نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه صنف ابزار فروشان تهران آشنا هستید؟ این صنف در واقع انجمنی از افرادی است که دارای یک پیشه و حرفه مشترک هستند. اتحادیه متشکل از افراد صنفی است که با همکاری یکدیگر و در راستای احقاق حقوق حرفه مورد نظر خود حرکت می‌کنند. اصناف در هر شهر اقدام به تشکیل یک اتحادیه مستقل می‌نمایند. اتحادیه صنف ابزار فروشان تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در تهران می‌باشد. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه ابزار فروشان تهران

اتحادیه صنف ابزار فروشان تهران

اتحادیه‌های اصناف توسط افراد خوشنام همان صنف تشکیل و مدیریت می‌شود. صنف ابزارفروشان تهران باهدف حمایت از حقوق صنفی رسته شغلی خود، توسعه همکاری در میان کاسبان و همچنین بهبود بخشیدن به ارائه خدمات توسط شاغلین در این صنف اقدام به تشکیل یک اتحادیه در شهر تهران نمودند.
اداره امور داخلی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران مانند سایر اتحادیه‌ها بر عهده هیئت‌مدیره منتخب اتحادیه است. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه به‌صورت انتخابات و رای گیری برگزیده می‌گردند. هر چهار سال یکبار شاغلین در صنف ابزارفروشان تهران به پای صندوق‌های رای می‌آیند. و به افراد منتخب و کاندید مورد نظر خود جهت عضویت ۴ ساله در هیئت‌مدیره اتحادیه رای می‌دهد. البته گاهی برخی از اعضای هیئت‌مدیره ممکن است بیش از چهار سال در عضویت هیئت‌مدیره باشند. این اتفاق به علت رای آوردن این افراد در دوره‌های بعدی رخ می‌دهد.
اعضای هیئت‌مدیره شامل رئیس اتحادیه، معاون اتحادیه، دبیر هیئت‌مدیره، خزانه‌دار هیئت‌مدیره، اعضای معمولی هیئت‌مدیره، بازرس اتحادیه می‌شود. رئیس فعلی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران در حال حاضر جناب آقای فریدون غمام نو می‌باشد.

ثبت درخواست جواز در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

آدرس و تلفن با اتحادیه ابزار فروشان تهران

اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران در خیابان امام خمینی، مقابل مسجد مجد، کوچه شهید سلطانی، پاساژ جعفری،  طبقه سوم واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با این اتحادیه با شماره‌های ۶۶۷۲۰۶۱۸_۰۲۱ و ۶۶۷۰۷۳۲۴_۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین شماره فکس این مجموعه ۶۶۷۱۴۸۴۸_۰۲۱ می‌باشد.

وظایف و خدمات اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران

وظایف و خدمات اتحادیه‌های اصناف در قانون نظام صنفی به طور کامل تعریف شده است. می‌توان گفت که وظایف و خدمات تمامی اتحادیه‌ها در اکثر موارد مشابه می‌باشد. اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. قانون نظام صنفی در ماده سی خود به شرح این وظایف پرداخته است. از مهمترین وظایف اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران می‌توان به صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان این پروانه کسب می‌باشد.
سایر وظایف و خدمات اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران عبارت است از:

  • ارائه پیشنهاد اتاق اصناف برای تهیه، تنظیم یا تغییر قوانین مربوط به صدور جواز کسب.
  • اجاره نمودن آیین‌نامه‌ها مصوبات و بخشنامه‌ها نظام صنفی.
    صدور، تمدید و ابطال پروانه کسب.
  • نظارت بر دارندگان پروانه کسب؛ تعطیلی محل کسب به علت عدم رعایت قانون و یا جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب.
  • تنظیم بودجه سال بعد اتحادیه و همچنین تنظیم ترازنامه سالانه اتحادیه و ارائه این دو به اتاق اصناف شهرستان جهت رسیدگی و تصویب این اسناد.
  • ایجاد تسهیلات برای آموزش مورد نیاز افراد صنفی و برگزاری دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار.
  • تشکیل کمیسیون‌هایی جهت حل اختلافات، رسیدگی به شکایت و بازرسی از واحدهای صنفی.
  • وصول مالیات، عوارض و هزینه‌های خدمات به نمایندگی از جانب سازمان‌های وابسته به دولت مانند وزارتخانه‌ها یا شهرداری‌ها و…
  • ارائه پیشنهاد به اتاق اصناف در حوزه تعیین نرخ کالا و خدمات یا تعیین تعداد مورد نیاز سالیانه واحدهای صنفی.

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

منابع مالی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران

منابع مالی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران مانند سای اتحادیه‌ها شامل موارد یکسانی می‌باشد. این منابع مالی عبارت‌اند از:

  • حق عضویت که توسط افراد صنفی به صورت سالانه به اتحادیه پرداخت می‌گردد. میزان مبلغ حق عضویت هر اتحادیه با پیشنهاد اتحادیه و پس از تائید اتاق اصناف شهرستان باید به تصویب کمیسیون نظارت برسد. اتحادیه نیز می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط اعضای خود حق عضویت را به صورت نقدی و یا به صورت اقساط از  اعضا دریافت نماید. البته تقسیط حق عضویت تنها به صورت یک ساله انجام می‌گیرد.
  • دیگر منابع مالی اتحادیه وجوهی است که در ازای خدمات غیرموظف اتحادیه مانند ارائه خدمات فنی و آموزشی به اتحادیه پرداخت می‌گردد.
  • گاهی ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی کمک‌های مالی به اتحادیه نمایند.
  • اتحادیه با وصول مالیات عوارض و هزینه‌های خدمات به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت، کارمزد دریافت می‌نماید.
  • درصدی از مبلغ پرداخت شده جهت صدور یا تمدید جواد کسب متعلق به اتحادیه می‌باشد.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهمترین وظیفه اتحادیه صنف ابزار فروشان تهران چیست ؟
از مهمترین وظایف اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران می‌توان به صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان این پروانه کسب می‌باشد.

ریاست اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران بر عهده کیست ؟
رئیس فعلی اتحادیه صنف ابزارفروشان تهران در حال حاضر جناب آقای فریدون غمام نو می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه ابزار فروشان تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه ابزار فروشان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه فناوران رایانه تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران متشکل از افراد شاغل در این صنف می‌باشد. که در راستای اهداف مشترکی برای حفظ حقوق شغلی و حرفه مورد نظر خود فعالیت و تلاش می‌کنند. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خواهیم پرداخت. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه فناوران رایانه تهران

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در سال ۱۳۶۲ تاسیس گشت. این اتحادیه در ابتدا با نام صنف فروشندگان و تعمیرکاران ماشین‌های اداری شروع به کار نمود. اما با گذشت زمان در سال ۱۳۸۹ با توجه به تغییرات و پیشرفت تکنولوژی و علم فناوری اطلاعات نام این اتحادیه تغییر کرد. طبق ضوابط خاص مصوبه در هیئت عالی نظارت در حال حاضر اتحادیه با نام اتحادیه‌صنف فناوران‌رایانه تهران و در ۱۳ رسته فعالیت صنفی خود را ادامه می‌دهد.
اتحادیه‌صنف فناوران‌رایانه تهران با هدف ایجاد همکاری مناسب در میان کاسبان این صنف همچنین حمایت نمودن از حقوق صنفی این افراد ایجاد گشت. از دیگر اهداف تشکیل اتحادیه بهبود بخشیدن به خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های نظام صنفی می‌باشد.

