نوشته شده توسط : vakiel

تمامی مواردی که در قانون ما جرم شناخته شده‌‌اند شامل مجازات ‌‌‌‌می‌شوند. افراد با وجود اینکه در اکثر مواقع ‌‌‌‌می‌دانند عمل ارتکابی آن‌‌‌‌‌ها جرم است اما بازهم آن‌ را انجام ‌‌‌‌می‌دهند و گاهی دیده ‌‌‌‌می‌شود که فرد یک جرم را چندین مرتبه تکرار نموده است. جرم نشر اکاذیب نیز یکی از جرائمی ‌‌‌‌می‌باشد که دز قانون کشور ما برای آن مجازات تعیین گردیده است. این جرم دارای شرایطی ‌‌‌‌می‌باشد که در صورت وجود آن‌‌‌‌‌ها فرد مجازات خواهد شد. در ادامه قصد داریم در خصوص مجازات جرم نشر اکاذیب توضیحات کامل‌تری را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جرم نشر اکاذیب

جرم نشر اکاذیب

جرم نشر ‌‌اکا‌ذیب یکی از جرائمی ‌‌‌‌می‌باشد که با وجود شرایط خاصی اتفاق ‌‌‌‌می‌افتد و فرد مرتکب طبق قانون مجازات ‌‌‌‌می‌شود. جرم نشر ‌‌اکا‌ذیب به معنای نسبت دادن عملی کذب به دیگران با دارا بودن سوء نیت و همچنین انتشار اخبار و مطالب دروغین با هدف مشوش نمودن اذهان عمومی و یا مقامات رسمی ‌‌‌‌می‌باشد. نشر ‌‌اکا‌ذیب یکی از جرائم قابل گذشت به شمار رفته و برای مجازات نمودن مجرم نیز شرایط خاصی مد نظر قرار می‌گیرد. برای آشنایی با تعریف انواع نشر اکاذیب کلیک کنید.

مجازات جرم نشر اکاذیب چیست‌‌ ؟

همانطور که در بالا گفته شد برای جرم نشر ‌‌اکا‌ذیب مجازات مشخصی در نظر گرفته شده است که در خصوص مجرمین اعمال ‌‌‌‌می‌شوند. طبق قانون هر فردی که به واسطه اوراق چاپی، شکواییه، گزارش و… عملی کذب را به شخصیت حقوقی یا حقیقی‌‌‌‌ و یا مقامات رسمی نسبت دهد و یا اینکه اخبار و مطالب کذب را به طور صریح منتشر کند علاوه بر اعاده حیثیت به حبس نیز محکوم ‌‌‌‌می‌شود. مجازات اینگونه مجرمین حبس تادیبی از دو ماه الی دو سال و یا تحمل ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود که میزان این مجازات نیز ممکن است با توجه به صلاحدید قاضی کمتر یا بیشتر شود.

شرایط اعمال مجازات جرم نشر اکاذیب

برای اعمال مجازات جرم نشر ‌‌اکا‌ذیب ‌‌‌‌می‌بایست شرایطی‌‌‌‌ وجود داشته باشند تا قاضی بتواند فرد را مجازات کند. این شرایط به شرح زیر ‌‌‌‌می‌باشند:

  • خبر یا عمل انتساب داده شده باید حتما کذب باشند.
  • برای مجازات فرد باید حتما شاکی از او شکایت کرده باشد.
  • چنانچه شاکی از مجرم گذشت کند مجازات مجرم اعمال نخواهد شد و پرونده مختومه اعلام ‌‌‌‌می‌شود.
  • در جرم نشر ‌‌اکا‌ذیب نیاز نیست که حتما عمل نسبت داده شده جرم باشد و در هر صورت فرد مجرم مجازات ‌‌‌‌می‌شود.
  • در صورت شکایت شخصیت حقیقی و حقوقی مجازات جرم نشر ‌‌اکا‌ذیب اعمال ‌‌‌‌می‌شود.
  • برای اعمال مجازات این جرم ‌‌‌‌می‌بایست مجرم حتما از روی سوء نیت این کار را انجام داده باشد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

نسبت دادن یک عمل کذب به دیگران چه نام دارد‌‌ ؟

این کار نشر ‌‌اکا‌ذیب نام گرفته که جرم تلقی ‌‌‌‌می‌شود و توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

آیا جرم نشر ‌‌اکا‌ذیب شامل مجازات ‌‌‌‌می‌شود‌‌ ؟

بله این جرم دارای مجازات‌‌‌‌ بوده که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

مجازات حبس نشر ‌‌اکا‌ذیب چقدر است‌‌ ؟

مجازات حبس نشر ‌‌اکا‌ذیب‌‌‌‌ از دو ماه تا دو سال حبس تادیبی خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نشر اکاذیب، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نشر اکاذیب پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جرم نشر اکاذیب



:: برچسب‌ها: جرم نشر اکاذیب ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

منظور از شروط ضمن عقد نکاح چیست؟ بر اساس قانون مدنی طرفین هر عقدی می‌توانند در مورد شروطی با یکدیگر توافق کنند و شروط مدنظر خود را ضمن عقد بیاورند. عقد نکاح نیز از این قاعده مستثنی نیست. در عقد نکاح نیز زوجین می­‌توانند در ضمن عقد شروطی را مطرح کنند. در سند ازدواج تهیه شده در دفاتر رسمی این شروط غالبا به صورت پیش فرض وجود دارد و طرفین به دلیل احساسات و هیجانات قبل از ازدواج بدون هیچ گونه مطالعه‌ای آن را امضا می‌کنند که این امضا بدین معناست که این شروط را پذیرفته‌اند و متعهد به انجام آن‌ها هستند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: شروط ضمن عقد نکاح

شروط ضمن عقد نکاح

بر اساس ماده 1119 قانون مدنی هر یک زوجین می‌توانند شروطی را که مدنظر دارند در عقد نکاح خود مطرح کنند. البته در ماده از عبارت « خلاف مقتضای عقد نباشد » استفاده کرده است. این نشان می‌دهد زوجین تا جایی مجاز هستند که این شروط بر خلاف اقتضای عقد نکاح نباشند. به طور مثال محل سکونت را شوهر تعیین می‌کند. زوجین می‌توانند بر خلاف این موضوع توافق کنند و شوهر حق انتخاب محل سکونت را به زن بدهد. برای آشنایی با نحوه ثبت ازدواج کلیک کنید.

شروط باطل عقد نکاح

برخی از شروط‌ هستند که حتی اگر در عقد نکاح مطرح گردند الزامی برای طرف مقابل ایجاد نمی‌کنند. این شروط باطل هستند و نیازی به انجام دادن آن نیست. با توجه به ماده­ 232 قانون مدنی این شروط را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد:

1/ شروطی که انجام آن‌ها مقدور نیست: اگر هر یک از زوجین از طرف مقابل کاری را بخواهند یا شرطی را مطرح کنند که انجام دادن آن مقدور نباشد این شرط باطل است و طرف مقابل ملزم به انجام آن نیست. به طور مثال زن از مرد بخواهد که قرآن را در یک روز حفظ کند و یا اینکه مرد از زن بخواهد تا مرده‌ای را زنده کند.

2/ شروطی که در آن نفع یا فایده‌ای نباشد: اگر هر یک شرطی را مطرح کنند که در آن هیچ نفع عقلایی نباشد طرف دیگر ملزم به انجام آن نیست. به طور مثال یک طرف شرط کند که طرف دیگر 10 کیلو سیب بخورد.

3/ شروطی که نامشروع باشند: قطعا وقتی شرطی بر خلاف شرع باشد الزامی به انجام آن نیست. به طور مثال شرط شود که یک طرف بتواند رابطه آزاد با نامحرم داشته باشد. شروط نباید خلاف قانون یا شرع باشد.

شروط دوازده گانه ازدواج

علاوه بر شروطی که زوجین می‌توانند با هم بر سرشان توافق کنند شروطی نیز به صورت پیش فرض در عقدنامه ذکر گردیده است. از سال 1360 به بعد، در اسناد ازدواج شروطی ضمن العقد قرار گرفت که سردفتر موظف است پیش از خواندن خطبه عقد این شروط را برای زوجین مطرح کند و مفهوم هر کدام را توضیح دهد. زوجین هر شرط را که قبول داشته باشند امضا می‌کنند و هر کدام را که قبول نداشته باشند می‌توانند رد کنند. هیچ الزامی برای هیچ طرفی در امضای شروط نیست. شروط به شرح زیر است:

1/ شرط تصنیف اموال و دارایی مرد: بر این اساس هر گاه طلاق به درخواست زوجه نباشد و دادگاه تشخیص دهد که طلاق ناشی از تقصیر و تخلف زن نیست زوج موظف است تا نصف دارایی موجود را که در دوران زناشویی به دست آورده است یا معادل آن را طبق نظر دادگاه به زوجه واگذار کند.

2/ مرد به زن حق وکالت بلاعزل با حق توکیل غیر می‌دهد که در صورت وجود هر یک شرایط زیر به دادگاه مراجعه نماید و پس از اخذ مجوز از دادگاه نوع طلاق خود را انتخاب کند و خود را مطلقه نماید. همچنین به زن وکالت بلاعزل با حق توکیل غیر می‌دهد تا در صورت بذل از طرف او قبول نماید. برای آشنایی با موارد قابل ثبت ازدواج دائم کلیک کنید.

شروط دوازده گانه طلاق | شروط ضمن عقد نکاح

الف) خودداری شوهر از دادن نفقه و یا سایر حقوق واجبه زن به مدت 6 ماه و عدم امکان الزام او به ادای حق زوجه.

ب) سوء معاشرت یا بد رفتاری مرد با زن به حدی که زندگی مشترک را دشوار نماید.

ج) ابتلای زوج به بیماری صعب العلاج که ادامه زناشویی را برای زوجه خطرناک نماید.

د) جنون در مواردی که فسخ شرعی نکاح ممکن نباشد.

ه) بی‌توجهی شوهر به دستورات دادگاه مبنی بر عدم اشتغال زوج به حرفه‌ای که از نظر دادگاه خلاف مصالح و حیثیت زوجه باشد.

و) محکومیت زوج به حکم قطعی 5 سال حبس یا بیشتر یا به جزای نقدی که در نهایت منجر به 5 سال حبس یا بیشتر می‌شود. زوجه در صورتی می‌تواند درخواست طلاق بدهد که حکم قطعی شوهر صادر شده باشد و مرد در زندان باشد.

ز) هر گونه اعتیاد مضر مخل زندگی زناشویی به تشخیص محکمه.

ح) ترک زندگی زناشویی از جانب مرد و یا غیبت غیر موجه وی به مدت 6 ماه متوالی. تشخیص ترک زندگی مشترک و عذر موجه با دادگاه است.

ط) محکومیت قطعی زوج به دلیل ارتکاب جرم و اجرای هر گونه مجازات حدی یا تعزیری به دلیل ارتکاب جرمی که با حیثیت و شئون زوجه مغایرت دارد. تشخیص اینکه مجازات با شان زوجه مغایرت دارد یا خیر با دادگاه است.

ی) در صورتی که بعد از گذشت 5 سال زن از شوهر خود به دلیل عقیم بودن یا عوارض جسمی بچه‌دار نشود.

ک) مفقودالاثر بودن زوج در صورتی که تا 6 ماه پس از مراجعه زوجه به دادگاه پیدا نشود.

برای آشنایی بیشتر با نحوه اجرای شروط دوازده گانه طلاق کلیک کنید.

چند همسری مرد

همچنین اگر زوج بدون رضایت زوجه ازدواج مجدد کند و یا به تشخیص دادگاه بین همسران خود عدالت را رعایت نکند دادگاه به زن حق طلاق می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شروط ضمن عقد نکاح، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون شروط ضمن عقد نکاح پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شروط ضمن عقد نکاح



:: برچسب‌ها: شروط ضمن عقد نکاح ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

گم شدن شناسنامه اتفاقی است که امکان دارد برای هر فردی رخ دهد. از آنجایی که شناسنامه یک مدرک هویتی مهم است بیم آن وجود دارد که افرادی در پی سوءاستفاده از شناسنامه مفقود شده باشند. علاوه بر آن بدون داشتن این مدرک مهم انجام بسیاری از امور اداری افراد به مشکل برمی‌خورد. قانون برای جلوگیری از این مشکلات راه حل دریافت شناسنامه المثنی را پیش‌بینی کرده است. در ادامه مقاله به توضیح گرفتن المثنی برای شناسنامه مفقودی می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: گم شدن شناسنامه و گرفتن المثنی

گم شدن شناسنامه و گرفتن المثنی

شناسنامه سند رسمی برای احراز هویت افراد جامعه می‌‌باشد. پیش از این صدور شناسنامه و کارت شناسایی و مدارک هویتی نظیر آن از جانب اداره ثبت احوال انجام می‌گرفت. اما امروزه برای صدور مدارک هویتی و حتی ایجاد تغییراتی نظیر عکس‌دار کردن شناسنامه یا تغییر نام نیز باید به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کرد. صدور شناسنامه المثنی نیز از این دست اقدامات است و برای متقاضی دریافت المثنی باید به دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه کند. لازم به ذکر است ضرورتی ندارد که تقاضای المثنی برای شناسنامه در همان محل صدور شناسنامه اولیه ارائه شود. به عبارتی در همه ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان اقدامات لازم انجام می‌‌شود و محدودیتی وجود ندارد.

برای آشنایی با نحوه تغییر اسم شناسنامه کلیک کنید.

گم شدن شناسنامه و شرایط صدور شناسنامه المثنی

در صورت مفقود شدن یک مدرک هویتی نظیر شناسنامه ممکن است افرادی آن مدرک را بیابند. اگر این افراد شناسنامه مفقودی را به اداره ثبت احوال تحویل دهند صاحب آن می‌تواند به راحتی آن را تحویل بگیرد. اما در فرضی که شناسنامه پیدا نشود و به اداره ثبت احوال تحویل داده نشود فرد باید تقاضای صدور شناسنامه المثنی دهد. البته ممکن است شناسنامه در حادثه‌ای نظیر آتش سوزی از بین برود. در این حالت نیز فرد باید برای شناسنامه خود تقاضای المثنی دهد. البته افراد متقاضی برای صدور شناسنامه المثنی شرایطی دارند که به شرح زیر می‌باشد:

  • متقاضی جهت ارائه تقاضا برای صدور شناسنامه المثنی باید 18 سال تمام سن داشته باشد.
  • اگر متقاضی زیر 18 سال است در صورتی می‌تواند رأساً تقاضای شناسنامه المثنی دهد که از دادگاه حکم رشد داشته باشد.
  • حال اگر شناسنامه افراد زیر 18 سال که حکم رشد نیز ندارند مفقود شود؛ پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود برای آن‌ها تقاضای صدور شناسنامه المثنی می‌دهند. البته مادر نیز می‌تواند تقاضای صدور شناسنامه المثنی دهد به شرط آن که از پدر صاحب شناسنامه طلاق نگرفته باشد.
  • سرپرست قانونی افراد محجور و صغیر نیز می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات سرپرستی خود صدور شناسنامه المثنی برای صاحب شناسنامه را درخواست نمایند. سرپرست قانونی شامل قیم، امین و وصی می‌شود.

برای آشنایی با عواقب جعل شناسنامه کلیک کنید.

مدت زمان صدور شناسنامه المثنی

صدور شناسنامه المثنی برای اولین بار پس از ارائه تقاضا و با دستور رئیس اداره ثبت احوال انجام می‌شود. این روند حدوداً یک ماه به درازا می‌کشد. اما اگر فرد برای دومین بار شناسنامه خود را گم کند و تقاضای شناسنامه المثنی دهد این بار طی کردن این روند حدود سه ماه طول می‌کشد. تقاضای المثنی برای سومین بار فقط توسط مدیر کل ثبت احوال استان بررسی و تایید می‌شود و نهایتاً این روند حدود 6 ماه به درازا می‌کشد.

مدارک لازم برای صدور شناسنامه المثنی

افراد برای ارائه تقاضای صدور شناسنامه المثنی به مدارکی احتیاج دارند. این مدارک به شرح زیر می‌باشد:

  • تهیه استشهادیه محلی برای مفقود شدن شناسنامه و پشت نویسی و امضای آن
  • دو قطعه عکس تمام رخ و همچنین جدید برای افراد بالای 15 سال
  • ارائه کپی شناسنامه مفقود شده در صورت وجود، همچنین ارائه کپی شناسنامه همسر و فرزندان
  • افراد متأهل باید کپی از سند ازدواج خود را نیز ارائه نمایند.
  • تحویل کپی برابر اصل شده از مدارک معتبر و عکس‌دار مثل کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی، گواهی تحصیلی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و… یا هر مدرک دیگری که توسط مأمور ثبت احوال درخواست شود.
  • در صورت نبود یک مدرک عکس‌دار معتبر، عکس فرد از طریق نیروی انتظامی یا شورای اسلامی و یا کارمند رسمی دولتی بر اساس رویه موجود، تایید خواهد شد.
  • در صورتی که فرد برای بار سوم تقاضای المثنی بدهد علاوه بر مدارک ذکر شده باید گواهی عدم سوءپیشینه نیز ارائه دهد.
  • پرداخت هزینه‌های لازم و ارائه رسید بانکی

دلایل گم شدن شناسنامه

مفقود شدن شناسنامه ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد. در مواردی گم شدن شناسنامه به علت حوادث غیرمترقبه است. حوادثی نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره. تهیه استشهاد محلی در چنین حالتی الزامی ندارد. همچنین در مواردی نیز ممکن است شناسنامه در ادارات دولتی مفقود شود.

اگر شناسنامه در اداره دولتی مفقود شود با اعلام آن مرجع و با دستور مدیر کل ثبت احوال استان شناسنامه صادر می‌شود. علاوه بر اقدامات قانونی علیه فرد خاطی که موجب مفقود شدن شناسنامه شد نیز انجام می‌گیرد. البته مفقودی شناسنامه دلایل مختلف دیگری نیز دارد که آن موارد شامل استثنا نمی‌شوند و متقاضی باید تمام مراحل برای تقاضای المثنی را خودش طی نماید.

در صورتی که شناسنامه اصلی پیدا شود چه باید کرد ؟

ممکن است دریافت‌کنندگان شناسنامه المثنی، شناسنامه اصلی خود را بیابند. در این صورت صاحبان شناسنامه وظیفه دارند طی ده روز شناسنامه اصلی را به اداره ثبت احوال تحویل دهند. اگر از صدور شناسنامه المثنی کمتر از یک سال گذشته باشد اداره ثبت احوال با انجام بررسی‌های لازم شناسنامه المثنی را باطل و شناسنامه قبلی را به متقاضی تحویل می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

در صورت مفقود شدن شناسنامه چه باید کرد ؟

در فرضی که شناسنامه پیدا نشود و به اداره ثبت احوال تحویل داده نشود فرد باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا اداره ثبت احوال تقاضای صدور شناسنامه المثنی دهد.

مدت زمان صدور شناسنامه المثنی چه قدر است ؟

صدور شناسنامه المثنی برای بار اول 1 ماه برای دومین بار 3 ماه و برای سومین بار 6 ماه زمان می‌برد.

در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی بعد از صدور المثنی چه باید کرد ؟

صاحب شناسنامه ده روز فرصت دارد تا شناسنامه اصلی را به اداره ثبت احوال تحویل دهد و اگر از صدور المثنی کمتر از یک سال گذشته باشد با بررسی‌های اداره ثبت احوال، المثنی باطل و شناسنامه قبلی به صاحب آن بازگردانده می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: گم شدن شناسنامه و گرفتن المثنی



:: برچسب‌ها: گم شدن شناسنامه و گرفتن المثنی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران آشنایی دارید؟ اصناف مختلف با هدف حفظ حقوق شغلی و حرفه‌ای مورد نظر خود اقدام به تشکیل اتحادیه می‌نماید. اتحادیه متشکل از نفراتی در یک صنف می‌شود که در راستای این اهداف مشترک قدم برمی‌دارند. اتحادیه صنف چلوکبابی تهران از جمله اتحادیه‌های معتبر در این شهر می‌باشد. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران

اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران

اتحادیه اصناف معمولاً از افراد خوش نامه همان صنف تشکیل می‌گردند. اعضای اتحادیه صنف چلو کباب و چلو خورش تهران نیز مانند سایر اتحادیه‌ها با برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند. معمولاً هر چهار سال یک‌بار شاغلین در صنف چلوکبابی تهران به کاندید موردنظر خود را جهت عضویت در هیئت‌مدیره اتحادیه رای می‌دهد. اعضای هر اتحادیه شامل رئیس اتحادیه، نائب رئیس اتحادیه، دبیر اتحادیه، خزانه‌دار اتحادیه و بازرس اتحادیه می‌شوند. آقای علی‌اکبر نریمانی رئیس فعلی اتحادیه چلوکبابی تهران می‌باشند.
اتحادیه‌چلوکبابی تهران باهدف حمایت از حقوق صنفی رسته‌های زیرمجموعه خود، ایجاد همکاری مناسب میان آن‌ها، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات در این صنف و اجرای قوانین نظام صنفی و آیین‌نامه‌های مربوطه تشکیل‌شده است.

برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

خدمات و وظایف اتحادیه چلوکبابی تهران

از مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف چلوکبابی تهران می‌توان به وظیفه صدور و تمدید پروانه کسب متقاضیان فعالیت در این صنف اشاره نمود. علاوه بر صدور اجازه فعالیت در صنف، نظارت بر فعالیت افراد صنفی نیز بر عهده این اتحادیه می‌باشد. برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب بدون مراجعه به اتحادیه کلیک کنید.

البته علاوه بر موارد ذکرشده مطابق با ماده ۳۰ قانون نظام صنفی سایر وظایف خدمات اتحادیه صنف چلوکبابی تهران مشخص‌شده است. این وظایف شامل برگزاری دوره آموزش، پیشنهاد برای تغییر قوانین مربوط به صدور جواز کسب، باطل نمودن جواز یا تعطیل نمودن محل کسب، اجرای قوانین نظام صنفی، تنظیم بودجه و تنظیم ترازنامه سالانه اتحادیه، رسیدگی به شکایات واحدهای صنفی مربوطه، دریافت مالیات و عوارض از افراد صنفی به نمایندگی از شهرداری و سازمان‌های وابسته به دولت، پیشنهاد تعیین نرخ کالا و خدمات و تعداد واحدهای صنفی موردنیاز در سال به اتاق اصناف و… می‌شود.

عضویت در اتحادیه صنف چلوکبابی تهران

اگر تمایل به راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه چلوکباب و چلوخورش در شهر تهران و عضویت در اتحادیه موردنظر را دارید. ابتدا باید جهت اخذ جواز کسب اقدام نمایید. قانون نظام صنفی بیان می‌دارد افرادی که تمایل به راه‌اندازی واحد اقتصادی در یک محل ثابت یا وسیله سیار را دارند. باید جواز کسب دریافت نمایند تا به‌صورت قانونی جزء افراد صنفی محسوب گردد. بنابراین شما با دریافت جواز کسب از اتحادیه صنف چلوکبابی تهران عضوی از این اتحادیه خواهید شد. خوب است بدانید صدور جواز کسب توسط اتحادیه برای اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام می‌گیرد.

امتحان و آموزش اتحادیه

اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران برای متقاضیان دریافت جواز کسب دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. این افراد پس از پایان یافتن دوره آموزشی موظف به شرکت در آزمون نهایی دوره می‌باشند. پس از پایان دوره و شرکت در آزمون به‌شرط قبولی در آزمون گواهینامه پایان دوره متقاضی اعطا می‌شود.

دوره‌های آموزشی برای کسب آمادگی و افزایش آگاهی، دانش و سطح مهارت افراد برگزار می‌گردد. این دوره‌ها ممکن است به‌صورت داخلی یعنی توسط خود اتحادیه و یا به‌صورت برون‌سپاری یعنی از طریق مراکز آموزشی همکار با اتحادی ارائه شود. دوره‌ها به دو نوع حضوری و غیرحضوری ارائه می‌گردد. که متقاضیان برای قبولی در دوره حضوری باید نمره ۱۰ از آزمون و برای قبولی در دوره غیرحضوری باید نمره ۱۲ از آزمون را کسب کنند.

لازم به ذکر است که متقاضیان جهت شرکت در دوره آموزشی و آزمون باید هزینه آموزش را پرداخت نمایند. درصورتی‌که متقاضی موفق به کسب نمره قبولی در دوره حضوری یا غیرحضوری نشد. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش مجدداً اقدام به شرکت در آزمون نماید.
خوب است بدانید که امتحان از افراد باسواد به‌صورت کتبی و سؤالات چهارگزینه‌ای و از افراد بی‌سواد به‌صورت شفاهی گرفته می‌شود. محل از زمان برگزاری آزمون نیز به‌صورت کتبی و به‌صورت پیام کوتاه به متقاضی اطلاع داده می‌شود.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

هزینه‌های پرداختی به اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران

هزینه پرداختی به اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران توسط اعضای صنف انواع مختلفی دارد. این مبالغ پرداخت‌شده به اتحادیه منابع مالی اتحادیه را تأمین می‌نمایند. حق عضویت جزء مهم‌ترین منابع مالی و پرداخته‌ای قانونی به اتحادیه می‌باشد. مبلغی که اعضای جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه و به‌صورت سالانه به اتحادیه پرداخت می‌کنند حق عضویت نام دارد. میزان آن با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف شهرستان تعیین می‌گردد. و با صلاح دیده اتحادیه امکان تقسیط حق عضویت حداکثر یک سال نیز وجود دارد.

