود سینمای خانگی داشته باشید و یا موسیقی گوش دهید ‌‌می‌بایست خانه خود را عایق صدا کنید و نگذارید صدایی به طبقه بالا یا پایین شما برسد و ساکنین را مورد آزار قرار دهد.
  • اگر کودکی در آپارتمان زندگی ‌‌می‌کند ‌شما ‌‌نمی‌توانید به او بگویید که بازی نکند و یا‌ او را از انجام این کار منع کنید و به جای این کار ‌‌می‌بایست از پنجره‌های دوجداره استفاده نمایید تا صدای بازی کودکان باعث آزارتان نشود.
  • اگر ‌‌می‌خواهید خانه خود را تعمیر کنید بهتر است این کار را در روز‌های غیر تعطیل و در ساعات صبح و یا بعد از ظهر انجام دهید.
  • اگر دوست دارید از خدمات ساختمان که به صورت مشترک مابین شما و همسایگانتان ارائه ‌‌می‌شوند بیشتر استفاده کنید ‌‌می‌بایست حتما این موضوع را به مدیر ساختمان بگویید و برای پرداخت شارژ بیشتر اقدام کنید.
  • چنانچه قصد جا‌به‌جایی وسایلتان را دارید ‌‌می‌بایست در ساعاتی این ‌کار را انجام دهید که سرو صدای جابه‌جایی باعث آزار همسایگان نشود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قوا‌نین آپارتمان نشینی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قوا‌نین آپارتمان نشینی پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

قوانین ساختمان نشینی به چه دلیل وضع شده‌‌اند‌ ؟

برای آرامش بیشتر ساکنین آپارتمان.

آیا ریختن زباله در آپارتمان مجاز است‌ ؟

خیر

اگر جمعیت واحدی بیشتر شود هزینه شارژ آن ‌واحد چگونه خواهد بود‌ ؟

بیشتر ‌‌می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021
منبع: قوانین آپارتمان نشینی | خلاصه قوانین شارژ – پارکینگ – مشاعات – آسانسور



:: برچسب‌ها: قوانین آپارتمان نشینی | خلاصه قوانین شارژ – پارکینگ – مشاعات – آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا می‌دانید شکایت از پزشک چگونه انجام می‌شود؟ مسئولیت‌هایی که یک پزشک بر عهده دارد حیاتی و سرنوشت‌ساز است. و این مسئولیت‌ها گاهی ممکن است پزشکان را در تنگنا قرار دهد. وظایفی که یک پزشک بر عهده دارد با جان انسان‌ها، سلامتی جسمی و روانی آن‌ها و حقوق و ثروت و دارایی افراد ارتباط مستقیم دارد. بنابراین لازم است پزشک در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود دقت بسیار داشته باشد. اگر یک پزشک در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود سهل‌انگاری کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در ادامه به مسئله شکایت از پزشک متخلف و سهل‌انگار می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: شکایت از پزشک | مدارک لازم جهت شکایت از پزشکان

شکایت از پزشک

طبابت و پزشکی یکی از پیشه‌هایی است. که رابطه مستقیمی با سلامت و بهداشت جسم و روان انسان‌ها دارد. به همین دلیل اشتغال به پزشکی مسئولیت سنگین و خطیری برای پزشک به دنبال دارد. با توجه به رابطه مستقیم مسئولیت‌های یک پزشک با سلامت جان و روح بیمار، سهل‌انگاری وی در اقدامات پزشکی، ضررهای غیرقابل جبرانی وارد می‌کند.

به همین دلیل است که گاهی سهل‌انگاری‌های یک پزشک خواه از روی عمد و خواه سهواً موجب می‌شود که پزشک درگیر شکایات و دعاوی حقوقی و قضایی گردد. بیمارانی که به دلیل اقدامات نامناسب یک پزشک متوجه ضرر شدند در نظام حقوقی ما می‌توانند از پزشک معالج شکایت نمایند. هرچند گاهی ممکن است ضرر ایجادشده جبران‌ناپذیر باشد و با شکایت مشکل به وجود آمده حل نشود.

شکایت از پزشک بابت کدام جرائم و تخلفات می توان صورت بگیرد؟

خطاهای پزشکی را به طور کلی می‌توانیم به دودسته تقسیم کنیم. گاهی ممکن است تخلف و خطای پزشکی از قبل توسط پزشک برنامه‌ریزی ‌شده باشد. در واقع تخلف از روی عمد رقم بخورد. گاهی نیز ممکن است خطای پزشک بدون غرض اتفاق بیافتد. و به صورت سهوی و در حین حادثه‌ای رخ دهد.

قانون نیز جهت برقراری عدالت و حمایت از آسیب دیدگان جرائم و مجازات‌هایی را برای پزشکان متخلف تعیین کرده است. اما این مجازات‌ها و جرائم با توجه به انگیزه و دلیل پزشک، دفعات وقوع خطا توسط پزشک و عمدی یا سهوی بودن خطا اجرا می‌شود. همچنین مراجع قضایی متعدد و متفاوتی وجود دارد که به مسئله خطای پزشکی و شکایت آسیب‌دیدگان می‌پردازد.

مراجع قضایی صالح رسیدگی به شکایات از پزشک

اگر به علت سهل‌انگاری و خطای پزشک در دوران معالجه دچار ضرر و خسارت شدید. می‌توانید برای جبران خسارت وارده از پزشک معالج، در مراجع قانونی شکایت نمایید. اما پرسش این است برای ثبت و اقامه دعوا، باید به کدام مرجع قضایی مراجعه کنیم؟ شما به عنوان فرد آسیب‌دیده یا نماینده قانونی‌تان با توجه به نوع و شدت عارضه ایجادشده و دلیل ایجاد عارضه می‌توانید به مراجع صالح رسیدگی مراجعه نمایید.

مراجع صالح رسیدگی به شکایات علیه پزشکان عبارت هستند از: دادسرای جرائم پزشکی، دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی، دادگاه‌های عمومی، شورای حل اختلاف در مواردی که خسارت وارده زیر 5 میلیون باشد. و همچنین در برخی موارد معین مثل عدم پذیرش بیماران اورژانسی، تأسیس موسسه درمانی بدون پروانه طبابت، استفاده از افراد غیرمتخصص و… می‌توانید جهت شکایت از پزشک به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنید.

زمان مناسب برای شکایت از پزشک

مناسب‌ترین زمان ممکن برای اقامه دعوا علیه پزشک متخلف، بعد از ایجاد عارضه و قبل از آنکه بهبود ایجاد شود می‌باشد. به عبارتی قبل از آنکه آثار عارضه یا آسیب وارده تحلیل برود و زمانی که هنوز آثار آن چشمگیر است باید  اقدام به اقامه دعوا نمود.

اگر قصد اقامه دعوا علیه پزشک را دارید در زمان مناسب مذکور همگام با ثبت یک حساب در سامانه ثنا، مدارک مستندات لازم را جمع‌آوری نمایید. و به همراه اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه به مراجع ذی‌صلاح جهت اقامه دعوا علیه پزشک مراجعه نمایید. پیش‌تر مراجع ذی‌صلاح جهت رسیدگی به پرونده شکایات علیه پزشک را معرفی کردیم.

توجه داشته باشید به دلیل گستردگی و پیچیدگی پرونده شکایت از پزشک و حساسیت آن‌ها همچنین تأثیر آن بر روی آبرو و آینده یک پزشک رسیدگی بر این‌گونه پرونده‌ها با دقت انجام می‌شود. به همین دلیل مدت رسیدگی به این پرونده‌ها در حالت معمولی تا دو ماه طول می‌کشد.

مراحل و مدارک لازم جهت شکایت از پزشک

برای شروع فرآیند شکایت از پزشک ابتدا در سامانه ثنا یک حساب ایجاد نمایید. و مشخصات خود را در این سامانه ثبت کنید. سپس مدارک و مستندات لازم که نشان‌دهنده تخلف پزشک یا کادر درمان است که نتیجه این تخلف ورود آسیب به شما است را جمع‌آوری نمایید. و به همراه این مدارک، تصور و اصل مدارک هویتی خود جهت اقامه دعوا به یکی از مراجع ذی‌صلاح قضایی مراجعه نمایید. اما این مدارک که نشان‌دهنده تخلف پزشک یا کادر درمان است شامل موارد زیر می‌شود:

اول؛ تمامی تصاویر گرفته‌شده قبل و بعد از عمل یا اجرای درمان توسط پزشک. نظیر عکس‌های رادیولوژی یا ام آر آی و… که باید به صورت فیزیکی یا در لوح فشرده به مرجع قضایی ارائه شود.

دوم؛ پرونده پزشکی بیمار و نسخه‌ی درمانی که پزشک برای بیمار تجویز کرد به اضافه دفترچه درمانی بیمار که همگی این موارد اطلاعات مهم و راهبردی را در بردارند.

سوم؛ فیش و صورتحساب‌های پرداخت‌شده توسط بیمار و به طور کلی تمامی تراکنش‌های بیمار با پزشک که نشان‌دهنده جابه‌جایی مبالغ نامتعارف در قبال درمان است.

چهارم؛ تمامی اطلاعات و تماس‌هایی ردوبدل شده از طریق تلفن همراه، نامه، فکس و … شامل پیام‌های صوتی، تصویری و متنی که اطلاعات مفیدی را در خصوص حادثه در برداشته باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

جرائم پزشکان به چند دسته تقسیم می‌شوند ؟

خطاهای پزشکی به دودسته تقسیم می‌شود اول؛ خطای پزشکی از قبل توسط پزشک برنامه‌ریزی‌شده و از روی عمد باشد. دوم؛ خطای پزشک بدون غرض و به صورت سهوی و در حین حادثه‌ای رخ دهد.

برای شکایت از پزشک به کدام مرجع قضایی مراجعه کنیم ؟

دادسرای جرائم پزشکی، دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی، دادگاه‌های عمومی، شورای حل اختلاف در مواردی که خسارت وارده زیر 5 میلیون باشد. و همچنین در برخی موارد معین  به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: شکایت از پزشک | مدارک لازم جهت شکایت از پزشکان ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

پایان کار ساختمان را چطور دریافت کنیم؟ همانطور که‌ همه ما‌ می‌دانیم‌ ساخت و ساز عملی است که طی انجام آن ساختمان یا ویلا‌های زیادی در شهر ساخته می‌شوند. اما ساخت و ‌ساز نیز یکی از مواردی است که ‌باید تاییدیه قانونی بگیرد تا بتوان از ساختمان ساخته شده به راحتی استفاده کرد. در ادامه قصد داریم در مورد پایان کار و مراحل گرفتن آن توضیحات مختصری را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: پایان کار ساختمان | مراحل گرفتن پایان کار ساختمان – قوانین مهم – مدارک مورد نیاز

پایان کار ساختمان چیست‌‌ ؟

همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید از ساختمان خود به راحتی استفاده کنید‌ می‌بایست از شهرداری پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر بگیرید. پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر در واقع همان سندی است که پس از اتمام ساخت ساختمان به شما داده می‌شود و تایید می‌کند که ملک از هر نظر ‌‌بی‌عیب و نقص است.

طبق قانون هر چقدر هم که شما ساختمان خود را دقیق و قانونی ساخته باشید باید بازهم از شهرداری پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر بگیرید تا این مسئله به صورت رسمی ‌اثبات گردد. توجه داشته باشید افرادی که از گرفتن پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان خود خودداری می‌کنند بعد‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند که این مشکلات به دلیل نگرفتن پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر به وجود می‌آیند.

مراحل گرفتن پایان کار ساختمان از شهرداری

برای اینکه بتوانید پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان خود را از شهرداری دریافت کنید می‌بایست در مرحله اول مدارک‌ زیر را به شهرداری ارائه دهید:

اصل و کپی شناسنامه.

اصل و کپی سند ساختمان.

تصویر پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان.

رسید پرداخت عوارض نوسازی که در صورت نوسازی کردن ساختمان مورد نیاز می‌باشد.

پس از اینکه این مدارک‌ را به شهرداری ارائه نمودید و درخواست دریافت پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر کردید شهرداری نیز یکی از بازرسین ‌خود را می‌فرستد تا از ساختمان تکمیل شده شما دیدن کند و چنانچه ساختمان دارای تخلف باشد آن را برطرف نماید. وقتی بازرس شهرداری ساختمان را تایید نمود شهرداری سند پایان ساخت ساختمان شما را صادر نموده و به شما ارائه می‌دهد.

قوانین مهم در مورد پایان کار ساختمان

  • گرفتن پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان به عهده فرد سازنده ساختمان می‌باشد و او باید تمام هزینه‌های این ‌امر را نیز پرداخت کند. چنانچه او این ‌‌‌‌‌کا‌ر را انجام ندهد مالک می‌تواند الزام‌ او را به انجام این ‌‌‌‌‌کا‌ر از دادگاه خواستار شود.
  • اگر پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر دریافت نشود می‌توان ملک را فروخت اما حتما باید مدتی را برای دریافت پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر معین کرد تا سازنده پایان‌‌‌‌‌‌ کا‌ر را برای ملک فروخته شده دریافت نماید.
  • اگر ملک به دلایل مختلفی مثل وجود بدهی توقیف شده باشد باز هم می‌توان پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر آن را دریافت کرد و این ‌‌‌‌‌کا‌ر منع قانونی ندارد.
  • اگر ساختمان دارای پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر نباشد مالک نمی‌تواند سند آن ‌را به نام‌ فرد دیگری انتقال دهد.