ثبت درخواست جواز در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

رسته‌های تحت پوشش اتحادیه

اتحادیه‌صنف فناوران رایانه تهران رسته‌های مختلفی را تحت پوشش خود قرار داده است. برخی از این رسته‌های شغلی عبارت‌اند از:

  • ماشین‌های اداری شامل چاپگر حرارتی، چاپگر سوزنی، چاپگر لیزری/ جوهرافشان/ کپی لیزری، اسکنر، پروژکتور و تخته هوشمند، کاغذ خردکن و پول شمار.
  • سرور و رایانه مانند مانیتور، کیبورد، PCI ، main board، وب کم ، اسپیکر، میکروفون، تبلت، لپ‌تاپ، نوت بوک و…
  • لوازم شبکه مثل سوییچ، مودم، router، firewall و…
  • دستگاه‌های بازی مانند ایکس باکس، پلی‌استیشن و…
  • لوازم جانبی مانند فلش، پاور بانک و…

برای دریافت جواز کسب خدمات کامپیوتری کلیک کنید.

عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران

اتحادیه‌صنف فناوران‎‌رایانه تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و موجود در شهر تهران می‌باشد. اگر شما علاقه‌مندید که عضوی از این اتحادیه شوید و در این اتحادیه فعالیت نمایید. در ابتدای امر باید یک واحد صنفی در حوزه فناوری رایانه راه‌اندازی نمایید. و برای این واحد صنفی از اتحادیه مجوز کسب دریافت کنید. چرا که مطابق با قانون نظام صنفی هرکسی که قصد دارد یک فعالیت اقتصادی را در محلی ثابت و یا به‌واسطه وسیله سیار انجام دهد. باید پروانه کسب از اتحادیه مورد نظر را دریافت نمایید.

شما با راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه فناوری رایانه‌ای در شهر تهران، دریافت جواز کسب برای این واحد صنفی و پرداخت حق عضویت به اتحادیه مذکور به عنوان عضوی از اتحادیه صنف فناوران‌رایانه تهران شناخته می‌شوید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف فناوران‌رایانه تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی جواز کسب صادر می‌نماید. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه صنف فناوران رایانه‌ای تهران

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران جهت ارتقا و افزایش میزان آگاهی و سطح مهارت افراد شاغل در صنف اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌نماید. شرکت در این دوره‌های آموزشی و آزمون پایان دوره جهت صدور پروانه کسب الزامی می‌باشد. البته شرکت‌کننده باید نمره قبولی را از آزمون نهایی دوره‌های آموزشی کسب نماید. با قبولی در آزمون دوره گواهینامه پایان دوره به شرکت‌کننده تحویل داده می‌شود.

متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی باید هزینه آموزش را بپردازد. و علاوه بر آن یک معرفی‌نامه برای گذراندن دوره از اتحادیه مذکور دریافت نموده و به مرکز آموزشی ارائه نماید. امکان برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و یا غیرحضوری وجود دارد. نمره قبولی در آزمون برای شرکت‌کنندگان دوره‌های حضوری نمره ۱۰ است. و همچنین نمره قبولی در آزمون برای شرکت‌کننده‌های دوره غیرحضوری نمره ۱۲ می‌باشد. در صورتی که متقاضی موفق به دریافت نمره قبولی در آزمون پایانی دوره آموزشی نشد. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش مجدد در آزمون شرکت نماید.

لازم به ذکر است که آزمون پایان دوره آموزشی برای افراد باسواد به صورت کتبی و سؤالات چهارگزینه‌ای برگزار می‌گردد و برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی انجام می‌گیرد.
همان‌طور که گفتیم شرکت‌کننده بعد از پایان دوره آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی یک گواهینامه پایان دوره دریافت می‌نماید. این گواهی پایان دوره به مدت ۵ سال اعتبار دارد. اگر دارنده این گواهی قصد تغییر رسته و یا جابجایی واحد صنفی داشته باشد نیازی به شرکت مجدد در دوره آموزش ندارد. همچنین گواهی در سراسر کشور و در تمامی اتحادیه‌ها معتبر به شمار می‌رود.

هزینه های قابل پرداخت به اتحادیه

هر اتحادیه ای برای خدماتی که ارائه می دهد قانونا می تواند از شما هزینه هایی دریافت کند. البته این هزینه ها توسط مراجع بالاتر مشخص می شود. از جمله هزینه های تعریف شده برای اتحادیه ها عبارت است از؛ هزینه صدور، تمدید، آموزش، ورودیه اولیه، حق عضویت سالانه و… . اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس اتحادیه صنف فناوران رایانه‌ تهران

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ضلع شمال غرب میدان فردوسی، کوچه علوی، پلاک ۴ واقع شده است. این اتحادیه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۴ بعد از ظهر فعالیت می‌کند. در ایام کرونا ساعات کاری به ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر تغییر یافت. شما می‌توانید در این روزها و ساعات ذکر شده به صورت حضوری به اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران مراجعه نمایید. همچنین برای برقراری ارتباط با این اتحادیه می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۱۰۱۵ تماس برقرار کنید. جهت ارسال فکس به این مجموعه می‌توانید از شماره ۰۲۱۴۱۰۱۵ داخلی ۲۰۰ استفاده کنید. امکان ارتباط با اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از طریق اینترنت و به صورت مجازی نیز وجود دارد. شما می‌توانید درخواست خود را به ایمیل این مجموعه با نشانی info@itunion.ir ارسال نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در سال ۱۳۶۲ تاسیس گشت.

هدف از تاسیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران چیست ؟
با هدف ایجاد همکاری مناسب در میان کاسبان این صنف، حمایت نمودن از حقوق صنفی این افراد، بهبود بخشیدن به خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های نظام صنفی.

رسته‌های تحت پوشش اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران کدام‌اند ؟
ماشین‌های اداری، رایانه و سرور، لوازم شبکه، دستگاه بازی، لوازم جانبی و…

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه فناوران رایانه تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه فناوران رایانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

ثبت و ضبط معاملات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی تجار و شرکت‌های تجاری از نظر قانونی بسیار مورد اهمیت است. اسناد و دفاتری که این معاملات در آن ثبت شود نیز اسناد مهمی به‌حساب می‌آیند. دفترهای حسابداری مورد استفاده تجار دو نوع هستند. نوع اول رسمی که مطابق قانون الزامی هستند و نوع دوم غیر رسمی که الزامی نیستند و صرفا برای کمک و تسهیل کار حسابداران است. اگر تاجر یا حسابدار باشید احتمالاً با اصطلاح دفتر روزنامه آشنایی دارید. دفتر روزنامه از دسته دفاتر رسمی حسابداری است. برای آشنایی بیشتر با اسناد تجاری کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دفتر روزنامه

دفتر روزنامه

دفتر روزنامه یکی از انواع دفاتر قانونی و رسمی دفاتر حسابداری به‌حساب می‌آید. در دفتر روزنامه می‌بایست تمام رویدادهای مالی یک شرکت یا موسسه تجاری هر روز و به ترتیب زمان وقوع در آن ثبت گردد.

دفاتر حسابداری و انواع آن

بسیار مهم است که تاجران و شرکت‌های تجاری اسناد و مدارک مالی خود را جمع آوری و پس از آن اقدام به تجزیه و تحلیل اسناد مالی کنند و همچنین اسناد تجاری‌شان را تنظیم نمایند. تجار وظیفه دارند، به صورت قانونی تمام اسناد مالی و تجاری‌شان را، منظم و طبقه بندی شده ثبت و نگه‌داری کنند. لذا دفاتر حسابداری دراینجا مطرح می‌شوند.زمانی می‌شود یک سند را در دفاتر حسابداری شرکت به ثبت رساند که پس از تنظیم رویداد مالی به امضای مقام مسئول آن در شرکت رسیده باشد.