علاوه بر حق عضویت اتحادیه از طریق ارائه خدمات غیرموظف خود مثل ارائه خدمات آموزشی به اعضا، به‌صورت قانونی درآمد دارد. کارمزد وصول مالیات عوارض و هزینه خدمات وزارتخانه شهرداری و سازمان‌های وابسته دولتی و همچنین بخشی از مبالغ دریافتی بابت صدور و تمدید پروانه کسب نیز به اتحادیه تعلق دارد. علاوه بر این‌ها امکان کمک‌های مالی از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه چلوکبابی تهران وجود دارد.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران

این اتحادیه در خیابان شریعتی، خیابان ملک، جنب خیابان ترکمنستان، طبقه اول، پلاک ۱۰۱ واقع‌شده است. شماره تماس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران ۸۸۴۴۲۳۹۴_۰۲۱ می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران چیست ؟
وظیفه صدور و تمدید پروانه کسب متقاضیان فعالیت در این صنف و نظارت بر فعالیت افراد صنفی در این اتحادیه از مهم‌ترین وظایف آن می‌باشد.
رئیس فعلی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران کیست ؟
آقای علی‌اکبر نریمانی رئیس فعلی اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران می‌باشند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

نفقه زن در حق حبس چیست ؟ می‌دانیم که پس از برقراری هر نوع قراردادی طرفین عقد یا یکی از آن‌ها متعهد به انجام وظایف و تکالیفی می‌شوند. حال می‌خواهیم بدانیم آیا می‌شود یک طرف عقد به وظیفه خود عمل نکند؟ قانون تا چه زمانی به او اجازه امتناع از انجام تعهد خود می‌دهد و او را ملزم به اجرای وظایف خود نمی‌کند؟ در عقد نکاح که بین زوجین وظایف متقابلی ایجاد می‌شود نیز می‌توان از انجام آن وظایف خودداری کرد؟ اگر زن حق حبس خود را اعمال نماید آیا از مهریه و نفقه که جزو حقوق وی به شمار می‌روند بهره مند خواهد شد یا خیر؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره طلاق و حق حبس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: نفقه زن در حق حبس

حق حبس چیست ؟

حق حبس یک اصطلاح فقهی و حقوقی است که عبارت است از اجازه امتناع از انجام تعهدات یکی از طرفین عقد تا موقعی که طرف دیگر به تعهداتش عمل کند. پس اگر دو شخص طی یک عقد و قرارداد ملزم به اجرای تعهداتی باشند یکی از آن دو تا زمان انجام تعهدات طرف مقابل می‌تواند از اجرای وظایف خود پرهیز کند.

بیشتر بخوانید : شرایط استفاده از حق حبس

حق حبس زوجه

در قانون مدنی ما آمده است که زن می‌تواند تا زمانی که مهریه را از همسرش دریافت نکرده است از تمکین در برابر او (چه تمکین عام و چه تمکین خاص) خودداری کند به شرط آن که مهریه‌اش حال باشد و برای پرداخت آن زمانی مشخص نشده باشد و به قدرت و استطاعت مرد نیز بستگی نداشته باشد. به عبارتی مهریه عندالمطالبه بوده و هر زمان که زوجه بخواهد بتواند دریافت آن را درخواست کند.

بیشتر بخوانید : سقوط حق حبس زوجه

این موضوع در ماده ۱۰۸۵ ق.م بیان شده است و ماده بعد از آن بیان می‌کند که چنانچه زن پیش از دریافت مهریه به میل و اختیار خودش در برابر شوهرش تمکین کند دیگر مستحق اعمال حق حبس نخواهد بود. منظور اصلی تمکین در این دو ماده ادای وظایف زوجیت و بالاخص انجام رابطه زناشویی است. پس برقراری رابطه زناشویی حتی یک بار موجب سقوط حق حبس می‌شود و دیگر این حق به زوجه تعلق نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید : حق حبس در عقد نکاح

نفقه زن در دوران حق حبس

سوالی که در این بحث ممکن است مطرح شود این است که آیا در زمان استفاده زوجه از حق حبس خود و عدم تمکین در مقابل شوهرش باز هم زوج ملزم به پرداخت نفقه به زن خواهد بود یا خیر؟

در ادامه ماده ۱۰۸۵ ق.م آمده است که امتناع زن از تمکین در ایام استفاده‌اش از حق حبس موجب سقوط حق دیگر او یعنی نفقه نمی‌شود. یعنی با وجود عدم تمکین او و حتی سکونت نداشتن در منزل زوج او می‌تواند در این ایام هم مهریه و هم نفقه خود را مطالبه نماید و زوج نیز موظف به پرداخت آن می‌باشد.

بیشتر بخوانید : نفقه زن

‍برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نفقه زن در دوران حق حبس، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نفقه زن در دوران حق حبس پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: نفقه زن در حق حبس



:: برچسب‌ها: نفقه زن در حق حبس ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا جرم تکدی گری در قانون تعریف شده است؟ کسانی که با فریب و برانگیختن حس ترحم مردم، چیزی از آن‌ها دریافت کنند مرتکب تکدی‌گری شده‌اند. متاسفانه در جامعه امروزی عمل تکدی گری بسیار شایع شده و می‌توان گفت دیگر تبدیل به یک امر عادی گشته است. در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که تکدی گری جرم است یا خیر و اگر جرم است مجازات آن چیست؟

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

منبع: جرم تکدی گری

جرم تکدی گری

افرادی که با فریب و برانگیختن حس ترحم مردم اقدام به دریافت وجه نقد از آن‌ها می‌نمایند، درواقع مرتکب به تکدی‌گری شده‌اند. عمل تکدی گری در جامعه امروزی به یک امر عادی تبدیل شده و بسیار شایع گشته است. اما آیا تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود؟

مطابق قانون ایران، قانون گذار عمل تکدی گری را جرم انگاری کرده است. به این معنی که در متن قانون این عمل را به عنوان یکی از جرائم معرفی نموده و برای جرم تکدی‌گری مجازات تعیین کرده است.

عناصر وقوع جرم تکدی گری

برای اینکه یک جرم محقق شود، عمل انجام شده باید دارای چند ویژگی باشد. به این ویژگی‌ها که موجب تحقق یک جرم می‌شود عنصر جرم می‌گوییم. عناصر جرم‌تکدی گری (مانند سایر جرائم) به چند دسته تقسیم می‌شود. که شامل عنصر قانونی، عنصر مادی و عنصر معنوی هستند. در ادامه عناصر جرم تکدی گری را شرح می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر با نحوه تعریف جرم کلیک کنید.

عنصر قانونی

عنصر قانونی یک جرم به معنی متن قانون و ماده قانونی است که آن جرم را تعریف کرده باشد و مجازات آن جرم را نیز تعیین کرده باشد. تعریف جرم‌تکدی گری و مجازات این جرم در قانون مجازات اسلامی آمده است. ماده ۷۱۲ از قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ که در باب پنجم تعزیرات قرار دارد، جرم تکدی گری را معرفی کرده است. بنابراین این ماده عنصر قانونی تکدی گری می باشد.

ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵، باب پنجم تعزیرات:《هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش نماید یا ولگردی نماید به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد.》

عنصر مادی

عنصر مادی یک جرم به معنای وقوع یا انجام آن عمل توسط شخصی می‌باشد. یعنی یک فرد باید اقدام به عمل تکدی‌گری نماید و اگر این عمل مطابق با شرایط قانونی باشد، جرم تلقی می‌شود. برای تحقق عنصر مادی جرم‌تکدی‌گری باید توجه داشت که این جرم از جرائمی نیست که تنها با یکبار انجام دادن و به صورت آنی محقق گردد. به عبارتی برای اینکه جرم تکدی‌گری واقع شود باید استمرار داشته باشد. فردی که مرتکب تکدی گری می‌شود اگر به طور استمراری و چندین بار این عمل را انجام دهد آن وقت می‌توان گفت که جرم تکدی‌گری محقق شده است.

عنصر معنوی

عنصر معنوی یک جرم به قصد و اختیار فرد برای انجام آن عمل برمی‌گردد. به این معنی که اگر کسی مرتکب عمل تکدی‌گری شود برای اینکه بتوانیم این عمل را جرم تلقی کنیم فرد مرتکب باید قصد انجام تکدی‌گری را داشته باشد، برای انجام آن راضی و مختار باشد. با این اوصاف کودکانی که از نظر قانونی طفل صغیر یا غیر رشید محسوب می‌شوند و مرتکب عمل تکدی‌گری شوند را مجرم تلقی نمی‌کنیم.

مجازات جرم تکدی گری

در مطالب بالا اشاره کردیم که قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ جرم‌تکدی گری را معرفی نموده و مجازات آن را تعیین کرده است. طبق این قانون مجازات جرم تکدی‌گری، زندان از هفته تا سه ماه بسته به شرایط (مثلا تکرار جرم اتفاق افتاده باشد یا فرد برای اولین بار مرتکب آن شده و…) و با نظر قاضی متغیر خواهد بود. مجازات جرم تکدی گری، مجازات حبس در درجه هشت می‌باشد.

نکته دیگر در مجازات مرتکبین تکدی گری این است تشدید مجازات این جرم با توجه به یک شرط است. ممکن است فرد مرتکب توانایی مالی برای گذران زندگی داشته باشد، به عبارتی نیاز مالی نداشته باشد. اگر چنین فردی مرتکب تکدی‌گری شود علاوه بر مجازات حبس از یک تا سه ماه محکوم می شود، تمامی اموالی را که از طریق تکدی گری به دست آورده است به نفع دادگاه مصادره می‌شود.

برای آشنایی با مجارات تکرار جرم کلیک کنید.

تکدی گری و کلاهبرداری

جرم تکدی گری و جرم کلاهبرداری گاهی آنقدر به هم شبیه می‌شوند که تشخیص آن‌ها از یکدیگر سخت است. در بسیاری از موارد تشخیص این دو جرم از یکدیگر تحلیل حقوقی دقیقی لازم دارد. تشخیص این دو جرم از یکدیگر به این دلیل اهمیت دارد که بتوان مجازات مجرم را مطابق با جرم واقع شده تعیین کرد.

جرم کلاهبرداری زمانی واقع می‌شود که افراد با استفاده از وسایل و مانور متقلبانه مردم را فریب دهند تا مردم به خواست خود مال خود را به دیگری بدهند. بنابراین اگر با گفتن یک دروغ ساده کسی خود را در اختیار دیگری قرار بدهد نمی‌توان گفت که جرم کلاهبرداری واقع شده است و باید حتماً مانور متقلبانه انجام شود به صورتی که فریبخوردگی در اثر آن حاصل گردد.

حال تصور کنید یک شخصی با ظاهری آراسته سوار بر یک ماشین با مدل بالا و گران قیمت است. در صورتی که هم لباس‌ها و هم ماشین متعلق به شخص دیگری است. در این شرایط به بهانه‌ای از فرد دیگری تقاضای پول کند. بنابراین ممکن است فرد مقابل فریب ظاهر این شخص را بخورد و به او پول دهد. با تحلیل حقوقی می‌توان متوجه شد که این عمل جرم تکدی گری نمی‌باشد بلکه کلاهبرداری است.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

جرم تکدی گری و مجازات آن چیست ؟
افرادی که با فریب و برانگیختن حس ترحم مردم اقدام به دریافت وجه نقد از آن‌ها می‌نمایند، درواقع مرتکب به تکدی‌گری شده‌اند. و مجازات آن از یک تا سه ماه حبس است.

اهمیت تشخیص جرم تکدی گری از جرم کلاهبرداری چیست ؟
تشخیص این دو جرم از یکدیگر به این دلیل اهمیت دارد که بتوان مجازات مجرم را مطابق با جرم واقع شده تعیین کرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جرم تکدی گری



:: برچسب‌ها: جرم تکدی گری ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

یکی از اهداف ازدواج و تشکیل زندگی مشترک برخورداری از لذت حلال جنسی بین طرفین است. در عقد نکاح زن اجازه تمتع جنسی را به مرد می‌دهد. در مقابل مرد موظف می‌شود تا مبلغی را به عنوان مهریه به زن پرداخت کند. اما گاهی پیش می‌آید که مرد این وظیفه خود را انجام نمی‌دهد. در مقابل نیز زن نیازی نیست تا وظیفه زناشویی خود را انجام دهد و می‌تواند تا زمان دریافت مهریه به طور کامل اجازه رابطه زناشویی به همسر خود ندهد. این حق در اصطلاح حقوقی حق حبس زوجه در عقد نکاح نامیده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره طلاق و حق حبس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: حق حبس زوجه در عقد نکاح

از عقد نکاح تا عروسی

در ایران ازدواج دارای مراحل مختلفی است که به مرور زمان از تعداد این مراسم و مراحل کاسته شده است. در گذشته از زمانی که دو طرف قصد ازدواج داشتند تا هنگامی که در منزل مشترک سکونت پیدا کنند مراسم مختلفی برگزار می‌شد. اکنون از تعداد این تشریفات کاسته شده است اما در اغلب موارد دو طرف با یکدیگر عقد می‌کنند سپس بعد از گذشت مدت زمانی زندگی مشترک خود را شروع می‌نمایند.

بیشتر بخوانید : ثبت ازدواج

اما آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در واقع بلافاصله بعد از جاری شدن عقد دو طرف زن و شوهر محسوب می‌شوند و از نظر شرعی تفاوتی با زوجینی که در یک منزل زندگی می‌کنند ندارند. این تمایز قائل شدن فقط از جهت فرهنگی است. وقتی طرفین عقد می‌کنند شرع و قانون همه حقوق و وظایف زوجین و عقد نکاح را بر ایشان بار می‌کند. حتی به زن در دوران عقد نفقه نیز تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : حق حبس در ازدواج دوم

حق حبس زوجه در عقد نکاح در دوران عقد و پس از عروسی

از نظر شرعی و قانونی بلافاصله بعد از جاری شدن خطبه عقد مهریه بر ذمه زوج قرار می‌گیرد. زوج باید مهریه را در صورت درخواست زن به وی پرداخت نماید. در نتیجه به تبع این وظیفه، زوجه می‌تواند از همان ابتدا و در دوران عقد از حق حبس استفاده کند و تمتع جنسی را منوط به پرداخت کامل مهریه بکند.

در واقع زندگی کردن در منزل مشترک و گرفتن مراسم ازدواج هیچ تاثیری در حق حبس زوجه ندارد. زن بلافاصله بعد از عقد می‌تواند از حق حبس استفاده کند و تنها چیزی که این حق را برای او ساقط می‌کند تمکین کردن زن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دادخواست حق حبس کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : شرایط استفاده از حق حبس

گاهی زوجین عقد می‌کنند و زن به برقراری رابطه جنسی رضایت می‌دهد در این صورت زوجه دیگر حق حبس ندارد. گاهی طرفین با هم عقد می‌کنند ولی رابطه جنسی ندارند. در اینجا زوجه می‌تواند از حق حبس استفاده کند. حتی بعد از برگزاری مراسم عروسی نیز طرفین اگر رابطه نداشته باشند حق حبس برای زوجه باقی می‌ماند.

پس می‌توان گفت که زن در مرحله عقد نیز می‌تواند درخواست خود مبنی بر اعمال حق حبس را به دادگاه ارائه دهد. آنچه در دادگاه برای اعمال حق حبس مدنظر قرار می‌گیرد تمکین کردن یا نکردن زوجه است. این که زوجین در چه مرحله‌ای از زندگی مشترک هستند فقط تشریفاتی است که از نظر عرف اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید : سقوط حق حبس زوجه

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حق حبس زوجه در عقد نکاح، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حق حبس زوجه در عقد نکاح پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: حق حبس زوجه در عقد نکاح



:: برچسب‌ها: حق حبس زوجه در عقد نکاح ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

در عقد نکاح اساس بر این است که زوجین حق تمتع جنسی از یکدیگر را دارا شوند و در مقابل مرد به زن مهریه پرداخت کند. شرع برای زن این حق را ایجاد کرده است که در صورتی که مهریه به او پرداخت نشود به وظیفه زناشویی عمل نکند. زوجه می‌تواند از حق حبس خود استفاده نماید و اعلام نماید که فقط در صورتی تمکین می‌کند که مهریه کامل پرداخت شود. در ماده 1085 قانون مدنی نیز این حق مورد تایید قرار گرفته است. اما چه مواردی سبب سقوط حق حبس زوجه می‌گردد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره طلاق و حق حبس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: سقوط حق حبس زوجه

موارد سقوط حق حبس زوجه

در برخی موارد خاص، حق حبس زوجه ساقط می‌گردد. بر اساس ماده 1086 قانون مدنی در دو مورد حق حبس از زوجه ساقط می‌شود.

1/ موجل بودن مهریه.

2/ تمکین زوجه از شوهر.

1/ موجل بودن مهریه: از نظر شرعی مهریه، دین حال است. شوهر باید بعد از عقد هر گاه زن تقاضا نمود به وی مهر را پرداخت نماید. اما گاهی طرفین با یکدیگر توافق می‌کنند که مهریه در یک زمان خاص پرداخت شود یا در صورت توان مالی مرد پرداخت شود. به طور مثال در عقد گفته می‌شود که زمان پرداخت مهریه موکول می‌شود به دو سال یا سه سال دیگر. در این صورت زن دیگر دارای حق حبس نیست. اگر بخشی از مهریه حال و بخش دیگری موجل باشد زن این حق را دارد که نسبت به آن بخشی که حال است حق حبس را اعمال کند.

برخی در استدلال این امر گفته‌اند که علت سقوط حق حبس برای زوجه آن است که وقتی زن با موجل بودن مهر موافقت می‌نماید در واقع به صورت ضمنی حق حبس را از خود ساقط کرده است. زیرا بعد از وقوع عقد نکاح حق تمتع جنسی از زن برای شوهر ایجاد می‌شود و زن در صورتی که امتناع کند ناشزه است و وقتی که زن قبول می‌کند که مهریه موجل باشد به این معنی است که تمکین از شوهر را پذیرفته است.

2/ تمکین زوجه از شوهر: در صورتی که زن به میل خود از شوهر خود تمکین کند دیگر نمی‌تواند از حق حبس خود استفاده نماید.

بیشتر بخوانید : حق حبس در عقد نکاح

عدم اسقاط حق حبس با مهریه موجل

از سوی دیگر برخی از حقوقدانان معتقد هستند که در یک صورت حتی اگر مهریه موجل باشد باز هم زن حق حبس دارد. این گروه معقتفدند اگر مهر موجل باشد و در مقابل هم زمان تا سررسید مهر شوهر درخواست رابطه زناشویی نکند به محض رسیدن زمان پرداخت مهریه برای زن حق حبس باقی می‌ماند. به طور مثال در حین عقد زوجین توافق می‌کنند که مهریه بعد از یک سال پرداخت شود. در مدت این یک سال مرد درخواست برقراری رابطه جنسی از زن نمی‌کند. بعد از پایان یکسال به نظر این گروه هنوز حق حبس برای زن وجود دارد.

نتیجه: با توجه به نص صریح ماده 1085 قانون مدنی و عدم جواز تفسیر موسع نمی‌توان نظر این گروه را قبول کرد و موجل بودن مهریه در هر صورت مسقط حق حبس است.

بیشتر بخوانید : شرایط استفاده از حق حبس

تقابل تمکین با حق حبس زوجه

فلسفه حق حبس برای زوجه آن است که اول مهریه خود را دریافت کند و وقتی که حق خود را گرفت، تمکین نماید. وقتی که خود زوجه به رابطه زناشویی پیش از دریافت مهریه رضایت دهد مانند آن است که زن به طور ضمنی این حق را از خود ساقط کرده است.

ماده 1086 قانون مدنی نیز به این موضوع را تصریح نموده است. اما آنچه که باید در این ماده مدنظر قرار بگیرد قید « به اختیار خود » است. در واقع اگر زن با میل و اختیار از شوهر تمکین کند این حق از او سلب می‌شود. در صورتی که زن در حالت بیهوشی و عدم اختیار و یا به اجبار رابطه زناشویی را بپزیرد حق حبس کماکان برای او باقی می‌ماند.

البته توجه به این نکته ضروری است که اگر چه با تمکین حق حبس ساقط می‌شود ولی حق مطالبه مهریه همچنان باقی است. زن هر زمان که بخواهد حتی بعد از تمکین می‌تواند مهریه خود را دریافت نماید فقط نمی‌تواند از حق حبس استفاده کند.

بیشتر بخوانید : تمکین و نشوز

انواع تمکین و سقوط حق حبس زوجه

همانطور که پیش از این گفته شده بود تمکین دو نوع است یکی تمکین خاص و دیگری تمکین عام. در مسئله حق حبس زوجه این سوال پیش می‌آید که منظور از این تمکین که مسقط حق حبس است چیست؟ آیا فقط تمکین خاص مدنظر است؟ یا تمکین عام از سوی زوجه نیز مسقط حق حبس است؟

در ماده 1086 قانون مدنی از عبارت « وظائفی که در مقابل شوهر دارد » استفاده شده است. به نظر اکثریت منظور از این بخش فقط تمکین به معنای خاص آن بوده و تمکین عام را شامل نمی‌شود.

در نتیجه رضایت زن به برقراری رابطه جنسی حق حبس او را ساقط می‌کند. اما اینکه زن با شوهر در یک منزل زندگی کند و به تبع آن وظائف خود را به عنوان خانم خانه انجام دهد یا اینکه با شوهر حسن معاشرت داشته باشد و به طور کلی تمکین کند سبب نمی‌شود تا حق حبس او ساقط گردد.

بیشتر بخوانید : انواع تمکین عام و خاص

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سقوط حق حبس زوجه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سقوط حق حبس زوجه پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: سقوط حق حبس زوجه



:: برچسب‌ها: سقوط حق حبس زوجه ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا می‌دانید تاثیر مستی در مسئولیت کیفری چیست؟ در کشور ایران و یا در کشورهایی که قوانین اسلامی دارند مصرف مواد سکر آور جرم محسوب می‌شود. حتی در کشورهایی که مصرف مشروبات الکلی آزاد است در مواردی فرد مست مجازات می‌شود. مثلا رانندگی در حال مستی در کشورهای آزاد ضمانت اجرا دارد. در قانون ایران مصرف مسکرات جرم محسوب می‌شود و مجازات آن ۸۰ ضربه شلاق حدی است. حال اگر کسی شراب یا همان مواد سکر آور را مصرف کرد و دچار مستی شد و به دنبال این مستی مرتکب جرم شد چنین فردی از نظر حقوقی چه وضعیتی دارد؟

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: تاثیر مستی در مسئولیت کیفری

تاثیر مستی در مسئولیت کیفری

صرف مصرف مشروبات الکلی موجب مجازات است ولی صرف نوشیدن مقداری از این مشروبات مسئولیت کیفری را زایل نمی‌کند. بلکه مصرف باید به حدی باشد که طرف اراده و اختیار خود را از دست بدهد.

نکته مهم این است که فرد نباید به منظور انجام جرم خود را مست کرده باشد. اگر فردی عمدا خود را مست کند تا جرمی را مرتکب شود مانند افراد عادی به جرم او رسیدگی می‌شود و مستی سبب زوال مسئولیت کیفری او نمی‌شود.

مصرف باید اختیاری باشد تا موجب زوال مسئولیت کیفری گردد اگر به کسی اجبارا مشروبات الکلی خورانده شود مسئولیت چنین فردی ذیل مباحث دیگری بررسی می‌شود.

قرص‌های روان گردان هم جزو مواد سکرآور هستند.

بیشتر بخوانید : عوامل رافع مسئولیت کیفری

بررسی حالات مختلف

اصل بر این است که مستی مانع مجازات نیست. یعنی فرد یک جرم شرب خمر انجام داده و جرم دیگری را هم انجام داده است و در این حال مجازات هر دو جرم جداگانه بر مرتکب بار می‌شود. مثلا گاهی اوقات فرد مرتکب جرم شرب خمر می‌شود اما مست نمی‌شود و اینجا مرتکب جرم دیگری هم می‌شود مثلا سرقت، در این جا مرتکب مجازات هر دو جرم را می‌بیند.

در مورد بعدی فرد مرتکب جرم شرب خمر شده و مست هم شده است اما اراده و اختیار خود را از دست نداده و نسبت به وقایع آگاه است و بعد هم مرتکب جرم دیگری هم شده است. در این جا هم به مجازات هر دو جرم محکوم می‌گردد.

در مورد سوم فرد مرتکب جرم شرب خمر شده و اراده خود را به طور کلی از دست داده است و مرتکب جرمی هم شده است. این جا فقط فرد به مجازات جرم شرب خمر می‌رسد و این بی‌اختیاری و بی‌ارادگی مانع از اعمال مجازات جرم دوم می‌گردد.

بیشتر بخوایند : مصرف مشروبات الکلی

در مورد چهارم فرد مرتکب جرم شرب خمر شده است و به طور کل اختیار و اراده خود را از دست داده است اما مست شدن با عمد فرد مرتکب صورت گرفته است چون می‌داند که با شرب خمر جرات و جسارت برای انجام دادن جرم پیدا می‌کند. در این مورد فرد بابت هر دو جرم مجازات می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر مستی در مسئولیت کیفری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تاثیر مستی در مسئولیت کیفری پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: تاثیر مستی در مسئولیت کیفری



:: برچسب‌ها: تاثیر مستی در مسئولیت کیفری ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان چینی و بلور و لوستر تهران آشنا هستید؟ اصناف انجمن هستند که متشکل از گروهی از افراد دارای یک حرفه می‌شوند. هر اتحادیه نیز از این نفرات صنفی تشکیل می‌گردد که برای حفظ حقوق شغل و حرفه‌ی مورد نظر خود اهداف مشترکی را دنبال می‌کند. اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی این اتحادیه و برخی از وظایف و خدمات آن بپردازیم‌. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه چینی بلور و لوستر تهران

اتحادیه چینی و بلور و لوستر تهران

اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلورو‌چینی و لوستر تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران است. این اتحادیه از افراد خوش‌نام شاغل در همین صنف تشکیل شده است. هدف از تشکیل این اتحادیه حمایت از حقوق صنفی و ایجاد همکاری در میان کاسبان این صنف، بهبود بخشیدن به خدمات ارائه‌شده به مصرف‌کنندگان و همین‌طور اجرای قوانین نظام صنفی و آیین‌نامه‌های مربوطه در صنف می‌باشد. با یک دید وسیع‌تر می‌توان گفت که تشکیل اتحادیه‌ها به‌منظور بهبود اقتصاد شهر و شهرستان و تسهیل در روابط میان موسسه‌های دولتی و خصوصی می‌باشد.