عدم دریافت پا‌یان کار ساختمان

پیشنهاد می‌کنیم که برای ساختمان خود حتما پایان‌‌‌‌‌‌ کا‌ر دریافت کنید زیرا عدم دریافت پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر باعث مشکلات زیادی می‌شود و بعد‌ها نمی‌توان‌ به راحتی ساختمان را فروخت و یا تغییراتی در آن‌ ایجاد کرد. با گرفتن پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر به شهرداری اثبات می‌شود که ساختمان شما به صورت قانونی ساخته شده است و دارای خلافی نیست.

نکته‌ مهم: توجه داشته باشید که ‌اگر پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر با ساختمان شما مغایرت نداشته باشد هیچ مشکلی وجود ندارد و شما می‌توانید با رجوع به شهرداری خواهان اصلاح و صدور مجدد آن ‌شوید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پایان کار ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پایان کار ساختمان پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

چرا باید پس از اتمام ساخت ساختمان از شهرداری پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر بگیریم‌‌ ؟

برای رفع تخلف‌های احتمالی ساختمان و همچنین اثبات ساخت قانونی آن به شهرداری.

برای دریافت پایان ‌‌‌‌‌کا‌ر ساختمان چه مداری نیاز است‌‌ ؟

اصل و کپی شناسنامه مالک، اصل و کپی سند ساختمان و… که در متن مقاله توضیحات بیشتر داده شده است.



:: برچسب‌ها: پایان کار ساختمان | مراحل گرفتن پایان کار ساختمان – قوانین مهم – مدارک مورد نیاز ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سامانه جامع تجارت ایران برای چه منظور احداث شده است؟ صادرات و واردات در ایران پیچیدگی­‌های خاص خود را دارد. و لازم است نکات و مقررات قانونی مخصوصاً در زمینه امور اداری به طور کامل رعایت گردد. همچنین با توجه به اینکه استفاده از فناوری سرعت انجام امور مربوط به کسب‌وکارها را افزایش می­‌دهد. سامانه جامع تجارت الکترونیک با هدف انجام امور اداری بازرگانی کشور راه‌­اندازی شد. این سامانه دسترسی تاجران جهت استفاده از فرصت­ها را تسهیل می‌­نماید. در ادامه این مطلب به معرفی سامانه جامع تجارت ایران می‌­پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: سامانه جامع تجارت ایران | به آدرس ntsw.ir

معرفی سامانه جامع تجارت ایران

انجام فعالیت‌های بازرگانی نظیر واردات و صادرات در ایران همواره با پیچیدگی­‌های اداری مخصوص به خود همراه بود. بنابراین تاجران ایرانی برای فعالیت در این حوزه باید به خوبی با مقررات قانونی امور اداری آشنا باشند. سامانه جامع تجارت الکترونیک ایران با هدف انجام امور بازرگانی کشور توسط تاجران به صورت الکترونیکی ایجاد شد. نشانی اینترنتی این سامانه ntsw.ir است.

در سال‌­های اخیر با استفاده از فناوری و الکترونیک سرعت انجام امور در کسب‌وکارها افزایش یافت. با راه‌­اندازی سامانه جامع تجارت ایران نیز تأثیر بسیاری در سرعت انجام امور تجارت جهانی ایجاد شد. سامانه جامع تجارت‌ایران همان سامانه ثبت سفارش کالا است. این سامانه یک بستر مجازی مناسب برای تاجران ایرانی ایجاد نمود تا به‌راحتی از فرصت­‌های ایجادشده در حوزه فعالیتشان بهره ببرند.

ورود و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ایران

اگر شما قصد بهره‌مندی از خدمات سامانه جامع تجارت ایران را دارید. باید وارد سایت سامانه به نشانی ntsw.ir شوید و در این سایت ثبت‌نام نمایید. شما می­‌توانید به‌راحتی و در خانه با رایانه اقدام به ورود و ثبت‌نام در این سامانه نمایید. در ادامه نحوه ورود و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت را تشریح می‌­کنیم.

نحوه ثبت‌نام در سامانه ntsw.ir

افراد و تاجران متقاضی بهره‌مندی از خدمات سامانه جامع تجارت ایران ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام نمایند. ثبت‌نام در سایت ntsw.ir به صورت غیرحضوری و اینترنتی به آسانی قابل انجام است. اما افرادی که قصد ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت را دارند ممکن است ایرانی یا غیر ایرانی باشد. به هر صورت برای ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ابتدا باید نشانی  ntsw.ir را در موتور جستجوگر خود وارد و آن را جستجو نمایید.

سپس وارد اولین لینک آورده‌شده که سایت سامانه جامع تجارت ایران است می‌­شوید. در صفحه اول این سایت با فرم ورود به سامانه مواجه می­‌شوید. اما برای ورود به سامانه ابتدا باید عملیات ثبت‌نام را انجام دهید.

 

در صفحه اول سایت گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید. سامانه دو انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. که اول ثبت‌نام به عنوان کاربر ایرانی و دوم ثبت‌نام به عنوان یک کاربر خارجی؛ است.  با توجه به شرایط خود یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

 

اگر گزینه کاربر ایرانی را انتخاب کردید صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌­شود. اطلاعاتی که در این فرم از شما خواسته‌شده را تکمیل کنید. سپس گزینه ذخیره اطلاعات و ادامه را انتخاب نمایید. بدین ترتیب عملیات ثبت‌نام در این سامانه را به آسانی به پایان می‌­رسانید.

 

حال اگر گزینه کاربر خارجی و غیر ایرانی را انتخاب نمایید. صفحه زیر به عنوان فرم تکمیل اطلاعات برای شما نمایش داده می‌­شود. مانند قبل اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل نمایید و گزینه next page را بزنید. تا با تکمیل مراحل، عملیات ثبت‌نام در سامانه با موفقیت پایان یابد.

 

نحوه ورود به سامانه ntsw.ir

افرادی که پیش از این در سامانه جامع تجارت جهانی ثبت‌نام نمودند. در حال حاضر به عنوان کاربران این سامانه در نظر گرفته می­‌شوند. کاربرانی که جهت دریافت کد نقش تجاری یا استفاده از سایر خدمات سایت، قصد ورود به سامانه جامع تجارت جهانی را دارند. مانند آنچه قبل­تر گفتیم ابتدا باید نشانی ntsw.ir را در موتور جستجوگر مثلاً گوگل جستجو نمایند.

 

بعد از جستجوی سایت و انتخاب اولین لینک وارد صفحه اول سامانه جامع تجارت ایران می‌شوند.

 

حال برای ورود به صفحه اصلی سامانه جامع تجارت باید در بخش راست این صفحه. اطلاعات کاربری خود شامل نام کاربری (یا همان کد ملی) و کلمه عبور که از قبل و در هنگام ثبت‌نام کسب کرده‌­اند را وارد نمایند. سپس کد امنیتی را وارد نموده و درنهایت گزینه ورد را انتخاب نمایند.

 

گاهی ممکن است کاربران رمز عبور خود را فراموش نمایند. در این صورت همان‌طور که در تصویر مشاهده می­‌کنید؛ می‌­توانند از گزینه بازیابی رمز عبور استفاده کنند. همچنین اگر کاربر قصد دارد شماره تلفن همراه خود را در سامانه تغییر دهد این امکان در صفحه اول برای او ایجادشده است.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

سامانه جامع تجارت ایران چیست ؟

این سامانه ایرانی با هدف انجام امور بازرگانی کشور توسط تاجران به صورت الکترونیکی ایجاد شد. سامانه جامع تجارت ایران همان سامانه ثبت سفارش کالا است.

نشانی اینترنتی سامانه جامع‌تجارت ایران چیست ؟

نشانی اینترنتی این سامانه ntsw.ir است. که نحوه ثبت‌نام و ورد به این سامانه به‌تفصیل در مطلب بالا توضیح داده شد.



:: برچسب‌ها: سامانه جامع تجارت ایران | به آدرس ntsw , ir ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین چگونه امکان پذیر است؟ ساختمان‌ها هر چقدر هم که با مصالح با کیفیتی ساخته شده باشند به مرور زمان فرسوده ‌‌‌‌می‌شوند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند. اما در بعضی از موارد دیده شده است که مالکین با بازسازی ساختمان مخالف هستند و اجازه این کار را ‌‌‌‌نمی‌دهند که در ادامه توضیحات کامل‌‌‌تری را در این خصوص خدمتتان ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین | لزوم یا عدم لزوم کسب رضایت همسایه‌ها

بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین امکانپذیر است‌‌‌ ؟

در برخی موارد دیده ‌‌‌‌می‌شود که ساختمان‌ها به دلیل سپری شدن عمر طبیعیشان و یا رسیدن آسیب به آن‌ها فرسوده ‌‌‌‌می‌شوند و ‌نیاز به بازسازی خواهند داشت. اگر ساختمانی نیازمند بازسازی باشد و چند مالک آن ‌بخواهند برای بازسازی آن اقدام نمایند اما مالکین دیگر با این کار مخالف باشند بازهم بازسازی ساختمان امکانپذیر ‌‌‌‌می‌باشد.

از آنجایی که ساختمان‌های فرسوده احتمال ریزش دارند و ممکن است خسارت‌های جانی و مالی به بار آورند قانونگذار به مالکین اجازه داده است که حتی اگر یک یا دو مالک دیگر با بازسازی ساختمان مخالف باشند بازهم این کار صورت بگیرد و هیچ منع قانونی در پی نخواهد داشت.

مالکینی که قصد دارند ساختمان را بازسازی کنند ‌‌‌‌می‌بایست برای مالکین‌ مخالف مسکن اجاره کنند و آن‌ها در آن جا اسکان دهند. مالکینی که ساختمان را بازسازی ‌‌‌‌می‌کنند ‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه بازسازی را میان تمام مالکین دیگر نیز تقسیم کنند تا هرکدام سهم خود را بپردازد و‌ پس از مرمت ساختمان ‌‌‌‌می‌توان از مالکین مخالف درخواست کرد که به ساختمان بازگردند و در آن‌ ساکن‌ شوند.

نکته مهم: توجه‌ داشته باشید که هزینه اجاره مسکن برای مالکین مخالف بازسازی به عهده خود آن‌ها خواهد بود زیرا این مسکن‌ها برای سکونت‌ موقتی آن‌ها اجاره ‌‌‌‌می‌شوند.

اگر مالکین مخالف ملک‌ را برای بازسازی تخلیه نکنند تکلیف چیست‌‌‌ ؟

در برخی موارد دیده شده که مالکین مخالف حاضر به تخلیه ملک نیستند که در این صورت مدیر ساختمان ‌‌‌‌می‌تواند با مراجعه مجتمع قضایی از رئیس دادگستری آن مجمع درخواست کند که حکم تخلیه ملک را صادر نماید. رئیس دادگستری نیز با توجه به درخواست مدیر ساختمان به سرعت دستور تخلیه ملک را صادر ‌‌‌‌می‌نماید و مالکین را مکلف ‌‌‌‌می‌کند که ملک را به سرعت تخلیه کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص با‌زسازی ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون با‌زسازی ساختمان پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

آیا با مخالفت برخی از مالکین ‌‌‌‌می‌توان ساختمان را بازسازی کرد‌‌‌ ؟

بله این کار منع قانونی ندارد.

اگر مالکین ملک را تخلیه نکنند تکلیف چیست‌‌‌ ؟

‌‌‌‌می‌توان با مراجعه به مراکز قضایی درخواست کرد که دستور تخلیه ساختمان صادر شود.



:: برچسب‌ها: بازسازی ساختمان با مخالفت مالکین | لزوم یا عدم لزوم کسب رضایت همسایه‌ها ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سامانه ثبت علائم تجاری به آدرس ipm.ssaa.ir  جهت سهولت در انجام امور ثبتی ایجاد شده است. علائم تجاری شامل نقش و تصاویر و یا کلمات می‌شوند که برای معرفی یک محصول تجاری یا کالای تولیدشده به کار می‌روند. علائم تجاری باید با ابتکار و نوآوری طراحی شوند. علاوه بر آن نمی‌شود از نشانه‌های گمراه‌کننده برای طراحی علائم تجاری استفاده کرد. علائم تجاری در اداره ثبت علائم تجاری به صورت قانونی ثبت می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی اداره ثبت علائم تجاری و وظایف این اداره بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان تجاری و وکلای کار با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: سامانه ثبت علائم تجاری و مالکیت معنوی در ایران |  ipm.ssaa.ir

معرفی سامانه ثبت علائم تجاری

علائم تجاری مجموعه‌ای از نقوش، تصاویر و یا کلمات است که به نوعی ابتکاری و نوآوری برای معرفی یک محصول تجاری یا کالای تولیدشده طراحی می‌شود. ثبت این علائم تجاری باعث می‌شود که لوگو یا علامت روی محصول شما منحصر به فرد باشد و تنها مختص شما باشد. اما برای ثبت قانون علائم تجاری باید به اداره ثبت علائم تجاری مراجعه نمایید. با ثبت قانونی علامت تجاری دیگران نمی‌توانند از روی آن کپی بردارند.

اداره ثبت علائم تجاری از زیرمجموعه سازمان ثبت‌احوال و اسناد کشور می‌باشد. این اداره خدماتی نظیر ثبت طرح‌های صنعتی، اختراعات، برند و علائم تجاری را انجام می‌دهد. وظیفه اداره ثبت علائم تجاری محافظت از ایده‌های مبتکرانه و نتیجه تلاش افراد در برابر اشخاص دیگر است. تا دیگران از این ایده‌ها و طرح‌های مبتکرانه سوءاستفاده و کپی برداری نکنند.
نشانی و راه‌های ارتباطی با اداره ثبت علائم تجاری

اداره ثبت علائم تجاری علاوه بر ثبت علامت‌های تجاری امور دیگر مربوط به مالکیت معنوی مثل ثبت طرح صنعتی نیز تحت مسئولیت دارد. این اداره در شهر تهران، میدان امام خمینی، خیابان خیام، خیابان فیاض بخش، جنب ساختمان شماره یک سازمان ثبت واقع شده است. ساعات کاری اداره ثبت علائم تجاری در تهران 8 صبح تا 4 ظهر و در روزهای شنبه تا چهارشنبه می‌باشد. کد پستی اداره ثبت علائم تجاری در تهران ۱۱۱۴۶۷۸۵۱۳ می‌باشد. و آنشانی این اداره سایت این اداره ipm.ssaa.ir است.