دفاتر حسابداری دو نوع هستند. نوع اول قانونی و رسمی است؛ یعنی براساس قانون تهیه و تنظیم این دفترها برای تجار و شرکت های تجاری الزامی است. دفتر کل و دفتر روزنامه دفاتر رسمی و قانونی‌اند. گروه دوم دفاتر غیررسمی یا کمکی‌اند؛ که دفاتری هستند که در قانون تهیه و نگه‌داری آن‌ها الزامی نیست. ولی با استفاده از آن‌ها کنترل و پیگیری اطلاعات مالی و اقتصادی موسسه یا شرکت تجاری ساده‌تر و دقیق‌تر خواهد شد مثل دفتر معین. برای اطلاع بیشتر درباره دفاتر تجاری کلیک کنید.

دفتر روزنامه در قانون تجارت

ماده 7 قانون تجارت به تعریف دفتر روزنامه می‌پردازد. بر اساس این ماده “دفتر روزنامه دفتری است که تاجر هرروزه موظف است مطالبات، دیون و دادوستد تجاری و معاملات راجع به اوراق تجاری مثل خریدوفروش و ظهر نویسی، به‌طورکلی تمام واردات و صادرات تجاری و معاملاتش را به هر اسم‌ورسمی که باشد در آن ثبت نماید. تاجر حتی باید وجوهی که برای مخارج شخصی خود برداشت می‌کند در آن ثبت نماید”.

آیین‌نامه تحریر دفاتر روزنامه

دفاتر روزنامه باید بر اساس آیین‌نامه تحریر دفاتر نوشته شود.در آیین‌نامه تحریر دفاتر آمده است که اشخاص حقیقی و حقوقی موظف اند تمام معاملات و رویدادهای مالی خود را با توجه به استاندارها و اصول حسابداری و به ترتیب تاریخ در دفاتر روزنامه به ثبت رسانند. اطلاعاتی که در دفاتر روزنامه ثبت می‌شود هر ماه باید در دفتر کل نیز وارد شود. تجار تا 15 روز بعد از اتمام ماه فرصت دارند تا اطلاعات ثبت شده در دفتر روزنامه را به دفتر کل انتقال دهند.

گاهی تجار به جای استفاده از روش ‌های سنتی، برای ثبت عملیات‌های تجاری از سیستم‌های الکترونیکی بهره می‌برند. اطلاعات وارد شده در سیستم تحت سرفصل‌های دفتر کل ثبت می‌شوند. تاجر موظف است تا پایان ماه بعد خلاصه‌ای از این اطلاعات وارد شده در سیستم را در دفتر روزنامه به ثبت رساند.

علاوه بر این‌ها جهت آسان شدن رسیدگی باید دستورالعمل‌های نحوه کار با نرم‌افزارهای مالی مورداستفاده خود را در اختیار مأموران رسیدگی بگذارند. همچنین تجار موظف‌اند هر سه ماه یک‌بار خلاصه عملیات ثبت‌شده در سیستم‌های الکترونیکی را حداکثر 30 روز (3 فصل اول) پس از پایان سه ماه و فصل آخر هم‌زمان با تحویل اظهارنامه به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم کنند.

نحوه تحریر دفاتر روزنامه

انتقال اطلاعات و محتوای اسناد حسابداری به دفتر روزنامه روش خاص خود را دارد. دفتر روزنامه دارای ستون‌هایی با عناوین مختلف است. در ستون شماره سند حسابداری، باید شماره سند رویداد مالی مربوطه نوشته شود. سپس در ستون تاریخ، باید روز و ماه و سال رویداد مالی درج گردد. ستون شرح نیز محلی است که در آن باید نام حساب‌هایی که بستانکار یا بدهکار شدند درج گردد. در سطر بعدی شرح مختصری از وقوع آن رویداد نوشته می‌شود.

همان‌طور که در این مقاله بیان شد، تمام اطلاعات دفتر روزنامه باید در مهلت تعیین شده توسط قانون به دفتر کل وارد شود. حال در ستون عطف دفتر روزنامه شماره همان صفحه از دفتر کل که اطلاعات دفتر روزنامه به آن منتقل شده، درج می‌گردد. متقابلاً باید شماره همین صفحه دفتر روزنامه در ستون عطف دفتر کل درج گردد. در نهایت مبالغی که در سند حسابداری به عنوان مبالغ بدهکار یا بستانکار وجود دارد در ستون های مربوطه خود در دفتر روزنامه وارد می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که حتما باید شماره صفحه دفتر روز‌نامه را که اطلاعات یک سند حسابداری در آن نوشته شده در بالای همان سند حسابداری نوشته شود. پس از اتمام وارد کردن اطلاعات هر سند حسابداری در دفتر روز‌نامه، اطلاعات اسناد بعدی نیز بر اساس تاریخ وقوع‌ به ترتیب وارد می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

دفتر ر‌‌وز‌نا‌‌مه چیست ؟

دفتر ر‌وزنا‌مه یکی از انواع دفاتر قانونی و رسمی دفاتر حسابداری به‌حساب می‌آید که می‌بایست تمام رویدادهای مالی یک شرکت یا موسسه تجاری هر روز و به ترتیب زمان وقوع در آن ثبت گردد.

دفتر ر‌‌وز‌نامه چگونه تحریر می‌شود ؟

دفاتر رو‌‌زنامه باید بر اساس آیین‌نامه تحریر دفا‌تر نوشته شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص د‌فتر ر‌‌وزنامه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون د‌فتر ر‌‌وزنامه پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دفتر روزنامه



:: برچسب‌ها: دفتر روزنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

بازداشت تاجر ورشکسته چه شرایطی دارد؟ وقتی یک تاجر از پرداخت بدهی‌های خود به طلبکاران بازبماند به‌ اصطلاح می‌گویند این تاجر ورشکسته شده است. دادگاه با اعلام ورشکستی تاجر موظف است از وی حمایت کند. ورشکستگی جرم نیست لذا تاجر ورشکسته بازداشت نمی‌شود. دادگاه برای ورشکسته یک مدیر تصفیه تعیین می‌نماید تا اموال تاجر را بررسی و برای آن‌ها تعیین تکلیف کند. تنها زمانی برای تاجر حکم جلب صادر می‌شود که مجرم شناخته شود. در ادامه شرایط با شرایط کامل بازداشت تاجر ورشکسته آشنا می‌شویم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: بازداشت تاجر ورشکسته

بازداشت تاجر ورشکسته

تحت شرایطی امکان صدور حکم بازداشت تاجر ورشکسته وجود دارد. در مواردی با تاجرانی مواجه می‌شویم که به علت قصور خواه سهوی یا عمدی موجب ورشکستگی خود می‌شوند. قانون دراینجا دو نوع ورشکستگی را به‌عنوان جرم معرفی می‌کند و برای آن دو مجازات تعیین کرده است. ورشکستگی به تقلب و ورشکستگی به تقصیر ازنظر قانون‌گذار جرم می‌باشند. تاجری که به این دو صورت ورشکسته شود مجرم است و می‌توان این تاجر را بازداشت و مجازات نمود.

شرایط بازداشت تاجر ورشکسته به تقصیر

درصدد پاسخ به این سوال هستیم که شرایط بازداشت تاجر ورشکسته به تقصیر چیست و چه مواردی باید اثبات گردد؟ تاجر ورشکسته به تقصیر یعنی تاجری که با قصور و بی‌مبالاتی خود در انجام فعالیت‌های تجاری‌اش و همچنین رعایت نکردن اصول تجاری، خود موجب ورشکستگی شود. باید توجه داشت در ورشکستگی به تقصیر تاجر همه این اعمال و قصور را بدون سوءنیت و از روی اهمال‌کاری مرتکب می‌شود.

ماده 541 قانون تجارت

قانون تجارت ایران در ماده 541 مواردی را به‌عنوان ورشکستگی به تقصیر معرفی می‌کند.