مدیریت اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران بر دوش هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه هر چهار سال یکبار با برگزاری انتخابات و توسط رای شاغلین در صنف برگزیده می‌شوند. گاهی ممکن است برخی از اعضای هیئت‌مدیره بیش از یک دوره چهار سال در هیئت‌مدیره حضورداشته باشند. این اتفاق به علت انتخاب پی‌درپی فرد موردنظر لوستر برای شاغلین در صنف می‌باشد. در حال حاضر هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور چینی و لوستر تهران به ریاست آقای غلامرضا صفر نژاد بروجنی و نائب رئیسی حسین حیدریه اداره می‌شود.

برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

آدرس و تلفن اتحادیه

صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران در میدان شوش، خیابان شهید داوود امیر سرداری، خیابان شهید عباس صابونیان، پلاک 0، پاساژ قصر بلور، طبقه دوم، واحد ۲۱۰ واقع شده است. شما می‌توانید با شماره‌گیری 02155086845 و 02155088943 با این اتحادیه تماس برقرار نمایید.

همچنین اتحادیه دفتر مرکزی در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، مقابل بیمارستان شفا یحیاییان، کوچه خزئل، پلاک ۴ واقع شده است. و برای برقراری تماس با دفتر مرکزی می‌توانید به شماره‌های 02177628689 و 02177628688 تلفن کنید.

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب بدون مراجعه به اتحادیه کلیک کنید.

وظایف و خدمات اتحادیه بلور و چینی و لوستر تهران

وظایف و خدمات تمامی اتحادیه‌ها بر اساس قانون نظام صنفی تعریف شده و یکسان می‌باشد. اما مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلوروچینی و لوستر تهران صدور و تمدید پروانه کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه محسوب می‌شود. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی به شرح کامل وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها مانند اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران پرداخته است. برخی از وظایف نامبرده در این ماده عبارت است از:

  • اتحادیه می‌تواند در راستای تهیه تنظیم و یا تغییر ضوابط صدور پروانه کسب پیشنهاد‌هایی را به اتاق اصناف شهرستان ارائه نمایند.
  • اجرای قوانین مصوبات و بخشنامه‌های هیئت عالی نظارت و کمیسیون نظارت که در چارچوب این قانون اتحاد و ابلاغ می‌شود بر عهده اتحادیه‌های اصناف می‌باشد.
  • صدور جواز کسب تمدید جواز کسب و ابطال جواز کسب در صلاحیت اتحادیه‌های اصناف می‌باشد.
  • طبق مقررات و قانون اتحادیه می‌توانند اقدام به تعطیل نمودن محل کسب متخلف و همچنین جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب، نمایند.
  • ایجاد تسهیلات لازم جهت ارائه آموزش‌های موردنیاز افراد صنفی و همچنین دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار توسط اتحادیه و یا با کمک از سایر سازمان‌ها انجام می‌گیرد.
  • جهت رسیدگی به شکایات و حل اختلافات و همچنین بازرسی واحدهای صنفی اتحادیه کمیسیون‌های مربوطه را تشکیل می‌دهد. و کمیسیون‌های دیگر مصوب هیئت عالی نظارت را نیز تشکیل می‌دهد.
  • وصول مالیات عوارض و هزینه خدماتی که توسط وزارتخانه‌ها شهرداری و سازمان‌های وابسته به دولت به افراد شاغل در صنعت ارائه شده است بر عهده اتحادیه می‌باشد.

منابع مالی اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران

منابع مالی اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران مانند سایر اتحادیه‌ها بر اساس قانون شرح داده شده است. مطابق با قانون منابع مالی هر اتحادیه به ۵ دسته تقسیم می‌گردد. که عبارت‌اند از:

  • مهمترین منبع مالی هر اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه است. حق عضویت افراد عبارت است از مبلغی که هر عضو از اتحادیه هرسال به جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه مکلف به پرداخت آن می‌باشد. میزان مبلغ این حق عضویت با پیشنهاد اتحادیه و با تایید اتاق اصناف شهرستان و تصویب کمیسیون نظارت مشخص می‌گردد. اتحادیه نیز می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط اعضای خود حق عضویت را به صورت یکجا و یا تقسیط ۱۲ ماهه دریافت کنند.
  • دومین منبع مالی اتحادیه‌ها وجوه و مبالغی است که در ازای ارائه خدمات غیرموظف خود به اعضا دریافت می‌کند. خدماتی مانند ارائه خدمات فنی و آموزشی به اعضای صنف. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.
  • سومین منبع درآمد اتحادیه نیز کارمزد وصول مالیات است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم اتحادیه‌ها به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت مالیات، عوارض و هزینه خدمات آن‌ها را از اعضای صنف وصول می‌کند. اتحادیه بابت وصول مالیات کارمزد دریافت می‌کند.
  • چهارمین منبر را می‌توان بخشی از مبالغ و وجود دریافتی بابت صادر نمودن یا تمدید کردن پروانه‌های کسب اعضای اتحادیه نام برد.
  • پنجمین منبع مالی اتحادیه‌ها نیز کمک‌هایی است که از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه‌ها اعطا می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

از مهمترین وظیفه اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران چیست ؟

برخی مهمترین وظیفه اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران صدور و تمدید پروانه کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه محسوب می‌شود.

مهمترین منبع مالی اتحادیه صنف تهیه و توزیع‌کنندگان بلور و چینی و لوستر تهران چیست ؟

اولین مهمترین منبع مالی هر اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه است. حق عضویت افراد عبارت است از مبلغی که هر عضو از اتحادیه هرسال به جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه مکلف به پرداخت آن می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه چینی بلور و لوستر تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه چینی بلور و لوستر تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

شرکت سهامی خاص چه نوع شرکتی است؟ در ماده 20 قانون تجارت انواع شرکت‌های تجاری نامبرده شده است که این شرکت‌ها به منظور انجام امور تجاری، کسب سود و تقسیم سود میان شرکا ایجاد می‌گردند. انواع شرکت‌های تجاری شامل شرکت سهامی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت تعاونی تولید و مصرف می‌شود. شرکت سهامی که یکی از انواع شرکت‌های تجاری است به دو نوع تقسیم می‌شود که یکی از انواع آن شرکت سهامی‌خاص است. در ادامه مطلب به معرفی شرکت سهامی خاص می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع شرکت سهامی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص

شرکت‌های سهامی یکی از انواع شرکت‌های تجاری مطابق با ماده 20 قانون تجارت محسوب می‌شوند که برای انجام امور تجاری، کسب سود و تقسیم سود میان شرکا ایجاد می‌گردند. تعریف شرکت‌های سهامی در قانون تجارت بدین گونه آمده است که « به شرکتی گفته می‌شود که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌ها است». این شرکت‌ها خود به دودسته شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام تقسیم می‌گردند.

شرکت‌های سهامی خاص حتی اگر دارای موضوع تجاری هم نباشد، برخلاف سایر انواع شرکت‌ها بازهم جز شرکت‌های تجاری ماده 20 قانون تجارت محسوب می‌شوند. در ماده 2 اصلاحیه قانون تجارت آمده است که «شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می‌شود ولو این‌که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد». سهام شرکت سهامی خاص برخلاف شرکت سهامی عام در بورس معامله نمی‌شود و علاوه بر آن سهام شرکت‌های سهامی‌خاص پذیره‌نویسی نیز نخواهند شد. این نوع از شرکت‌های تجاری دارای تشریفاتی زیادی برای تشکیل نیستند. کلیه سرمایه شرکت‌های سهامی‌خاص توسط موسسین تأمین می‌شود. حداقل تعداد نفرات برای تاسیس یک شرکت سهامی‌خاص سه نفر است و حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس این شرکت 100 هزار تومان می‌باشد.

برای آشنایی با نحوه نگارش اساسنامه شرکت کلیک کنید.

ویژگی های شرکت سهامی خاص

برای تاسیس شرکت سهامی‌خاص باید حداقل 3 نفر به عنوان سهامدار وجود داشته باشند. سهامداران شرکت سهامی خاص از نظر قانون نمی‌تواند کمتر از 3 نفر بشود. اما امکان این‌که نفرات سهامداران بیش از 3 نفر باشند وجود دارد. همچنین شرکت سهامی برای شروع کار باید حداقل 100 هزار تومان سرمایه داشته باشد. با کمتر این سرمایه امکان تشکیل شرکت سهامی‌خاص وجود ندارد. سهامداران در برابر بدهی‌های شرکت سهامی خاص فقط به اندازه میزان سهام خود در شرکت مسئولیت دارند. تصمیم‌گیری در شرکت‌های سهامی‌خاص ساده و سریع انجام می‌شود. با رای اکثریت سهامداران یک موضوع تصویب می‌شود و ملاک رای کسانی است که بیشترین سرمایه‌گذاری را انجام داده‌اند.

سهام در شرکت‌های سهامی خاص به صورت عمومی قابل انتقال نمی‌باشد. انتقال سهام در شرکت‌های سهامی خاص با موافقت سایر سهامداران و مدیران شرکت به شخص دیگری منتقل شود. به دلیل عدم امکان نقل و انتقال عمومی سهام در شرکت‌های سهامی خاص، سهام‌ این شرکت‌ها در بازار بورس معامله نمی‌شود. و همین‌طور اوراق قرضه در شرکت‌های سهامی خاص منتشر نمی‌شود.

تشکیل شرکت‌های سهامی خاص

پیش‌تر اشاره کردیم وجود حداقل سه نفر سهامدار و 100 هزار تومان سرمایه برای تاسیس یک شرکت سهامی‌خاص الزامی است. در انتخاب نام شرکت سهامی‌خاص باید واژه “خاص” اول یا آخر نام شرکت حتماً آورده شود. همچنین باید در تمام اعلامیه‌های تشکیل شرکت، به سهامی خاص بودن شرکت اشاره شود. مدت زمان فعالیت شرکت، نام شرکت، موضوع فعالیت و هدف تشکیل شرکت در اساسنامه شرکت درج می‌شود. همچنین تمام خصوصیات سهام، ایجاد سهام ممتاز، نحوه واگذاری سهام، مبلغ هر سهم و… باید تعیین گردد. چگونگی تشکیل مجمع، مسئولیت هر سهامدار نسبت به آورده‌اش، آغاز و پایان سال مالی و امور مربوط به حسابداری حتی نحوه انحلال شرکت از مواردی است که در اساسنامه باید مشخص گردد. اساسنامه شرکت باید توسط تمام سهامداران شرکت امضا گردد.

از زمانی که سهامداران اقدام به ثبت شرکت می‌نمایند تا ثبت آن 7 روز کاری به درازا می‌کشد. پس از آن نام و مشخصات شرکت سهامی‌خاص در آگهی‌ها اعلام می‌گردد بنابراین با در نظر گرفتن این مدت 15 روز کاری برای ثبت شرکت زمان لازم است. سهامداران باید یک اظهارنامه شامل تمامی مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت شرکت، به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم نمایند. اساسنامه شرکت و گواهی تأییدیه بانک باید به اظهارنامه الصاق شود. اگر بخشی از سرمایه شرکت به صورت غیر نقدی باشد باید اظهارنامه جداگانه برای آن تنظیم شود. در نهایت اظهارنامه باید توسط تمامی سهامداران شرکت به امضا رسیده باشد. برای انجام امور ثبت شرکت با کمترین هزینه کلیک کنید.

انحلال شرکت‌سهامی خاص

هنگامی که یک شرکت سهامی خاص منحل گردد این شرکت به حالت تصفیه درمی‌آید. و در همه‌جا در کنار نام شرکت کلمه در حال تصفیه آورده می‌شود. دلایلی که برای انحلال شرکت سهامی خاص باید وجود داشته باشند عبارت‌اند از:

  • هدفی که برای شرکت تعیین‌شده بود محقق گردد و یا این‌که از بین برود بنابراین دیگر دلیلی برای ادامه فعالیت شرکت وجود ندارد. همین‌طور اگر هدف شرکت پس از مدت مشخصی محقق نگردد.
  • مدت اعتبار فعالیتی در اساسنامه که برای شرکت در نظر گرفته شده است پایان یابد.
  • اگر سهامداران تصمیم به انحلال شرکت بگیرند و دو سوم مجمع تصمیم را به تصویب رسانند شرکت منحل می‌شود.
  • در صورتی که شرکت ورشکسته شود.
  • با درخواست طلبکاران شرکت از دادگاه برای انحلال شرکت سهامی خاص.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

شرکت سهامی‌خاص چه نوع شرکتی است ؟

شرکت‌های سهامی یکی از انواع شرکت‌های تجاری مطابق با ماده 20 قانون تجارت محسوب می‌شوند که خود به دودسته تقسیم می‌گردند. سهامی خاص یکی از دو نوع شرکت‌های سهامی هستند. در متن به توضیح کامل این شرکت پرداخته‌شده است.

برای تشکیل شرکت سهامی‌خاص حداقل نفرات و سرمایه چه قدر است ؟

وجود حداقل سه نفر سهامدار و 100 هزار تومان سرمایه برای تاسیس یک شرکت سهامی خاص الزامی است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شرکت سهامی خاص



:: برچسب‌ها: شرکت سهامی خاص ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران آشنایی دارید؟ این اتحادیه یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران به حساب می‌آید. همه اتحادیه‌ها شامل افراد صنفی می‌شوند که در راستای اهداف مشترکی برای احقاق حقوق شغلی خود قدم برمی‌دارم دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران

اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران

اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران تشکیل شده از افراد خوشنام در همین صنف می‌باشد. این اتحادیه با هدف ایجاد روابط مثبت در میان کاسبان صنف و حمایت از حقوق صنفی ایجاد شده است. همچنین بهبود بخشیدن به خدمات و نحوه ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان نیز از جمله اموری است که اتحادیه به آن می‌پردازد.

اداره امور اتحادیه نیز بر عهده هیئت‌مدیره می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره با برگزاری انتخابات در دوره چهارساله و با رای شاغلین در صنف برگزیده می‌شوند. گاهی ممکن است برخی از اعضای هیئت‌مدیره بیش از یک دوره چهار ساله به عنوان عضو هیئت‌مدیره فعالیت نمایند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد مورد نظر در دوره‌های متوالی انتخابات توسط شاغلین در سن برگزیده شود و رای بیاورد. در حال حاضر ریاست هیئت‌مدیره اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران بر عهده جناب آقای مرتضی جعفری می‌باشد.

برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

آدرس و تلفن اتحادیه عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران

دفتر اتحادیه عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده در خیابان ۱۵ خرداد، چهارراه گلوبندک غربی، کوچه امیر چترچی، پلاک ۱۲ واقع شده است.

شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با این اتحادیه با شماره تماس‌های زیر تلفن کنید:
۰۲۱۵۵۶۲۹۸۷۵
۰۲۱۵۵۱۶۳۲۰۶

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

وظایف و خدمات اتحادیه

اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران و همانند سایر اتحادیه‌های اصناف وظایف و اختیارات مشخصی دارد. این وظایف و اختیارات در قانون نظام صنفی برای تمامی اتحادیه‌ها به طور یکسان تعریف‌شده است. از مهم‌ترین وظایف اتحادیه‌های اصناف صادر نمودند و تمدید کردن جواز کسب و همچنین نظارت کردن بر فعالیت اعضای اتحادیه می‌توان نام برد. اما ماده ۳۰ قانون نظام صنفی تمامی وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها را به طور کامل بیان کرده است. برخی از وظایف اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران عبارت‌اند از:

  • پیشنهاد دادن به اتاق اصناف شهرستان جهت تغییر یا تنظیم قوانین مربوط به صدور جواز کسب.
  • اجرای قوانین نظام صنفی و سایر مصوبات ابلاغ شده به اتحادیه در میان افراد و اعضای اتحادیه.
  • صادر کردن، تمدید کردن و باطل کردن جواز کسب.
  • تعطیل کردن محل کسب افراد صنفی متخلف و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب.
  • ایجاد شرایط لازم برای ارائه آموزش‌های مورد نیاز افراد صنفی. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.
  • ارائه پیشنهاد در مورد اداره امور اصناف به اتاق اصناف شهرستان.
  • رسیدگی به شکایات صنفی، حل اختلافات و بازرسی از واحدهای صنفی.
  • وصول مالیات و عوارض به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت از اعضای اتحادیه.
  • ارائه دادن پیشنهادهایی به اتاق اصناف شهرستان در مورد تعیین نرخ کالا و خدمات مشخص کردن حدود صنفی و مشخص نمودن تعداد واحدهای صنفی ارسال برای صدور جواز کسب.

برای آشنایی با شرایط دریافت جواز کسب مواد شوینده و جواز کسب عمده فروشی سیگار کلیک کنید.

هزینه‌های قانونی قابل پرداخت به اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران

منابع مالی قانونی اتحادیه‌ها به چند دسته تقسیم می‌گردند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اولین و مهم‌ترین منبع مالی هر اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه می‌باشد. حق عضویت افراد صنفی مبالغی است که اعضای اتحادیه جهت تامین هزینه‌های اتحادیه و هر ساله موظف به پرداخت آن هستند. مبلغ حق عضویت افراد صنفی با پیشنهاد اتحادیه و تایید اتاق اصناف شهرستان همچنین تصویب کمیسیون نظارت مشخص می‌شود. خوب است بدانید که اتحادیه‌ها قادر هستند حق عضویت سالانه اعضای سنت خود را یا به صورت یکجا و یا به صورت اقساطی دریافت نمایند. یعنی افراد صنفی واجد شرایط با نظر اتحادیه می‌تواند حداکثر تا پایان سال و به صورت قسطی ۱۲ ماهه حق عضویت سالانه خود را پرداخت نماید.
  • اتحادیه در ازای خدماتی که به اعضای صنفی ارائه می‌دهد اما برای ارائه این خدمات قانون وظیفه‌ای ندارد مثل خدمات فنی و آموزشی مبالغی دریافت می‌نماید. می‌توان از این مبالغ دریافتی با عنوان بخشی از منابع مالی اتحادیه‌ها نام برد.
  • یکی از وظایف اتحادیه‌ها دریافت وصول مالیات و عوارض خدمات ارائه شده به افراد صنف به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت می‌باشد. اتحادیه در ازای وصول مالیات کارمزد دریافت می‌نماید.
  • متقاضیان دریافت جواز کسب و یا تمدید جواز کسب موظف به پرداخت مبالغی برای انجام این روند می‌باشد. درصدی از وجوه دریافتی بابت صدور و تمدید جواز کسب به اتحادیه تعلق می‌گیرد.
  • گاهی ممکن است کمک‌های مالی از آن به اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه‌ها اعطا شود.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران با چه هدفی تشکیل شد ؟
اتحادیه با هدف ایجاد روابط مثبت در میان کاسبان صنف و حمایت از حقوق صنفی، همچنین بهبود بخشیدن به خدمات و نحوه ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان ایجاد شد.

اولین و مهم‌ترین منبع مالی قانونی اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان و عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده تهران چیست ؟
اولین و مهم‌ترین منبع مالی هر اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه عطار و سقط فروشان و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

خرید گوشی سرقتی هم جرم است؟ امروزه به علت مشکلات اقتصادی افراد زیادی اقدام به سرقت مخصوصاً سرقت گوشی می‌کنند. سرقت در قانون یک جرم تلقی می‌شود که سرقت گوشی نیز از انواع این جرم است. قانون برای سارقین مجازات تعیین کرده است. پرسش این است که اگر فردی اقدام به خرید گوشی سرقتی نماید آیا مرتکب جرم شده و این کار مجازات به همراه دارد؟ در ادامه مطلب به خرید گوشی سرقتی می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با جرم سرقت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

منبع: خرید گوشی سرقتی

خرید گوشی سرقتی

با توجه به اینکه قیمت تلفن همراه این روزها بسیار افزایش پیدا کرده خیلی از افراد توانایی خرید تلفن همراه نو را ندارد. بنابراین ترجیح می‌دهند که تلفن‌های همراه دست‌دوم بخرند. پس گاهی ممکن است که خواسته یا ناخواسته گوشی‌های سرقت شده را خرید کنید.

علاوه بر اینکه قانون‌گذار عدم دقت را جرم شناخته است جهت حمایت از اشخاص خسارت‌دیده خریدوفروش اموال ربوده‌شده را نیز جرم تلقی می‌کند و برای آن مجازات تعیین نموده است. ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات در مورد خریدوفروش گوشی‌های به سرقت رفته این‌طور بیان می‌کند: «هر فردی با دانش و آگاهی یا با وجود علائم اطمینان آور مبنی بر اینکه کالا دزدی است اقدام به تحصیل، پنهان کردن یا معامله کالا کند، برحسب قانون مجازات اسلامی مجرم دانسته شده و محکوم‌به حبس از شش ماه تا سه سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

بنابر این ماده افراد زیان‌دیده که گوشی همراهشان به سرقت رفته، می‌توانند از افرادی که اقدام به خریداری گوشی سرقتی نموده‌اند شکایت کنند. َبرای آشنایی با روند شکایت سرقت گوشی کلیک کنید.

شرایط مجرم دانستن خریداران گوشی دزدی

برای مجرم شناخته شدن و مجازات خریدار گوشی سرقتی با توجه به ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی، وجود دو شرط الزامی است. این دو شرط به شرح زیر هستند.

  • وقتی خریدار موبایل می‌داند که گوشی سرقتی است و با وجود این آگاهی باز هم به خرید گوشی سرقت شده اقدام می‌نماید.
  • شخص ممکن است نداند که گوشی سرقت شده است اما محلی که از آن گوشی موبایل را خریداری می‌کند محلی باشد که معمولاً در آن اموال به سرقت رفته، خریدوفروش می‌شوند. مثلاً شما بدانید که محل خرید موبایل و یا فروشنده آن موبایل معمولاً گوشی موبایل سرقت شده را به عنوان دست‌دوم به فروش می‌رساند. با توجه به اینکه این موضوع را می‌دانید بازهم اقدام به خرید گوشی موبایل نمایید در این صورت مجرم تلقی می‌شوید.

آیا خرید گوشی بدون اطلاع از سرقتی بودن آن جرم محسوب می‌شود ؟

آیا خرید گوشی سرقتی در هر شرایطی حتی بدون اطلاع از سرقت جرم محسوب می‌گردد؟ خرید مبارزه قطعی ممکن است برحسب ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی جرم باشد و مجازات داشته باشد. و در مواردی نیز امکان دارد که جرم تشخیص داده نشود و مجازاتی برای خریدار در نظر گرفته نشود.

افرادی که اقدام به خریداری موبایل سرقتی می‌کنند اما هیچ اطلاعی از سرقتی بودن موبایل ندارند و همین‌طور اگر بتوانند این عدم اطلاع خود را با دلیل و مدرک یا قرائن (مثلاً از بازار سیاه نخریده باشند) به قاضی یا بازپرس اثبات کنند مجرم تلقی نمی‌شوند. چرا که این افراد سوءنیت نداشته‌اند. اما موظف خواهند بود که گوشی موبایل را به مالک اصلی آن بازگرداند و برای دریافت پول خود علیه فروشنده شکایت کنند.

اما اگر علیه خریدار مدارک معتبری وجود داشته باشد که وی با آگاهی از سرقتی بودن موبایل اقدام به خریداری آن نموده است. مثلاً اینکه برای خرید گوشی سرقتی به یک محل خاصی مراجعه کرده یا می‌دانسته که گوشی سرقت شده است و از یک فرد بخش خصوصی که معمولاً اموال سرقتی می‌فروشد خریده باشد. این شخص مطابق با ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی مجرم تلقی می‌شود. مثلاً فرض کنید که فرد موبایل را از شخص معتاد و غیرقابل اعتماد خریداری کرده باشد. و مبلغ پرداختی بسیار اندک است؛ با این وجود به هیچ کدام از این نشانه‌ها توجهی نکرده و موبایل را بخرد در این صورت مرتکب دو جرم شده و مجرم شناخته می‌شود.

برای آشنایی با شرایط استرداد اموال سرقت شده کلیک کنید.

پیشگیری از خرید گوشی موبایل سرقتی

با توجه به مطالبی که راجع به خریدوفروش گوشی‌های سرقتی گفتیم بهترین کار این است که پیش از خرید یک گوشی موبایل و برای پیشگیری از اتفاقات آینده اقداماتی انجام دهیم.

  • در مرحله اول برای خرید یک گوشی موبایل نمایندگی‌های فروش هر برند خاص و همین‌طور از مراکز خرید معتبر اقدام کنیم.
  • وقتی که قصد خرید گوشی موبایل داریم برای مطمئن شدن از رجیستر بودن آن و مسروقه نبودنش کد ۱۵ رقمی IMEI روی جعبه موبایل را در سامانه همیاب ۲۴ وارد کنیم و استعلام بگیریم.
  • پس از اینکه مطمئن شدیم گوشی خریداری شده دزدی نیست باید گوشی موبایل را در سامانه همتا فعال نماییم.