نحوه ورود درج درخواست در سامانه ثبت علائم تجاری

اداره ثبت علائم تجاری سامانه‌ای با نشانی ipm.ssaa.ir دارد. که متقاضیان با استفاده از این سامانه می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به اداره ثبت علائم تجاری، اقدام به ثبت علامت تجاری نمایند. البته سایت ipm.ssaa.ir که همان سایت مرکز مالکیت معنوی نیز می‌باشد. صرفاً محدود به ثبت علائم تجاری به صورت غیرحضوری نیست. بلکه از طریق این سایت امکان ثبت اختراعات، ثبت برندها نیز وجود دارد. (برای کسب اطلاع از مدارک لازم برای ثبت لوگو کلیک کنید).

نحوه ثبت علائم تجاری در سامانه

اگر قصد ثبت علائم تجاری خود را از طریق سامانه اداره علائم تجاری دارید. ابتدا باید وارد سایت و پورتال مرکزی مالکیت معنوی به نشانی ipm.ssaa.ir شوید. و در این سامانه اقدام به ثبت‌نام و ایجاد یک حساب کاربری نمایید. پس از آن اظهارنامه خود را مبنی بر ثبت علائم تجاری و مشخصات متقاضی ثبت علامت تجاری در سایت مذکور وارد نمایید.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه متقاضی شخص حقیقی یا شخص حقوقی است. همچنین بر اساس تابعیت افراد متقاضی، پرسش‌های سامانه از آن‌ها برای ثبت علامت تجاری و پذیرش اظهارنامه متفاوت است. یک نکته مهم در خصوص مالک اظهارنامه این است. که اظهارنامه باید به نام شخصی باشد که علامت تجاری موردتقاضا برای ثبت نیز به نام همان فرد است. در هر مرحله از ثبت امکان ثبت موقت در سایت وجود دارد تا اگر به نحوی و ناخواسته اطلاعات حذف شد راه برگشت وجود داشته باشد و اطلاعات کامل از بین نرود.

اداره ثبت علائم تجاری چه خدمات و وظایفی دارد ؟

در مطالب بالا به معرفی اداره ثبت علائم تجاری پرداختیم. این اداره بر اساس قانون دارای وظایف مشخصی است که تنها به ثبت علائم تجاری مختصر نمی‌شود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم اداره ثبت علائم تجاری موظف است. از ایده‌های مبتکرانه و نتیجه تلاش افراد در برابر اشخاص دیگر محافظت کند. تا این ایده‌ها و طرح‌های مبتکرانه مورد  سوءاستفاده و کپی برداری دیگران قرار نگیرد. اداره ثبت علائم تجاری خدماتی نظیر ثبت علائم تجاری، ثبت برند، ثبت اختراعات، ثبت طرح‌های صنعتی و … ارائه می‌دهد. در ادامه به معرفی بیشتر وظایف اداره ثبت علائم تجاری می‌پردازیم.

برای آشنایی با قوانین مربوط به خرید و فروش برند کلیک کنید.

بخشی از خدمات و وظایف اداره ثبت علائم تجاری

اداره ثبت علائم تجاری موظف است برخی اقدام‌های قانونی برای رسیدگی به شکایات و اعتراض‌های مربوط به دعاوی ثبت طرح‌ها و علائم تجاری و مالکیت معنوی را انجام دهد.

از دیگر وظایف اداره ثبت علائم تجاری بررسی علائمی است. که زمان قرارداد آن‌ها به سر رسید. و ثبت آن علامت باطل می‌گردد.

تمامی اقدامات که به روند ثبت برند و علامت تجاری مربوط می‌شود تحت نظارت اداره ثبت علائم تجاری است. همچنین بررسی کلیه مدارک ارائه‌شده جهت ثبت علائم تجاری توسط اداره ثبت علائم تجاری انجام می‌شود.

اداره ثبت علائم تجاری می‌تواند پیشنهاد‌ها و دستورالعمل‌هایی جهت بهبود ثبت علائم تجاری به متقاضی ارائه نماید.

گواهینامه و پیش‌نویس طرح ثبت علائم تجاری و طرح‌های صنعتی باید توسط اداره ثبت علائم تجاری تائید و به امضا برسد.

و درنهایت ثبت تمامی موضوعاتی که مربوط به مالکیت معنوی و صنعتی می‌شود. مثلاً ثبت اختراعات، علائم تجاری، برندها، علائم جمعی، طرح‌های صنعتی و … نیز توسط اداره ثبت علائم تجاری و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور انجام می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان تجاری و وکلای کار با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

سامانه ثبت علائم تجاری چیست ؟

اداره ثبت علائم تجاری از زیرمجموعه سازمان ثبت‌احوال و اسناد کشور به نشانی اینترنتی ipm.ssaa.ir می‌باشد. این اداره خدماتی نظیر ثبت طرح‌های صنعتی، اختراعات، برند و علائم تجاری را انجام می‌دهد.

وظایف اداره ثبت علائم تجاری چیست ؟

اداره ثبت علائم تجاری موظف است از ایده‌های مبتکرانه و نتیجه تلاش افراد در برابر اشخاص دیگر محافظت کند. تا این ایده‌ها و طرح‌های مبتکرانه مورد  سوءاستفاده و کپی برداری دیگران قرار نگیرد. که در متن مقاله به‌تفصیل خدمات و وظایف اداره را بیان کردیم.



:: برچسب‌ها: سامانه ثبت علائم تجاری و مالکیت معنوی در ایران | ipm , ssaa , ir ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ همانطور که همه ما می‌دانیم زندگی در دنیا موقتی است و مرگ به زندگی همه ما خاتمه می‌دهد. اما هر فرد پس از فوت دارای اموال و منافعی می‌باشد که می‌بایست تکلیف آن‌ها مشخص گردد. برای مثال افراد مستمری بگیر که دارای حقوق ماهیانه هستند پس از فوت می‌بایست تکلیف حقوق آن‌ها معین شود. در ادامه قصد داریم در مورد حقوق مستمری بگیران بعد از فوت توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص بیان نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: حقوق مستمری بگیران بعد از فوت | نحوه تقسیم – افرادی که حق استفاده دارند

حقوق مستمری بگیران بعد از فوت آن‌ها

مطابق قانون در صورت فوت فرد مستمری بگیر بازماندگان او می‌توانند از مستمری‌اش استفاده کنند و طبق قانون بازماندگان مالک حقوق مستمری فرد فوت شده هستند. اما برای اینکه بازماندگان بتوانند از حقوق فرد متوفی استفاده کنند می‌بایست فرد متوفی دارای شرایط زیر باشد:

اگر فرد فوت شده یکی از بیمه شدگانی باشد که بازنشسته شده است بازماندگان او می‌توانند از حقوقش استفاده نمایند.

در صورتی که فرد فوت شده از بیمه شدگانی باشد که قبل از فوت ‌به دلیل وقوع حادثه‌‌ای از کار افتاده است بازماندگان اجازه دریافت حقوق مستمری او را دارند.

اگر فرد بیمه شده و متوفی به علت وقوع حادثه‌‌ای در حین کار و یا برخی بیماری‌های حرفه‌‌ای فوت کند بازماندگان حق استفاده از مستمری او را خواهند داشت.

چه کسانی می‌توانند از حقوق مستمری بگیر متوفی استفاده کنند‌‌ ؟

طبق قانون نزدیک‌ترین افراد یا همان خانواده فرد متوفی بیمه شده می‌توانند از حقوق مستمری او استفاده کنند. این افراد به شرح زیر می‌باشند:

زوجه دائم فرد متوفی می‌تواند حقوق مستمری‌اش را بعد از فوت او دریافت کند.

شوهر می‌تواند پس از فوت همسرش که جزو بیمه شدگان است حقوق مستمری او را دریافت کند.

فرزند و فرزند خوانده فرد متوفی مستمری بگیر می‌توانند پس از فوت او از حقوق مستمری‌اش استفاده نمایند.

پدر و مادر متوفی می‌توانند در صورت فوت فرزندشان که جزو بیمه شدگان است از حقوق مستمری او استفاده نمایند.

نکته: توجه داشته باشید که این حقوق با توجه به نسبت افراد با فرد متوفی و درجه و طبقه وراثت به آن‌ها تعلق می‌گیرد. برای مثال اگر متوفی دارای فرزند و همسر باشد پدر و مادر او دیگر نمی‌توانند از حقوقش استفاده کنند.

برای دریافت حقوق مستمری فرد فوت شده چه باید کرد‌‌ ؟

برای دریافت حقوق مستمری فرد متوفی ابتدا می‌بایست به اداره بیمه مراجعه نمود و در آنجا احراز هویت شد. پس از احراز هویت مشخص می‌شود که چه مقدار از حقوق به شما تعلق دارد که با انجام برخی مراحل اداری به صورت ماه به ماه به حساب شما واریز می‌شود. اما برای این‌کار ابتدا باید توجه کنید که خودتان و فردی که قرار است حقوق او را دریافت کنید شرایط ذکر شده بالا را داشته باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق مستمری بگیران بعد از فوت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حقوق مستمری بگیران بعد از فوت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

حقوق مستمری چیست‌‌ ؟

وقتی فردی بیمه می‌شود در واقع خود را در برابر تمامی‌ حوادث بیمه نموده است و می‌تواند پس از بازنشستگی و… حقوق دریافت کند که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

چه کسانی می‌توانند از حقوق متوفی مستمری بگیر استفاده کنند‌‌ ؟

همسر او، فرزند و فرزند خوانده‌اش، پدر و مادرش.



:: برچسب‌ها: حقوق مستمری بگیران بعد از فوت | نحوه تقسیم – افرادی که حق استفاده دارند ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سهم ارث دو زن از یک شوهر چطور تقسیم می شود؟ همانطور که ‌‌می‌دانید ارث یکی از حقوق قانونی افراد ‌‌می‌باشد که هیچکس ‌‌نمی‌تواند مانع دریافت این حق توسط آن‌‌‌ها شود. برای مثال وقتی پدر فوت ‌‌می‌کند پسر ‌‌می‌تواند سهم ارث خود از اموال پدرش دریافت نماید. در ادامه قصد داریم در مورد سهم ارث دو زن از یک شوهر توضیحات مفصلی را خدمتتان بیان نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: سهم ارث دو زن از یک‌ شوهر | میزان ارث هر کدام – نحوه تقسیم – محاسبه

در صورت فوت شوهر زن ‌‌می‌تواند از اموال او ارث ببرد‌‌‌‌ ؟

طبق قانون ‌اگر زن با شوهر خود عقد دائمی‌ منعقد نموده باشد ‌‌می‌تواند در صورت فوت شوهرش از اموال او ارث ببرد. اما میزان ارث با توجه به عوامل ‌مختلفی معین ‌‌می‌شود. حتی اگر مرد دارای دو زن دائمی باشد نیز به هردوی آن‌ها ارث خواهد رسید.

سهم ارث دو زن از یک‌ شوهر

در برخی موارد دیده شده است که مرد با وجود اینکه دارای همسر است اما اقدام به ازدواج مجدد ‌‌می‌نماید و در صورتی که ‌مرد فوت کند طبق قانون هر دو زن او ‌‌می‌توانند از اموالش ارث ببرند. اگر هردو زن دارای فرزند باشند ‌‌می‌توانند یک هشتم اموال به جا مانده از مرد را دریافت کرده و مابین خود تقسیم ‌نمایند اما‌ اگر دارای فرزند نباشند ‌‌می‌بایست یک ‌چهارم اموال‌ شوهرشان ‌را مابین خود تقسیم نمایند.

نحوه دریافت سهم ارث دو زن از اموال شوهر

اگر مرد دارای دو زن باشد همانطور که در بالا گفته شد در صورت وجود فرزند یک هشتم و در صورت عدم وجود فرزند یک چهارم اموال مرد میان هردو زن تقسیم ‌‌می‌شود. اما نحوه دریافت ارث توسط زنان نیز بحث جداگانه‌‌‌‌ای ‌‌می‌باشد. هردو زن مرد ‌‌می‌بایست ابتدا از وارثین دیگر بخواهند که ارث آن‌ها را به صورت قیمتی و یا همان پول نقد به آن‌ها پرداخت کنند و اگر چنین چیزی برای وارثین ممکن نبود ‌‌می‌توانند یک هشتم یا یک چهارم اموال مرد را به همسرانش بدهند.

اگر وارثین دیگر از دریافت ارث زنان جلوگیری کنند هردو زن ‌‌می‌بایست به دادگاه مراجعه نموده و ارث خود را از اموال شوهر متوفی طلب کنند که در این ‌صورت اموال توقیف ‌‌می‌شود تا دادگاه بتواند سهم هردو زن را به آن‌ها پرداخت کند.

نکته مهم: اگر مرد دارای دو زن باشد و فوت کند زنان ‌‌می‌بایست برای دریافت ارث خود از اموال شوهر حتما اثبات نمایند که همسر دائمی او بوده‌اند و اینکه رابطه زوجیت داشته‌اند.