« تاجر در موارد ذیل ورشکسته به تقصیر اعلان می‌شود:
1. درصورتی‌که محقق شود مخارج شخصی یا مخارج خانه مشارالیه در ایام عادی بالنسبه به عایدی او فوق‌العاده بوده است.
۲. درصورتی‌که محقق شود که تاجر نسبت به سرمایه خود مبالغ عمده صرف معاملاتی کرده که در عرف تجارت موهوم یا نفع آن منوط به‌اتفاق محض است.
۳. اگر به‌قصد تأخیر انداختن ورشکستگی خود خریدی بالاتر یا فروشی نازل‌تر از مظنه روز کرده باشد یا اگر به همان قصد وسایلی که دور از صرفه است به‌کاربرده تا تحصیل وجهی نماید اعم از اینکه از راه استقراض یا صدور برات یا به طریق دیگر باشد.
۴. اگر یکی از طلبکارها را پس از تاریخ توقف بر سایرین ترجیح داده و طلب او را پرداخته باشد.»

ماده 542 قانون تجارت

همچنین قانون تجارت، در ماده 542 مواردی را مطرح می‌کند که تشخیص ورشکستگی به تقصیر به عهده‌‌ قاضی است. یعنی در این موارد قاضی می‌تواند تصمیم بگیرد تاجر را مجرم بشناسد و مجازات کند یا خیر. ماده 542 این‌گونه بیان می‌دارد:

« در موارد ذیل هر تاجر ورشکسته ممکن است ورشکسته به تقصیر اعلان شود:
۱. اگر به‌حساب دیگری و بدون آنکه در مقابل عوضی دریافت نماید تعهداتی کرده باشد که نظر به وضعیت مالی او در حین انجام آن‌ها آن تعهدات فوق‌العاده باشد.
۲. اگر عملیات تجارتی او متوقف‌شده و مطابق ماده ۴۱۳ این قانون رفتار نکرده باشد.
۳. اگر از تاریخ اجرای قانون تجارت مصوب ۲۵ دلو ۱۳۰۳ و ۱۲ فروردین و ۱۲ خرداد ۱۳۰۴ دفتر نداشته یا دفاتر او ناقص یا بی‌ترتیب بوده یا درصورتی‌که دارایی وضعیت حقوقی خود را اعم از قروض و مطالبات به‌طور صحیح معین نکرده باشد (‌مشروط بر اینکه در این موارد مرتکب تقلبی نشده باشد)»

مجازات ورشکسته به تقصیر

سه گروه از افراد می‌توانند به تاجر اتهام ورشکستگی به تقصیر بزنند، مدیر تصفیه، طلبکاران تاج رو دادستان. اگر ورشکستگی به تقصیر توسط دادگاه اثبات شود مطابق ماده 671 قانون مجازات اسلامی ورشکسته به تقصیر به 6 ماه تا دو سال حبس محکوم خواهد شد.

پرداخت هزینه‌های تعقیب کیفری ورشکسته‌‌ به تقصیر، مثل هزینه‌های دادرسی، هزینه‌های کارشناسی و… اگر اتهام ورشکستگی از سوی دادستان باشد به عهده‌‌ دولت است. اگر این اتهام از جانب طلبکاران یا مدیر تصفیه وارد شود، درصورتی‌که تاجر محکوم شود پرداخت هزینه با دولت است و درصورتی‌که تاجر محکوم نشود به عهده طلبکاران می‌باشد.

تاجر ورشکسته که مشکوک به ورشکستگی به تقصیر است ابتدا بازداشت می‌گردد و پس از بررسی دادگاه و احراز جرم مجازات بر وی تحمیل می‌گردد.

شرایط بازداشت تاجر ورشکسته به تقلب

برای درک اینکه چگونه می‌توان تاجر ورشکسته به تقلب را بازداشت نمود ابتدا با تعریف آن آشنا می‌شویم. تاجر ورشکسته به تقلب، یعنی تاجری که با انجام یک سری اعمال به‌صورت عمدی تلاش می‌کند تا از تعهدات خود به طلبکاران شانه خالی کند. اگر ورشکستگی به تقلب توسط دادگاه اثبات گردد تاجر ورشکسته به تقلب مطابق قانون مجازات می‌شود. قانون تجارت ایران در ماده 549 ورشکستگی به تقلب را این‌گونه تعریف می‌کند: «هر تاجر ورشکسته که دفاتر خود را مفقود نموده یا قسمتی از دارایی خود را مخفی کرده و یا به طریق مواضعه و معاملات صوری از میان برده و همچنین هر تاجر ورشکسته که خود را به‌وسیله اسناد و یا به‌وسیله صورت دارایی و قروض به‌طور تقلب به میزانی که در حقیقت مدیون نمی‌باشد مدیون قلمداد نموده است ورشکسته به تقلب اعلام و مطابق قانون جزا مجازات می‌شود.»

مجازات ورشکسته به تقلب

قانون مجازات اسلامی در ماده 670، برای تاجر ورشکسته به تقلب پس از بازداشت و طی مراحل قانونی مجازات حبس تعیین کرده است. طبق این ماده اگر دادگاه ورشکستگی به تقلب را اثبات کند تاجر به یک تا پنج سال حبس محکوم می‌شود. همچنین اگر مجازات حبس تاجر بیشتر از دو سال باشد ورشکسته به تقلب از برخی حقوق اجتماعی محروم می‌گردد. ابتدا تاجر ورشکسته بازداشت می‌شود و پس از اثبات جرمش در دادگاه مجازات در خصوص وی اعمال می‌گردد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا ورشکستگی جرم است ؟

خیر ورشکستگی به‌خودی‌خود جرم نیست قانون‌گذار فقط ورشکستگی به تقصیر و ورشکستگی به تقلب را جرم انگاری کرده است.

مجازات ورشکستگی به تقصیر و تقلب چیست ؟

قانون مجازات اسلامی در مواد 670 و 671، مجازات ورشکستگی به تقصیر را 6ماه تا دو سال حبس و مجازات ورشکستگی به تقلب را یک تا 5 سال حبس تعیین کرده است. تاجر ورشکسته در این شرایط ممکن است بازداشت شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بازداشت تاجر ورشکسته ، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون بازداشت تاجر ورشکسته پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: بازداشت تاجر ورشکسته



:: برچسب‌ها: بازداشت تاجر ورشکسته ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص از جمله مدارک ضروری برای تاسیس شرکت است. اما گواهی بانکی برای ثبت شرکت سهامی چیست؟ و نحوه دریافت این گواهی چگونه می‌باشد؟ در همان ابتدای درخواست شرکت‌سهامی خاص شما باید مبلغی را به عنوان سرمایه شرکت در یکی از بانک های معتبر بسپارید. در ادامه علت، نحوه و نمونه گواهی بانکی شرکت سهامی خاص را شرح داده ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص

گواهی بانکی برای ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از مهم‌ترین قوانین که تمامی شرکت‌های سهامی خاص باید پیش از ثبت شرکت آن را رعایت نمایند ارائه گواهی بانکی است. این گواهی بانکی در واقع مدرکی است که اثبات می‌کند 35 درصد از میزان کل سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص مورد نظر در یکی از بانک‌های کشور موجود است. این میزان از سرمایه کل شرکت در یک حساب بانکی که به نام شرکت می‌باشد قرار داده می‌شود و حساب بلوکه می‌گردد. البته این 35 درصد از مبلغ کل بعد از چاپ آگهی در روزنامه رسمی و ثبت رسمی شرکت سهامی خاص طبق قانون قابل برداشت خواهد بود. برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.