اگر اقدام به خرید یک گوشی موبایل دست‌دوم نمودید هم باید تمام مراحل انتقال مالکیت به اسم خود را به همین روشی که گفتیم انجام دهید. در صورتی که انتقال مالکیت را انجام ندهید و سیم کارت خود را در گوشی موبایل بگذارید موبایل خریداری شده پس از گذشت یک ماه غیرفعال می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مجازات سرقت گوشی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

آیا خرید گوشی سرقتی جرم است ؟
بله قانون جهت حمایت از اشخاص خسارت دیده خریدوفروش اموال ربوده شده را نیز جرم تلقی می‌کند و برای آن مجازات تعیین نموده است.

در چه صورتی خرید گوشی سرقتی جرم تلقی نمی‌شود ؟
خریدار گوشی که هیچ اطلاعی از سرقتی بودن موبایل ندارند و همین‌طور بتوانند این عدم اطلاع خود را با دلیل و مدرک یا قرائن به قاضی یا بازپرس اثبات کنند مجرم تلقی نمی‌شوند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: خرید گوشی سرقتی



:: برچسب‌ها: خرید گوشی سرقتی ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

در این مقاله قصد داریم به بحث رابطه نامشروع یا زنای پدر با دخترش بپردازیم و همانطور که می‌دانید زنا از گناهان کبیره به شمار می‌رود به همین منظور ضمانت اجرای این عمل قبیح را از قانون استخراج می‌کنیم و در آخر به بررسی راه‌های اثبات رابطه نامشروع پدر با دختر و شکایت از آن می پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: رابطه نامشروع پدر با دختر | شرایط اثبات – مجازات و ضمانت اجرا

نظر اسلام در خصوص رابطه نامشروع پدر با دختر

چنین رابطه‌ای علاوه بر حرمت شرعی گناه کبیره بوده و به شدت منع شده است و مجازات سختی را هم از نظر اخروی و هم دنیوی برای فرد به دنبال دارد.

محارم نسبی

در قرآن به محارم نسبی اشاره شده است. مادر، دختر، خواهر، عمه‌ها، خاله‌ها و دختران برادر و دختران خواهر بر مرد محرمند. این افراد به موجب نسبت فامیلی بر مرد حرامند و وی حق ازدواج یا رابطه با ایشان را ندارد.

ضمانت اجرای رابطه نامشروع پدر با دختر

رابطه با دختر برای پدر حرمت ابدی دارد و زنای با محارم نسبی مجازات اعدام در پی دارد. اگر پدر با دخترش رابطه برقرار کند متحمل ضمانت اجرای سنگینی می‌شود. چنانچه رابطه جنسی با رضایت هر دو طرف باشد هر دو به اعدام و اگر انجام رابطه با زور و اجبار و اکراه پدر باشد فقط وی به اعدام محکوم می‌شود.

اثبات زنا پدر با دختر

اثبات زنا از دو طریق صورت می‌گیرد یکی از این دو طریق عبارت است از اقرار خود فرد یعنی فردی که عاقل بالغ و اراده آزاد دارد اقرار کند که مرتکب زنا شده و ۴ بار اقرار را روبه‌روی قاضی انجام بدهد و راه دیگر اثبات این است که شهادت شهود مطرح شود. به این صورت که یا چهار مرد عادل باشند که شهادت دهند و یا شهادت سه مرد و دو زن عادل.

نکته حائز اهمیت این است که علم قاضی در تشخیص این جرائم نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. برای مثال اگر جرم با زور و اکراه اتفاق افتاده باشد گواهی پزشکی قانونی مبنی بر انجام رابطه و همچنین چنانچه آثار ضرب و جرح در بدن دختر ایجاد و توسط پزشکی قانونی ثبت شود مجموع این مدارک می‌تواند به اثبات جرم و مجازات پدر منتهی شود.

برای مطالعه درباره مجازات رابطه نامشروع کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رابطه نامشروع پدر با دختر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون رابطه نامشروع پدر با دختر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: رابطه نامشروع پدر با دختر | شرایط اثبات – مجازات و ضمانت اجرا



:: برچسب‌ها: رابطه نامشروع پدر با دختر | شرایط اثبات – مجازات و ضمانت اجرا ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سبک زندگی مدرن سبب شده است تا مردم به سمت وسایل و ابزار الکترونیکی گرایش پیدا کنند. به حدی تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی در زندگی مردم نفوذ پیدا کرده است که بی‌اغراق می‌توان گفت بدون برق و الکتریسیته زندگی بسیار سخت و تا حدی ناممکن است. تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک جزو مشاغل اساسی و کلیدی در زندگی امروز است. این صنف با تحت پوشش قرار دادن 17 رده صنفی تحت عنوان اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک تهران مشغول به فعالیت هستند. در ادامه به معرفی این اتحادیه پرداخته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه الکترونیک تهران

اتحادیه لوازم الکترونیک تهران

اتحادیه ها از افراد خوشنام همان صنف تشکیل می‌شوند. هدف از ایجاد یک اتحادیه حمایت از حقوق صنفی، بهبود در ارائه خدمات به مصرف‌کننده و همچنین ایجاد همکاری مناسب میان کاسبان آن صنف است. اتحادیه‌صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم‌الکترونیک تهران نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکترونیک تهران ایران در ۱۷ رسته صنفی فعالیت می‌نماید. این ۱۷ رسته در حوزه‌های تولید تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، تعمیرات دستگاه‌های صوتی تصویری، خدمات فنی و الکترونیک و سیستم‌های حفاظتی و دوربین‌های مداربسته، تولید و تعمیر تجهیزات پزشکی و الکترونیک می‌باشند.

تاریخچه تشکیل اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی تهران

نخستین بار در سال 1344 سندیکای مهندسی به همراه جمعی از پیشکسوتان صنف در چندین ملاقات با شهردار وقت و ریاست اتاق بازرگانی و رئیس شورای خواربار اجازه تشکیل سندیکای مهندسین و متخصصین الکترونیک را دریافتند. این سندیکا طبق ماده 25 قانون کار سال 1344 به شماره 75 در اداره کل روابط اداره کار ثبت شد. فعالیت و پویایی سندیکا سبب شد تا شورای عالی اصناف و اتاق بازرگانی بعضی از صنوف را که در ارتباط با لوازم برقی بودند؛ نظیر تعمیرکاران کولر، لباسشویی، یخچال الکتروموتور و چند صنف دیگر و تعمیرکاران ژنراتور را به سندیکا معرفی نمایند. آنان نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و عضو شدند. بعد از مدتی تعداد اعضا به بیش از پانصد نفر رسید.

پس از انقلاب سندیکای مهندسین و متخصصین با اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم برقی تهران طی نامه شماره 589 در سال 1363 تحت شماره 66 به ثبت رسید. در سال1381 صنوف مختلف وابسته به اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم برقی تصمیم به تفکیک گرفتند که مورد موافقت هیئت محترم عالی نظارت و مجمع امور صنفی قرار گرفت. از دل این اتحادیه چهار اتحادیه زیر بیرون آمد:

  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران الکترومکانیک
  • اتحاديه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی
  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران مخابرات
  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی

رده صنفی اتحاديه‌تجهیزات الکترونیک‌تهران

براساس ماده 2 مصوبه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هر شخصی که در 16 رسته شغلی زیر فعالیت می‌کنند جزو اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهیزات الکترونیک و حفاظت تهران محسوب می‌شوند. برای آشنایی با روند صدور جواز کسب الکتریکی کلیک کنید.

  • تعمیرکاران رادیو و تلویزیون و ویدئو
  • تولید و تعمیرکنندگان دستگاه های اندازه گیری
  • تولید و تعمیرکنندگان آمپلی فایر و دزدگیر الکترونیک
  • تعمیرکاران رادیو، رادیو ضبط و پخش اتومبیل
  • تولید و بازسازی لامپ تصویر تلویزیونی(گان)
  • تولید و تعمیر دستگاه های لوازم پزشکی (الکترونیک)
  • تولید و تعمیرکاران دستگاه بازی‌های تلویزیونی و رایانه‌ای
  • تعمیر دستگاه های سمعی و بصری و دوربین ویدئویی تلویزیونی
  • تولید و تعمیر و نصب آنتن های مجاز
  • تولید و تعمیر انواع برهای الکترونیکی
  • دفترکارگاه های تولیدی
  • تولید تجهیزات الکترونیکی ( کارآفرینی)
  • تولید تجهیزات و ابزار آلات الکترونیکی
  • پذیرش و ارائه خدمات پس از فروش انواع دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی ، حفاظتی و امنیتی
  • تولید، نصب و خدمات فنی پس از فروش سیستم های حفاظتی و امنیتی و دوربین های مداربسته
  • خرده فروشی و عمده فروشی دوربین های مداربسته

اعضای اتحادیه صنف فروشندگان صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیک و حفاظتی تهران

هر شخصی که شاغل در زمینه فروش، تولید و تعمير تجهيزات الکتریکی و حفاظتی تهران است و پروانه کسب نیز دارد؛ جزو اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران محسوب می‌گردد. هدف از تشکیل این اتحادیه حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. حداقل تعداد برای تشکیل اتحادیه باید ۵۰ صنف باشد.

هیات مدیره اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران

هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو می‌باشد. ریاست اتحادیه در حال حاضر برعهده صادق فیض آبادی است. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم می‌باشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو می‌باشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال می باشد. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع می‌باشد. برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

وظائف اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران

اتحاديه صف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران وظائف زیر را بر عهده دارد :

۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات

۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینه‌های عمومی

۳/تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه. این برنامه بودجه باید حداکثر تا اول بهمن هر سال برای رسیدگی و تصویب به اتاق اصناف تحویل داده شود.

۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.

۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفه‌ای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمان‌های دولتی و خصوصی. همچنین همکاری‌های لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات

۶/ایجاد ضوابط لازمه در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانه‌های فروشندگان و تغییرات لازم در هریک و تحویل به اتاق اصناف به منظور رسیدگی و تصويب

۷/ تدوین آئین نامه‌های مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی

۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران می‌گیرد

۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی

۱۰/اظهار نظر درباره محدوده صنفی توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران برای متقاضیان پروانه‌های جدید

۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان و نظارت بر حسن انجام کار و رعايت مقررات واصول کسب توسط توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران

۱۲/ معرفی یک نفر از میان اعضا به عنوان نماینده اتحادیه توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران در اتاق اصناف تهران

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

منبع درآمد اتحادیه فروشندگان توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران

هر اتحادیه‌ای هزینه‌هایی دارد که برای پرداخت این هزینه‌ها نیاز به یک یا چند منبع درآمد است. اتحادیه توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران درآمد خود را از طرق زیر تامین می‌نماید

۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید می‌کنند.

۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی

۳/ کمک‌های اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون‌ صورت می‌گیرد

۴/ هدایای اهدائی و اعانات

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

آدرس و شماره تماس صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونیکی و حفاظتی تهران

آدرس:

میدان ولیعصر – بلوار کشاورز – خیابان فلسطین جنوبی – کوچه ذاکری – پ 4 – ط 1

تلفن :

8889786-88936862-88936863

کدپستی : 1416753711

سایت: etet.ir

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه الکترونیک تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه الکترونیک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سبک زندگی مدرن سبب شده است تا مردم به سمت وسایل و ابزار الکترونیکی گرایش پیدا کنند. به حدی تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی در زندگی مردم نفوذ پیدا کرده است که بی‌اغراق می‌توان گفت بدون برق و الکتریسیته زندگی بسیار سخت و تا حدی ناممکن است. تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک جزو مشاغل اساسی و کلیدی در زندگی امروز است. این صنف با تحت پوشش قرار دادن 17 رده صنفی تحت عنوان اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک تهران مشغول به فعالیت هستند. در ادامه به معرفی این اتحادیه پرداخته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه الکترونیک تهران

اتحادیه لوازم الکترونیک تهران

اتحادیه ها از افراد خوشنام همان صنف تشکیل می‌شوند. هدف از ایجاد یک اتحادیه حمایت از حقوق صنفی، بهبود در ارائه خدمات به مصرف‌کننده و همچنین ایجاد همکاری مناسب میان کاسبان آن صنف است. اتحادیه‌صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم‌الکترونیک تهران نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکترونیک تهران ایران در ۱۷ رسته صنفی فعالیت می‌نماید. این ۱۷ رسته در حوزه‌های تولید تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، تعمیرات دستگاه‌های صوتی تصویری، خدمات فنی و الکترونیک و سیستم‌های حفاظتی و دوربین‌های مداربسته، تولید و تعمیر تجهیزات پزشکی و الکترونیک می‌باشند.

تاریخچه تشکیل اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی تهران

نخستین بار در سال 1344 سندیکای مهندسی به همراه جمعی از پیشکسوتان صنف در چندین ملاقات با شهردار وقت و ریاست اتاق بازرگانی و رئیس شورای خواربار اجازه تشکیل سندیکای مهندسین و متخصصین الکترونیک را دریافتند. این سندیکا طبق ماده 25 قانون کار سال 1344 به شماره 75 در اداره کل روابط اداره کار ثبت شد. فعالیت و پویایی سندیکا سبب شد تا شورای عالی اصناف و اتاق بازرگانی بعضی از صنوف را که در ارتباط با لوازم برقی بودند؛ نظیر تعمیرکاران کولر، لباسشویی، یخچال الکتروموتور و چند صنف دیگر و تعمیرکاران ژنراتور را به سندیکا معرفی نمایند. آنان نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و عضو شدند. بعد از مدتی تعداد اعضا به بیش از پانصد نفر رسید.

پس از انقلاب سندیکای مهندسین و متخصصین با اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم برقی تهران طی نامه شماره 589 در سال 1363 تحت شماره 66 به ثبت رسید. در سال1381 صنوف مختلف وابسته به اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم برقی تصمیم به تفکیک گرفتند که مورد موافقت هیئت محترم عالی نظارت و مجمع امور صنفی قرار گرفت. از دل این اتحادیه چهار اتحادیه زیر بیرون آمد:

  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران الکترومکانیک
  • اتحاديه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی
  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران مخابرات
  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی

رده صنفی اتحاديه‌تجهیزات الکترونیک‌تهران

براساس ماده 2 مصوبه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هر شخصی که در 16 رسته شغلی زیر فعالیت می‌کنند جزو اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهیزات الکترونیک و حفاظت تهران محسوب می‌شوند. برای آشنایی با روند صدور جواز کسب الکتریکی کلیک کنید.

  • تعمیرکاران رادیو و تلویزیون و ویدئو
  • تولید و تعمیرکنندگان دستگاه های اندازه گیری
  • تولید و تعمیرکنندگان آمپلی فایر و دزدگیر الکترونیک
  • تعمیرکاران رادیو، رادیو ضبط و پخش اتومبیل
  • تولید و بازسازی لامپ تصویر تلویزیونی(گان)
  • تولید و تعمیر دستگاه های لوازم پزشکی (الکترونیک)
  • تولید و تعمیرکاران دستگاه بازی‌های تلویزیونی و رایانه‌ای
  • تعمیر دستگاه های سمعی و بصری و دوربین ویدئویی تلویزیونی
  • تولید و تعمیر و نصب آنتن های مجاز
  • تولید و تعمیر انواع برهای الکترونیکی
  • دفترکارگاه های تولیدی
  • تولید تجهیزات الکترونیکی ( کارآفرینی)
  • تولید تجهیزات و ابزار آلات الکترونیکی
  • پذیرش و ارائه خدمات پس از فروش انواع دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی ، حفاظتی و امنیتی
  • تولید، نصب و خدمات فنی پس از فروش سیستم های حفاظتی و امنیتی و دوربین های مداربسته
  • خرده فروشی و عمده فروشی دوربین های مداربسته

اعضای اتحادیه صنف فروشندگان صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیک و حفاظتی تهران

هر شخصی که شاغل در زمینه فروش، تولید و تعمير تجهيزات الکتریکی و حفاظتی تهران است و پروانه کسب نیز دارد؛ جزو اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران محسوب می‌گردد. هدف از تشکیل این اتحادیه حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. حداقل تعداد برای تشکیل اتحادیه باید ۵۰ صنف باشد.

هیات مدیره اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران

هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو می‌باشد. ریاست اتحادیه در حال حاضر برعهده صادق فیض آبادی است. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم می‌باشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو می‌باشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال می باشد. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع می‌باشد. برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

وظائف اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران

اتحاديه صف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران وظائف زیر را بر عهده دارد :

۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات

۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینه‌های عمومی

۳/تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه. این برنامه بودجه باید حداکثر تا اول بهمن هر سال برای رسیدگی و تصویب به اتاق اصناف تحویل داده شود.

۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.

۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفه‌ای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمان‌های دولتی و خصوصی. همچنین همکاری‌های لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات

۶/ایجاد ضوابط لازمه در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانه‌های فروشندگان و تغییرات لازم در هریک و تحویل به اتاق اصناف به منظور رسیدگی و تصويب

۷/ تدوین آئین نامه‌های مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی

۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران می‌گیرد

۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی

۱۰/اظهار نظر درباره محدوده صنفی توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران برای متقاضیان پروانه‌های جدید

۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان و نظارت بر حسن انجام کار و رعايت مقررات واصول کسب توسط توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران

۱۲/ معرفی یک نفر از میان اعضا به عنوان نماینده اتحادیه توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران در اتاق اصناف تهران

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

منبع درآمد اتحادیه فروشندگان توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران

هر اتحادیه‌ای هزینه‌هایی دارد که برای پرداخت این هزینه‌ها نیاز به یک یا چند منبع درآمد است. اتحادیه توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران درآمد خود را از طرق زیر تامین می‌نماید

۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید می‌کنند.

۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی

۳/ کمک‌های اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون‌ صورت می‌گیرد

۴/ هدایای اهدائی و اعانات

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

آدرس و شماره تماس صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونیکی و حفاظتی تهران

آدرس:

میدان ولیعصر – بلوار کشاورز – خیابان فلسطین جنوبی – کوچه ذاکری – پ 4 – ط 1

تلفن :

8889786-88936862-88936863

کدپستی : 1416753711

سایت: etet.ir

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه الکترونیک تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه الکترونیک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سبک زندگی مدرن سبب شده است تا مردم به سمت وسایل و ابزار الکترونیکی گرایش پیدا کنند. به حدی تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی در زندگی مردم نفوذ پیدا کرده است که بی‌اغراق می‌توان گفت بدون برق و الکتریسیته زندگی بسیار سخت و تا حدی ناممکن است. تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک جزو مشاغل اساسی و کلیدی در زندگی امروز است. این صنف با تحت پوشش قرار دادن 17 رده صنفی تحت عنوان اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک تهران مشغول به فعالیت هستند. در ادامه به معرفی این اتحادیه پرداخته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه الکترونیک تهران

اتحادیه لوازم الکترونیک تهران

اتحادیه ها از افراد خوشنام همان صنف تشکیل می‌شوند. هدف از ایجاد یک اتحادیه حمایت از حقوق صنفی، بهبود در ارائه خدمات به مصرف‌کننده و همچنین ایجاد همکاری مناسب میان کاسبان آن صنف است. اتحادیه‌صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم‌الکترونیک تهران نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکترونیک تهران ایران در ۱۷ رسته صنفی فعالیت می‌نماید. این ۱۷ رسته در حوزه‌های تولید تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، تعمیرات دستگاه‌های صوتی تصویری، خدمات فنی و الکترونیک و سیستم‌های حفاظتی و دوربین‌های مداربسته، تولید و تعمیر تجهیزات پزشکی و الکترونیک می‌باشند.

تاریخچه تشکیل اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیک و حفاظتی تهران

نخستین بار در سال 1344 سندیکای مهندسی به همراه جمعی از پیشکسوتان صنف در چندین ملاقات با شهردار وقت و ریاست اتاق بازرگانی و رئیس شورای خواربار اجازه تشکیل سندیکای مهندسین و متخصصین الکترونیک را دریافتند. این سندیکا طبق ماده 25 قانون کار سال 1344 به شماره 75 در اداره کل روابط اداره کار ثبت شد. فعالیت و پویایی سندیکا سبب شد تا شورای عالی اصناف و اتاق بازرگانی بعضی از صنوف را که در ارتباط با لوازم برقی بودند؛ نظیر تعمیرکاران کولر، لباسشویی، یخچال الکتروموتور و چند صنف دیگر و تعمیرکاران ژنراتور را به سندیکا معرفی نمایند. آنان نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و عضو شدند. بعد از مدتی تعداد اعضا به بیش از پانصد نفر رسید.

پس از انقلاب سندیکای مهندسین و متخصصین با اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم برقی تهران طی نامه شماره 589 در سال 1363 تحت شماره 66 به ثبت رسید. در سال1381 صنوف مختلف وابسته به اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران لوازم برقی تصمیم به تفکیک گرفتند که مورد موافقت هیئت محترم عالی نظارت و مجمع امور صنفی قرار گرفت. از دل این اتحادیه چهار اتحادیه زیر بیرون آمد:

  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران الکترومکانیک
  • اتحاديه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی
  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران مخابرات
  • اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی

رده صنفی اتحاديه‌تجهیزات الکترونیک‌تهران

براساس ماده 2 مصوبه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هر شخصی که در 16 رسته شغلی زیر فعالیت می‌کنند جزو اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهیزات الکترونیک و حفاظت تهران محسوب می‌شوند. برای آشنایی با روند صدور جواز کسب الکتریکی کلیک کنید.

  • تعمیرکاران رادیو و تلویزیون و ویدئو
  • تولید و تعمیرکنندگان دستگاه های اندازه گیری
  • تولید و تعمیرکنندگان آمپلی فایر و دزدگیر الکترونیک
  • تعمیرکاران رادیو، رادیو ضبط و پخش اتومبیل
  • تولید و بازسازی لامپ تصویر تلویزیونی(گان)
  • تولید و تعمیر دستگاه های لوازم پزشکی (الکترونیک)
  • تولید و تعمیرکاران دستگاه بازی‌های تلویزیونی و رایانه‌ای
  • تعمیر دستگاه های سمعی و بصری و دوربین ویدئویی تلویزیونی
  • تولید و تعمیر و نصب آنتن های مجاز
  • تولید و تعمیر انواع برهای الکترونیکی
  • دفترکارگاه های تولیدی
  • تولید تجهیزات الکترونیکی ( کارآفرینی)
  • تولید تجهیزات و ابزار آلات الکترونیکی
  • پذیرش و ارائه خدمات پس از فروش انواع دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی ، حفاظتی و امنیتی
  • تولید، نصب و خدمات فنی پس از فروش سیستم های حفاظتی و امنیتی و دوربین های مداربسته
  • خرده فروشی و عمده فروشی دوربین های مداربسته

اعضای اتحادیه صنف فروشندگان صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیک و حفاظتی تهران

هر شخصی که شاغل در زمینه فروش، تولید و تعمير تجهيزات الکتریکی و حفاظتی تهران است و پروانه کسب نیز دارد؛ جزو اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران محسوب می‌گردد. هدف از تشکیل این اتحادیه حفظ و حمایت از حقوق صنفی و پیشرفت اقتصادی است. حداقل تعداد برای تشکیل اتحادیه باید ۵۰ صنف باشد.

هیات مدیره اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران

هیئت رییس این اتحادیه دارایی 7 عضو می‌باشد. ریاست اتحادیه در حال حاضر برعهده صادق فیض آبادی است. بعد از رئیس یک نایب رئیس اول و یک نائب رئیس دوم می‌باشد. این اتحادیه دارای یک خزانه دار و بازرس و یک عضو می‌باشد. مدت زمان عضویت در هیات رئیس چهار سال می باشد. انتخاب مجدد اعضا به عنوان هیات رئیس بلامانع می‌باشد. برای آشنایی با روند و نحوه انتخابات به سامانه ساران مراجعه نمایید.

وظائف اتحادیه صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الکترونیکی و حفاظتی تهران

اتحاديه صف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران وظائف زیر را بر عهده دارد :

۱/ انجام دستورات و ابلاغات صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران طبق قوانین و مقررات

۲/ پرداخت پانزده درصد از درآمدهای ناخالص به اتاق اصناف به عنوان حق عضویت برای تامین هزینه‌های عمومی

۳/تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه. این برنامه بودجه باید حداکثر تا اول بهمن هر سال برای رسیدگی و تصویب به اتاق اصناف تحویل داده شود.

۴/تنظیم ترازنامه سالانه تا پایان خرداد ماه سال بعد و تحویل آن به اتاق اصناف.

۵/ایجاد تسهیلات مورد نیاز آموزش عمومی، حرفه‌ای و هنری هر فرد صنفی، مستقلا یا با کمک سازمان‌های دولتی و خصوصی. همچنین همکاری‌های لازم با وزارت کار و امور اجتماعی برای تامین سرمایه طبق مقررات

۶/ایجاد ضوابط لازمه در خصوص صدور پروانه صنفی و انواع پروانه‌های فروشندگان و تغییرات لازم در هریک و تحویل به اتاق اصناف به منظور رسیدگی و تصويب

۷/ تدوین آئین نامه‌های مالی، استخدامی، اداری، آموزشی، تشکیلاتی و سایر مقررات اختصاصی

۸/ نظارت بر اجرای صحیح تصمیماتی که اتاق اصناف در خصوص ساعات کار و تعطیلات صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران می‌گیرد

۹/تشکیل یک کمیسیون حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات افراد صنفی

۱۰/اظهار نظر درباره محدوده صنفی توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران برای متقاضیان پروانه‌های جدید

۱۱/ تشکیل کمیسیون فنی برای رسیدگی به شکایات مشتریان و نظارت بر حسن انجام کار و رعايت مقررات واصول کسب توسط توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران

۱۲/ معرفی یک نفر از میان اعضا به عنوان نماینده اتحادیه توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكي و حفاظتي تهران در اتاق اصناف تهران

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

منبع درآمد اتحادیه فروشندگان توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران

هر اتحادیه‌ای هزینه‌هایی دارد که برای پرداخت این هزینه‌ها نیاز به یک یا چند منبع درآمد است. اتحادیه توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونيكی و حفاظتی تهران درآمد خود را از طرق زیر تامین می‌نماید

۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید می‌کنند.

۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی

۳/ کمک‌های اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون‌ صورت می‌گیرد

۴/ هدایای اهدائی و اعانات

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

آدرس و شماره تماس صنف توليدكنندگان و تعميركاران تجهيزات الكترونیکی و حفاظتی تهران

آدرس:

میدان ولیعصر – بلوار کشاورز – خیابان فلسطین جنوبی – کوچه ذاکری – پ 4 – ط 1

تلفن :

8889786-88936862-88936863

کدپستی : 1416753711

سایت: etet.ir

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه الکترونیک تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه الکترونیک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه خواربار فروشان تهران آشنایی دارید؟ اصناف انجمن هستند که متشکل از افراد دارای یک حرفه و پیشه می‌گردند. و اتحادیه‌ها نیز از افراد صنفی تشکیل می‌شوند که برای رسیدن به اهداف مشترکی در راستای حفظ حقوق شغلی خود گام برمی‌دارند. اتحادیه صنف خواربارفروشان تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران به حساب می‌آید در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی این اتحادیه بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه خواربار فروشان تهران

اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران

اتحادیه صنف خواربارفروشان تهران یکی از اتحادیه‌های معتبر و فعال در شهرستان تهران به حساب می‌آید. این اتحادیه از افراد خوش‌نام و شاغل در همین صنف ایجاد شده است. هدف از ایجاد اتحادیه‌ها مثل اتحادیه صنف خواربارفروشان تهران حمایت کردن از حقوق صنفی و ایجاد همکاری در میان کاسبان صنف خواربار فروشی می‌باشد.

علاوه بر آن بهبود بخشیدن به ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین نظام صنفی در میان افراد صنفی از دیگر وظایف و اهداف تشکیل اتحادیه‌ها می‌باشد. با یک دید وسیع‌تر می‌توان گفت که هدف کلی تشکیل اتحادیه‌هایی مانند اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران بهبود بخشیدن به اقتصاد شهر است.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

هیئت‌مدیره اتحادیه خوار بار فروشان

مدیریت اتحادیه صنف خواربارفروشان تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره آن اتحادیه می‌باشد. انتخاب اعضای هیئت‌مدیره به وسیله برگزاری یک انتخابات و با رای شاغلین در این صنف انجام می‌گیرد. برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خواربارفروشان تهران هر چهار سال یک‌بار انجام می‌شود. گاهی ممکن است برخی از اعضای هیئت‌مدیره بیش از چهار سال به عنوان عضوی از هیئت‌مدیره فعالیت نمایند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد موردنظر در دوره‌های متوالی توسط رای شاغلین در صنف برای عضویت در هیئت‌مدیره برگزیده شود.
اعضای فعلی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران عبارتند از:

  • جناب آقای صفر فرهمند جم در سمت ریاست اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران.
  • آقای جلال مقدم در سمت نائب رئیس اول اتحادیه و آقای جمال معصومی زنجانی در سمت نائب رئیس دوم اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران.
  • آقای ابراهیم طلا پور در سمت خزانه‌دار اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران.
  • آقایان مهدی عمانی و حسین‌علی الله‌وردی به عنوان اعضای معمولی هیئت‌مدیره.
  • خانم زهره صالحیان دهکردی در سمت دبیر اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

عضویت در اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران

شما قصد دارید به عضویت اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران در بیایید. ابتدا باید اقدام به راه‌اندازی یک واحد صنفی خواربارفروشی نمایید. مطابق با قانون نظام صنفی هر شخصی که قصد دارد یک واحد صنفی را اندازی نماید باید پروانه کسب از اتحادیه مورد نظر آن صنف دریافت کند. بنابراین شما به عنوان متقاضی باید به اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران تقاضای صدور جواز کسب ارائه نمایید.

صدور جواز کسب نیازمند مدارک و شرایطی است که مطابق با قوانین هر اتحادیه مشخص می‌گردد. یکی از شرایط لازم برای صدور جواز کسب و گذراندن دوره‌های آموزشی و قبول شدن در آزمون نهایی دوره می‌باشد. پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبول شدن در آزمون و همین‌طور تکمیل مدارک موردنیاز اتحادیه به بررسی شرایط و مدارک متقاضی می‌پردازد. با تأیید مدارک و شرایط شما اتحادیه اقدام به صدور جواز کسب به نام شما خواهد کرد. بدین ترتیب شما با راه‌اندازی یک واحد صنفی و دریافت جواز کسب برای آن و پرداخت حق عضویت در اتحادیه به عنوان یکی از اعضای اتحادیه شناخت خواهید شد. خوب است بدانید که اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران هم برای افراد و اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی پروانه کسب صادر می‌نماید.

برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت جواز کسب خواربار فروشی کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران

اتحادیه خوار بارفروشان تهران با این هدف که افراد متقاضی عضویت در اتحادیه و همچنین سایر اعضای اتحادیه سطح آگاهی دانش و مهارت افزایش یابد و آمادگی لازم را کسب کنند. یکی از الزامات و پیش‌نیازهای صدور پروانه کسب را گذراندن دوره آموزشی قرار داده است. دوره‌های آموزشی یا به صورت داخلی و یا به صورت برون‌سپاری برگزار می‌شود. برگزار شدن این دوره آموزشی به صورت داخلی توسط مرکز آموزشی با همکاری اتحادیه انجام می‌گیرد. و دوره‌های آموزشی به صورت برون‌سپاری از طریق عقد قرارداد یا تفاهم‌نامه با مراکز آموزشی برگزار می‌شوند.

دوره‌های آموزشی دارای دو نوع حضوری و غیرحضوری هستند. آن دسته از دوره‌های آموزشی که به صورت حضوری به متقاضیان ارائه می‌شود کلاس‌هایش به صورت حضوری است و نمره حدنصاب این دوره‌ها برای قبولی در آزمون ۱۰ می‌باشد. دوره‌های آموزشی غیرحضوری نیز رده‌های آموزشی را به صورت غیرحضوری یعنی مکاتبه آیا الکترونیکی برگزار می‌کنند و نمره حدنصاب دوره برای قبولی در آزمون ۱۲ می‌باشد.
متقاضیانی که قصد ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی اتحادیه‌های اصناف را دارند باید یک معرفی‌نامه از اتحادیه مربوطه دریافت نموده و هزینه مربوط به دوره آموزشی را پرداخت نمایند.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

آدرس و تلفن اتحادیه صنف خواربار فروشان تهران

خیابان شریعتی نرسیده به سه راه طالقانی خیابان شهید طاهریان (آمل) خیابان مقدم جنوبی نبش کوچه خداداد پلاک 2

تلفن:77640855-77640952

شماره فاکس اتحادیه: 77641357

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اهداف تشکیل اتحادیه صنف خواربارفروشان تهران چیست ؟
هدف از ایجاد اتحادیه، حمایت کردن از حقوق صنفی و ایجاد همکاری در میان کاسبان صنف خواربار فروشی و بهبود بخشیدن به ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین نظام صنفی در میان افراد صنفی می‌باشد.

آیا گذراندن دوره آموزشی و آزمون پایان دوره آموزشی برای دریافت جواز کسب الزامی می‌باشد ؟
بله اتحادیه برای اینکه سطح آگاهی دانش و مهارت افراد افزایش یابد و آمادگی لازم را کسب کنند. یکی از الزامات و پیش‌نیازهای صدور پروانه کسب را گذراندن دوره آموزشی قرار داده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه خواربار فروشان تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه خواربار فروشان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اگر شما هم درگیر یک پرونده حقوقی بودید ممکن است با مسئله ارائه شرایط شاهد در دادگاه آشنایی داشته باشید. در برخی موارد لازم است که برای اثبات ادعایی در دادگاه شاهدینی را به دادگاه معرفی نمایید. پرسش این است که شرایط شاهدین دادگاهی چگونه باید باشد؟ چه کسانی می‌توانند در دادگاه به عنوان شاهد حضور یابند؟ آیا هرکسی امکان و اعتبار حضور در دادگاه به عنوان شاهد را دارد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی شرایط شاهد در دادگاه بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: شرایط شاهد در دادگاه

شرایط شاهد در دادگاه مطابق قانون

گاهی برای اثبات یک ادعا در دادگاه لازم است شاهد یا شاهدینی به محضر دادگاه حضور یابند. اما این که شهادت یک شخص مورد قبول دادگاه قرار گیرد در مرحله اول به شرایط شاهد بستگی دارد. در قانون مجازات اسلامی شرایط شاهدینی که قصد شهادت در محضر دادگاه را دارند برمی‌شمارد. ماده 177 این قانون شرایط شاهد در دادگاه را در 9 مورد برشمرده است.

برای آشنایی با نحوه حضور در دادگاه علنی کلیک کنید.

متن ماده 177 قانون مجازات اسلامی

ماده 177 قانون مجازات اسلامی شرایط لازم برای یک شاهد در دادگاه را معرفی می‌نماید. در متن این ماده آمده است که: «شاهد شرعی در زمان ادای شهادت باید شرایط زیر را دارا باشد:
الف- بلوغ
ب- عقل
پ- ایمان
ت- عدالت
ث- طهارت مولد
ج- ذینفع نبودن در موضوع
چ- نداشتن خصومت با طرفین یا یکی از آن‌ها
ح- عدم اشتغال به تکدی
خ- ولگرد نبودن
تبصره ۱- شرایط موضوع این ماده باید توسط قاضی احراز شود.
تبصره ۲- در مورد شرط خصومت، هرگاه شهادت شاهد به نفع طرف مورد خصومت باشد، پذیرفته می‌شود.»

معرفی شرایط 9گانه شاهد در دادگاه

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره کردیم قانون مجازات اسلامی شرایط صلاحیت یک شخص را برای حضور یافتن در دادگاه به عنوان شاهد، به 9 قسمت تقسیم کرده است. این 9 شرط عبارت از بلوغ، عقل، ایمان، عدالت، طهارت مولد، ذینفع نبودن در موضوع، نداشتن خصومت با طرفین دعوا، عدم اشتغال به تکدی‌گری و ولگرد نبودن می‌باشد. احراز این شرایط نیز توسط قاضی دادگاه امکان‌پذیر است. در ادامه به معرفی مختصر هریک از این شرایط 9گانه شاهد می‌پردازیم.

بلوغ از شرایط لازم شاهد در دادگاه

شاهدی که به دادگاه جهت شهادت دادن معرفی می‌شود باید به بلوغ رسیده باشد. یعنی دیگر نتوان شخص را صغیر یا طفل تلقی نمود. قانون مجازات اسلامی دختران را در سن 9 سالگی قمری و پسران را در سن 15 سالگی قمری بالغ می‌پندارد.

عقل

شاهدی که در دادگاه حاضر می‌شود باید عاقل باشد. بنابراین شهادت افرادی که مجنون هستند و جنون آن‌ها دائمی است در دادگاه به هیچ عنوان اعتبار ندارد. اصطلاح مجنون به کسی اطلاق می‌شود که عقل ایشان با هر دلیلی مانند آشفتگی‌های روحی پوشیده مانده باشد. و یا به عبارتی قدرت درک و شعور خود را از دست داده باشند.

عدالت و ایمان

شرط ایمان در سال 1370 به عنوان یکی از شروط شاهدین به قانون اضافه گشت. این شرط دارای نکات به خصوصی می‌باشد.اما شرط عدالت از ابتدای تصویب این قانون جز شرایط شاهد آورده شده بود. یکی از نکات مهم در مورد عدالت و ایمان این مسئله است که شهادت شهود غیرمسلمان اما عادل نسبت به شهادت شهود مسلمان اما غیر عادل برتری دارد. می‌توان نتیجه گرفت مقصود از ایمان بیشتر به مفهوم عدالت نزدیک است و مذهب چندان مطرح نیست. شرط ایمان معمولاً در دعاوی که هر دو طرف یا یکی از طرفین مسلمان باشند مطرح است.

قانون مجازات اسلامی در ماده 181 خود، یک تعریف از عدالت ارائه داده است. در این ماده عدالت به این نحو تعریف شده است که: «عادل کسی است که در نظر قاضی یا شخصی که بر عدالت وی گواهی می‌دهد، اهل معصیت نباشد. شهادت شخصی که اشتهار به فسق داشته باشد، مرتکب گناه کبیره شود یا بر گناه صغیره اصرار داشته باشد تا احراز تغییر در اعمال او و اطمینان از صلاحیت و عدالت وی، پذیرفته نمی‌شود.»

طهارت مولد

مقصود از طهارت مولد این است که تولد شاهد از راه رابطه نامشروع پدر و مادر وی واقع نشده باشد. به عبارتی افرادی که مولد نامشروع هستند و ولد مشروع ندارند امکان شهادت دادن در دادگاه را ندارند.

ذینفع نبودن در موضوع و نداشتن خصومت با طرفین یا یکی از آن‌ها

کسانی که در موضوع دعوای مطرح شده در دادگاه ذینفع باشند شهادتشان مورد قبول واقع نخواهد شد. به این دلیل که ممکن است با شهادت مغرضانه و غیرمنصفانه موجب گمراهی دادگاه شوند. همچنین افرادی که نسبت به طرفین و یا یکی از آن‌ها خصومت دارند نیز به همین دلیل امکان شهادت دادن در دعوای مربوطه را نخواهند داشت.

عدم اشتغال به تکدی و ولگرد نبودن

افرادی که اشتغال به تکدی گری دارند و یا طبق قانون ولگرد محسوب می‌شوند نمی‌توانند به عنوان شاهد در دادگاه حضور یابند. قانون مجازات اسلامی هر دوی این اعمال را جرم به حساب می‌آورد. بنابراین شهادت این افراد نیز در دادگاه معتبر نخواهد بود.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

شرایط شاهد در دادگاه چیست ؟

طبق قانون مجازات اسلامی 9 شرط عبارت از بلوغ، عقل، ایمان، عدالت، طهارت مولد، ذینفع نبودن در موضوع، نداشتن خصومت با طرفین دعوا، عدم اشتغال به تکدی‌گری و ولگرد نبودن می‌باشد.

احراز شرایط و صلاحیت شخص به عنوان شاهد توسط چه کسی انجام می‌گیرد ؟

شرایط و صلاحیت شاهد توسط قاضی دادگاه احراز می‌گردد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شرایط شاهد در دادگاه



:: برچسب‌ها: شرایط شاهد در دادگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه مبل تهران یا همان صنف درودگران و مبل‌سازان تهران آشنا هستید؟ این اتحادیه یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در شهر تهران می‌باشد. اتحادیه‌های اصناف نظیر اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران متشکل از افراد صنفی می‌باشد که در راستای حفظ حقوق شغل و حرفه‌ی مورد نظر خود اهداف مشترکی را دنبال می‌نمایند. برنامه مطلب قصد داریم که به معرفی اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه مبل تهران

اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران

اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران از افراد خوشنام در همان صنف تشکیل می‌شود. این اتحادیه به جهت ایجاد یک همکاری مناسب در میان افراد صنفی خود و همچنین حمایت از حقوق ایشان و بهبود خدمات به مصرف‌کننده ایجاد شد. اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران در سال ۱۳۳۵ و به عنوان یکی از اولین صنوف در کشور تشکیل شد.

اداره امور اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه‌ها هر چهار سال یک‌بار با برگزاری انتخابات و توسط رای شاغلین در صنف منتخب می‌گردند. گاهی ممکن است برخی از اعضای هیئت‌مدیره بیش از چهار سال عضو هیئت‌مدیره اتحادیه باشند. این اتفاق به آن معناست که فرد مورد نظر برای دوره‌ها‌ی متوالی توسط اعضای اتحادیه برای عضویت در هیئت‌مدیره منتخب شده است. از سال ۱۳۹۸ تا کنون اعضای هیئت‌مدیره عبارت‌اند از:

  • جناب آقای علیرضا عباسی در سمت رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقایان سید اکبر سید آقا و علی‌اصغر دمیرچی به ترتیب در سمت‌های نایب‌رئیس اول و نائب رئیس دوم هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقای فرزند علی قیطاسی در سمت دبیر اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقای عبدالحسین عباسی خزانه‌دار هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقایان محمدحسن طوسی و غلامرضا باقری به عنوان اعضای عادی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.
  • آقای شعبان ابراهیمی در سمت بازرس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

صنوف تحت پوشش اتحادیه مبل تهران

اتحادیه مبل تهران مسئول رسیدگی به امور صنوف زیر می‌باشد. برای دریافت جواز و تمدید هر کدام از مشاغل زیر باید به این اتحادیه مراجعه نمایید.

1 – نجاری (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

2 – رویه كوبی مبل (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

3 – فروشندگی مصنوعات چوبی (باستثنای درب و پنجره پیش ساخته)

4– چوب بری

5 – اطاق سازی چوبی كامیون (داخل گاراژ)

6 – قاب سازی، معرق كاری و خاتم كاری

7 – كابینت سازی چوبی آشپزخانه

8 – پرس كاری چوبی

9 – قالب سازی چوبی كفش و غیره

10 – جعبه سازی

11 – منبت كاری

12 – كلاف سازی (ساده ، منبت ، صندلی حصیری و حصیربافی)

13 – رنگ كاری چوبی (باستثنای كارهای ساختمانی)

14 – خراطی

15 – تولید و عرضه مبل (شامل كلاف سازی، منبت كاری، رنگ كاری، رویه كوبی و فروشگاه)

16 – درودگری (نجاری و رنگ كاری)

17 – دفتر كار

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

وظایف و خدمات اتحادیه

وظایف و خدمات اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران و سایر اتحادیه‌های اصناف مطابق با قانون نظام صنفی یکسان می‌باشد. از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌های اصناف می‌توان به صدور و تمدید پروانه یزد و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه اشاره نمود. با وجود تمامی مزایا و اختیارات اتحادیه‌ها مانند اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی به طور کامل شرح داده شده است. در ادامه به برخی از این وظایف و اختیارات اتحادیه‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اتحادیه صنف می‌تواند جهت تغییر یا تنظیم قوانین مربوط به صدور جواز کسب اتاق اصناف شهرستان پیشنهاد‌هایی ارائه نماید.
  • اجرای قوانین مصوبات و بخشنامه‌هایی که به اتحادیه ابلاغ می‌شود در میان افراد سنت بر عهده اتحادیه است.
  • صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب و ابطال پروانه کسب، همچنین جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و تعطیل نمودن واحدهای صنفی متخلف بر عهده اتحادیه می‌باشد.
  • برگزاری دوره های اموزشی اصناف. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.
  • تشکیل دادن کمیسیون‌های مربوط به رسیدگی به شکایات و حل اختلافات و همچنین بازرسی از واحدهای صنفی و آموزشی و سایر کمیسیون‌های تصویب شده در هیئت عالی نظارت از دیگر وظایف اتحادیه‌هاست.
  • خدماتی که از طرف وزارتخانه‌ها شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها به افراد صنفی ارائه می‌شود مالیات و عوارضی دارد. که اتحادیه موظف است به نمایندگی از این سازمان‌ها اقدام به دریافت مالیات از افراد صنفی نماید.
  • اتحادیه می‌تواند جهت تعیین نرخ کالاها و خدمات و همچنین تعیین تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز به هرسال برای صدور جواز که از به اتاق اصناف شهرستان پیشنهاد‌هایی ارائه نمایند.

منابع مالی اتحادیه مبل تهران

منابع مالی اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران معمولاً یکسان می‌باشد. این منابع مالی و قانونی در قانون نظام صنفی نیز نام برده شده است.
مهم‌ترین منبع مالی اتحادیه حق عضویت افراد صنفی در اتحادیه می‌باشد. حق عضویت یعنی مبالغی که اعضای اتحادیه جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه به صورت سالانه موظف به پرداخت آن هستند. که مبلغ حق عضویت افراد صنفی هر اتحادیه مطابق با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف شهرستان و کمیسیون نظارت مشخص می‌شود.
از دیگر منابع مالی و قانونی اتحادیه می‌توان به؛ وجوه دریافتی برای ارائه نمودن خدمات غیرموظف اتحادیه به اعضای صنف، کمک‌های ارائه شده از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی، کارمزد وصول مالیات خط و عوارض به نمایندگی از سازمان‌های دولتی و بخشی از مبلغ دریافتی بابت صدور و تمدید جواز کسب اشاره نمود.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

راه‌های ارتباط با اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان تهران

دفتر اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران در خیابان شهید برادران قائدی (هدایت)، نرسیده به چهارراه دروازه شمیران، پلاک ۴۱ واقع شده است. این اتحادیه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۲ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر فعالیت دارد. شما می‌توانید برای ارتباط با این اتحادیه به شماره ۰۲۱۷۷۵۲۲۷۰۱ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۷۰۲ تماس برقرار نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران در سال ۱۳۳۵ و به عنوان یکی از اولین صنوف در کشور تشکیل شد.

مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف درودگران و مبل‌سازان تهران چیست ؟
مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌های اصناف می‌توان به صدور و تمدید پروانه یزد و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه اشاره نمود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه مبل تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه مبل تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب رویه کوبی مبل یا مبل سازی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه تولید مبل و عرضه آن علاوه بر داشتن مهارت تولید و فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب رویه کوبی مبل و مبل سازی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب رویه کوبی مبل

جواز کسب رویه کوبی مبل و مبل سازی

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت رویه کوبی مبل را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف درودگران می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب رویه کوبی مبل چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران مجوز لازم برای 17 رسته زیر را صاد می‌‍کند.