نکته: یک هشتم یا یک چهارم میان زنان مرد به تساوی تقسیم می‌گردد.

اگر یکی از زنان مرد بعد فوت مرد و قبل از تقسیم ارث فوت کند ارث او به زن دیگر ‌‌می‌رسد‌‌‌‌ ؟

اگر یکی از زنان مرد بعد از فوت او و قبل از تقسیم ارث فوت کند زن دیگر ‌‌نمی‌تواند ارث او را دریافت کند و تنها افرادی که مستحق دریافت ارث او هستند وارثینش ‌‌می‌باشند که شامل پدر، مادر، فرزندان و…‌‌ زن متوفی می‌باشند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سهم ارث دو زن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سهم ارث دو زن پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

ز‌ن نیز جزو وارثین اموال شوهر محسوب ‌‌می‌شود‌‌‌‌ ؟

بله طبق قانون‌ زن ‌‌می‌تواند از اموال شوهر خود ارث ببرد.

اگر مرد دارای د‌و زن باشد هر یک چقدر ارث ‌‌می‌برد‌‌‌‌ ؟

اگر مرد دارای فرزند باشد یک‌ هشتم اموالش میان زنان او به تساوی تقسیم ‌‌می‌شود و اگر فرزند نداشته باشد یک چهارم اموالش میان هردو زن به تساوی تقسیم ‌‌می‌شود.



:: برچسب‌ها: سهم ارث دو زن از یک‌ شوهر | میزان ارث هر کدام – نحوه تقسیم – محاسبه ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

همه افراد در طول زندگانی خود کار و تلاش ‌‌‌‌می‌کنند تا بتوانند اموالی را به دست بیاورند تا در طول زندگی رفاه بیشتری داشته باشند. اما‌ نکته‌‌‌‌‌‌ای که حائز اهمیت است این است که اگر فرد فوت کند طبق قانون مال و اموال او به نزدیکانش به ارث خواهد رسید و هر کدام از آن‌‌‌‌‌ها به اندازه مشخصی از اموال او ارث خواهند برد. در ادامه قصد داریم در مورد ارثی که بعد از فوت فرزند به پدر و مادر ‌‌‌‌می‌رسد توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: ارث فرزند به پدر و مادر | میزان ارث والدین – سهم الارث پدر و مادر

در صورت فوت فرزند اموال او به پدر و مادرش ارث ‌‌‌‌می‌رسد‌‌‌‌‌‌ ؟

در صورتی که فرز‌ند فوت کند ابتدا متأهل یا مجرد بودن او مورد بررسی قرار ‌‌‌‌می‌گیرد تا بتوان گفت که چه مقدار از اموال او به پدر و مادرش ارث ‌‌‌‌می‌رسد، در صورتی که فرز‌ند دارای همسر و فرز‌ند نباشد پدر و مادرش باز هم اموال او را به ارث خواهند برد.

میزان ارث پدر و مادر از اموال فرزند

همانطور که در بالا گفته شد اگر فرز‌ند دارای همسر و فرزند نباشد پدر و مادرش تمام اموال او را به ارث خواهند برد. در این صورت مادر یک سوم کل اموال فرز‌ند را پس فوت او به ارث خواهد برد و مابقی اموال ‌او نیز به ‌پدرش ‌‌‌‌می‌رسد.

اگر پدر یا ماد‌ر برای تقسیم ارث به توافق نرسند تکلیف چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

در این‌مورد ‌‌‌‌می‌بایست هردوی آن‌‌‌‌‌ها به دادگاه رجوع کنند تا قاضی دادگاه با توجه به قوانین حقوقی ارث فرز‌ند را میان آن‌ها تقسیم کند و در این صورت هیچ مشکلی به وجود ‌‌‌‌نمی‌آید.

سهم ارث پدر و مادر از فرزند در صورت دارا بودن بدهی

در بعضی از موارد دیده ‌‌‌‌می‌شود که فرز‌ند دارای بدهی‌‌‌‌‌هایی است که بعد از فوت طلبکاران برای وصول طلب خود به پدر و مادرش رجوع ‌‌‌‌می‌نمایند. در این‌ مورد ممکن است این سوال پیش آید که‌ باید بدهی را بپردازم یا سهم ارث خود را بردارم؟

در این باره باید بگوییم پدر و مادر موظف هستند تمامی بدهی‌‌‌‌‌های فرز‌ندشان را که از ارث به جامانده پرداخت کنند و در این مورد پدر و مادر تا زمانی که تمام بدهی‌‌‌‌‌ها پرداخت نشده است ‌‌‌‌نمی‌توانند اموال فرز‌ند را به ارث ببرند. اما اگر بدهی‌‌‌‌‌ها پرداخت شود و بازهم ارثی از فرز‌ند به جا مانده باشد طبق قانون پدر و مادر ‌‌‌‌می‌توانند آن را به ارث ببرند.

اگر پدر و مادر قبل از دریافت ارث فرز‌ندشان فوت کنند تکلیف ارث چه ‌‌‌‌می‌شود‌‌‌‌‌‌ ؟

چنانچه پدر یا مادر قبل از اینکه فرصت کنند ارث فرز‌ند خود را دریافت کنند از دنیا بروند سهم ارث آن‌‌‌‌‌ها به وارثینشان تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ا‌رث فرزند به پدر و مادر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ا‌رث فرزند به پدر و مادر پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

اگر فرزند دارای همسر و فرزند نباشد ارث او به چه کسی ‌‌‌‌می‌رسد‌‌‌‌‌‌ ؟

اگر فرز‌ند همسر و فرزند نداشته باشد تمام ارث ‌او‌ به پدر و مادرش ‌‌‌‌می‌رسد.

مادر پس از فوت فرزند چه مقدار از اموال او را به ارث ‌‌‌‌می‌برد‌‌‌‌‌‌ ؟

پس از فوت فرز‌ند مادر یک سوم کل اموال او را به ارث خواهد برد.



:: برچسب‌ها: ارث فرزند به پدر و مادر | میزان ارث والدین – سهم الارث پدر و مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه طلا و سکه تهران آشنایی دارید؟ اصناف و مشاغل مختلف جهت اداره امور قانونی و حقوقی صاحبان مشاغل و مشتریان در رسته شغلی خود، اتحادیه‌های اصناف را راه‌اندازی می‌کنند. هر صنف در هر شهر اتحادیه مربوط به خود را دارد مانند اتحادیه طلا و سکه در شهر تهران که به امور صاحبان مشاغل مربوط به طلا و سکه در هر تهران می‌پردازد. در این مطلب به معرفی اتحادیه جواهر می‌پردازیم با ما در ادامه همراه باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: اتحادیه طلا و سکه تهران | آدرس و تلفن اتحادیه جواهر و نقره تهران

معرفی اتحادیه طلا و سکه تهران

اتحادیه‌های اصناف در سراسر ایران برای رسیدگی به امور مشاغل و مشتریان آن‌ها راه‌اندازی می‌شوند. یکی از این اتحادیه‌های مهم در سطح  کشور، اتحادیه جواهر تهران است. اتحادیه‌های طلا و سکه تهران جهت رسیدگی به امور مربوط به مشاغل فروشندگان و سازندگان جواهر، طلا و نقره، در شهر تهران ایجادشده است. که زیر نظر اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارد.

این اتحادیه حدود سه هزار عضو رسمی دارد. اعضای این مجموعه در 20 رسته شغلی مختلف فعالیت دارند. متخصصان و کارشناسان حوزه صنعت طلا  که از اعضای اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و سکه تهران هستند همواره در راستای رشد و ارتقاء این صنعت گام برداشته‌اند. اتحادیه سکه و طلا و جواهر تهران نیز همواره در تلاش است تا علاوه بر حل مشکلات صنفی، راهکارهای اساسی و حمایتی برای این صنعت و صنف ارائه نماید.

 

عضویت در اتحادیه طلا و سکه تهران

اگر شما قصد عضویت و فعالیت در اتحادیه طلا و سکه تهران را دارید. ابتدا باید یک واحد صنفی در حوزه طلا، سکه، جواهر و نقره از جمله فروشندگی یا ساخت طلا و جواهرات و … را راه‌اندازی نمایید و اقدام به دریافت جواز کسب از اتحادیه کنید. اما برای دریافت جواز کسب علاوه بر دارایی شرایط مخصوص و تکمیل مدارک لازم، شما ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون پایان دوره و دریافت گواهی قبولی هستید.

تا بدین ترتیب جواز کسب شما صادر و فعالیت شما در حوزه طلا و سکه آغاز شود. حال شما می‌توانید با پرداخت حق عضویت به یکی از اعضای این مجموعه تبدیل شوید و از خدمات اتحادیه بهره‌مند گردید.

وظایف و اهداف اتحادیه جواهر تهران

اتحادیه طلا و سکه تهران دارای وظایف متعددی است. اداره امور قانونی و حقوقی مربوط به صاحبان مشاغل در حوزه طلا و سکه و جواهر و نقره در شهر تهران بر عهده این اتحادیه است. اتحادیه طلای تهران به عنوان پل رابط و قانونی میان اتاق اصناف وزارت معدن با صاحبان شغل در این رسته عمل می‌کند. و نظارت بر اجرای قوانین صنفی را بر عهده دارد.

همچنین ارائه خدمات مربوط صدور جواز و سایر مراحل قانونی آن نیز بر عهده اتحادیه سکه تهران است.از طرفی اگر شما از مشتریان این صنف هستید و با مشکلی مواجه شدید می‌توانید از طریق این اتحادیه پیگیر شوید. بنابراین رسیدگی و پیگیری شکایات مشتریان و مراجعه‌کنندگان نیز از وظایف این اتحادیه است.

مهم‌ترین هدف اتحادیه افزایش رضایت صنفی، مراجعه‌کنندگان و مشتریان است. با توجه به این هدف اتحادیه همواره در تلاش برای بهبود کیفیت، افزایش سرعت و دقت و همچنین رعایت صحت و درستی در ارائه خدمات می‌باشد.

هدف سوم اتحادیه که در راستای بهبود ارائه خدمات است، آموزش و به‌روزرسانی نیروی انسانی می‌باشد. بدین ترتیب کیفیت کار، انگیزه خدمت و فرهنگ کاری در اتحادیه ارتقاء می‌یابد. درنهایت و هدف پایانی اتحادیه بهبود اطلاع‌رسانی و پاسخگویی یا به عبارتی پشتیبانی سریع و درست و خدمات مشاوره به مشتریان و اعضا است.

سایت اتحادیه طلا و سکه تهران

اتحادیه طلا و سکه تهران دارای یک سایت اینترنتی به نشانی www.estjt.ir است. که متقاضیان و اعضاء و … می‌توانند با مراجعه به این سایت از خدمات آن بهره‌مند شوند. اخبار مهم مربوط به اتحادیه و بازار طلا و سکه در این سایت قابل‌مشاهده است. از جمله ویژگی‌های سایت www.estjt.ir ارائه قیمت به‌روز سکه و طلا است.

سایت اینترنتی اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و سکه تهران خدمات متعددی را به مراجعه‌کنندگان خود ارائه می‌نماید. متقاضیان در این سایت می‌توانند از آموزش‌های لازم برای دریافت جواز کسب خود و زمان و نحوه برگزاری آزمون پایان دوره آموزشی بهره‌مند و مطلع شوند. همچنین دیگر خدمات اینترنتی این سایت عبارت‌اند از امکان ثبت شکایت از طریق سایت، جستجوی طلای به سرقت رفته، جستجوی واحد صنفی و همچنین امکان پرداخت حق عضویت صنف که مختص اعضا صنف است.

آدرس و تلفن اتحادیه طلا و سکه تهران

مجموعه اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا تهران در شهر تهران، خیابان سهروردی جنوبی، خیابان شهید ملایری پور غربی و پلاک 53 واقع‌شده است. ساعات کاری این اتحادیه 8 صبح الی 2 بعدازظهر است. و در روزهای شنبه تا چهارشنبه این مجموعه آماده خدمت‌رسانی به مراجعین حضوری است.

کد پستی این مجموعه ۱۵۷۹۷۱۳۸۱۱و شماره فکس آن ۸۸۸۳۶۳۵۲ می‌باشد.همچنین در صورت تمایل به  استفاده از روش تماس تلفی، اتحادیه طلا و سکه تهران دارای خطوط تلفنی متعدد است. که شامل ۸۸۳۰۲۱۱۱، ۸۸۸۳۲۴۶۱، ۸۸۸۳۶۳۴۲، ۸۸۸۲۹۶۲۳، ۸۸۸۱۱۴۷۶، ۸۸۸۳۶۳۴۱، ۸۸۸۳۶۳۴۰، ۸۸۸۲۹۳۵۶، و البته با پیش‌شماره 021 می‌شود.

علاوه بر این‌ روش‌ها همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم مجموعه اتحادیه طلا و سکه تهران دارای یک سایت اینترنتی است. و شما می‌توانید در صورت تمایل به این سایت با نشانی www.estjt.ir مراجعه نمایید. و اطلاعات تکمیلی از خدمات و وظایف این اتحادیه کسب نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری به کسب و کارها می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

اتحادیه سکه و طلای تهران چیست ؟

اتحادیه‌های طلا و سکه تهران جهت رسیدگی به امور مربوط به مشاغل فروشندگان و سازندگان جواهر، طلا و نقره، در شهر تهران ایجادشده است. که زیر نظر اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارد.

خدمات سایت اینترنتی اتحادیه طلا و سکه تهران چیست ؟

در این سایت می‌توانید از آموزش‌های لازم برای دریافت جواز کسب خود و زمان و نحوه برگزاری آزمون پایان دوره آموزشی بهره‌مند و مطلع شوید. و امکان ثبت شکایت ، جستجوی طلای به سرقت رفته، جستجوی واحد صنفی و همچنین امکان پرداخت حق عضویت صنف در این سایت وجود دارد.