کسانی که قصد راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص را دارند باید بدانند که حداقل سرمایه برای راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص طبق قانون تنها یک میلیون ریال می‌باشد. بنابراین این افراد با باز کردن یک حساب بانکی به نام شرکت و واریز مبلغ 350 هزار ریال در این حساب می‌توانند از بانک یک گواهی دریافت کنند. این گواهی مدرکی مهم برای ثبت قانونی و رسمی شرکت سهامی خاص می‌باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

اگر شما تمایل به راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص و همچنین ثبت این شرکت به صورت قانونی هستید باید بدانید که برای ثبت شرکت سهامی خاص به چه مدارکی نیاز خواهید داشت. یکی از مدارک مهم ثبت شرکت سهامی خاص همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم گواهی بانکی است که نشان می‌دهد حداقل سی و پنج درصد از کل سرمایه شرکت سهامی خاص در یک حساب بانکی قرار دارد. اما مدارک دیگری نیز برای ثبت قانونی و رسمی شرکت سهامی خاص مورد نیاز است که این مدارک لازم به شرح زیر می‌باشند:

  • نسخه کپی از شناسنامه و کارت ملی تمامی سهامداران و بازرسین شرکت سهامی خاص
  • ارائه اساسنامه شرکت سهامی خاص به همراه اظهارنامه و امضاء تمامی صفحات آن‌ها
  • در صورتی که موضوع فعالیت شرکت سهامی خاص نیازمند کسب مجوز خاصی باشد باید مجوز مربوطه دریافت و ارائه شود
  • همچنین در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیازمند تحصیل در یک رشته خاص باشد ارائه مدرک تحصیلی نیز جزء الزامات است
  • و همان‌طور که اشاره کردیم ارائه فیش بانکی که نشان دهنده واریز حداقل سی و پنج درصد از سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص در یک حساب بانکی به نام خود شرکت می‌باشد. این فیش بانکی باید مانند سایر مدارک به اداره ثبت تحویل داده شود.

شرایط ثبت و سرمایه شرکت سهامی خاص

برای ثبت هر شرکتی یک سری شرایط خاص وجود دارد. برای شرکت‌های سهامی خاص هم وضع به همین ترتیب است. کسانی که قصد راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص را دارند خوب است بدانند که تعداد شرکا و سهام‌داران برای شرکت سهامی خاص حداقل 3 نفر می‌باشد. و همچنین طبق قانون تعداد بازرسین دو نفر می‌باشد. لازم به ذکر است که اگر اعضا کمتر از این تعداد یاد شده باشند امکان ثبت شرکت سهامی خاص نیز وجود ندارد. اما اگر تعداد اعضا بیشتر از اعداد ذکر شده باشند بلامانع است و شرکت سهامی خاص ثبت خواهد شد.

همچنین از شرایط مهم شرکت سرمایه حداقلی آن است که باید در ابتدای امر تامین شود. همان‌طور که اشاره کردیم طبق قانون برای راه‌اندازی شرکت سهامی خاص حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال است که 35 درصد از این سرمایه اولیه باید نزد بانک در یک حساب با نام شرکت در شرف تاسیس تا زمان انتشار آگهی در روزنامه رسمی بلوکه بماند. طبیعی است بالا رفتن میزان سرمایه اولیه و بیشتر بودن از یک میلیون ریال موجب بالا رفتن اعتبار شرکت سهامی خاص می‌شود. اما با سرمایه کمتر از این میزان امکان ثبت شرکت سهامی خاص به طور کلی وجود نخواهد داشت.

نمونه گواهی بانکی برای ثبت شرکت سهامی خاص

گواهی بانکی که بانک برای تایید وجود 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص در یک حساب با نام شرکت صادر می‌کند باید مشابه زیر باشد:

بدین وسیله گواهی می‌شود که حساب (…) به شمارۀ (…) و به نام شرکت (…) سهامی خاص که در شرف تأسیس است، نزد شعبۀ (…) بانک (…) افتتاح گردیده است. و برای انجام پذیره‌نویسی سهام شرکت مذکور، اختصاص یافت. از زمان افتتاح حساب، استفاده از مبلغ تأدیه شده تا زمان اعلام کتبی سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان‌پذیر نخواهد بود. مبلغ مانده حساب در زمان صدور تأییدیه (…) ریال است.

در نهایت نیز این گواهی توسط رئیس شعبه مهر و امضا می‌گردد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

گواهی بانکی برای ثبت شرکت سهامی خاص چیست ؟

تمامی شرکت‌های سهامی خاص باید پیش از ثبت شرکت آن را رعایت نمایند ارائه گواهی بانکی است. این گواهی بانگی در واقع مدرکی است که اثبات می‌کند 35 درصد از میزان کل سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص مورد نظر در یکی از بانک‌های کشور موجود است.

آیا 35 درصد از سرمایه شرکت سهامی خاص تا پایان شرکت بلوکه می‌ماند ؟

خیر این 35 درصد از مبلغ کل بعد از چاپ آگهی در روزنامه رسمی و ثبت رسمی شرکت سهامی خاص طبق قانون قابل برداشت خواهد بود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص



:: برچسب‌ها: گواهی بانکی برای شرکت سهامی خاص ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

یکی از انواع ازدواج که تنها در فقه امامیه رواج دارد ازدواج موقت یا عقد منقطع است. در این نوع از نکاح که از نام آن مشخص است طرفین عقد برای مدت زمان محدود و مشخصی با یکدیگر پیوند می‌بندند. حتی تعیین زمان از شرایط صحت این عقد است. در ضمن صیغه عقد موقت طرفین عقد با یکدیگر توافق می‌کنند در مدت زمان معین مثلا ۶ ماه یا یک سال و یا حتی یک ساعت در برابر میزان مهریه‌ای مشخص با یکدیگر ازدواج کنند و به تبع آن رابطه زناشویی داشته باشند. در مواردی مرد مجبور به ثبت ازدواج موقت است که در ادامه به نحوه ثبت و پروسه رسیدگی به شکایت از عدم ثبت نکاح موقت می‌پردازیم.
برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: عدم ثبت نکاح موقت و ضمانت اجرای آن

 

آثار عقد موقت

در عقد موقت شوهر بار مسئولیت کمتری را دارد. به طور مثال شوهر وظیفه‌ای برای پرداخت نفقه به زوجه ندارد. در صورت فوت هر یک از زوجین، دیگری از او ارثی نمی‌برد. البته فرزندی که حاصل این ازدواج است از والدین خود ارث می‌برد.

در ازدواج موقت مرد نمی‌تواند زن را از اشتغال محروم نماید. مرد حق تعیین محل سکونت را ندارد. البته بر خلاف تمام این موارد می‌توان در عقد موقت به توافق رسید.

ثبت ازدواج موقت

ماهیت عقد موقت عموما برای برطرف کردن نیاز جنسی است همچنین در برخی خانواده‌ها برای آشنایی بیشتر زوجین و شرعی بودن وقت گذرانی ایشان با هم صیغه جاری می‌گردد. هدف از ازدواج موقت بر خلاف ازدواج دائم تمتع جنسی یا آشنایی بیشتر است نه الزاما تشکیل خانواده و ادامه نسل بشر. شاید بر اساس این ماهیت نکاح موقت است که لزومی برای ثبت ازدواج موقت وجود ندارد.

در قانون فقط مرد ملزم به ثبت ازدواج دائم شده است و در مورد ثبت ازدواج موقت هیچ اجبار قانونی وجود ندارد. البته در برخی از موارد خاص است که باید ازدواج موقت ثبت گردد. از جمله : 1/ باردار بودن زوجه 2/ توافق طرفین 3/ شرط ضمن عقد.

بدیهی است هنگامی که زوجه باردار باشد برای حفظ و صیانت حریم خانواده باید واقعه ازدواج ثبت گردد. همچنین همانطور که پیش از این گفته شد مانند سایر عقود طرفین می‌توانند بر سر برخی مسائل با یکدیگر توافق کنند. در عقد موقت هم این امکان وجود دارد که طرفین در ضمن عقد با یکدیگر توافق نمایند و ثبت ازدواج را در قالب یک شرط در عقد قرار بدهند.