1 – نجاری (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

2 – رويه كوبی مبل (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

3 – فروشندگی مصنوعات چوبی (باستثنای درب و پنجره پيش ساخته) (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع)

4 – چوب بری (با حداقل مساحت لازم 150 متر مربع)

5 – اطاق سازی چوبی كاميون (داخل گاراژ) (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

6 – قاب سازی، معرق كاری و خاتم كاری (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

7 – كابينت سازی چوبی آشپزخانه (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

8 – پرس كاری چوبی (با حداقل مساحت لازم 80 متر مربع)

9 – قالب سازی چوبی كفش و غيره (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

10 – جعبه سازی (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

11 – منبت كاری (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

12 – كلاف سازی (ساده ، منبت ، صندلی حصيری و حصيربافی) (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

13 – رنگ كاری چوبی (باستثنای كارهای ساختمانی) (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

14 – خراطی ( با حداقل مساحت لازم 12 مترمربع)

15 – توليد و عرضه مبل (شامل كلاف سازی، منبت كاری، رنگ كاری، رويه كوبی و فروشگاه) (با حداقل مساحت لازم 100 متر مربع)

16 – درودگری (نجاری و رنگ كاری) ( با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع)

17 – دفتر كار ( با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

شرایط دریافت مجوز یا جواز کسب رویه کوبی مبل

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی کارگاه رویه کوبی مبل یا مبل سازی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز رویه کوبی مبل یا مبل سازی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز رویه کوبی مبل باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز رویه کوبی مبل یا مبل سازی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحادیه‌‌ صنف مبل سازان و درودگران تهران تحویل گردد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز رویه کوبی مبل و مبل سازی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.000.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 3.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی رویه کوبی مبل چقدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب رویه کوبی مبل در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب رویه کوبی مبل



:: برچسب‌ها: جواز کسب رویه کوبی مبل ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران آشنا هستید؟ اتحادیه‌های اصناف متشکل از افراد صنفی می‌گردند که برای حفظ حقوق شغل و حرفه‌ای خود در راستای اهداف مشترکی تلاش می‌کنند. اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران نیز یکی از اتحادیه‌های فعال در این شهر می‌باشد. که در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی این اتحادیه و وظایف خدمات آن بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران

اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران

اتحادیه صنفی از افراد خوشنام همان صنف با هدف حمایت از حقوق صنفی، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات به مصرف‌کننده و ایجاد یک همکاری مناسب در میان کاسبان صنف ایجاد می‌شود. در هر شهر و شهرستان مختلف اتحادیه‌های اصناف مخصوص به همان شهر تشکیل می‌گردند. اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در تهران می‌باشد.
مدیریت اتحادیه‌صنف تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره آن می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره هر صنف هر چهار سال یک‌بار و با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در آن صنف برگزیده می‌شوند. گاهی ممکن است یک شخص بیش از ۴ سال در میان اعضای هیئت‌مدیره صنف باقی بماند. این رخداد نشان‌دهنده رای آوردن مداوم این شخص در دوره‌های متوالی انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه صنف می‌باشد.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه تعمیر کاران خودرو

همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تعمیرکاران‌خودرو تهران با برگزاری انتخابات و در دوره‌های ۴ ساله برگزیده می‌شوند. در حال حاضر اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران عبارت‌اند از:

  • رئیس هیئت‌مدیره جناب آقای علیرضا نیک‌آیین می‌باشند. که رسته شغلی ایشان سنگین کار است.
  • نایب‌رئیس اول اتحادیه جناب آقای محمد کامیابی زاده می‌باشند. که رسته شغلی ایشان پمپ انژکتور است.
  • آقای جواد کاهر در سمت نائب رئیس دوم قرار دارند. و رسته شغلی ایشان تعمیرات ماشین‌های سواری است.
  • جناب آقای ناصر همرنگ در سمت خزانه‌دار اتحادیه هستند. رسته شغلی‌ ایشان ماشین‌آلات راه‌سازی و کشاورزی می‌باشد.
  • آقای سقراط مانقاساریان در سمت دبیر اتحادیه و عضو هیئت‌مدیره هستند. و رسته شغلی ایشان تعمیرات ماشین‌های سواری می‌باشد.
  • آقایان محسن خلیلی آزاد و امید صمدی عضو معمولی هیئت‌مدیره می‌باشند. که رسته شغلی ایشان به ترتیب پمپ انژکتور و تعمیرات ماشین‌های سواری است.
  • آقای شیرزاد کرمی در سمت بازرس اصلی اتحادیه صنف‌تعمیرکاران خودروتهران قرار دارند. و رسته شغلی ایشان هیدرولیک فرمان می‌باشد.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

وظایف و خدمات اتحادیه

مطابق با تعریف قانون نظام صنفی تمامی اتحادیه‌های اصناف وظایف و مأموریت‌های یکسانی دارند. بنابراین اتحادیه صنف تعمیرکاران‌خودرو تهران نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی کلیه وظایف خدمات یک اتحادیه را شرح داده است. برخی از این خدمات و وظایف اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر می‌باشد:

  • اجرا نمودن بخشنامه‌ها و مصوبات هیئت عالی نظارت و قوانین نظام صنفی که به اتحادیه‌ها ابلاغ می‌شود بر عهده اتحادیه‌های اصناف می‌باشد.
  • خدماتی نظیر صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب و همچنین اعمالی مانند ابطال پروانه کسب و یا تعطیلی محل کسب به جهت انجام تخلفات و جلوگیری از ادامه فعالیت‌های واحدهای صنفی بدون جواز کسب بر عهده اتحادیه صنفی می‌باشد.
  • اتحادیه اصناف موظف هستند که تسهیلاتی جهت برگزاری دوره‌های آموزش موردنیاز افراد صنفی ایجاد نماید. همچنین باید دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار را برای افراد صنفی ارائه نماید. اتحادیه می‌تواند ارائه این آموزش‌ها را به صورت مستقل و یا با کمک سایر سازمان‌ها انجام دهد.
  • خدماتی که توسط وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت به افراد صنف ارائه می‌شود مالیات و هزینه‌های دارند. که وصول این مالیات و عوارض بر عهده اتحادیه‌ها به نمایندگی از سازمان‌های مذکور می‌باشد.
  • اتحادیه‌ها موظف به تشکیل دادن کمیسیون‌هایی برای رسیدگی به شکایات و حل اختلافات صنفی دارند. و همچنین تشکیل کمیسیون‌های برای بازرسی از واحدهای صنفی و سایر کمیسیون‌های که در هیئت عالی نظارت تصویب شده است.
  • از دیگر وظایف اتحادیه‌ها ارائه نمودن پیشنهاد لازم به اتاق اصناف شهرستان برای تعیین کردن نرخ کالا و خدمات صنف مربوط به خود و همچنین تعیین نمودن واحدهای صنفی که در هر سال جهت صدور جواز کسب لازم است؛ می‌باشد.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

راه‌های ارتباطی با اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران

اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در خیابان سعدی شمالی، خیابان برادران قائدی (هدایت)، پلاک ۹۹ واقع شده است. شما می‌توانید با استفاده از شماره‌های زیر با این مجموعه تماس بگیرید:
۰۲۱۷۷۵۳۱۷۲۳
۰۲۱۷۷۶۴۶۰۶۰
۰۲۱۷۷۶۱۴۱۸۳
۰۲۱۷۷۶۱۴۱۷۲
۰۲۱۷۷۵۳۱۶۱۴

همچنین شما می‌توانید از طریق فکس به شماره ۰۲۱۷۷۶۲۷۷۲۰ و ایمیل به نشانی emekanisian@yahoo.com با اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران ارتباط برقرار نمایید.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران با چه اهدافی تشکیل شده است ؟
اتحادیه با هدف حمایت از حقوق صنفی، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات به مصرف کننده و ایجاد یک همکاری مناسب در میان کاسبان صنف ایجاد شد.

نشانی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران چیست ؟
اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در خیابان سعدی شمالی، خیابان برادران قائدی (هدایت)، پلاک ۹۹ واقع شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

چک از پیامد‌های بانک داری است که شواهد نشان می‌دهد قدمت آن به دوره هخامنشیان نیز می‌رسد! برعکس افکار عموم مردم، کلمه‌‌ای فارسی است. جالب است بدانید در اشعار بعضی شاعران نیز مانند فردوسی به معنای امروزی مشاهده شده است! معنای لغوی آن، نوشته‌‌ای برای برداشت پول از بانک یا حواله و انتقال آن به شخص دیگر می‌باشد. این سند از سال 1311 وارد ایران شده است که از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی داشته و به قول معروف بسیار پروبال گرفته است. همچنین بخش‌هایی دارد که لازم است شخصی که قرار است از آن استفاده کند با همه این بخش‌ها آشنا باشد. زیرا علاوه بر مزایات بسیار زیادی که دارد ممکن است دردسرساز نیز باشد. حال برای توضیح و آشنایی درباره هر بخش چک بلامحل لازم است با یکسری کلمات کلیدی به طور واضح آشنا شویم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: چک بلامحل

چک بلامحل

چک بلامحل در دو معنای خاص و قانونی تعریف شده است. در معنای خاص چکی است که در تاریخ درج شده در چک، مبلغ ذکر شده در متن چک در حساب نباشد و حساب خالی باشد. اما منظور قانون از چک بلامحل، بیش از خالی بودن حساب است و جعل چک اعم از مطابقت نداشتن امضاء، دست بردن در متن چک و امثال آن می‌باشد. حال اگر چک بلامحل باشد، دارنده چک ۶ ماه فرصت دارد تا نسبت به برگشت زدن آن و دریافت گواهی عدم پرداخت از بانک اقدام کند.

اگر این کار را در مدت ذکر شده انجام داد و گواهی عدم پرداخت وجه چک را اخذ کرد، تا 6 ماه دیگر از تاریخ اخذ گواهی، تحت برای شکایت کیفری در دادگاه مهلت دارد.

در صورتیکه برای وصول در این 6 ماه دوم اقدام کرد که شکایتش به صورت کیفری مطرح می‌شود. ولیکن چنانچه در آن چند ماه اول برای اخذ گواهی عدم پرداخت اقدام نکرد یا در 6 ماه دوم (بعد از تاریخ گواهی عدم پرداخت) شکایت انجام نشد، دیگر نمی‌تواند شکایت خود را به صورت کیفری مطرح کند. برای وصول وجه چک تنها می‌تواند شکایت حقوقی مطرح کند، ضمن آنکه چک تاریخ گذشته قابل اجرا می‌باشد.

چک بلامحل به عنوان یک سند تجاری

اسناد تجاری سه نوع هستند: چک، سفته، برات. هریک از این‌ها نوعی اسناد تجاری عادی هستند که قابلیت استناد را دارند.

عادی بودن به معنای آن است که رسمی نیستند. با آنکه اسناد رسمی ارزش و اعتبار به سزا و خاصی دارند، اما اسناد عادی نیز برای سهولت روابط تجاری و امرار معاش عموم مردم ارزش زیادی دارند و به تنهایی از مزایای بسیار ویژه‌‌ای برخوردار هستند! برای آشنایی بیشتر با قوانین چک، مقاله چک چیست را بخوانید.

چک برگشتی چیست ؟

هرگاه بانک نتواند وجه چک را به هردلیلی به دارنده چک تقدیم کند، آن چک دارای اشکال و بلامحل است. برای آشنایی با زمان و مراحل برگشت زدن چک کلیک کنید.

تجریدی بودن چک یعنی چه ؟

یکی از ویژگی‌های اسناد تجاری، وصف تجریدی بودن آن‌هاست.

یعنی علاوه بر آن که ضمانت انجام تعهد اولیه را برعهده می‌گیرند، خود به طور مستقل می‌تواند موجب تعهد مجزایی شود.

به طور مثال، اگر شما چکی را برای ضمانت انجام کاری نزد کسی گذاشته باشید، اگر از انجام تعهد ممانعت کنید، شخص مقابل که چک شما نزد آن است می‌تواند علیه شما شکایت کند. اول به دلیل تعهد اصلی انجام نشده و دوم به دلیل عدم پرداخت وجه چک!

در اصلاح حقوقی شکایت اول که عدم انجام تعهد است، دعوایی مجزا و شکایت دوم که عدم پرداخت وجه چک است دعوای دیگری می‌دانیم.

شایان ذکر است که نبودن وجه در حساب صادر کننده چک خود نوعی عدم تعهد تلقی می‌شود که در ادامه به بحث در مورد آن می‌پردازیم.

چک موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات در زمینه اقتصادی شده است و نبض اقتصاد به آن وابسته است.

عواملی مانند شرایط بد اقتصادی، ورشکستگی‌ها و مواردی از این قبیل باعث می‌شود که اختلافات مالی زیادی بر سر این سند به وجود بیاید و البته در بعضی شرایط مجرمانه و سوء نیت اشخاص در پرداخت یا عدم پرداخت چک موجب می‌شود که قانون چک تاریخ گذشته به یک مسئله مهم در روزمره تبدیل شود.

ارکان چک و مسئولیت هرکدام

چک‌ها با سه رکن اصلی روبه رو هستند: اول صادر کننده چک که باید وجه در حساب و اعتبار شخصی خود را در نظر بگیرد و به طور صحیح به صدور چک اقدام کند. دوم گیرنده چک که باید از اعتبار طرف مقابل و صادر کننده چک مطمئن شده و مدارک لازم را در زمان مراجعه به بانک به همراه داشته باشد. سوم بانک که پس از شناسایی و بررسی دقیق اقدام به نقد کردن چک می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

اگر تاریخ وصول چک در روز تعطیل یا جمعه باشد، تکلیف چیست ؟

اگر تاریخ وصول چک در روز تعطیل باشد، تغییر و ایرادی در وصول آن ایجاد نمی‌کند.

حداکثر حکم کیفری چک بلامحل چیست ؟

مجازات چک بلامحل، با توجه به رقم مبلغ مندرج در چک، می‌تواند 2 سال حبس را در پی داشته باشد.

آیا در همه انواع چک می‌توان شکایت کیفری مطرح کرد ؟

خیر. به طور مثال چک سفید امضاء، چک بدون تاریخ، چک تضمینی، چکی که پرداخت آن در صورت انجام یک شرط که در متن چک آمده باشد، چک مدت دار چک‌های حقوقی هستند که طبق قانون نمی‌توان از آن‌ها شکایت کیفری کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چک بلامحل، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون چک بلامحل پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: چک بلامحل



:: برچسب‌ها: چک بلامحل ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

این روزها داشتن دسته‌چک مخصوصاً برای کسب‌وکارها از ملزومات زندگی شده است. چک کاربردهای زیادی دارد. خرید کردن و یا استفاده از آن به‌عنوان ضمانت تنها دو نمونه از کاربردهای چک است. چک صیاد اصطلاحی است که اخیراً به‌کاربرده می‌شود. این چک جدیدترین نسل چک‌های ایرانی است که مطابق قانون جدید صدور چک از طریق سامانه صیاد و تحت نظارت مستقیم بانک مرکزی صادر می‌گردد. در ادامه با اینکه چک‌صیادی چیست و کاربرد و نحوه دریافت آن آشنا می‌شویم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: چک صیادی

چک صیادی چیست ؟

به سامانه صدور یکپارچه دسته‌چک به‌اختصار سامانه‌صیاد می‌گویند. سال 96 بانک مرکزی به‌منظور کنترل معاملات چک و کاهش حجم پرونده‌های چک برگشتی و آمار زندانیان چک این سامانه را راه‌اندازی کرد. بانک مرکزی با ملزم ساختن بانک‌ها برای صدور دسته‌چک از طریق این سامانه و هم‌چنین الزامی کردن ثبت چک و سایر عملیات مربوط به آن سعی کرد آمار مربوط به چک‌های برگشتی را کاهش دهد.

ماده 6 قانون جدید صدور چک بیان می‌دارد که بانک‌ها برای ارائه دسته چک به مشتریان الزاما باید از طریق سامانه صدور یکپارچه‌(صیاد) اقدام نمایند و راسا نمی‌توانند دسته چک صادر نمایند. بنابراین برخلاف گذشته تشخیص صلاحیت متقاضی دسته‌چک بر عهده شعب بانک‌ها نیست و بانک مرکزی نظارت مستقیم بر روند صدور چک دارد. برای آشنایی بیشتر با قوانین چک، مقاله چک چیست را بخوانید.

ویژگی‌های چک صیادی و تفاوت آن با چک های سنتی در چیست ؟

چک‌صیاد تفاوت‌های متعددی با چک سنتی دارد. سه نمونه از تفاوت‌های این چک جدید با چک سنتی تفاوت از جهت خصوصیات ظاهری، تفاوت از جهت نحوه صدور و انجام اعمال تجاری با آن و تفاوت از جهت انواع شکایت و پیگیری قضایی است.

خصوصیات ظاهری چک صیادی

چک صیاد از نظر خصوصیات ظاهری ویژگی‌های جدیدی دارد مانند:

  • رنگ چک‌صیادی، ترکیبی از بنفش و صورتی است.
  • روی چک‌صیادی در قسمت بالا سمت چپ چک، عددی 16 رقمی درج‌شده که شناسه‌صیادی چک است.
  • در قسمت پایین سمت چپ چک‌صیادی، عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» قیدشده است.
  • ابعاد تمام برگه‌های چک‌صیادی 170 در 85 میلی‌متر است.
  • درج دو لوگوی چکاوک یکی به رنگ آبی زیر کادر ریال و یکی نامرئی.
  • درج لوگوی ستاره در دو اندازه و دو سایز نامرئی سبز و قرمز در وسط چک.

و خصوصیات ظاهری دیگری آن را از چک‌های سنتی متفاوت می‌کند.

خصوصیات چک صیاد از جهت عملیات تجاری

قانون جدید چک، ثبت عملیات تجاری با چک‌صیاد را در سامانه صیاد الزامی کرده است. لذا اعمالی مثل انتقال چک، استعلام چک، تائید چک و… باید از طریق سامانه‌صیاد انجام شود. اما چک‌های سنتی سابق بر این بدون ثبت عملیات در سامانه، تنها با انجام اعمالی نظیر پشت‌نویسی انتقال پیدا می‌کرد.

دارندگان چک صیاد پیش از انجام هرگونه عملیات بر روی چک ابتدا باید آن را در سامانه‌صیاد ثبت کنند. همچنین جهت انتقال چک نیز حتماً باید اطلاعات انتقال گیرنده در سامانه‌صیاد ثبت شود و صدور و انتقال چک صیاد به‌صورت حامل ممنوع است.

از سوی دیگر انتقال گیرنده هم باید انتقال گرفتن چک را در سامانه صیاد تائید کند. در غیر این صورت از نظر قانونی انتقال صورت نگرفته است. چنانچه فردی قصد داشته تا انتقال چک‌صیادی را قبول نماید، می‌تواند با مراجعه به سامانه‌صیاد و با واردکردن شناسه صیادی چک، برای استعلام چک‌صیاد با کد ملی صادرکننده آن اقدام نماید.

خصوصیات چک از جنبه شکایت و پیگیری قضایی

سابق بر این اگر دارنده چک سنتی در موعد مقرر با عدم موجودی حساب مواجه می‌شد سه روش شکایتی برای وی امکان‌پذیر بود. اجرای چک از طریق ثبت، طرح دعوای حقوقی، شکایت کیفری این سه روش شکایتی هم در چک سنتی و هم در چک صیاد مشترک است. اما در چک‌صیاد یک روش دیگر هم وجود دارد و آن اجرای مستقیم چک است.

توصیه می‌کنیم مقاله نحوه وصول چک برگشتی را مطالعه نمایید.

این روش چهارم یعنی شکایت از چک صیاد از طریق اجرای مستقیم چک در ماده 23 قانون جدید صدور چک پیش‌بینی‌شده است. دارنده چک در این روش می‌تواند از دادگاه صالح حقوقی، صدور اجراییه برای دریافت وجه چک و حق‌الوکاله وکیل خود را درخواست نماید. دادگاه هم بدون تشکیل جلسه دادرسی و در صورت احراز شرایط بدون صدور رأی، اجرائیه را صادر می‌کند. دارنده چک بدون طی کردن مراحل دادرسی بدوی و تجدیدنظر با این اجرائیه می‌تواند مستقیماً به واحد اجرایی دادگاه مراجعه نماید.

چگونگی دریافت دسته‌چک صیاد

متقاضی دریافت چک صیاد ابتدا باید به یکی از شعب بانک موردنظر خود مراجعه کند. سپس درخواست صدور چک‌صیادی را به همراه مدارک لازم به بانک تحویل دهد. در این مرحله شعبه بانک درخواست گرفتن دسته چک‌صیاد را در سامانه بانک مرکزی ثبت می‌نماید.

درصورتی‌که بانک مرکزی مطابق با ماده 6 قانون جدید صدور چک، هویت و اعتبار متقاضی را احراز کرد؛ مجوز صدور دسته‌چک صیادی را صادر می‌نماید. پس‌ازاینکه بانک مرکزی تأییدیه و احراز اعتبار متقاضی دسته‌چک‌صیادی را صادر کرد؛ دسته‌چک‌صیادی جدید از طریق شعبه بانک موردنظر به فرد متقاضی تحویل داده می‌شود.

نکته قابل‌توجه این است که در حال حاضر بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی دسته چک‌صیادی برای اعتبار با محدودیت زمانی مواجه نمی‌شود. زیرا شرط مدت اعتبار از شرایط صدور دسته‌چک حذف‌شده است.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چک صیادی چیست ؟

چکی که از طریق سامانه‌صیاد و با تایید بانک مرکزی توسط بانک‌ها صادر می‌شود و در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

مزیت چک صیادی بر چک سنتی چیست ؟

از مزایای آن نحوه وصول آسانتر آن می‌باشد که در متن مقاله توضیحات تفصیلی در خصوص آن آمده است.

درخواست صدور دسته چک‌صیادی چگونه است ؟

متقاضی با در دست داشتن مدارک لازم به شعبه بانکی مورد نظر خود مراجعه می‌کند که توضیحات تفصیلی آن در مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چک‌صیادی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون چک‌صیادی پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: چک صیادی



:: برچسب‌ها: چک صیادی ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

چک دو امضا یا همان ظَهرنویسی (پشت نویسی) شده یعنی چکی که آن را پشت‌نویسی و امضا کرده‌اند. به طور کلی چک دو گونه امضا دارد. اول؛ امضای روی چک که توسط صادرکننده انجام می­‌شود. که به منظور پرداخت وجه مکتوب در چک، امضا و تحویل به گیرنده چک شود. دوم؛ امضای پشت چک که هنگام ظهر نویسی یا همان پشت­‌نویسی از آن استفاده می­‌کنیم. در ادامه با چک دو امضا و ظهرنویسی و مسائل مربوطه به آن بیشتر آشنا می‌شویم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: چک دو امضا

چک دو امضا

همانظور که بالاتر بیان شد چک دو امضا چکی می‌باشد که علاوه بر امضای صادر کننده امضای ظهرنویس را هم دارد. یعنی دو نفر آن را امضا کرده‌اند. چنین چکی مزایایی بر چک تک امضا دارد چون افرادی که مسئولیت پرداخت وجه چک را دارند بیشتر هستند. برای آشنایی بیشتر با قوانین چک، مقاله چک چیست را بخوانید.

چرا ظَهر نویسی می­‌کنیم ؟

پشت­‌نویسی کردن چک دلایل متعددی دارد. دو مورد از دلایل عمده آن: ظهر نویسی چک جهت انتقال چک به شخصی دیگر و ظهر نویسی چک جهت ضمانت پرداخت است.

از موارد دیگر پشت‌نویسی کردن چک می‌توان‌‌، ظهر نویسی جهت وصول چک‌‌، ظهر نویسی جهت وکالت در وصول چک‌‌ و ظهر نویسی جهت ضمانت شخص ثالث‌‌ نام برد.

انواع چک دو امضا

همانظور که قبلا بیان کردیم چکی که امضای ظهرنویس را علاوه بر صادر کننده دارد چک دو امضا می‌باشد. چک‌ها به مقاصد گوناگونی ظهرنویسی می‌شوند. لازم است تا با انواع ظهرنویسی و مقاصد افراد از امضا نمودن چک آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر با انواع اسناد تجاری کلیک کنید.

ظهر نویسی چک جهت انتقال

به استثنای چکی که در وجه حامل صادرشده سایر چک‌ها در وجه اشخاص معینی صادر می­‌شوند. لذا دارنده‌ چک می­‌تواند با امضا کردن پشت چک، آن را به فرد دیگری منتقل کند. این عمل ظهر نویسی جهت انتقال چک است.

یعنی اگر سند چک در وجه شخصی صادرشده باشد، دارنده صرفاً با ظهر نویسی یا دو فقره امضا در پشت چک می­‌تواند حقوق و منافع خود را به فرد ثالث منتقل کند.

چک‌های حامل نیازی به ظهر نویسی ندارند. همان‌طور که از نام چک مشخص است این چک در وجه شخص معینی صادر نشده است. هرکس با در دست داشتن چک می‌تواند به بانک مراجعه و وجه مذکور در چک را طلب نموده و آن را وصول بنماید.

ظهر نویسی چک جهت ضمانت

ظهر نویسی چک جهت ضمانت به این معناست که شخصی پشت چک را به منظور ضمانت امضا کند. یعنی ضمانت می‌کند وجه چک در موعد مقرر توسط صادرکننده‌­ چک پرداخت می­‌شود. این امضا، امضای ضمانت از چک نامیده می‌شود.

زمانی این اتفاق رخ می­‌دهد که معامله‌ای انجام شود و به ضامن احتیاج باشد. با امضای ضمانت چک در واقع فرد ضامن می­‌گوید؛ در صورت عدم پرداخت وجه چک توسط صادرکننده، شخص امضاکننده‌، پرداخت وجه چک را به عهده می‌گیرد.

لازم به ذکر است در ظهر نویسی جهت ضمانت برخلاف ظهر نویسی برای انتقال، هیچ امتیازی به فرد دیگری منتقل نمی­‌شود. امضا فقط جنبه ضمانت دارد.

مسئولیت حقوقی ظهر نویسی

در صورتی که شما چکی را ظهر نویسی کرده­‌اید باید بدانید که امضای چک برای شما مسئولیت حقوقی ایجاد می‌­کند.

با ظهر نویسی چکی که در وجه حامل یا شخص معینی – چه خود شما چه فرد دیگری – باشد شما ضامن چک یا انتقال دهنده آن محسوب می‌­شوید. در هر یک از این دو حالت احکام قانونی متفاوتی وجود دارد.

ایجاد مسئولیت پس از ظهر نویسی چک دو امضا

اگر چکی در وجه حامل باشد و شما آن را ظهر نویسی کنید مطابق رویه متعارف قضایی شما ضامن چک محسوب می­‌شوید. و همان‌طور که گفته شد به عنوان ضامن چک در صورتی که دارنده چک به شما مراجعه کند موظف به پرداخت وجه چک خواهید بود.

اما زمانی که چکی در وجه شما باشد و شما آن را پشت‌نویسی کنید، به این معناست که شما منتقل‌کننده چک هستید.

در این صورت دارنده چک تنها زمانی می­‌تواند برای وصول چک به شما مراجعه کند که ظرف 15 روز بعد از تاریخ سررسید چک‌‌، آن را برگشت بزند و یا طی یک سال علیه شما دادخواست حقوقی مطرح کند. در غیر این صورت وقتی‌که از این مواعد مقرر گذشته باشد دارنده چک دیگر نمی­‌تواند جهت مطالبه وجه چک به شما مراجعه کند.

حال اگر چک در وجه شخص دیگری باشد و شما آن چک را پشت‌نویسی کرده باشید، طبق روال متعارف شما ضامن پرداخت وجه چک محسوب می­‌شوید و شما در هر صورت موظف به پرداخت وجه چک هستید.

به این معنی که دارنده چک هر زمانی می‌تواند جهت مطالبه وجه چک به شما مراجعه کند. بنابراین قانون برگشت زدن چک تا 15 روز پس از موعد سررسید در اینجا حاکم نیست.

البته شما می‌توانید ثابت کنید چکی که در وجه دیگری صادرشده را صرفاً به عنوان انتقال‌دهنده پشت­‌نویسی کرده‌اید.

در این صورت ممکن است با توجه به کوتاه بودن زمان برگشت زدن چک‌‌، خطر کمتری برای شما داشته باشد.

تفاوت مسئولیت حقوقی و مسئولیت کیفری

هرچند ایمن‌ترین راه این است که تا جایی که می‌توانید پشت چک را امضا نکنید مگر آنکه از قوانین و عواقب آن به خوبی اطلاع داشته باشید. چراکه با ظهر نویسی مسئولیت حقوقی ایجاد می‌شود‌‌.

خوب است بدانید؛ مسئولیت حقوقی با مسئولیت کیفری متفاوت است. مسئولیت کیفری زمانی است که شما جرمی مرتکب شوید لذا اقداماتی مانند جلب و بازداشت در ابتدای تشکیل پرونده در دادسرا اتفاق می‌­افتد.

اما اگر مسئولیت حقوقی برای شما ایجاد شود به این معنی نیست که مرتکب جرم شده­‌اید. اقدامات جلب و بازداشت در دعاوی حقوقی در ابتدای کار و ابتدای تشکیل پرونده رخ نمی­‌دهد. ولی ممکن است در انتهای رسیدگی پرونده و بعد از صدور رأی قطعی فرد محکوم به جلب و بازداشت شود.