:: برچسب‌ها: اتحادیه طلا و سکه تهران | آدرس و تلفن اتحادیه جواهر و نقره تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

خداوند در وجود انسان نیاز‌هایی را قرارداده است و راه‌های درست برطرف کردن آن‌ها را نشان داده است. یکی از نیاز‌های بشر نیاز جنسی و برقراری رابطه جنسی است. برطرف کردن این نیاز از طریق مشروع و درست مانند ازدواج هیچ مانعی ندارد. اما زمانی که شخصی بخواهد این نیاز خود را از راه خلاف مانند به زور و یا تجاوز بر طرف نماید جرم است. در این مطلب به بررسی زنای عنف می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: زنای عنف | تعریف جرم و راه‌های اثبات زنای به عنف

زنای به عنف

زنا به معنای برقراری رابطه جنسی و دخول با غیر از همسر است. فرقی در زن و مرد نیست و هم مرد و هم زن اگر به غیر از همسر خود با دیگری رابطه جنسی کامل داشته باشند زنا رخ داده است. بر اساس ماده 221 قانون مجازات اسلامی زنا عبارت است از ارتباط جنسی مرد و زنی که بین آن‌ها ازدواج دائم یا موقتی وجود ندارد و رابطه آن‌ها وطی به شبهه نیز نباشد. زنا فقط زمانی رخ می‌دهد که دخول آلت مرد بر اندام جنسی زن به اندازه ختنه گاه صورت گیرد در غیر این صورت و کمتر از آن زنا نیست.

زنا دارای انواعی است یکی از آن‌ها زنای به عنف می‌باشد. عنف در لغت به معنای بی‌رحمی و خشونت است. زنا‌ی عنف به معنای زنا کردن با زن بدون رضایت او و با خشونت و اجبار است. به طوری که زن نمی‌خواهد اما مرد با زور و خشونت و کتک او را مجبور به رابطه می‌کند.

در حکم زنا‌ی عنف

گاهی پیش می‌آید که مرد زنی را مجبور به برقراری رابطه جنسی می‌نماید اما این کار را بدون این که از زور و خشونت استفاده کند انجام می‌دهد. به طور مثال او را فریب داده و به او داروی بیهوشی می‌دهد یا زن را مست می‌کند و در این حال با او زنا می‌کند. بر اساس تبصره دو ماده 224 قانون مجازات اسلامی در صورتی که کسی با زنی بدون رضایت او زنا کند ولی به زور متوسل نشود در حکم زنا‌ی عنف است.

همچنین مواردی مانند اغفال و فریب دختران نابالغ یا تهدید و ترساندن ایشان که موجب اجبار آن‌ها شود یا چنانچه استفاده از خشونت و زور صورت نگرفته اما چون زن مجبور شده و برخلاف میلش رابطه برقرار کرده در حکم به عنف است.
مجازات زنای عنف

در قانون مجازات اسلامی برای زنا‎ی عنف مجازات تعیین شده است و شخص زانی به حد ز‌نا محکوم می‌شود. حد زنا در این مورد اعدام است. بر اساس ماده 224 قانون مجازات زانی به عنف اعدام می‌شود.

همچنین اگر در این مورد زن باکره باشد مرتکب علاوه بر اعدام باید ارش بکارت و مهرالمثل زن را بپردازد. ولی اگر باکره نباشد فقط باید مهرالمثل پرداخت کند و اعدام می‌شود.

راه‌های اثبات زنای به عنف

برای اثبات زنا به طور کلی سه راه وجود دارد که در زنای عنف نیز همین گونه است. از قبیل:

1/ اقرار: به معنای شهادت دادن زانی بر علیه خود است. اقرار به طور کلی به معنای این است که شخص جرم خود را اعلام کند و بر علیه خود سخن بگوید. در زنای به عنف زانی عاقل و بالغ باید 4 بار به اراده خود اقرار به زنای عنف کند و این اقرار فقط زمانی ارزش دارد که نزد قاضی باشد.

2/ شهادت: شاهدان باید 4 مرد عادل یا سه مرد و دو زن عادل باشند. شاهدان باید شهادت به وقوع زنا دهند و این موضوع را خود دیده باشند.

3/ علم قاضی: این که قاضی چگونه نسبت به وقوع زنا علم پیدا می‌کند در زمان‌های مختلف متفاوت است. در زمان حاضر با پیشرفت فناوری و علم راه‌های زیادی وجود دارد برای اینکه قاضی متوجه شود شخصی به زور با دیگری زنا کرده است. به طور مثال گزارش پزشکی قانونی یا فیلم ضبط شده.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد زنای به عنف می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ز‌نای به عنف، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ز‌نای به عنف پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

زنای به عنف چیست ؟

زنای مرد با زن همراه با خشونت و زور زنای عنف است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

مجازات زنای عنف چیست ؟

در این مورد حد زنا اعدام است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

چگونه باید زنای عنف را اثبات نمود ؟

از طریق اقرار زانی، شهادت شهود و علم قاضی ثابت می‌شود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.



:: برچسب‌ها: زنای عنف | تعریف جرم و راه‌های اثبات زنای به عنف ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اثبات جرم سرقت چقدر می تواند سخت باشد؟ اینکه یک شخص دارای یکسری اموال و دارایی است نه تنها مورد احترام عام است بلکه قانون نیز از این مالکیت اشخاص بر اموالشان حمایت ‌‌می‌کند. از این رو شخصی که مال دیگران را برباید از نظر قانون به دلیل سلب مالکیت از شخصی که مالک حقیقی مال ‌‌می‌باشد مجرم است. اما یکی از موضوعات مهم در این میان این است که چگونه مالک مال اثبات نماید که سارق مال او را دزدیده است‌‌. در این مطلب به راه‌‌‌های اثبات سرقت ‌‌می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: اثبات جرم سرقت

جرم سرقت و انواع آن

از نظر اصطلاحی سرقت به معنای بردن مال دیگری بدون رضایت و اطلاع شخص مالک ‌‌می‌باشد. بر اساس ماده 267 قانون مجازات اسلا‌‌می سرقت به معنای دزدیدن مال دیگری است.

در تقسیم بندی که در قانون مطرح شده است سرقت به طور کلی دو نوع است یکی سرقت تعزیری دوم سرقت حدی‌‌. هر گاه جرم سرقت دارای 14 شرط باشد سرقت حدی است‌‌. در ماده 268 قانون مجازات این 14 شرط مطرح شده است. سرقت زمانی که تمام این شروط را با هم داشته باشد حدی است اما در صورتی که حتی یکی از این شروط نباشد سرقت تعزیری است. 

اثبات جرم سرقت

زمانی که مالک مال ادعا ‌‌می‌کند که شخصی دارایی و مال او را دزدیده است باید بتواند این موضوع را اثبات نماید. هر زمان که شخصی بخواهد بدون دلیل و مدرک به دیگری جر‌‌می را نسبت دهد نه تنها این ادعا مسموع نیست بلکه در بعضی از مواقع جرم نیز ‌‌می‌باشد.

به طور کلی برای اثبات اینکه شخصی سارق است سه راه وجود دارد:

1/ اقرار.

2/ شهادت شهود.

3/ علم قاضی.

نحوه اثبات جرم سرقت

1/ اقرار‌‌: بر اساس ماده 164 قانون مجازات اسلامی اقرار به معنای این است که شخصی خبر از ارتکاب جرم از طرف خودش بدهد. در صورتی که شخص سارق به وضوح و بدون هیچ گونه اکراهی به جرم دزدی اقرار نماید جرم او اثبات ‌‌می‌گردد. در جرم سرقت حدی دو بار اقرار و در جرم سرقت تعزیری یکبار اقرار کافی است.

2/ شهادت شهود: شهادت به این معنی است که شخص عاقل و بالغ در مورد ارتکاب سرقت توسط دیگری شهادت بدهد‌‌. به طور مثال دو نفر دیده‌اند که شخصی از خانه دیگری دزدی کرده است. در صورت وجود سایر شرایط قانونی با شهادت دو مرد سرقت اثبات ‌‌می‌گردد.

3/ علم قاضی‌‌: یکی از راه‌‌‌های اثبات سرقت علم قاضی است. بر اساس ماده 211 قانون مجازات علم قاضی به معنای یقین قاضی نسبت به موضوعی بر اساس مستنداتی که نزد او مطرح شده است ‌‌می‌باشد. در صورتی که قاضی بر اساس شواهد و مدارکی مانند‌‌ گزارش پلیس یا اثر انگشت یقین پیدا کند که شخصی دزد است این علم برای اثبات جرم کافی است.

اثبات جرم دزدی با سوگند

دزدی با سوگند اثبات ‌‌نمی‌شود‌‌. یعنی اگر شخصی سوگند بخورد که دیگری از او دزدی کرده است برای اثبات سرقت کافی نیست.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه اثبات سرقت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه اثبات سرقت پاسخ دهند.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد نحوه اثبات سرقت‌‌ ‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

 

سوالات متداول

راه‌‌‌های اثبات جرم سرقت چیست ؟

سه راه وجود دارد‌‌. اقرار‌‌، شهادت شهود و علم قاضی ‌‌که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

آیا سرقت با سوگند اثبات ‌‌می‌شود ؟

خیر با سوگند اثبات ‌‌نمی‌شود که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.



:: برچسب‌ها: اثبات جرم سرقت ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا آموزش اصناف شمیرانات را می‌شناسید؟ مراکز آموزش اصناف در شهرستان‌های مختلف جهت آسان‌سازی و ارائه آموزش یکپارچه به متقاضیان دریافت جواز کسب تأسیس می‌شوند. یکی از این مراکز آموزشی اصناف، مرکز آموزش اصناف شمیرانات است. که به متقاضیان دریافت پروانه کسب که ساکن شمیرانات هستند. دوره‌های آموزشی قانونی برای صدور جواز کسب ارائه می‌نمایند. در ادامه این مطلب به معرفی آموزش اصناف شمیرانات و سایت این مرکز و ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی اصناف شمیرانات می‌پردازیم. 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: آموزش اصناف شمیرانات academy.asnafplus.ir/fa

معرفی مرکز آموزش اصناف شمیرانات

بسیاری از افراد جامعه در زمان انتخاب شغل ترجیح می‌دهند اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار مستقل نمایند. اما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار به صورت قانونی باید جواز کسب دریافت نمود. بر اساس قانون متقاضیان دریافت جواز کسب موظف‌اند در دوره‌های آموزشی عمومی و اختصاصی مربوط به رسته شغلی خود، شرکت کنند.

ارائه خدمات آموزشی به متقاضیان دریافت جواز کسب در هر شهرستان توسط مرکز آموزشی اصناف همان شهر ارائه می‌شود. یکی از این مراکز آموزشی، مرکز آموزش اصناف شمیرانات است. که خدمات آموزشی مربوط به دریافت جواز کسب را به متقاضیان جواز کسب ارائه می‌نماید. این مرکز در تهران، شمیرانات، بلوار اندرزگو، 35 متری قیطریه، مقابل پارک قیطریه، کوچه حداد نژاد بن‌بست املاک، پلاک 2، طبقه 5، واحد 11 واقع‌شده است. و راه ارتباطی و شماره تماس مرکز آموزش اصناف شمیرانات 02122215420 می‌باشد.

سایت آموزش اصناف شمیرانات

مرکز آموزش اصناف شمیرانات از سال 98 با راه‌اندازی سایت اصناف پلاس به نشانی اینترنتی academy.asnafplus.ir دوره‌های آموزشی و مدیریتی را به متقاضیان کسب‌وکار ارائه می‌نماید. سایت اصناف پلاس در چند محور مختلف فعالیت دارد و خدمات ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین فعالیت و خدمت سایت اصناف پلاس ارائه آموزش‌های لازم و کاربردی به متقاضیان دریافت جواز کسب است. این دوره‌های آموزشی شامل دوره‌های عمومی و دوره‌های ویژه هر صنف می‌شود. بدین ترتیب سایت آموزش اصناف شمیرانات یا اصناف پلاس، موجب می‌گردد متقاضیان دریافت جواز کسب به آسانی به آموزش‌ها دسترسی داشته باشند. و به صورت غیرحضوری و اینترنتی در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام و شرکت نمایند.

اصناف پلاس با برگزاری دوره‌های مختلف نکات مهم قوانین، مقررات و نکات مدیریتی را به متقاضیان خود ارائه می‌نماید. علاوه بر آن سایت اصناف پلاس با برگزاری نشست‌های تخصصی و آموزشی، معضلات اصناف مختلف را مورد بحث قرار می‌دهد. که در این نشست‌ها از نظرات اساتید، کارشناسان متخصص و صاحب نظران استفاده می‌شود.

ورود و ثبت‌نام در سایت اصناف پلاس

پیش‌تر اشاره کردیم مرکز آموزش اصناف شمیرانات از سال 98 با هدف ارائه دوره‌های آموزشی و مدیریتی به متقاضیان دریافت جواز کسب در اصناف مختلف، سایتی تحت عنوان اصناف پلاس با نشانی academy.asnafplus.ir راه‌اندازی کرد. اگر شما قصد استفاده از سایت اصناف پلاس را دارید. پیش از هر چیز باید در این سایت ثبت‌نام نمایید. ثبت‌نام در سایت اصناف پلاس فرایندی بسیار ساده و آسان دارد.