دادخواست ثبت ازدواج موقت | شکایت از عدم ثبت نکاح موقت

مراحل ثبت ازدواج موقت با مراحل ثبت ازدواج دائم یکسان است. همان مراحل برای ثبت دادخواست طی می‌شود. برای کسب اطلاعات کامل در خصوص روند رسیدگی و ادله اثبات دعوای ثبت ازدواج کلیک نمایید.

البته در این جا یک مرحله دیگر اضافه می‌شود و آن این که باید اثبات گردد که لزوم ثبت واقعه ازدواج موقت وجود دارد. به طور مثال آزمایش مثبت بارداری زوجه و یا اقرار شوهر مبنی بر اینکه با زن برای ثبت ازدواج توافق کرده است موجود باشد.

زن می‌تواند دادخواست خود را در دادگاه خانواده پیگیری نماید یا از طریق دادسرا اقدام کند.

ضمانت اجرای عدم ثبت نکاح موقت

در صورتی که مرد ملزم به ثبت واقعه عقد موقت باشد و از این کار امتناع کند قانون با او برخورد می‌کند. بر اساس ماده 49 قانون حمایت از خانواده اگر مرد در موارد الزامی ثبت نکاح موقت از ثبت آن امتناع کند علاوه بر اینکه ملزم به ثبت واقعه می‌شود به جزای نقدی درجه پنج یا حبس تعزیری درجه هفت محکوم می‌شود. جزای نقدی درجه پنج معادل هشتاد میلیون (80000000) ریال تا یکصد و هشتاد میلیون (180000000) ریال و حبس تعزیری درجه هفت معادل نود و یک روز تا شش ماه است.

همچنین در قانون مجازات اسلامی ماده 645 عدم ثبت واقعه ازدواج جرم انگاری شده است و در صورتی که مرد ازدواج را ثبت نکند زن می‌تواند از او در دادگاه کیفری شکایت کند. بر اساس این ماده مجازات عدم ثبت نکاح مجازات حبس تعزیری تا یک سال را به همراه دارد. البته باید توجه داشت که این قانون مربوط به سال 1375 است و اکنون نسخ گردیده است. همچنین با تصویب قانون خانواده مصوب 1391 بر اساس این قانون عمل می‌شود و مجازات مرد بر اساس این قانون صورت می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ضمانت اجرای عدم ثبت ازدواج موقت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ضمانت اجرای عدم ثبت ازدواج موقت پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: عدم ثبت نکاح موقت و ضمانت اجرای آن



:: برچسب‌ها: عدم ثبت نکاح موقت و ضمانت اجرای آن ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

طبق ماده ۱۱۰۲ پس از بسته شدن عقد نکاح بین زن و مرد حقوق و تعهداتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود که هر دو موظف به ایفای آن هستند و سرپیچی از آن‌ها ضمانت اجرای قانونی به دنبال دارد. به عنوان مثال مرد موظف به پرداخت نفقه و مهریه به زن می‌باشد و زن نیز باید در مواردی که در قانون مشخص شده از همسرش تمکین کند. حال می‌خواهیم بدانیم اگر یکی از طرفین از ایفای نقش خود خودداری کند طرف دیگر نیز می‌تواند وظیفه خود را انجام ندهد؟ در چه صورتی زن می‌تواند از ایفای وظایف زوجیت مطابق قانون سرباز زند؟ در این مقاله به بررسی اختصاصی حق حبس زوجه می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره طلاق  و حق حبس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: حق حبس زوجه در دوران عقد و پس از آن

حق حبس چیست ؟

حق حبس یک اصطلاح فقهی و حقوقی می‌باشد بدین معنا که یک طرف می‌تواند تا اجرای تعهد طرف مقابل از اجرای تعهد خود امتناع ورزد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دادخواست حق حبس کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : سقوط حق حبس زوجه

بر اساس ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی زوجه می‌تواند تا زمانی که مهریه‌اش را دریافت نکرده است از ادای وظایف زوجیت و تمکین در مقابل شوهرش خودداری و امتناع ورزد و زوج نیز تا زمانی که مهریه زن را نپردازد نمی‌تواند زن را وادار به تمکین کند و دادخواست عدم تمکین وی نیز رد خواهد شد. این حق را که قانون به زوجه می‌دهد حق حبس گویند. البته یکی از شروط بهره‌مندی زوجه از این حق آن است که مهریه وی حال باشد یعنی برای دریافت آن زمان و مهلتی مشخص نشده باشد ( موجل نباشد) و زن هر زمان که بخواهد بتواند دریافت آن را درخواست کند ( مهریه‌اش عندالمطالبه باشد). مطابق رای وحدت رویه دیوان عالی کشور اگر مهریه زن عنداالاستطاعه و منوط به توانایی و قدرت مالی مرد باشد حق حبس به زن تعلق نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید : حق حبس در عقد نکاح 

حق حبس زوجه در دوران عقد

آیا زوجه هر زمان که بخواهد می‌تواند از حق حبس خود بهره ببرد؟

برای پاسخ به این سوال به ماده ۱۰۸۶ قاون مدنی رجوع می‌کنیم مطابق این ماده چنانچه زوجه قبل از دریافت مهریه با تمایل و اختیار خود وظایفش را در مقابل شوهر ایفا کند دیگر نمی‌تواند از حق حبس خود استفاده نماید.

آیا استفاده از حق حبس فقط در دوران عقد امکان پذیر می‌باشد؟

ملاک در این ماده تمکین زن از همسرش و ادای وظایف زوجیت است (حتی یک بار). پس تا زمانی که میان زوجین رابطه زناشویی برقرار نشده باشد زن اختیار دارد تا دریافت کامل مهریه از حق حبس خود بهره ببرد. حال چه در دوران عقد به سر برند چه پس از برگزاری مراسم عروسی و مرد در این مدت موظف به پرداخت نفقه به زوجه می‌باشد. برای بهره مندی از حق حبس زوجه می‌تواند دادخواستی مبنی بر اعمال حق حبس خود به دادگاه ارائه دهد و زوج را به پرداخت مهریه ملزم بنماید. ‎‌

بیشتر بخوانید : شرایط استفاده از حق حبس 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حق حبس زن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حق حبس زن پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: حق حبس زوجه در دوران عقد و پس از آن



:: برچسب‌ها: حق حبس زوجه در دوران عقد و پس از آن ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اتحادیه مرغ یا همان صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران یکی از اتحادیه‌های فعال موجود در تهران می‌باشد. همه اصناف در هر شهرستان اقدام به تشکیل یک اتحادیه برای صنف خود می‌کنند. اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی شهرستان تهران نیز از این قاعده مستثنا نیست. تمامی اتحادیه‌های اصناف به جهت اداره امور مربوط به خود و همچنین اداره امور افراد شاغل نیز این صنف تشکیل می‌گردند. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی شهرستان تهران خواهیم پرداخت. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران

اتحادیه مرغ تهران

اتحادیه‌های اصناف مختلف نظیر اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در شهرستان تهران جهت اداره امور صنفی، نظارت، احقاق حقوق و مدیریت بر امور شاغلین در صنف تشکیل می‌شود. تمامی اصناف معتبر در شهرستان‌ها اقدام به تشکیل یک اتحادیه برای اداره امور خود می‌نمایند. صنف فروشندگان پرنده و ماهی یکی از اصناف معتبر و موجود در تهران می‌باشد که اقدام به تشکیل یک اتحادیه مستقل برای خود نموده است.
مدیریت اتحادیه‌های اصناف توسط افراد خوشنام همان صنف انجام می‌گیرد. اما انتخاب این افراد با برگزاری انتخابات انجام می‌شود. به این صورت که شاغلین در هر صنف به کسانی که برای عضویت در هیئت‌مدیره اتحادیه ثبت‌نام کرده‌اند رای می‌دهند. و بدین ترتیب شاغلین در هر صنف افراد مورد اعتماد خود را برای اداره امور صنفی انتخاب می‌کنند. برای شرکت در انتخاب اتحادیه به سامانه ساران مراجعه نمایید.