قانون جدید چک درباره ظهر نویسی چک دو امضا

لازم به ذکر است قوانین ظهر نویسی در چند سال اخیر تغییر کرده است. پیش از آن پشت­‌نویسی چک ممنوعیتی نداشت. اما در قانون امروز با تصویب چک‌های نوع جدید دیگر پشت‌­نویسی به تنهایی کافی نیست و علاوه بر آن باید در سامانه صیاد اطلاعات چک ثبت شود. در غیر این صورت سند چک تنها یک تکه کاغذ فاقد اعتبار است.

پس در صورتی که شما شخصی هستید که چک به نامتان پشت‌نویسی شده است باید بدانید اکنون دیگر صرفاً دارا بودن نسخه فیزیکی چک کفایت نمی‌کند و جهت وصول چک یا حتی برگشت زدن آن باید حتماً اطلاعات شما در سامانه صیاد ثبت شود.

کارمندان بانک اطلاعات چک را از سامانه بانک مرکزی مشاهده کرده و در صورت مغایرت و عدم ثبت نام شما در سامانه امکان وصول چک را نخواهید داشت.

بخشی از قانون جدید چک جهت کم کردن میزان جعل، از بین بردن نگرانی برای گم کردن چک‌ها و کاهش دزدی برگه چک از تاریخ آذرماه سال 99 به تصویب کامل رسید و تاکنون در حال اجرا است.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چک دو امضا چیست ؟

چکی که علاوه بر امضای صادرکننده امضای ظهرنویس را هم دارد. در مقاله توضیحات تفصیلی در این خصوص آمده است.

چک دو امضا چه انواعی دارد؟

چک‌ها برای مقاصد گوناگون از جمله انتقال و ضمانت پشت نویسی می‌شوند که توضیحات تفصیلی در این خصوص در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چک دو امضا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون چک دو امضا پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: چک دو امضا



:: برچسب‌ها: چک دو امضا ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه کاشی و سرامیک تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه‌های اصناف شامل افراد صنفی می‌شوند که در مسیر اهداف مشترکی برای پیشرفت و حفظ حقوق حرفه‌ی خود گام برمی‌دارند. یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در شهر تهران اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران می‌باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی این اتحادیه و وظایف و خدمات آن بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه کاشی و سرامیک تهران

اتحادیه کاشی و سرامیک تهران

اتحادیه اصناف مانند اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران متشکل از افراد خوشنام شاغل در همان صنف می‌شوند. این اتحادیه‌ها با هدف ایجاد همکاری در میان شاغلین در صنف و حمایت از حقوق صنفی آن‌ها و همچنین بهبود بخشیدن به ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان تشکیل می‌گردند. اجرای قوانین نظام صنفی و ارتباط‌گیری با موسسه‌های دولتی و خصوصی نیز بر عهده اتحادیه‌هاست. در دید وسیع‌تر می‌توان گفت اتحادیه‌ها به منظور بهبود اقتصاد شهر تشکیل می‌شوند.

هیئت‌مدیره اتحادیه صنف کاشی‌ تهران

اداره امور داخلی اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره این اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه با برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند. هر چهار سال یک‌بار انتخابات برگزار می‌گردد و اعضای هیئت‌مدیره با رای شاغلین در سن انتخاب می‌شوند.

هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران متشکل از پنج نفر می‌شود. که آقای مصطفی گودرزی به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران فعالیت دارند. و بقیه اعضا شامل آقای مسعود ارسطو نژاد به‌عنوان نائب رئیس اول هیئت‌مدیره، آقای محمدرضا گلکاری حق به عنوان نائب رئیس دوم هیئت‌مدیره، آقای علی‌اصغر ملکی در سمت خزانه‌دار و آقای مجید پور مسیب در سمت منشی یا دبیر هیئت‌مدیره می‌شود‌. همچنین آقای مجید خصالی به عنوان بازرس اصلی اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران فعالیت می‌نماید.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

وظایف و خدمات اتحادیه کاشی و سرامیک تهران

وظایف و خدمات اتحادیه‌ها مانند اتحادیه کاشی و سرامیک تهران تقریباً یکسان می‌باشد. از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌ها می‌توان صدور و تمدید جواز کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه نام برد. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی شرح کامل از وظایف، خدمات و اختیارات اتحادیه‌ها را ارائه نموده است. اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران نیز شامل این ماده قانونی می‌شود. برخی از وظایف و اختیارات اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران عبارت است از:

  • اتحادیه‌های اصناف می‌توانند جهت تنظیم یا تغییر قوانین مربوط به صدور جواز کسب و یا سایر پروانه‌های لازم برای مشاغل پیشنهاداتی را به اتاق اصناف شهرستان ارائه نمایند.
  • صدور جواز کسب تمدید جواز کسب ابطال جواز کرد همه از وظایف و اختیارات اتحادیه‌های اصناف می‌باشد. همچنین اتحادیه‌های اصناف می‌توانند از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب جلوگیری نموده و واحدهای کسبی متخلف را تعطیل نمایند.
  • اتحادیه‌ها موظف‌اند هستند جهت ارائه آموزش‌های لازم برای افراد صنفی تسهیلات کافی مهیا نمایند. همچنین دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار را برای اعضای صنف برگزار کنند.
  • تشکیل دادن کمیسیون‌های قانونی که مصوبه هیئت عالی نظارت می‌باشد از وظایف اتحادیه‌هاست. مانند کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات، حل اختلاف و همچنین بازرسی واحدهای صنفی و آموزشی و غیره.
  • سازمان‌های دولتی مانند شهرداری‌ها و وزارتخانه‌ها خدماتی به اعضای اتحادیه‌ها ارائه می‌نمایند. که دریافت مالیات و عوارض این خدمات به نمایندگی از جانب سازمان‌های وابسته به دولت توسط اتحادیه‌ها انجام می‌گیرد.
  • اتحادیه‌ها می‌توانند جهت تعیین نرخ کالا و خدمات و همچنین جهت مشخص نمودن تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز در هر سال برای صادر کردن جواز کسب به اتاق اصناف شهرستان پیشنهاداتی ارائه نمایند.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

عضویت در اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران

اگر شما قصد دارید عضویت از اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران شوید گام اول را اندازه یک واحد صنفی در این حرفه هست. شما برای راه‌اندازی واحد صنفی در حرفه کاشی سازی و کاشی فروشی باید از اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران جواز کسب دریافت نمایید.

پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تکمیل مدارک و ارائه تقاضای دریافت جواز کسب اتحادیه این اتحادیه مدارک و شرایط شما را بررسی می‌نماید. در صورتی که شرایط و مدارک شما مورد تایید قرار گیرد اتحادیه اجازه صدور جواز کسب را صادر می‌کند.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

خوب است بدانید که اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی جواز کسب صادر می‌نماید. در نهایت شما با دریافت جواز کسب و پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه به عنوان عضویت از اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران در نظر گرفته می‌شوید.

برای آشنایی با شرایط و دریافت جواز کسب فروش کاشی و سرامیک کلیک کنید.

آدرس و تلفن اتحادیه صنف کاشی ساز و کاشی فروش تهران

دفتر اتحادیه کاشی و سرامیک تهران در ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، بن‌بست لاله، پلاک ۱۶، طبقه دوم واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری تماس با این اتحادیه به شماره‌های زیر تلفن نمایید:
۰۲۱۸۸۰۳۵۵۴۴
۰۲۱۸۸۲۱۰۷۶۵

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران چیست ؟
از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌ها می‌توان صدور و تمدید جواز کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه نام برد.

چگونه می‌توان به عضویت اتحادیه صنف کاشی‌ساز و کاشی فروش تهران درآمد ؟
با راه‌اندازی یک واحد صنفی در حرفه کاشی سازی و کاشی فروشی در شهرستان تهران، دریافت جواز کسب از اتحادیه و پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه کاشی و سرامیک تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه کاشی و سرامیک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

تعهد نامه غیر مالی چقدر قابل استناد است؟ افراد در ارتباط با یکدیگر متعهد به انجام یا عدم انجام اعمالی می‌شوند. هنگامی که یک قرارداد میان دو یا چند نفر منعقد می‌گردد، طرفین از یکدیگر انتظار اجرای تعهدات ناشی از قرارداد را دارند. در واقع هدف از ایجاد یک قرارداد عمل کردن به تعهدات ناشی از قرارداد است. اگر یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نکند قرارداد در وهله اول فسخ نمی‌شود. بلکه در ابتدا فردی که تعهدش را اجرا نکرده توسط دادگاه ملزم به ایفای تعهد می‌گردد. تعهدات ناشی از قرارداد به دو دسته مالی و غیرمالی تقسیم می‌شود که الزام به ایفای تعهد غیر مالی متفاوت است. در ادامه به توضیح مفهوم تعهد غیرمالی و الزام به ایفای تعهد غیرمالی می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: تعهد غیر مالی | الزام به ایفای تعهد غیرمالی

تعهد غیر مالی

هدف از انعقاد قرارداد‌ها میان افراد جامعه عملی شدن تعهدات ناشی از آن قرارداد‌هاست. موضوع تعهدات ناشی از قرارداد‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود. این دو دسته شامل تعهدات مالی و تعهدات غیرمالی تقسیم می‌گردد. منظور از تعهد مالی این است که موضوع تعهد یک مال اعم از منقول یا غیرمنقول مانند خانه، زمین، ماشین، فرش و… باشد. اما مقصود از تعهدات غیرمالی تعهداتی است که موضوع آن‌ها اموال نمی‌باشند. بلکه انجام یک عمل یا انجام ندادن یک عمل موضوع قرارداد است.

تعهد به انجام کار

یکی از انواع تعهدات غیرمالی تعهد به انجام یک کار است. تعهد به انجام کار به این معنی است که فرد طی یک قراردادی متعهد شود عملی را به سود طرف مقابل قرارداد، انجام دهد. به عنوان مثال تصور کنید یک شخص طی یک قراردادی متعهد شود به فرد دیگری در مدت سه ماه درس ریاضی را آموزش دهد. بدین ترتیب شخص متعهد شده است که کاری را انجام دهد و این کار همان تدریس درس ریاضی است. طبیعتاً شخص موظف است به تعهد خود در انجام این کار تدریس پایبند باشد. برای آشنایی بیشتر با قوانین مربوط به قرارداد کار کلیک کنید.

تعهد به عدم انجام کار

نوع دیگر از انواع تعهدات غیر مالی تعهد به عدم انجام یک کار است. تعهد به عدم انجام کار به این معنی است شخص طی یک قرارداد متعهد شود تا به درخواست طرف مقابل قرارداد عملی را انجام ندهد. در واقع موضوع تعهد انجام ندادن یک عمل است. به عنوان مثال تصور کنید فردی باغی را اجاره می‌نماید. صاحب باغ طی قرارداد اجاره از مستأجر می‌خواهد متعهد شود تا در مدت اجاره درختان باغ را قطع نکند. مستأجر نیز عدم انجام این عمل را متعهد می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با موارد الزام به تعهد کلیک کنید.

دعوای الزام به ایفای تعهد غیر مالی

در انعقاد قرارداد‌ها دو طرف وجود دارند. این دو طرف شامل متعهد و متعهد‌له می‌شوند. متعهد در حقوق به شخصی گفته می‌شود که به طرف مقابل در قرارداد به انجام موضوع قرارداد تعهد می‌دهد. در مقابل متعهد‌له به شخصی گفته می‌شود که انجام متعهد موضوع قرارداد به سود و منفعت وی می‌باشد. برخلاف تصور در حالتی که تعهدات ذکر شده در مفاد قرارداد عملی نگردد قرارداد فسخ نمی‌شود. بلکه در وهله اول در صورتی که متعهد به تعهداتش عمل نکند، متعهد‌له می‌تواند در دادگاه صالح علیه متعهد دعوای الزام به ایفای تعهد را طرح کند.

هر دو دعوای الزام به تعهد غیرمالی و تعهد مالی در صلاحیت دادگاه‌های حقوقی می‌باشد. البته با این تفاوت که اگر تعهدات مالی مربوط به مبالغ کمتر از 20 میلیون تومان باشد طرح دعوا باید در شورای حل اختلاف صورت بگیرد. در غیر این صورت دعوای الزام به ایفای تعهد مالی مانند دعوای الزام به ایفای تعهد غیرمالی باید در دادگاه حقوقی مطرح شود. دادگاه حقوقی پس از بررسی پرونده، در مورد خواسته متعهدله حکم مناسب را صادر خواهد کرد. در طرح دعوای الزام به ایفای تعهد غیرمالی دو حالت به وجود می‌آید.

الزام به ایفای تعهد غیر مالی در تعهد به انجام کار

حالت اول در صورتی است که موضوع تعهد غیرمالی، تعهد به انجام یک کار باشد. وقتی متعهد در انجام تعهد خود کوتاهی کند متعهدله می‌تواند علیه وی شکایت کند. در وهله اول متعهدله نمی‌تواند قرارداد را فسخ نماید یا خسارت دریافت کند. بلکه باید طی شکایت خود از دادگاه تقاضای الزام متعهد به انجام تعهد خود را نماید. دادگاه نیز پس از بررسی پرونده حکم می‌دهد که متعهد موظف است تعهد خود در قرارداد را عملی نماید. مثلاً استادی که از تدریس درس ریاضی خودداری کرده بود حالا بر اساس حکم دادگاه موظف می‌شود که تدریس را انجام دهد. برای آشنایی با نحوه فسخ قرارداد کلیک کنید.

الزام به ایفای تعهد غیر مالی در تعهد به عدم انجام کار

حالت دوم در صورتی است که موضوع تعهد غیرمالی، تعهد به عدم انجام یک کار باشد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم موضوع تعهد در چنین قراردادهایی انجام ندادن یک کار است. حال اگر فرد اقدام به انجام آن عمل نماید تنها راه جبران خسارت وارده است. در حالت قبلی در مثال تدریس درس ریاضی می‌توان استاد را ملزم به تدریس کرد. اما در مثال عدم قطع درختان توسط مستأجر دیگر نمی‌توان درختان قطع شده را به حالت اول برگرداند. بلکه متعهدله می‌تواند از متعهد به عدم انجام کار در صورتی که خلاف تعهدش عمل نماید خسارت وارده را مطالبه کند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

تعهد غیرمالی چیست ؟

مقصود از تعهد غیر مالی تعهداتی است که موضوع آن‌ها اموال نمی‌باشند. بلکه انجام یک عمل یا انجام ندادن یک عمل موضوع قرارداد است.

مقصود از تعهد به انجام کار و تعهد به عدم انجام کار چیست ؟

تعهد به انجام کار یعنی فردی متعهد شود عملی را به سود طرف مقابل قرارداد، انجام دهد مثلاً فردی درس ریاضی را طی سه ماه به شخصی آموزش دهد. و تعهد به عدم انجام کار یعنی شخص متعهد شود تا به درخواست طرف مقابل قرارداد عملی را انجام ندهد. مثلاً مستأجر باغ متعهد شود درختان را قطع نکند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: تعهد غیر مالی | الزام به ایفای تعهد غیرمالی



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا چک تاریخ گذشته اعتبار دارد؟ چک‌ها اسناد تجاری معتبری هستند که در تعاملات اجتماعی و اقتصادی افراد تاثیر به سزایی داشته‌اند. پیش از ورود به بحث چک تاریخ گذشته بد نیست که با ماهیت آن آشنا شویم. سند تجاری یک وسیله پرداخت است و از آن به عنوان سند عادی یاد می‌شود که ارزش و اعتبار بالایی دارد. این اسناد ویژگی‌هایی دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان وجه تمایزشان با اسناد عادی دیگر یاد کرد. چک به عنوان مهم‌ترین سند تجاری قوانین مهم و البته پیچیده‌ای دارد. حال ممکن است از تاریخ پرداخت وجه چک مدتی بگذرد که در این صورت ما با چک تاریخ گذشته مواجهیم حال به مباحث تکمیلی پیرامون این چک می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر مقاله چک چیست را بخوانید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: چک تاریخ گذشته

چک تاریخ گذشته

چک تار‌یخ گذ‌شته همانطور که از نام آن پیداست چکی است که از مدت زمان پرداخت آن گذ‌شته است. مدت زمان پرداخت چک 6 ماه از تاریخ چک است که اگر در این مدت اقدامی‌ برای برگشت زدن آن انجام نشود، نام تا‌ریخ گذشته به آن تعلق می‌گیرد. ضمن آنکه باید توجه داشته باشید حق دریافت مبلغ چک هیچگاه تغییر نمی‌کند و هر زمان که گذشته باشد باز هم می‌توان دست کم از طریق دادگاه حقوقی برای وصول مبلغ آن اقدام نمود، اما پیگیری کیفری محدود است.

برای آشنایی با قوانین اسناد تجاری کلیک کنید.

تا چه زمانی چک تحت عنوان کیفری قرار می‌گیرد ؟

مهلت شکایت کیفری 6 ماه از تاریخ چک است. به این معنا که اگر شخص تا حداکثر 6 ماه از تاریخ چک برای برگشت آن اقدام کند در این مدت می‌تواند شکایت خود را به صورت کیفری مطرح کند. یک مهلت شش ماهه دیگر هم از تاریخ گواهی عدم پرداخت چک وجود دارد که باز هم می‌توان در این مدت تحت شرایطی شکایت کیفری مطرح نمود. اگر در بازه‌های زمانی گفته شده این شکایت انجام نشود، ازحالت کیفری خارج شده و تنها می‌توان شکایت حقوقی مطرح کرد. در صورتیکه دارنده چک فوت کند، حق تعقیب کیفری از بین می‌رود.

ضمن آنکه منظور از تاریخ چک، تاریخ صدور آن است.

مبلغ چک تاریخ گذشته با زمان حال تطبیق می‌خورد ؟

معادل نه، اما می‌توان همان مبلغ چک را به اضافه کلیه خسارات وارده از قبیل خسارات دادرسی و خسارت تاخیر تادیه از دادگاه مطالبه کرد. خسارت تاخیر تادیه همان خسارات تاخیر در پرداخت است که طبق نرخ تورم اعلامی بر مبنای شاخص بانک مرکزی محاسبه می‌شود. صادر کننده چک باید آن را بپردازد. البته این در حالتی است که صادر کننده از پرداخت مبلغ طی مدت قانونی چک سرباز زند وگرنه اگر تاخیر منتسب به دارنده باشد ضرر و زیانش جبران نمی‌شود.

چکی که مدت‌ها از تاریخش گذشته را می‌توان برگشت زد ؟

چکی که مدت‌ها از تاریخ آن گذشته را می‌توان برگشت زد و درخواست مطالبه وجه چک را انجام داد. توجه داشته باشید که امکان عدم پرداخت وجه چک به هیچ عنوان وجود ندارد. مگر در مواردی مانند سرقت چک یا جعلی بودن که در آن صورت هم می‌توان دستور عدم پرداخت به طور موقتی از دادگاه گرفت.

مجازات کیفری صادر کننده چک چیست ؟

در صورتیکه صادر کننده چک در تاریخ صدور وجهی در حساب خود نداشته باشد یا بنا به هر دلیلی موجب عدم پرداخت وجه چک گردد، در صورت موجود بودن سایر شرایط چک کیفری، مجازات آن بین 6 ماه تا 2 سال می‌باشد.

برای آشنایی با چک کیفری و حقوقی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

1- شخصی می‌گوید “چکی را دارم که ده سال از تاریخ آن گذشته است و هر زمان که خواستم برای برگشت آن اقدام کند، صادر کننده چک از من درخواست مهلت کرد، حال می‌گوید من مبلغی پرداخت نمیکنم. تکلیف چیست ؟”

در ابتدا می‌توان نسبت به برگشت آن اقدام کرد. پس از دریافت گواهی عدم پرداخت باید شکایت حقوقی و نه کیفری، را در مراجع قضائی مطرح کرد.

2- در صورتیکه نسبت به وصول چک هیچ اقدامی صورت نگرفته باشد آیا می‌توان آن را مطالبه کرد ؟

بله. اما اگر دارنده بعد از دو بازه زمانی 6 ماهه اقدام کند، تنها می‌تواند از طریق حقوقی پیگیری کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چک تا‌ریخ گذشته، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون چک تار‌یخ گذشته پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: چک تاریخ گذشته



:: برچسب‌ها: چک تاریخ گذشته ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه سوپر مارکت داران تهران یا همان صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران محسوب می‌شود. تمامی اتحادیه‌ها از افراد صنفی تشکیل می‌گردند که جهت حفظ حقوق شغلی خود در راستای اهداف یکسان قدم برمی‌دارند. در ادامه این مطلب به معرفی مختصر اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه سوپر مارکت داران تهران

اتحادیه سوپر مارکت داران تهران

اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران یکی از اتحادیه‌های فعال در شهرستان تهران محسوب می‌شود. که پس از پیروزی انقلاب و در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد و شروع به فعالیت نمود. این اتحادیه تشکیل شده از افراد خوشنام شاغل در همین صنف می‌باشد. اتحادیه‌ها معمولاً با هدف ایجاد یک همکاری مناسب در میان شاغلین در صنف، حمایت از حقوق صنفی خود و بهبود بخشیدن به خدمات و نحوه ارائه خدمات به مصرف‌کننده ایجاد می‌گردند‌. که اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد.

اداره امور اتحادیه سوپر مارکت داران تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره آن می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه با رای شاغلین در سن و هر چهار سال یک‌بار انتخاب می‌شوند. در حال حاضر هیئت‌مدیره اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران شامل اعضای نامبرده در زیر می‌باشد:

  • آقای داوود فکوری در سمت ریاست هیئت‌مدیره اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران.
  • آقایان احمدرضا واشقانی فراهانی و عباسعلی بازرگان به ترتیب در سمت نایب‌رئیس اول و نائب رئیس دوم اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران.
  • آقای مهدی یعقوبی نمین در سمت دبیر اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران.
  • آقای محسن عباسی در سمت خزانه‌دار اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران.
  • آقای مهرداد آخوندزاده داریان در سمت بازرس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس و تلفن اتحادیه سوپر مارکت داران تهران

دفتر اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران در تهران‌نو، خیابان دماوند، بعد از ایستگاه ابوریحان، جنب بانک تجارت، نبش کوچه کریمی، پلاک ۴۸۵ واقع شده است.

شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با این اتحادیه با شماره‌های تلفن ۰۲۱۷۷۹۰۱۲۴۰ و ۰۲۱۷۷۹۳۴۵۰۱ تماس بگیرید. همچنین شماره فکس یا دورنما این مجموعه ۰۲۱۷۷۹۰۹۴۸۹ می‌باشد.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران

اگر شما قصد فعالیت و عضویت در اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران را دارید. ابتدا باید یک واحد صنفی در این حرفه راه‌اندازی نمایید. برای راه‌اندازی یک واحد صنفی شما باید حتماً از اتحادیه مورد نظر جواز کسب دریافت نمایید. صدور جواز کسب توسط اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران مستلزم گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون نهایی دوره می‌باشد.

بنابراین متقاضی فعالیت و عضویت در اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران برای دریافت جواز کسب باید در دوره‌های آموزشی شرکت نموده و در آزمون نهایی آن قبول شود. پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون اداره اجازه صدور جواز کسب را می‌دهد. و متقاضی می‌تواند با پرداخت حق عضویت به عنوان یکی از اعضای اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران فعالیت نمایند. خوب است بدانید که اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی جواز کسب صادر می‌نماید.

برای دریافت جواز کسب سوپر مارکت کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی و ارزیابی اتحادیه سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران برای صدور جواز کسب گذراندن دوره آموزشی و شرکت در آزمون انتهایی دوره را الزامی نموده است. این دوره‌های آموزشی جهت کسب آمادگی و افزایش میزان آگاهی و سطح مهارت افراد برگزار می‌شود. دوره‌ها ممکن است توسط اتحادیه و به صورت داخلی برگزار شود. و یا از طریق عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با مرکز آموزشی دیگر را به صورت برون‌سپاری به متقاضیان ارائه گردد.

در حال حاضر دوره های کسب و کار و تجارت به صورت آنلاین برگزار می‌شود. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
پس از پیروزی انقلاب و در سال ۱۳۶۹ تاسیس شد و شروع به فعالیت نمود.

برای عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران چه باید کرد ؟
متقاضی با راه‌اندازی یک واحد صنفی در این حرفه، گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون نهایی، دریافت جواز کسب از اتحادیه و پرداخت حق عضویت اتحادیه به یکی از اعضای این اتحادیه تبدیل می‌گردد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه سوپر مارکت داران تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه سوپر مارکت داران تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

رد مال مسروقه یا رد مال در سرقت به چه معناست ؟ جرم سرقت یکی از جرائمی است که همواره در جوامع مختلف وجود داشته است. قانون مجازات اسلامی برای مرتکبین به جرم سرقت مجازات‌هایی تعیین نموده است. مالباخته می‌تواند با ارائه یک شکوائیه سرقت به دادسرا برای وقوع جرم سرقت طرح دعوا نماید. پرسش این است که با دستگیری سارق و مجازات وی تکلیف اموال به سرقت رفته چه می‌شود؟ طبق قانون سارق علاوه بر مجازات محکوم به استردادمال مسروقه نیز می‌باشد. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه رد مال مسروقه توسط سارق خواهیم پرداخت. برای آشنایی با کلیات جرم سرقت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: رد مال مسروقه

رد مال مسروقه

مال مسروقه در معنای لغوی خود مال‌های دزدیده شده است. در قانون مجازات اسلامی برای تعریف مال مسروقه می‌گوییم مالی که مجرم در اثر ارتکاب جرم سرقت آن را به دست آورده باشد. و بعد از حکم محکومیت موظف است آن را به صاحب مال برگرداند یا رد کند.