شما می‌توانید با ثبت‌نام در سایت اصناف پلاس به خدمات و امکانات این سامانه ازجمله دوره‌های آموزشی عمومی و ویژه اصناف، آزمون پایان دوره، دریافت گواهی پایان دوره و … دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین اگر پیش از این در سایت ثبت‌نام کردید می‌توانید با انتخاب گزینه ورود در این سایت به صفحه کاربری خود دسترسی پیدا کنید و از خدمات سایت اصناف پلاس استفاده کنید.

سامامه آموزش اصناف شمیرانات فقط مربوط به متقاضیان کسب و کار در منطقه یک تهران (محله تجریش) است. برای دریافت گواهی آموزش کسب و کار تجارت سایر مناطق باید به سامانه آموزش اصناف تهران مراجعه نمایید.

دوره‌های عمومی و ویژه اصناف سایت آموزش اصناف شمیرانات

سایت اصناف پلاس که رسانه آموزشی مرکز آموزش اصناف شمیرانات است. یکی از مهم‌ترین خدمات آن ارائه دوره‌های آموزشی متعدد است. دوره‌های آموزشی ارائه‌شده در سایت اصناف پلاس به دودسته دوره‌های عمومی و دوره‌های ویژه اصناف تقسیم می‌شود. در ادامه به معرفی مختصر این دو بخش می‌پردازیم.

دوره‌های آموزشی عمومی

اصناف پلاس در دوره‌های عمومی ارائه‌شده خود به متقاضیان دریافت جواز کسب، مواردی نظیر مدیریت، حقوق و بهداشت را آموزش می‌دهد. شرکت در دوره‌های مدیریت و حقوق و بهداشت برای تمامی افراد از رسته‌های مختلف شغلی امکان‌پذیر است. سامانه اصناف پلاس بهترین نکات مدیریتی، حقوقی و قانونی و نکات بهداشتی را در این دوره‌ها به متقاضیان ارائه می‌نماید.

دوره‌های آموزشی ویژه اصناف

سایت اصناف پلاس در دوره‌های آموزشی ویژه اصناف خود دودسته دوره مختلف ارائه می‌دهد. این دودسته شامل دوره‌های سطح شمیرانات و دوره سطح کشوری می‌شود. کلاس‌های ارائه‌شده در دوره‌های سطح شمیرانات شامل سه مورد؛ دوره آموزشی  صدور مجوز (احکام تجارت کسب‌وکار)، دوره آموزشی مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور و دوره آموزشی مبارزه با پول‌شویی در حوزه اصناف می‌شود. اما در دوره سطح کل کشور، تنها دوره آموزشی پیش‌نیاز صدور مجوز (احکام تجارت کسب‌وکار) ارائه می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

مرکز آموزشی اصناف شمیرانات در کجا واقع شده است ؟

این مرکز در تهران، شمیرانات، بلوار اندرزگو، 35 متری قیطریه، مقابل پارک قیطریه، کوچه حداد نژاد بن‌بست املاک، پلاک 2، طبقه 5، واحد 11 واقع‌شده است.

نشانی سایت آموزش اصناف شمیرانات چیست ؟

مرکز آموزش اصناف شمیرانات از سال 98 با راه‌اندازی سایت اصناف پلاس به نشانی اینترنتی academy.asnafplus.ir دوره‌های آموزشی و مدیریتی را به متقاضیان کسب‌وکار ارائه می‌نماید.



:: برچسب‌ها: آموزش اصناف شمیرانات academy , asnafplus , ir/fa ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

پدر و مادر سال‌‌‌ها کار و تلاش ‌‌می‌کنند تا بتوانند با پس انداز حقوق خود ملک‌‌‌هایی را خریداری کنند و به اموال و دارایی خود بیفزایند. اما مسلما پس از مرگ همه افراد دیگر دسترسی به اموال خود ندارند و این ورثه هستند که ‌‌می‌توانند از این اموال به جا مانده یا همان ارث استفاده کنند. در ادامه قصد داریم در مورد ارث و موانع آن توضیحات مفیدی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: موانع ارث | بررسی موانع ارث در فقه و قانون

ارث چیست‌‌‌‌ ؟

هرگاه پدر و یا مادر فوت ‌‌می‌کنند هر نوع مالی که از آن‌‌‌ها به جای بماند به ورثه آن‌‌‌‌ها تعلق خواهد داشت. ورثه در واقع‌‌ همان فرزندان هستند که تمام اموال به جا مانده از پدر و مادرشان به آن‌‌‌ها ارث خواهد رسید. 

موانع ارث در قانون مدنی

این صحیح است که ارث حق قانونی هر فرد است و او ‌‌می‌تواند ‌پس از مرگ مورث آن را دریافت کند اما در این مورد باید بگوییم در قانون مدنی شرایطی پیش بینی شده است که در صورت وجود آن‌ها ممکن است به فرد ارث تعلق نگیرد و یا دریافت ارث او به مدت زمان بیشتری احتیاج داشته باشد. در زیر موانع ارث را شرح داده‌ایم:

قتل عمد

طبق ماده ۸۸۰ قانون مدنی اگر فردی مورث خود را به صورت عمدی به قتل برساند دیگر از او ارث ‌‌نمی‌برد و ‌‌نمی‌تواند ارثی را پس از مرگ مورث مطالبه نماید.

کفر

طبق ماده ۸۸۱ قانون مدنی اگر پدری که مسلمان است فوت کند و اموالی از او به جای بماند در صورتی که فرزندش کافر باشد و جزو مسلمانان به شمار نرود آن فرزند ‌‌نمی‌تواند ارث خود را مطالبه کند زیرا طبق قانون فردی که کافر است ‌‌نمی‌تواند از یک فرد مسلمان ارث ببرد.

عدم وجود رابطه خونی

اگر پدر اعلام کند که فرزندش متعلق به او نیست و همسرش را به انجام زنا متهم کند فرزند ‌‌نمی‌تواند از پدر ارث ببرد و همچنین پدر نیز در این مورد از فرزند ارث نخواهد برد و فرزند تنها ‌‌می‌تواند از اموال به جا مانده بستگان مادرش ارث ببرد.

رابطه نامشروع | موانع ارث

چنانچه فرزندی نتیجه زنای میان پدر و مادرش باشد دیگر ‌‌نمی‌تواند از آن‌‌‌ها ارث ببرد و از دریافت ارث محروم ‌‌می‌شود.

وجود جنین | موانع ارث

مطابق ماده ۸۷۸ قانون مدنی اگر مورث فوت کند و در حین فوت او همسرش باردار باشد و در این میان جنینی وجود داشته باشد همه وارثین موظفند تا به دنیا آمدن آن جنین صبر نمایند و تکلیف ارث او را نیز مشخص کنند. البته این در صورتی است که آن جنین به صورت قانونی از پدر ارث ببرد.

وارث مفقود الاثر

مطابق ماده ۸۷۹ قانون ‌مدنی اگر یکی وارثین مفقود الاثر باشد و هیچ نشانه‌ای از او‌ وجود نداشته باشد وارثین دیگر موظف‌اند که سهم ارث او را محفوظ نگه دارند تا تکلیف او مشخص شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص موانع ارث، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون موانع ارث پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

به اموالی که از پدر و مادر برای فرزندان به جا ‌‌می‌ماند چه ‌‌می‌گویند‌‌‌‌ ؟

به اموالی که از پدر و مادر برای فرزندان به جا بماند ارث ‌‌می‌گویند.

کسی که نتیجه زنای پدر و مادرش باشد ارث ‌‌می‌برد‌‌‌‌ ؟

خیر چنین افرادی طبق قانون مستحق دریافت ارث نخواهند بود.

اگر مورث توسط وارث به قتل برسد تکلیف ارث آن وارث چیست‌‌‌‌ ؟

در این‌صورت وارث دیگر ‌‌نمی‌تواند از مورث خود ارث ببرد.



:: برچسب‌ها: موانع ارث | بررسی موانع ارث در فقه و قانون ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با نمونه سوالات امتحان و کلاس آنلاین اصناف تهران آشنایی دارید؟ سامانه آموزش اصناف جهت آموزش یکپارچه متقاضیان جواز کسب‌وکارها راه‌اندازی شده است. جهت صدور پروانه کسب یا تمدید آن در هر رسته از مشاغل، متقاضیان ملزم می‌شوند چند ساعت آموزش بگذرانند. در این مطلب به معرفی سامانه آموزش اصناف، کاربرد این سامانه و نحوه شرکت در کلاس‌های آن خواهیم پرداخت.

منبع: نمونه سوالات امتحان و کلاس انلاین اصناف تهران

سامانه آموزش اصناف تهران

افراد زیادی در جامعه ما تمایل به راه‌اندازی کسب‌وکار و مشاغل آزاد دارند. برای شروع یک کسب‌وکار ابتدا باید مجوز قانونی مربوط به آن شغل را دریافت کرد. سامانه آموزش اصناف مخصوص متقاضیان اصناف و مشاغل می‌باشد. این سامانه باهدف سازمان‌دهی کلاس‌ها و آموزش یکپارچه متقاضیان دریافت پروانه کسب ایجاد گشت.

سامانه آموزش اصناف تهران به آدرس (ecoat.otaghasnaftehran.ir) موجب می‌شود دسترسی متقاضیان جواز کسب به آموزش‌های الزامی، کلاس‌های مخصوص، شرکت در آزمون و… سهل گردد. به این ترتیب که متقاضیان می‌توانند با استفاده از این سامانه به صورت غیرحضوری و اینترنتی در کلاس‌های آموزشی خود ثبت‌نام کنند. همچنین پرداخت هزینه‌های لازم و پیگیری گواهی‌های آموزشی، توسط متقاضیان دریافت جواز کسب از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

نحوه حضور در کلاس های اصناف تهران

بعد از ثبت نام در کلاس ها حال فقط از طریق لینک (http://ecoat.otaghasnaftehran.ir/login/members) با شماره ملی و شماره موبایل خود می توانید وارد پنل کاربری اصناف شده و ویدیوهای از پیش ضبط شده را مشاهده نمایید.

چگونه در آموزش اصناف امتحان کسب و کار تجارت دهیم؟

هنگام ثبت نام در کلاس های اصناف تهران به شما رسیدی داده شد که بر روی آن روز  و ساعت امتحان درج شده است. پس در تاریخ و ساعت مشخص شده وارد پنل کاربری خود شوید (همانطور که برای دیدن ویدیوها وارد شده بود). اما این بار در منوی سمت راست روی آزمون الکترونیک کلیک کرده و برای شروع آزمون روی دکمه شروع کلیک کنید. توجه داشته باشید که در صورت باز شدن سوالات امتحان زمان شما شروع شده و تا زمانی که به همه سوالات پاسخ نداده اید پنجره سوالات را نبندید.

نمره قبولی در امتحان اصناف تهران چقدر است؟

امتحان اصناف تهران حاوی 30 سوال چهار گزینه ای است که برای قبولی در این امتحان حتما باید به 20 سوال جواب درست بدهید. اگر نمره شما کمتر از 20 شود (از 30 نمره)، باید مجدد امتحان دهید. امتحان اصناف در دور اول الکترونیکی و انلاین برگزار می شود. اما ممکن است در صورت افتادن در این امتحان نیاز به امتحان حضوری باشد.

 

نحوه پیگیری گواهی آموزشی در سامانه آموزش اصناف تهران

در این مقاله ذکر کردیم که شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود و دریافت پروانه کسب نیازمند یک دوره چندساعته آموزشی هستید. و سامانه آموزش اصناف نیز در جهت ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی صنف موردنظر ، پرداخت هزینه‌های کلاس و … به تمامی متقاضیان کمک می‌کند. هنگامی که شما دوره‌های آموزشی مربوط به صنف خود را می‌گذرانید.

برای اثبات آن و ارائه مدرک جهت دریافت جواز کسب، یک گواهی پایان دوره آموزشی در پایان دوره و قبولی در آزمون دوره به شما تعلق می‌گیرد. سامانه آموزش اصناف علاوه بر ثبت‌نام در کلاس و پرداخت هزینه به شما در جهت پیگیری گواهی آموزشی‌تان یاری می‌رساند. به عبارتی شما می‌توانید برای پیگیری گواهی پایان دوره آموزشی و استعلام آن به سامانه آموزش اصناف مراجعه کنید.

در سامانه آموزش اصناف با انتخاب گزینه استعلام گواهی آموزشی می‌توانید از قابلیت سامانه در راستای استعلام گواهی آموزشی بهره ببرید و وضعیت صدور گواهی آموزشی خود را پیگیری کنید. با دریافت استعلام از وضعیت گواهی آموزشی، سامانه به شما نشان می‌دهد. که آیا شما در آزمون پایان دوره آموزشی قبول شده‌اید و گواهی آموزشی شما صادر می‌شود یا خیر.

دریافت استعلام از گواهی پایان دوره آموزشی

هنگامی که وارد سامانه آموزش اصناف شدید. می‌توانید بخش پیگیری آموزشی را انتخاب نمایید. و از این طریق به دریافت استعلام از گواهی پایان دوره آموزشی خود اقدام کنید. هنگامی که گزینه پیگیری آموزشی را انتخاب کردید. سامانه جهت نمایش وضعیت گواهی آموزشی‌تان از شما دو فاکتور مهم را درخواست می‌کند. که این دو فاکتور شامل شماره پیگیری و تاریخ ثبت‌نام می‌شود.

همچنین باید اتحادیه صنفی خود را مشخص کنید. با درج این اطلاعات و انتخاب گزینه پیگیری گواهی آموزشی در پایین صفحه، نتیجه آزمون و وضعیت صدور گواهی آموزشی شما نمایش داده می‌شود. اگر در آزمون پایانی دوره آموزشی خود قبول شده باشید گواهی آموزشی شما صادرشده و قابل دریافت است. البته طبعی است که تنها نسخه الکترونیکی گواهی آموزشی از طریق سامانه قابل دریافت است.