مهمترین وظیفه اتحادیه پرنده و ماهی درتهران

از مهمترین اهداف و وظایف اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در تهران صدور جواز کسب و تمدید جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف می‌باشد. کسانی که قصد دارند در صنف فروشندگان پرنده و ماهی شهرستان تهران فعالیت کنند برای قانونی کردن کسب و کار خود ابتدا باید جواز کسب دریافت نماید. با درخواست متقاضی اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی شهرستان تهران صلاحیت وی را بررسی می‌نماید و جواز کسب را برای اشتغال در این صنف صادر می‌کند.
جوازهای کسب طبق قانون دارای اعتبار زمانی هستند. برخی یک سال برخی ۵ سال و برخی ده سال اعتبار زمانی دارند. پس از پایان یافتن مدت اعتبار جواز کسب دارنده جواز برای ادامه فعالیت خود باید جواز کسب را تمدید نمایید. بنابراین علاوه بر صدور جواز کسب تمدید جواز کسب نیز بر عهده اتحادیه مربوطه می‌باشد.

صدور جواز کسب یا تمدید جواز کسب، مدارک لازم برای صدور و تمدید و همچنین ابزار و امکانات لازم برای این که یک فرد بخواهد در هر صنف شروع به فعالیت نماید با توجه به اتحادیه مربوط به همان صنف قواعد و شرایط خاصی دارد. در ادامه به مدارک لازم جهت صدور جواز کسب و مدارک لازم جهت تمدید جواز کسب از سوی اتحادیه صنف فروشندگان مرغ ، پرنده و ماهی شهرستان تهران اشاره خواهیم کرد. برای آشنایی با روند صدور جواز کسب مرغ فروشی و تخم مرغ کلیک کنید.

رسته های تحت پوشش اتحادیه مرغ تهران

در هر اتحادیه ای امور مربوط به مشاغل به خصوصی رسیدگی و انجام می‌شود. اتحادیه مرغ تهران نیز مسئول رسیدگی به 9 رسته زیر است.

1 – توزيع كننده و عمده فروشی مرغ، ماهی و تخم مرغ

2 – خرده فروشی مرغ، ماهی و تخم مرغ

3 – فروشنده انواع پرنده های زينتی (قناری و غيره)

4 – فروشنده ماهی‌های زينتی (آكواريم)

5 – فروشنده جوجه يک روزه

6 – فروشنده پر

7- فروش ملزومات پرنده‌های زینتی

8- فروش ملزومات آکواریوم

9- دفتر تهيه و پخش گوشت مرغ

منبع درآمد اتحادیه پرنده و ماهی فروشان تهران

بدیهی است که اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران مانند سایر اتحادیه ها دارای یکسری مخارج و هزینه هایی است که باید تامین گردد. منبع اصلی این اتحادیه برای پرداخت هزینه و مخارج خود موارد زیر می باشد:

۱/ حق عضویت پرداخت شده چه از سوی اعضای جدید که باید حق ورودی هم بپردازند و چه از سوی اعضای قدیمی که فقط عضویت خود را تمدید می‌کنند.

۲/ دریافتی از طریق خدمات ارائه شده اعم از خدمات آموزشی، اداری، فنی و انتشاراتی

۳/ کمک‌های اتاق اصناف به این اتحادیه که با تایید و نظارت کمیسیون‌ صورت می‌گیرد

۴/ هدایای اهدائی و اعانات

برای آشنایی با نحوه صدور و تمدید جواز کسب کلیک کنید.

آدرس و شماره تماس اتحادیه مرغ ، پرنده و ماهی فروشان تهران

آدرس : خیابان مطهری – خیابان سلیمان خاطر (روبروی سازمان تعزیرات حکومتی) – خیابان اورامان ، پ 34 واحد 105

شماره های تماس:

۰۲۱-۸۸۸۶۳۰۸۶

۰۲۱-۸۸۳۰۲۲۴۷

۰۲۱-۸۸۳۰۸۲۲۲

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در شهرستان تهران به چه منظور ایجاد شده است ؟

اتحادیه‌های اصناف مختلف نظیر اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در شهرستان تهران جهت اداره امور صنفی، نظارت، احقاق حقوق و مدیریت بر امور شاغلین در صنف تشکیل می‌شود.

از مهمترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی شهرستان تهران چیست ؟

یکی از مهمترین اهداف و وظایف اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی در تهران صدور جواز کسب و تمدید جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه مرغ و ماهی فروشان تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا نحوه مطالبه طلب از شرکت سهامی خاص را می دانید؟ ماده 20 قانون تجارت ایران انواع شرکت‌های تجاری را معرفی می‌کند. شرکت‌های سهامی عام و خاص نیز از انواع شرکت‌های تجاری نامبرده در این ماده هستند. شرکت سهامی خاص در مقایسه با سایر شرکت‌های تجاری پرطرفدار‌تر است. یعنی اغلب تاجران تمایل دارند تا کسب و کار خود را با عنوان شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند. این شرکت‌ها با توجه به قواعد و مقررات اداری خود هم جذاب و کارآمد هستند. حال باید دید این شرکت پرطرفدار و کارآمد هنگام انجام تعهدات و پرداخت مطالبات طلبکاران چگونه عمل می‌کند. در ادامه مقاله به مطالبه طلب از شرکت سهامی خاص و مسئولیت‌ پرداخت مطالبات را شرح می‌دهیم. برای دریافت خدمات از وکیل کار کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مطالبه طلب از شرکت سهامی خاص

مطالبه طلب از شرکت سهامی خاص

در معاملات تجاری ممکن است بدهی‌های متفاوتی برای یک شرکت به وجود بیاید. بدهی‌ها و دیون در واقع تعهدات آن شرکت به طرف معامله‌اش است. سؤال اینجاست که طرف معامله شرکت یا طلبکاران شرکت برای دریافت مطالبات خود باید به چه کسی رجوع کنند؟ مسئولیت پرداخت بدهی‌های شرکت با کیست؟

پرداخت دیون شرکت در وهله اول بر عهده خود شرکت است. اما در شرایطی که شرکت توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته باشد استثنائاً قانون مدیران و سهامداران را به عنوان مسئول پرداخت بدهی‌ها معرفی می‌کند. برای آشنایی بیشتر با قوانین مربوط به شرکت سهامی کلیک کنید.

مطالبه طلب از شرکت سهامی خاص | مسئولیت شرکت در پرداخت دیون

همان‌طور که پیشتر گفته شد، مسئولیت پرداخت دیون شرکت در وهله اول بر عهده خود شرکت است. به عبارتی دیگر قانون برای شرکت‌های تجاری که شرکت سهامی خاص هم جزئی از آن است یک شخصیت مستقل حقوقی قائل است. یعنی شرکت‌های ثبت شده مانند یک انسان می‌توانند صاحب اموالی باشند و توانایی پذیرش مسئولیت و دادن تعهد را دارند. بنابراین پرداخت بدهی‌های شرکت ابتدا باید توسط اموال و دارایی‌های شرکت انجام گیرد. برای آشنایی بیشتر با شخص حقوقی کلیک کنید.

جلب مدیر عامل شرکت سهامی خاص برای پرداخت دیون

تحت شرایطی قانون استثنائاً مدیران شرکت را موظف به پرداخت بدهی‌های شرکت می‌نماید. از مهم‌ترین دلایل آن تخلف مدیران یا هیئت مدیره است. اگر بدهی شرکت به دلیل تخلفات مدیرعامل یا هیئت مدیره ایجاد گردد، در اینجا از نظر قانون مدیرعامل و هیئت مدیره به عنوان مسئول پرداخت دیون ایجاد شده هستند. در زمان ورشکستگی شرکت نیز در صورتی که دارائی و اموال شرکت برای پرداخت بدهی‌ها کفایت نکند و این ورشکستگی ناشی از تخلف مدیران از اساسنامه شرکت باشد می‌توان پرداخت بخشی از دیون را از این مدیران مطالبه کرد.