رد مال مسروقه ماده 214 قانون مجازات اسلامی تشریح شده است. مجرم موظف است مالی که در اثر ارتکاب به جرم سرقت به دست آورده را به صاحب مال بازگرداند. در صورتی که خود مال هنوز موجود باشد سارق موظف به تحویل مال به صاحب آن است. اگر خود مال از بین رفته باشد، سارق باید مثل آن مال را تهیه و تحویل دهد. گاهی ممکن است مثل مال یافت نشود در این حالت سارق باید قیمت مال سرقت شده را به صاحب مال پرداخت نماید. همچنین جبران تمامی خسارات وارد شده نیز بر عهده سارق می‌باشد.

همچنین با هر مداخله‌ای در مال مسروقه مثل مورد معامله قراردادن مال دزدی و یا قبول نمودن مال سرقتی در صورتی که اطلاع از سرقتی بودن آن وجود داشته باشد جرم محسوب می‌‌شود. اگر شخصی عمل خرید و فروش مال سرقتی را شغل خود قرار دهد به عنوان مال‌خر مجازات می‌شود. اما اگر شخصی مال‌خری شغل وی نباشد اما مال مسروقه را خریده باشد چه با علم به سرقتی بودن آن، چه بدون علم باید مال را به صاحب آن بازگرداند. این فرد باید جهت دریافت مبلغ پرداختی خود بابت مال مسروقه به سارق مراجعه نماید.

برای آشنایی با نحوه استرداد اموال سرقت شده کلیک کنید.

نحوه رد مال مسروقه

دادگاه پس از رسیدگی به اتهام ارتکاب جرم، سارق را محکوم به مجازات تعیین شده در قانون می‌نماید. اما در این میان چه اتفاقی برای اموالی که به واسطه سرقت به دست آمده‌اند، می‌افتد؟ مالباخته چه زمانی می‌تواند اموال به سرقت رفته خود را باز پس گیرد؟ تشریفات رد مال مسروقه و جبران خسارات وارده به چه صورت است؟

مطابق با قانون اموالی به سرقت رفته‌ای که در جریان تحقیقات کشف می‌شوند. با دستور قاضی به صاحب مال یا مالباخته تحویل داده می‌شود. البته جهت تحویل مال سرقت شده به صاحب مال باید شرایطی وجود داشته باشد. این شرایط عبارت است از:

  • خود مال به سرقت رفته کشف گردد. یعنی اگر مال مسروقه چرم بوده و بعد از سرقت تبدیل به کیف و کفش شده باشد امکان بازگرداندن آن به صاحب اولیه نمی‌باشد. چرا که مال به سرقت رفته تبدیل شده است.
  • ماندن مال به سرقت رفته نزد قاضی جهت تحقیقات و کشف حقیقت ضرورت نداشته باشد. مثلاً اگر بازپرس برای انجام آزمایشات جنایی یا انگشت‌نگاری به مال مسروقه احتیاج داشته باشد. در این صورت امکان بازگرداندن مال تا پایان کارشناسی به صاحب مال وجود ندارد. هنگامی که تحقیقات مقدماتی بازپرسی تمام شود. بازپرس باید تکلیف مال مسروقه توقیف شده در بازرسی را مشخص نماید. البته مالباخته نیز فرصت دارد از زمانی که پرونده تشکیل می‌شود تا زمانی که پرونده نزد بازپرس در حال رسیدگی است، تقاضای استرداد مال مسروقه را مطرح نماید.
  • برای مال به سرقت رفته معارض وجود نداشته باشد. یعنی اگر مال مسروقه یک دستگاه اتومبیل است غیر از شاکی اولیه شخص دیگری ادعای مالکیت آن را نداشته باشد.

جبران خسارات وارده به مال مسروقه

سارق علاوه بر محکومیت به مجازات تعیین شده در قانون و رد مال مسروقه به صاحب آن موظف به جبران خسارات وارده به مال مسروقه نیز می‌باشد. تصور کنید سارق یک اتومبیل را به سرقت برده است. اگر بعد از سرقت با آن تصادف نماید و به اتومبیل خسارت وارد کند. در چنین حالتی مالباخته می‌تواند دادخواست مطالبه خسارت را به دادگاه ارائه نماید. و سارق موظف خواهد بود علاوه بر رد مال مسروقه به صاحب مال خسارات وارد آمده بر مال مسروقه را نیز پرداخت نماید. برای آشنایی با مجازات سرقت کلیک کنید.

جهت تنظیم نکات لازم برای تقدیم دادخواست مطالبه خسارت توسط مالباخته باید به نکات زیر توجه نمود:

  • اول آن که دلیل مالکیت خود را به دادخواست مطالبه خسارت الصاق نماید.
  • دوم آن که به کمک کارشناس خسارت وارد آمده بر مال مسروقه را به طور کامل بررسی و تعیین نماید.
  • سوم آن که هزینه دادرسی را پرداخت کند. البته خوب است بدانید تمامی این هزینه‌ها در نهایت از سارق قابل وصول می‌باشد.

آیا رد مال در سرقت به نرخ روز حساب می شود؟

نحوه تعیین خسارت و پرداخت عین یا مثل مال بستگی به شرایط مختلفی دارد که در دادگاه توسط قاضی حکم صادر می‌شود. اما به طور کل سارق موظف به بازگرداندن عین مال و خسارت های وارده به آن، و یا برگرداندن مثل مال و یا در صورت عدم امکان پرداخت ارزش مال به نرخ روز است.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

رد مال مسروقه چگونه انجام می‌شود ؟

در صورت وجود خود مال، عین مال مسترد می‌شود، در صورت نبود خود مال مثل آن تهیه و تحویل داده می‌شود و در صورت نبود مثل مال قیمت آن به صاحب مال پرداخت می‌شود.

جبران خسارت وارده به مال مسروقه بر عهده کیست ؟

سارق علاوه بر محکومیت به مجازات تعیین شده در قانون و رد مال مسروقه به صاحب آن موظف به جبران خسارات وارده به مال مسروقه نیز می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: رد مال مسروقه



:: برچسب‌ها: رد مال مسروقه ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

شما با اتحادیه پارچه فروشان تهران آشنا هستید؟ اتحادیه صنف پارچه‌فروش‌های تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در شهر تهران به حساب می‌آید. اتحادیه‌ها متشکل از افراد صنفی هستند که برای حفظ حقوق و پیشرفته حرفه و پیشه خود اهداف مشترکی را دنبال می‌نماید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه پارچه فروشان تهران

اتحادیه پارچه فروشان تهران

اتحادیه‌های اصناف متشکل از افراد خوشنام همان صنف جهت حمایت حقوق صنفی، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات و ایجاد یک همکاری مناسب در میان کاسبان صنف تشکیل می‌گردند. هر صنف در شهرستان مربوط به خود به صورت مستقل اقدام به تشکیل اتحادیه می‌نمایند. سال ۱۳۴۹ اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی با نام اتحادیه جزئی‌فروشان پارچه‌های نخی، پشمی، حریر و غیره تاسیس شد. این اتحادیه در ابتدا به ریاست آقای علی‌اصغر پرتوی تاسیس شد.
مدیریت اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران بر عهده هیئت‌مدیره این اتحادیه می‌باشد. اعضای فعلی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران شامل افراد نامبرده در ذیل می‌شود:

  • جناب آقای محمدحسین نورایی آشتیانی در سمت رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • آقایان علی قربان کیانی و سید محمود علوی نیا به ترتیب در سمت نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • آقای محمد رضایی در سمت دبیر هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • آقای علی سمرفندی در سمت خزانه‌دار هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • جناب آقای جاوید کشمیری به عنوان بازرس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.
  • آقایان سعید فروتن و حیدر میرابی به عنوان عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف پارچه فروشان تهران

اگر شما قصد دارید که در اتحادیه صنف پارچه فروشان تهران فعالیت نمایید. در ابتدای امر باید اقدام به راه‌اندازی یک واحد صنفی که زیرمجموعه این اتحادیه می‌باشد؛ نمایید. شما برای راه‌اندازی واحد صنفی خود نیازمند دریافت جواز کسب از اتحادیه صنف و پارچه‌فروشان تهران می‌باشید. که خود شامل مقدماتی نظیر آموزش‌های صنفی و قبولی در آزمون اتحادیه می‌باشد.

پس از گذراندن مقدمات و تکمیل مدارک اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران با بررسی شرایط شما اقدام به صدور جواز کسب می‌نماید. با پرداخت حق عضویت و سایر هزینه‌های مربوط به صدور جواز کسب به عنوان یکی از همکاران و اعضای اتحادیه صنف پارچه فروشان تهران محسوب می‌شوید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی اجازه صدور جواز کسب صادر می‌نماید.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه پارچه‌فروشان تهران

اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران برای کسب آمادگی و افزایش آگاهی و مهارت افراد در صنف پیش از صدور پروانه کسب گذراندن دوره‌های آموزشی را الزامی کرده است. این دوره‌های آموزشی یا توسط خود اتحادیه برگزار می‌شود. و یا به صورت برون‌سپاری و از طریق عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با مراکز آموزشی دیگر به متقاضیان پروانه کسب ارائه می‌گردد. دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری و غیرحضوری به متقاضیان ارائه می‌شود.

متقاضیان جهت دریافت جواز کسب موظف به گذراندن این دوره‌های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون نهایی دوره‌های آموزشی می‌باشند. حدنصاب نمره قبولی در دوره‌های حضوری نمره ده می‌باشد. و حدنصاب نمره قبولی در دوره‌های غیرحضوری به صورت مکاتبه یا الکترونیکی ارائه می‌شود نمره ۱۲ است. خوب است بدانید که ارزشیابی نهایی اتحادیه برای افراد باسواد به صورت سوالات چهار جوابی و برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی انجام می‌گیرد.
متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی اتحادیه اصناف باید یک معرفی‌نامه از اتحادیه مورد نظر ارائه نمایند. و همچنین هزینه‌های مربوط به گذراندن دوره آموزشی را پرداخت کنند. در صورتی که متقاضیان موفق به کسب نمره حدنصاب قبولی در آزمون نهایی دوره نشدند. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد هزینه آموزش مجدد در ارزیابی نهایی دوره‌های آموزشی شرکت نمایند.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

آدرس و تلفن اتحادیه پارچه فروشان تهران

دفتر اتحادیه پارچه‌فروشان تهران در خیابان جمهوری، خیابان ابوریحان، کوچه رازی، پلاک ۱۹، طبقه ۳ واقع شده است.

ساعات کاری این اتحادیه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۳ بعدازظهر می‌باشد.

همچنین شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با این اتحادیه به شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۶۵۰۹۲ و ۰۲۱۶۶۴۸۷۸۳۶ تماس بگیرید‌.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران در چه سالی و به ریاست چه کسی تاسیس شد ؟
در سال ۱۳۴۹ اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران با نام اتحادیه جزئی‌فروشان پارچه‌های نخی، پشمی، حریر و غیره تاسیس شد. این اتحادیه در ابتدا به ریاست آقای علی‌اصغر پرتوی تاسیس شد.

آیا گذراندن دوره‌های آموزشی برای دریافت جواز کسب از اتحادیه صنف پارچه‌فروشان تهران الزامی است ؟
بله اتحادیه برای کسب آمادگی و افزایش آگاهی و مهارت افراد در صنف پیش از صدور پروانه کسب گذراندن دوره‌های آموزشی را الزامی کرده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه پارچه فروشان تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه پارچه فروشان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مجازات و جریمه قاچاق کالا در قانون چطور تعریف شده است؟ قاچاق به معنی نهان فروشی است یعنی فردی کالایی را به صورت مخفیانه و غیرقانونی از مرزهای کشور وارد یا خارج کند. در واقع این ورود و خروج کالا بدون مجوز دولتی اتفاق می‌افتد. کسانی که مرتکب چنین عملی می‌شوند را قاچاقچی می‌نامند. قانون‌گذار قاچاق کالا را به عنوان یک عمل غیرقانونی جرم انگاری کرده است و برای این جرم مجازات تعیین نموده است. در ادامه مقاله به توضیح مجازات و جریمه‌های جرم قاچاق کالا می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جریمه قاچاق کالا

جریمه قاچاق کالا

مجازات و جریمه جرم قاچاق کالا در قانون مبارزه با قاچاق کالا تعیین شده است. در ماده 18 این قانون مرتکبین به جرم مجازات علاوه بر ضبط کالاهای‌شان متحمل جریمه نقدی نیز می‌شوند. اگر قاچاقچی اقدام به قاچاق کالای مجاز کند، باید مبلغی حدود یک یا دو برابر ارزش کالای قاچاق شده را به عنوان جریمه بپردازد.

در صورتی که کالای قاچاق شده جز کالا‌های مشروط باشد قاچاقچی باید مطابق ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا حدود یک تا سه برابر ارزش کالای قاچاق شده را به دولت پرداخت نماید. همچنین اگر کالای قاچاق شده کالای یارانه‌ای یا سهمیه‌ای باشد قاچاقچی باید حدود چهار برابر ارزش کالای قاچاق شده را بپردازد. جریمه قاچاق کالای یارانه‌ای سنگین‌ترین جریمه‌ی نقدی برای اشخاص قاچاقچی می‌باشد.

ممکن است کسانی که شروع به قاچاق می‌کنند به دلایل مختلفی موفق نشوند که کالای مورد نظر خود را از مرز خارج یا وارد مرز کشور نمایند. در چنین شرایطی بر اساس قانون مبارزه با قاچاق متهم صرفاً محکوم به ضبط کالاها می‌‌شود. ماده 68 قانون مبارزه با قاچاق کالا دراین‌باره می‌گوید: «مجازات شروع به قاچاق، علاوه بر ضبط کالا یا ارز حسب مورد حداقل مجازات قاچاق کالا و ارز موضوع این قانون است. (اصلاح به موجب قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1394/7/21 مجلس شورای اسلامی).» برای آشنایی بیشتر با جرم قاچاق کالا کلیک کنید.

نکته مهم در تعیین جریمه و مجازات قاچاق کالا

قانون مبارزه با قاچاق در مورد کسانی که با وجود دارا بودن مدارک و مجوز‌های بازرگانی و تجاری اقدام به قاچاق کالا می‌نمایند مجازاتی تعیین نموده است. افرادی که دارای مجوز‌هایی مانند کارت بازرگانی، پروانه کسب، پروانه حمل و نقل و نظایر این مدارک باشند با انجام قاچاق تمامی مدارک وی باطل خواهد شد. مدت زمان ابطال این مدارک موقتی یا دائمی خواهد بود که توسط قاضی دادگاه مشخص می‌گردد.

ماده 69 قانون مبارزه با قاچاق در این زمینه آورده است: « مرجع رسیدگی کننده ذیصلاح حسب مورد می‌تواند با توجه به شرایط، نحوه، دفعات ارتکاب جرم و شخصیت مرتکب، علاوه بر مجازات‌های مقرر در این قانون، وی را به عنوان تکمیل مجازات، به یک یا چند مورد مرتبط از محرومیت‌های زیر محکوم نماید.
الف. تعلیق موقت یا ابطال دائم:

1.کارت بازرگانی
2.کارت مبادلات مرزی
3.کارت ملوانی
4. پروانه کسب، تأسیس، بهره‌برداری یا حق‌العمل‌کاری
5.پروانه حمل و نقل
6. گواهینامه رانندگی وسایل نقلیه زمینی، دریایی و هوایی

ب. تعطیل موقت یا دائم محل کسب و پیشه و تجارت
پ. محرومیت از اشتغال به حرفه یا حرف خاص از یک تا پنج سال
ت. محرومیت از تأسیس شرکت و یا عضویت در هیئت‌مدیره و مدیرعاملی اشخاص حقوقی از یک تا پنج سال
ث. ممنوعیت خروج از کشور تا پنج سال»

انواع قاچاق و شرایط مجازات متهم قاچاق کالا

قاچاق کالا انواع مختلفی دارد که شامل قاچاق کالا و ارز، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه می‌شود. هر کدام از این 4 گونه قاچاق مجازات‌های مختلفی خواهد داشت. اما در تمامی این موارد برای مجازات متهم به قاچاق کالا باید دو شرط وجود داشته باشد. و دادگاه باید از وجود این دو شرط برای مجازات متهم اطمینان یابد.

شرط اول مجازات متهم به قاچاق توسط دادگاه این است که فرد از ممنوعیت عملی که مرتکب آن شده آگاه باشد. متهم بداند این عمل قاچاق و غیرقانونی است و عامداً اقدام به قاچاق کرده باشد. دومین شرط برای مجازات متهم در مورد قاچاق کالا این است که دادگاه اطمینان یابد فرد با سوءنیت و به قصد ضربه زدن به درآمد دولت چنین جرمی را مرتکب شده است.

مراجع صالح رسیدگی کننده به قاچاق کالا

رسیدگی به تمامی جرائم در مورد قاچاق کالا در صلاحیت دادگاه‌های انقلاب تهران است. البته در صورتی که متهم در تهران نباشد و در شهر دیگری دستگیر شود در نزدیک‌ترین استان پرونده قاچاق وی مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. از دیگر سازمان‌های دولتی که در حوزه جرم قاچاق کالا فعالیت می‌کند و صلاحیت دارد سازمان تعزیرات حکومتی است.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مجازات جرم قاچاق کالا چیست ؟

در ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق مرتکبین به جرم مجازات علاوه بر ضبط کالاهایشان متحمل جریمه نقدی نیز می‌شوند.

قاچاق کالا چند نوع است ؟

قاچاق کالا 4 نوع است که شامل قاچاق کالا و ارز، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جریمه قاچاق کالا



:: برچسب‌ها: جریمه قاچاق کالا ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران آشنایی دارید؟ احتمالاً تا به الان واژه اتحادیه و صنف را بارها شنیده باشید. کسانی که دارای یک حرفه و پیشه هستند، انجمنی به نام صنف تشکیل می‌دهند. و اما اتحادیه شامل افراد یک صنف است که برای حفظ حقوق شغل و حرفه‌ای خود اهداف مشترکی دارند و در راستای آن قدم برمی‌دارند. در ادامه این مطلب با صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران آشنا می‌شویم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه کالای خواب تهران

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تهران این صنف می‌باشد. که جهت احقاق حقوق صنفی رسته و مشاغل مربوط به خود و به وجود آوردن همکاری در میان شاغلین در این صنف ایجادشده است. همچنین از دیگر علل ایجاد اتحادیه بهبود بخشیدن به ارائه خدمات صنف و بهبود بخشیدن به اقتصاد شهر می‌باشد. اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران وظیفه ارتباط گرفتن با موسسه‌های دولتی خصوصی و انجام قوانین نظام صنفی را در رسته و مشاغل مربوط به خود بر عهده دارد.

اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب در شهر تهران با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در این صنف برگزیده می‌شوند. برگزاری انتخابات معمولاً هر چهار سال یک‌بار انجام می‌گیرد. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالا خواب تهران این روزها جناب آقای حسین قدیانی می‌باشد.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

وظایف و خدمات اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

از جمله وظایف اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران صدور و تمدید پروانه کسب و نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه می‌باشد. اما علاوه بر این وظایف اتحادیه‌ها ارائه خدمات و وظایف دیگری را نیز بر عهده دارد. تمام وظایف و اختیارات یک اتحادیه مانند اتحادیه جنس تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران آن در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی شرح داده‌شده است. که در ادامه این مطلب به این وظایف اشاره می‌کنیم

برای دریافت جواز کسب فروش کالای خواب کلیک کنید.

وظایف و اختیارات اتحادیه در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی

  • ارائه پیشنهاد لازم جهت تهیه تنظیم یا تغییر قوانین در مورد جواز کسب مربوط به صنف خود و همچنین پیشنهاد در حوزه سایر امور صنف مربوطه به اتاق اصناف شهرستان.
  • اتحادیه باید مصوبات و بخشنامه‌های هیئت عالی نظارت و کمیسیون نظارت را اجرا نماید.
  • صادر کردن جواز کسب برای صنف مربوطه با در نظر گرفتن قوانین و مقررات تعیین شده.
  • باطل کردن جواز کسب، تعطیل نمودن محل کسب و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون جواز کسب، شاغلین در صنف مربوط به اتحادیه.
  • تنظیم بودجه اتحادیه برای یک سال آینده آن و تنظیم ترازنامه سالانه. و تسلیم نمودن این برنامه بودجه و ترازنامه به اتاق اصناف شهرستان جهت رسیدگی و تصویب برنامه موردنظر.
  • ارائه آموزش‌های لازم برای افراد متقاضی یا شاغل در صنف و برگزار نمودند دوره‌های آموزش احکام تجارت کسب‌وکار. آموزش می‌تواند به طور مستقل توسط اتحادیه و یا با کمک سازمان‌های دیگر انجام شود.
  • رسیدگی به شکایات صنفی، حل اختلاف و بازرسی از واحدهای صنفی و تشکیل سایر کمیسیون‌های موردنظر که مصوب هیئت عالی نظارت هستند.
  • دریافت مالیات عوارض و هزینه‌های لازم از شاغلین در صنف به نمایندگی از جانب وزارتخانه شهرداری از سازمان‌های دیگر.
  • ارائه پیشنهاد در مورد تعیین نرخ کالا و خدمات صنف و یا حدود صنفی و تعداد واحدهای صنفی لازم در هر شهر به اتاق اصناف.

آدرس و تلفن اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

آدرس ساختمان اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران: خیابان انقلاب، حدفاصل بهار جنوبی و خیابان شریعتی، ساختمان آریان، طبقه اول، واحد ۱۴.
تلفن اتحادیه:
۷۷۶۵۴۳۰۳_۰۲۱
۷۷۶۳۵۲۷۸_۰۲۱

نحوه فعالیت در اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

در صورتی که شما قصد دارید در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران فعالیت کنید و عضوی از این اتحادیه شوید. گام اول دریافت جواز کسب جهت قانونی کردن فعالیت صنفی شما در این رسته می‌باشد. مطابق با قانون اگر شما قصد دارید یک واحد صنفی در حوزه کالای خواب در تهران ایجاد کنید باید حتماً اقدام به دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه نمایید.
لازم به ذکر است هر شخص حقیقی یا حقوقی امکان دریافت جواز کسب و فعالیت در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران را دارد.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

امتحان اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران

متقاضیان فعالیت درس صنف جهت دریافت جواز کسب یا کارت مباشرت ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی می‌باشند. این دوره‌های آموزشی جهت کسب آمادگی ارتقاء و افزایش میزان آگاهی دانش و سطح مهارت افراد صنفی برگزار می‌گردد.
دوره‌های آموزشی توسط اتحادیه برگزار می‌گردد. و یا به صورت برون‌سپاری از طریق عقد قرارداد با سایر مرکز آموزشی به متقاضیان ارائه می‌شود. انواع دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌گردد. نمره قبولی در دوره‌های حضوری ۱۰ و نمره قبولی در دوره‌های غیرحضوری مانند دوره‌های الکترونیکی یا مکاتبه‌ای ۱۲ می‌باشد.
جهت ثبت‌نام در دوره‌ها و گذراندن آزمون اتحادیه، ارائه معرفی‌نامه از اتحادیه و پرداخت هزینه آموزشی لازم است. لازم به ذکر است افرادی که نمره قبولی در دوره حضوری یا غیرحضوری را کسب کردند می‌توانند تنها با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش مجدداً در آزمون شرکت کنند.
زمان ارزشیابی و آزمون نهایی علاوه بر اعلام کتبی به صورت پست الکترونیک پیام کوتاه نیز به متقاضی اعلام می‌شود. آزمون اتحادیه برای افراد باسواد به صورت سؤال چهار جوابی برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی انجام می‌شود. بعد از اتمام دوره‌های آموزشی و گذراندن آزمون به متقاضی گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

هزینه‌های قانونی و قابل پرداخت به اتحادیه خواب تهران

منابع مالی تمامی اتحادیه‌ها نظیر اتحادیه‌صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران یکسان می‌باشد. برخی از این منابع مالی عبارت‌اند از:

  • دریافت حق عضویت از افراد شاغل در صنف در اتحادیه مربوطه. افراد عضو اتحادیه برای تأمین هزینه‌های جهادی سالانه موظف پرداخت مبالغی با عنوان حق عضویت می‌باشد. اتحادیه می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط حق عضویت را به صورت یکجا یا به تقسیط دریافت کند.
  • وجوه پرداختی در ازای ارائه خدماتی نظیر خدمات فنی و آموزشی به اعضای صنف.
  • امکان پرداخت کمک‌های مالی از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه‌ها نیز وجود دارد.
  • وصول مالیات و عوارض و هزینه‌های وزارتخانه و سازمان‌های وابسته به دولت و غیره که توسط اتحادیه انجام می‌شود دارای کارمزد است که به اتحادیه تعلق می‌گیرد.
  • درصدی از هزینه پرداختی بابت صدور و تمدید پروانه کسب متعلق به اتحادیه است.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

ازجمله مهم‌ترین علل ایجاد اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران چیست ؟
احقاق حقوق صنفی رسته و مشاغل مربوط به خود، به وجود آوردن همکاری در میان شاغلین در این صنف، بهبود بخشیدن به ارائه خدمات صنف و…

مرکز اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران در کجا واقع‌شده است ؟
آدرس ساختمان اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران، خیابان انقلاب، حدفاصل بهار جنوبی و خیابان شریعتی، ساختمان آریان، طبقه اول، واحد ۱۴ می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه کالای خواب تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه کالای خواب تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهريور 1401 | نظرات ()