برای دریافت مشاوره حقوقی و اطلاع از نحوه حضور در کلاس و امتحان اصناف تهران می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

درگاه ورود به کلاس و امتحان اصناف تهران کجاست؟

برای ورود به کلاس ها و امتحان اصناف تهران باید از لینک http://ecoat.otaghasnaftehran.ir/login/members وارد بشوید.

نام کاربری و رمز عبور کلاس اصناف را از کجا دریافت کنم؟

اگر در سامانه آموزش اصناف ثبت نام کرده باشید، به جای نام کاربری و رمز عبور، می توانید با شماره موبایل و کد ملی تون وارد کلاس ها بشوید.



:: برچسب‌ها: نمونه سوالات امتحان و کلاس انلاین اصناف تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اموال منقول به کدام دسته از اموال گفته می شوند؟ اموال هر فرد جزو دارایی‌‌‌‌های او به حساب ‌‌‌می‌آیند و مطابق قانون او حق دارد که هر تصرفی را در آن‌ها ایجاد نماید. اموال افراد به دو دسته منقول و غیر منقول تقسیم بندی ‌‌‌می‌شوند که هر کدام ویژگی‌‌‌‌های خاص خود را دارند. در ادامه قصد داریم در مورد اموال منقول توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اموال منقول | تعریف چیستی – انواع – مصادیق و امثال – تفاوت با غیرمنقول

تعریف اموال منقول

اموا‌ل منقول به اموا‌لی گفته ‌‌‌می‌شود که ‌‌‌می‌توان به راحتی آن‌ها را حمل و نقل نمود و این حمل و نقل هیچگونه آسیبی به آن‌ها ‌‌‌‌نمی‌رساند. هر مالی که بتوان آن را حمل کرد بدون اینکه آسیب ببیند مال منقول نامیده ‌‌‌می‌شود.

برای مثال میوه‌‌‌‌های یک درخت تا زمانی که بر روی آن درخت هستند جزو اموا‌ل غیر منقول به حساب ‌‌‌می‌آیند زیرا ‌‌‌‌نمی‌توان برای حمل آن‌ها درخت را جابه‌جا کرد اما به محض اینکه این میوه‌‌‌‌ها از درخت‌ چیده شوند جزو اموا‌ل منقول به شمار ‌‌‌می‌روند زیرا پس از چیده شدن‌ قابلیت نقل و انتقال خواهند داشت.

برای آشنایی با لیست اموال غیر منقول کلیک کنید.

اموال منقول چه انواعی دارند ؟

توضیحاتی که در بالا نام برده شد برای آشنایی شما با اموا‌ل منقول ‌‌‌می‌باشد. در ادامه چند مورد از انواع مال‌‌‌‌های منقول‌ را‌ نام می‌بریم‌ تا شما را با این نوع اموا‌ل بیشتر آشنا کنیم.

برای آشنایی با انواع و اقسام مال و اموال کلیک کنید.

کشتی

کشتی یکی از اموا‌ل منقول به حساب ‌‌‌می‌آید زیرا ‌‌‌می‌توان کشتی را بدون اینکه آسیبی ببیند از جایی به جای دیگر برد و حمل و نقل کرد.

پنجره خانه

پنجره خانه نیز جزو اموا‌ل منقول به حساب ‌‌‌می‌آید زیرا ‌‌‌می‌توان آن را بدون اینه آسیب ببیند از جایی به جایی دیگر برد. البته پنجره خانه در صورتی یک مال منقول است که‌ هنوز نصب نشده باشد و به محض اینکه پنجره در خانه نصب شود جزو اموا‌ل غیر منقول به حساب خواهد آمد.

مصالح بنایی

مصالح بنایی نیز جزو اموا‌ل منقول به حساب ‌‌‌می‌آیند، برای مثال آجری که با آن خانه ساخته ‌‌‌می‌شود را ‌‌‌می‌توان حمل و نقل کرد زیرا یک مال منقول است. اما همین آجر اگر برای ساخت خانه مورد استفاده قرار گیرد دیگر مال منقول نخواهد بود و جزو اموا‌ل غیر منقول شمرده ‌‌‌می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اموا‌ل منقول، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اموا‌ل منقول پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

چه نوع مالی جزو اموال منقول به حساب ‌‌‌می‌آید ؟

اموا‌لی که قابلیت حمل و نقل داشته باشند و در صورت جابه‌جایی آسیبی به آن‌‌‌‌ها نرسد همگی جزو اموا‌ل منقول به حساب ‌‌‌می‌آیند.

اگر از مصالح بنایی در ساخت خانه استفاده شود این مصالح مال منقول هستند ؟

خیر در صورتی که مصالح در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار گیرند دیگر جزو اموا‌ل منقول نیستند زیرا امکان حمل و نقل آن‌ها وجود ندارد.

کشتی‌‌‌‌ها جزو اموال منقول هستند یا غیر منقول ؟

کشتی‌‌‌‌ها جزو اموا‌ل منقول به حساب ‌‌‌می‌آیند زیرا قابلیت جابه‌جایی و حمل و نقل دارند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اموال منقول | تعریف چیستی – انواع – مصادیق و امثال – تفاوت با غیرمنقول



:: برچسب‌ها: اموال منقول | تعریف چیستی – انواع – مصادیق و امثال – تفاوت با غیرمنقول ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مبلغ نفقه زن چقدر است؟ هنگامی که یک زن و مرد باهم ازدواج می‌کند. مرد موظف می‌شود از زمان ازدواج به همسر خود نفقه بپردازد. نفقه حق قانونی زن محسوب می‌شود. در صورتی که مرد به وظیفه قانونی پرداخت نفقه به همسر عمل نکرد. زن می‌تواند جهت مطالبه این حق خود از شوهرش در مراجع قانونی شکایت کند. اما پرسش ما این است که مبلغ نفقه چگونه تعیین می‌شود؟ تعیین مبلغ نفقه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه قصد داریم به مبلغ نفقه زن و عوامل مؤثر در تعیین و محاسبه آن بپردازیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: مبلغ نفقه زن در سال 1402| عوامل موثر در تعیین و محاسبه نفقه در سال 1402

نفقه زن چیست ؟

هنگامی که زن و مردی باهم ازدواج می‌کنند. برخی حقوق و تکالیف برای هر دو طرف ایجاد می‌شود. یکی از تکالیف قانونی آقایان در قبال همسرشان پرداخت نفقه است. به عبارتی مرد وظیفه دارد پس از ازدواج در قبال انجام وظایف همسری، هزینه‌هایی جهت تأمین نیازهای او بپردازد که به این پول نفقه می‌گوییم.

بنابراین نفقه حق قانونی زن است که برای تأمین نیازهای ضروری او پرداخت می‌شود. به عنوان مثال غیر از هزینه زندگی نظیر خوراک و پوشاک و مسکن اگر زن به بیماری مبتلا شود. این مرد است که باید هزینه‌های درمان او را بپردازد. و این نوع هزینه‌ها نیز جزء نفقه محسوب می‌شود.

مبلغ نفقه زن چقدر است ؟

در توضیح نفقه زن گفتیم که پس از ازدواج مرد موظف است تا هزینه زندگی همسر خود را تأمین نماید. این هزینه می‌تواند شامل هزینه‌های مربوط به خوراک، پوشاک، مسکن و هزینه‌های درمانی و … شود. اما پرسش ما این است که میزان مبلغ نفقه زن چقدر است؟ آیا یک میزان و مبلغ مشخصی در قانون برای هزینه زن تعیین‌شده است؟

در پاسخ به این پرسش‌ها باید گفت که در قانون ایران هیچ مبلغ مشخصی برای نفقه تعیین نشده است. بنابراین ما برای تشخیص میزان دقیق نفقه نمی‌توانیم به متن قانون مراجعه کنیم.

نکته قابل‌توجه در مورد میزان نفقه بانوان این است. که مبلغ نفقه برای هر زن با زن دیگر متفاوت است. البته تفاوت نفقه بانوان با یکدیگر به عوامل مختلفی بستگی دارد.  به طور کلی می‌توانیم بگوییم که نرخ و میزان نفقه زن با توجه به نرخ تورم تعیین می‌گردد.

شکایت برای دریافت نفقه

با وجود اینکه پرداخت نفقه توسط مرد به زن پس از ازدواج وظیفه قانونی مرد است. اما گاهی ممکن است پس از ازدواج مرد از پرداخت نفقه به همسر خود سر باز زند. از آنجایی که گفتیم دریافت نفقه حق قانونی زن در رابطه زوجیت است. زن می‌تواند در صورتی که پس از ازدواج از طرف همسر خود نفقه دریافت نکرد اقدام به شکایت علیه مرد نماید.

بدین ترتیب که زن با مراجعه به یکی از شعب دادگاه‌های خانواده، به شکایت علیه همسر تحت عنوان عدم پرداخت نفقه اقدام نماید. پس از طرح شکایت زن علیه همسرش مسئله تعیین و محاسبه مبلغ نفقه پیش می‌آید.

در اینجا پرسشی مطرح می‌شود که دادگاه مرد را به چه مبلغی جهت پرداخت نفقه همسر محکوم می‌نماید؟ و برای تعیین مبلغ نفقه زن از چه روشی استفاده می‌کند؟ عوامل مؤثر در تعیین نفقه زن چیست؟

نحوه محاسبه نفقه زن توسط دادگاه

هنگامی که زن برای دریافت نفقه خود علیه مرد به دادگاه شکایت کند. دادگاه موظف است ابتدا میزان نفقه زن را تعیین نماید. بنابراین دادگاه برای آن‌که مسائل مرتبط با تعیین مقدار نفقه احراز شود. یک قرار کارشناسی تعیین می‌کند تا طی آن میزان نفقه زن، به صورت دقیق و کارشناسی شده مشخص شود.

پیش‌تر به صورت مختصر اشاره کردیم که محاسبه میزان نفقه زن به عوامل مختلفی بستگی دارد. و همین تعدد و تفاوت عوامل در تعیین میزان نفقه زن باعث می‌شود که مبلغ نفقه هر زن با زن دیگر یکسان نباشد. بنابراین دادگاه یا شورای حل اختلاف موظف است. که این عوامل مختلف را بررسی نماید. و بر اساس آن میزان نفقه زن را معین کند.

هنگام کارشناسی و محاسبه مبلغ نفقه، قاضی دادگاه خانواده شرایطی را در نظر می‌گیرد. قاضی با توجه به سطح خانواده زن، سن او و سایر شرایط مربوط به زن و میزان درامد مرد مبلغ نفقه موردنیاز را موردبررسی قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد مسئله تورم اقتصادی نیز در تعیین نفقه زن توسط دادگاه تأثیرگذار است.

قاضی تمامی مخارجی که زن در زندگی به آن نیازمند است مثل مخارج مربوط به پوشاک، خوراک، مسکن، درمان و … را در نظر می‌گیرد. با یک جمع‌بندی تمام این اطلاعات قاضی درمیابد که زن برای تأمین نیازهای زندگی خود چه میزان نفقه لازم دارد. بدین ترتیب دادگاه میزان نفقه هر زن را تعیین می‌کند. و مرد محکوم به پرداخت این میزان از نفقه خواهد شد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت وکیل دات کام مراجعه نمایید و از خدمات ویژه این سایت بهره‌مند گردید. سایت وکیل دات کام از معتبرترین سایت‌هایی می‌باشد که در زمینه‌های حقوقی فعالیت می‌کند. از بهترین خدمات مرکز وکیل دات کام می‌توان به حل انواع پرونده‌های حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی حضوری و تلفنی اشاره نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مبلغ نفقه ز‌ن در سال ۹۹، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مبلغ نفقه ز‌ن در سال ۹۹ پاسخ دهند.

 

سؤالات متداول

نفقه زن چیست و شامل چه مواردی است ؟

مرد وظیفه دارد پس از ازدواج هزینه‌هایی جهت تأمین نیازهای زن بپردازد این نفقه حق قانونی زن است که برای تأمین نیازهای ضروری او پرداخت می‌شود. که شامل هزینه خوراک و پوشاک و مسکن و درمان و … می‌شود.

برای تعیین نفقه زن چه عواملی در نظر گرفته می‌شود ؟

قاضی با توجه به سطح خانواده زن، سن او و سایر شرایط مربوط به زن و میزان درامد مرد مبلغ نفقه موردنیاز را موردبررسی قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد مسئله تورم اقتصادی نیز در تعیین نفقه زن توسط دادگاه تأثیرگذار است.

آیا سطح خانوادگی زن برای تعیین نفقه در سال 1402 یک ملاک است ؟

در سال 1402 نیز مانند سال‌های دیگر سطح خانوادگی زن تعیین کننده نفقه او خواهد بود زیرا سطح خانوادگی هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد و ممکن است در مخارج زندگی او نیز تاثیر گذار باشد و مخارج او را کمتر یا بیشتر کند.



:: برچسب‌ها: مبلغ نفقه زن در سال 1402| عوامل موثر در تعیین و محاسبه نفقه در سال 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

پرداخت هزینه ساختمان به عهده چه کسانی است؟ وقتی ما در ساختمانی چند طبقه و یا یک خانه ویلایی زندگی ‌‌‌‌‌‌‌می‌کنیم موظف هستیم که برخی هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را پرداخت نماییم. این هزینه‌‌‌‌‌‌‌ها شامل حقوق نگهبانان ساختمان و باغبان، هزینه قبوض آب، برق، تلفن و…‌‌‌‌‌‌‌ می‌شوند که پرداخت آن‌‌‌‌‌‌‌ها با توجه به برخی شرایط به عهده موجر یا مستاجر خواهد بود. اما سوال اینجاست که مستاجر باید هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را پرداخت کند یا موجر؟ که در ادامه در این مورد توضیحات مفصلی را ارائه نموده‌‌‌‌‌‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.
منبع: پرداخت هزینه ساختمان | مسئولیت پرداخت – سهم مالک و مستاجر – محاسبه

چه کسی مسئول پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان است‌‌‌‌‌‌‌ ؟

شاید برای اکثر افراد این سوال پیش بیاید که وقتی ساختمان اجاره ‌‌‌‌‌‌‌می‌شود مستاجر باید هزینه‌‌‌‌‌‌‌های آن را پرداخت کند یا موجر که در این باره باید بگوییم اگر خانه نیاز به تعمیرات داشته باشد و یا برای زندگی در آن خانه نیاز باشد که تغییراتی را در آن ایجاد کرد صاحب خانه موظف است که این هزینه‌‌‌‌‌‌‌ها را پرداخت نماید.

اما اگر خانه برای زندگی کاملا مناسب باشد و مستاجر بخواهد که برای زیباسازی خانه و یا تغییرات سلیقه‌‌‌‌‌‌‌ای خود اقداماتی انجام دهد ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه را نیز خودش بپردازد.

برای مثال تصور کنید خانه رنگ شده است و ‌‌‌‌‌‌‌می‌توان در آن زندگی کرد اما مستاجر برای زیباسازی خانه ‌‌‌‌‌‌‌می‌خواهد که دیوار را کاغذ دیواری بزند که در این صورت هزینه کاغذ دیواری به عهده مستاجر خواهد بود. اما اگر خانه نیاز به تعمیری مثل گچ کاری، تغییر نما و… داشته باشد موجر ‌‌‌‌‌‌‌می‌بایست هزینه انجام این تعمیرات را به عهده بگیرد.
مسئولیت مشترک مالک و مستاجر در پرداخت هزینه به مدیر ساختمان

گاهی نیاز است تا این هزینه‌ها مشترکا توسط موجر و مستاجر پرداخت گردد. برای مثال مدیر ‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند هزینه شارژ ساختمان را هم از مالک دریافت کند و هم از مستاجر و هیچ تفاوتی برای او ندارد.

چنانچه مستاجر از پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان به مدیر خودداری کند مالک ‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند با کسر مبلغ ودیعه او ( پول پیش) هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را به مدیر پرداخت کند و همچنین اگر مالک از پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان که به عهده او هستند خودداری کند و به مدیر هیچ مبلغی را پرداخت نکند مستاجر موظف است که اجازه بهای ماهانه را به جای اهدا به مالک به مدیر ساختمان بدهد و با این کار هزینه‌‌‌‌‌‌‌های ساختمان را پرداخت نماید.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012

 

تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پردا‌خت هزینه ساختمان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پردا‌خت هزینه ساختمان پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های تعمیر ساختمان به عهده چه کسی است‌‌‌‌‌‌‌ ؟

به عهده موجر.

پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های غیر ضروری برای خانه مانند زدن کاغذ دیواری به عهده کیست‌‌‌‌‌‌‌ ؟

به عهده مستاجر.

اگر موجر از پرداخت هزینه‌‌‌‌‌‌‌های تعمیرات ساختمان به مدیر خودداری کند تکلیف چیست‌‌‌‌‌‌‌ ؟

در این مورد مستاجر به جای پرداخت اجاره بها به موجر آن هزینه را برای تعمیر ساختمان به مدیر ‌‌‌‌‌‌‌می‌پردازد.



:: برچسب‌ها: پرداخت هزینه ساختمان | مسئولیت پرداخت – سهم مالک و مستاجر – محاسبه ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مفقودی پاسپورت چه تبعاتی دارد؟ گذرنامه یا پاسپورت یکی از مدارک مهم جهت خروج از کشور و سفر به کشورهای دیگر می‌باشد. بدون پاسپورت خروج شما از کشور و ورود به خاک کشور دیگر غیرقانونی محسوب می‌شود. در این صورت شما با تبعات ورود و خروج غیرمجاز روبه‌رو خواهید شد. بنابراین لازم است در نگهداری این مدرک مهم دقت نمایید. اما گاهی ممکن است افراد به دلایلی پاسپورت خود را گم کنند. پرسش این است که در این صورت چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ در ادامه این مطلب به موضوع مفقودی پاسپورت و راه‌حل آن می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مفقودی پاسپورت | مدت زمان صدور گذرنامه مفقود شده

اعلام مفقودی پاسپورت

گذرنامه یا پاسپورت شما یکی از مدارک مهم هویتی در زمان سفر به کشورهای خارجی می‌باشد. سفر و خروج از مرزهای کشور و ورود به خاک کشور دیگر بدون پاسپورت غیرقانونی است. و طبیعتاً انجام این عمل غیرمجاز تبعات و مجازاتی به دنبال دارد. امام گاهی ممکن است شما به دلایلی این مدرک مهم را گم کنید و در دسترس نداشته باشید.

از آنجایی که پاسپورت یک مدرک هویتی مهم و بین‌المللی است. مفقودی آن ممکن است علاوه بر تبعات و آثار حقوقی که برای صاحب پاسپورت دارد مشکلات دیگری هم ایجاد نماید. به عنوان مثال ممکن است یابنده پاسپورت از آن سوءاستفاده‌های اقتصادی یا سیاسی نماید و یا برای کلاهبرداری از آن استفاده کند. در این صورت چه باید کنیم تا از تبعات حقوقی مفقودی پاسپورت در امان بمانیم؟ چگونه می‌توانیم از سوءاستفاده‌های احتمالی یابنده پاسپورت شما جلوگیری کنیم؟

بهتر است که شما در نگهداری و حفظ پاسپورت یا گذرنامه خود دقت نمایید. اما در صورت مفقودی پاسپورت راه‌حل شما برای آنکه از تبعات حقوقی و سوءاستفاده دیگران از پاسپورت در امان بمانید. این است که بلافاصله مفقودی پاسپورت را در مراجع ذی‌ربط و قانونی اعلام نماید. و سپس بر اساس نحوه اعلام مفقودی می‌تواند از طریق سامانه استعلام مفقودی گذرنامه این مسئله را پیگیری کند.

برای آشنایی با مدارک لازم برای دریافت پاسپورت کلیک کنید.

مراحل اعلام مفقودی پاسپورت

گفتیم در صورتی که شما پاسپورت خود را مفقود کردید لازم است بلافاصله این مفقودی را گزارش نماید. اما در اینجا یک نکته مهم وجود دارد. گاهی ممکن است پاسپورت مفقودی فاقد اعتبار باشد. به عبارتی اعتبار پاسپورت پایان یافته باشد. اقدامات لازم برای گزارش پاسپورت مفقودی بااعتبار و بدون اعتبار و روش جلوگیری از سوءاستفاده این دودسته پاسپورت با یکدیگر متفاوت است. در ادامه اقدامات لازم بعد از مفقودی پاسپورت دارای اعتبار و پاسپورت بدون اعتبار را به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

پاسپورت دارای اعتبار

اگر شما پاسپورت دارای اعتبار خود را مفقود کرده‌اید. در صورتی که ساکن ایران هستید. باید هر چه زودتر و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از مدرک شما، به اداره گذرنامه در شهر خود مراجعه کنید. و سپس با مراجعه به اداره گذرنامه مفقودی پاسپورت خود را اعلام نمایید. پس از اعلام مفقودی اگر تمایل به دریافت گذرنامه جدید دارید. می‌توانید با ارائه مدارک لازم صدور گذرنامه المثنی را درخواست نمایید.

برای دریافت ابتدا باید به اداره گذرنامه مراجعه نمایید و مفقودی پاسپورت را اعلام کنید. سپس باید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه و صدور پاسپورت المثنی را درخواست کنید. فرم مربوط به صدور پاسپورت المثنی که دو برگ است را تکمیل کنید. و مدارک لازم که شامل مدارک هویتی، فیش پرداخت هزینه صدور مجدد گذرنامه و .. می‌شود.

اما در صورتی که هنگام مفقودی پاسپورت شما خارج از کشور هستید. باید به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در همان کشور مراجعه نمایید. سپس در این مرجع مفقودی پاسپورت خود را اعلام کنید. همچنین درخواست یک گذرنامه جدید نمایید. چرا که برای بازگشت قانونی به کشور نیازمند پاسپورت خود هستید.

پاسپورت بدون اعتبار

گاهی ممکن است شما پاسپورت خود را مفقود نمایید. اما این پاسپورت مفقودی فاقد اعتبار باشد. یعنی مدت اعتبار آن به پایان رسیده باشد. در این صورت نیاز به اعلام مفقودی نیست و شما تنها باید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. سپس با ارائه مدارک لازم و تکمیل فرمهای مربوطه برای صدور پاسپورت جدید به علت اتمام تاریخ اعتبار درخواست نمایید. دفاتر پلیس +10 نیز بعد از بررسی مدارک شما گذرنامه جدید شما را صادر می‌نماید.

برای تمدید پاسپورت کلیک کنید.

آیا امکان اعلام مفقودی پاسپورت از طریق سامانه الکترونیکی وجود دارد ؟

شاید برای شما سؤال باشد که آیا می‌توانیم به‌جای مراجعه حضوری به اداره گذرنامه شهر یا محل سکونتمان. به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اینترنتی مفقودی پاسپورت را اعلام نماییم؟ در پاسخ باید گفت با وجود این‌که امکان درخواست گذرنامه به صورت غیرحضوری و تمدید الکترونیک پاسپورت وجود دارد. اما در حال حاضر متأسفانه برای اعلام مفقودی پاسپورت در سامانه بخشی راه‌اندازی نشده است.

شما می‌توانید با مراجعه به سامانه الکترونیکی مربوطه و با ارائه مدارک، تکمیل فرم‌های لازم و پرداخت هزینه به صورت آنلاین درخواست صدور پاسپورت یا گذرنامه را ثبت نمایید. تا بعد از بررسی و باگذشت چند روز به وسیله پست گذرنامه به شما تحویل داده شود.

اما افرادی که به هر دلیلی پاسپورت دارای اعتبار خود را مفقود کرده‌اند. و نیاز به اعلام و گزارش مفقودی پاسپورت در اداره گذرنامه را دارند. نمی‌توانند از طریق سامانه اقدام کنند. و تنها باید با مراجعه حضوری به اداره گذرنامه و با طی مراحل لازم مفقودی پاسپورت خود را گزارش کنند.

جهت ثبت درخواست کد فراگیر اتباع کلیک کنید.

مراحل اعلام مفقودی پاسپورت ایرانیان خارج از کشور

افرادی که خارج از ایران به دلایلی نظیر کار یا تحصیل اقامت دارند. پاسپورت برای آن‌ها به عنوان یک مدرک هویتی بین‌المللی اهمیتی بسیار کلیدی دارد. اگر این افراد پاسپورت خود را مفقود کنند. باید مراحل زیر را طی نمایند:

ابتدا باید به پلیس محل سکونتشان مراجعه کنند  و اعلام نمایند که پاسپورت خود را گم کردند. و سپس از پلیس یک گزارش در خصوص مفقودی پاسپورت دریافت کنند.

در مرحله بعدی باید به سامانه میخک با آدرس mikhak.mfa.gov.ir مراجعه نمایند. و سپس برای صدور گذرنامه جدید با دلیل مفقودی یا سرقت درخواست خود را ثبت کنند. برای افراد زیر 18 سال سرپرست ایشان باید به سامانه مراجعه کند و سایر مراحل را انجام دهد.

سومین مرحله بارگذاری مدارک خواسته‌شده در سامانه میخک است. این مدارک شامل تصویر کارت ملی، تصویر پشت و رو کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان)، تصویر صفحه اول گذرنامه و آخرین صفحه آن (در صورت دسترسی و وجود عکس از قبل)، تصویر گزارش پلیس محل مبنی بر مفقودی پاسپورت و باقی مدارک اعلامی در سایت وزارت خارجه، می‌شود.

درنهایت فرد باید به صورت حضوری به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل زندگی خود مراجعه نماید. کد رهگیری ثبت درخواست خود در سامانه میخک را ارائه کند. و همچنین اصل مدارکی که در سایت بارگذاری نموده است را ارائه نماید. لازم به ذکر است که افراد زیر 18 سال و بانوان دارای همسر در زمان مراجعه باید به همراه سرپرست و همسر خود مراجعه کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اقدامات لازم هنگام مفقودی پا‌سپورت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مفقودی پا‌سپورت پاسخ دهند.

 

 

سؤالات متداول

مفقودی پاسپورت چه تبعاتی دارد ؟

علاوه بر تبعات و آثار حقوقی برای صاحب پاسپورت، مشکلات دیگری هم ایجاد می‌نماید. به عنوان مثال ممکن است یابنده پاسپورت از آن سوءاستفاده‌های اقتصادی یا سیاسی نماید و یا برای کلاهبرداری از آن استفاده کند.

اعلام مفقودی پاسپورت به چه صورت است ؟

برای اعلام مفقودی پاسپورت دارای اعتبار در ایران باید ، به اداره گذرنامه در شهر خود مراجعه کنید. و خارج از ایران باید به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در همان کشور مراجعه نمایید. اما برای پاسپورت فاقد اعتبار نیاز به اعلام مفقودی نیست فقط باید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه و جهت صدور پاسپورت جدید به علت اتمام تاریخ اعتبار درخواست نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مفقودی پاسپورت | مدت زمان صدور گذرنامه مفقود شده



:: برچسب‌ها: مفقودی پاسپورت | مدت زمان صدور گذرنامه مفقود شده ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1402 | نظرات ()