همچنین اگر یکی از مدیران شرکت سهامی خاص برای طلبکار شرکت از جانب خود چک صادر کند در پرداخت کردن این بدهی همراه با شرکت مسئولیت تضامنی خواهد داشت. یعنی طلبکار برای دریافت تمام مبلغ بدهی می‌تواند به مدیر مذکور مراجعه کند حتی با وجود این که بدهی مربوط به شرکت است.

این موضوع در ماده 19 قانون صدور چک به این صورت آمده است: � در صورتی که چک به وکالت یا نمایندگی از طرف صاحب حساب اعم از شخص حقیقی یا حقوقی صادر شده باشد، صادرکننده چک و صاحب امضا متضامنا مسئول پرداخت وجه چک بوده و اجراییه و حکم ضرر و زیان بر اساس تضامن علیه هر دو نفر صادر می‌شود. به علاوه امضاکننده چک طبق مقررات این قانون مسئولیت کیفری خواهد داشت مگر اینکه ثابت نماید که عدم پرداخت مستند به عمل صاحب حساب یا وکیل یا نماینده بعدی او است،‌ که در این‌صورت کسی که موجب عدم پرداخت شده از نظر کیفری مسئول خواهد بود.�

مسئولیت سهامداران شرکت در پرداخت دیون

سرمایه در شرکت‌های سهامی به صورت سهام تقسیم می‌شوند. میزان مبلغ هر سهام در اساسنامه شرکت سهامی تعیین می‌گردد که در اصطلاح مبلغ اسمی هر سهام می‌گویند. همان‌طور که گفته شد. برخی از سهامداران در شرکت سهامی خاص از سمت‌های مدیریتی برخوردار نیستند. از آنجا که در دید قانون مسئولیت پرداخت بدهی در درجه اول با شرکت و در درجه دوم با آخرین مدیران شرکت می‌باشد معمولاً مدیران سابق و سهامداران بدون سمت مسئول پرداخت بدهی‌های شرکت نخواهند بود.

اما در شرایط خاص با توجه به اینکه سهامدار به اندازه‌ی آورده خود در شرکت سهام دارد و مطابق ماده 1 لایحه قانونی تجارت میزان مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص در بازپرداخت دیون شرکت فقط تا مبلغ اسمی سهام خودشان می‌باشد. در ماده 1 لایحه قانونی تجارت این‌گونه آمده است: �شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌ها است�. بنابراین سهامداران بیشتر از مبلغ اسمی سهامشان مسئولیت ندارند و نمی‌توان برای پرداخت بدهی‌های شرکت اموال شخصی سهامداران را توقیف کرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مسئولیت پرداخت بدهی شرکت سهامی خاص برعهده کیست ؟

پرداخت دیون شرکت در وهله اول برعهده خود شرکت است. اما در شرایطی استثنائاً قانون مدیران و سهامداران را به عنوان مسئول پرداخت بدهی‌ها معرفی می‌کند.

مسئولیت سهامداران بدون سمت مدیریتی در پرداخت دیون شرکت به چه میزان است ؟

میزان مسئولیت سهامداران شرکت سهامی خاص در بازپرداخت دیون شرکت فقط تا مبلغ اسمی سهام خودشان می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مطالبه طلب از شرکت سهامی خاص



:: برچسب‌ها: مطالبه طلب از شرکت سهامی خاص ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه صنف و خشکشویی لباسشویی تهران را آشنایی دارید؟ اصناف مختلف در هر شهر جهت اداره امور داخلی و اداره افراد شاغل در صنف خود اقدام به تشکیل اتحادیه می‌نمایند. اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی یکی از اتحادیه‌های فعال موجود در تهران می‌باشد. این اتحادیه در سال ۱۳۳۲ تاسیس شده است. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران و خدمات مهم این اتحادیه می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه خشکشویی تهران

اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران

اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی یکی از اتحادیه‌های فعال شهر تهران می‌باشد. این اتحادیه در شهر تهران در سال ۱۳۳۲ شمسی تاسیس شده است. در شروع تاسیس با عنوان اتحادیه صنف لباسشویی و رنگرز تهران و حومه نامیده شده بود. انتخاب اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران نظیر سایر اتحادیه‌ها از طریق برگزاری انتخابات و رای گیری انجام می‌گیرد. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران از تاریخ تاسیس تا امروز هر چهار سال یکبار انتخاب می‌شوند. البته برخی از اعضا دوره‌های طولانی‌تری در عضویت هیئت‌مدیره بودند. این اتفاق به علت انتخاب‌های مجدد این افراد از طرف اعضای صنف بوده است.
از بدو تاسیس اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران یعنی از سال ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۳۷ اولین اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه اینگونه انتخاب شدند. آقای علی کلینی به عنوان رئیس اتحادیه، آقای اسکندر ارجاء به عنوان معاون اتحادیه، آقای یعقوب تربتی به عنوان منشی و خزانه دار آقای شکرالله توکلی به عنوان بازرس انتخاب شدند.

خدمات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران

از مهم‌ترین خدمات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران، می‌توان به صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب و تعویض پروانه کسب اشاره نمود. افراد متقاضی برای راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه خشک‌شویی و لباسشویی در شهر تهران باید برای قانونی کردن فعالیت خویش، اقدام به دریافت جواز کسب نمایند. صدور جواز کسب برای این متقاضی‌ها در حوزه اختیارات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران می‌باشد.
از طرفی باید اشاره کرد که جوازهای کسب دارای اعتبار زمانی هستند. برخی از جوازهای کسب موقت هستند و اعتبار یک‌ساله دارند. و برخی دیگر دائمی هستند و باز هم اعتباری پنج یا ده ساله دارند. در هر صورت دارنده جواز کسب خشک‌شویی و لباسشویی پس از اتمام اعتبار زمانی جواز باید اقدام به تمدید آن نماید. تمدید جواز کسب نیز در حوزه اختیارات اتحادیه مربوطه می‌باشد. بنابراین دارنده جواز کسب خشک‌شویی و لباسشویی در تهران باید جهت تمدید و یا تعویض جواز کسب خود به اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران مراجعه نمایید.
لازم به ذکر است که افراد جهت دریافت جواز کسب و یا تمدید و تعویض جواد کسب خود باید مدارکی را آماده نموده و به اتحادیه مربوطه ارائه دهند. بنابراین شما به عنوان متقاضی دریافت جواز کسب و یا تمدید و تعویض جواز کسب صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران باید مدارکی را مهیا نموده و به این اتحادیه ارائه کنید. برای آشنایی با شرایط و مدارک لازم برای دریافت جواز کسب کلیک کنید.

پروانه کسب خشک‌شویی و لباسشویی در تهران

مدارک و شرایط لازم جهت تشکیل پرونده و صدور جواز کسب خشک‌شویی و لباسشویی در تهران عبارت‌اند از:
• متقاضی باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد. و اگر از اتباع بیگانه است باید از وزارت کار و امور اجتماعی پروانه کار معتبر و از وزارت کشور پروانه اقامت معتبر داشته باشد.

• ثبت درخواست در سامانه ایرانیان اصناف
• تکمیل فرم تقاضای صدور جواز کسب و ارائه آن به اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران.
• پرداخت مبلغ لازم به عنوان حق بازرسی بهنام اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران.
• ارائه اصل مدارک هویت متقاضی نظیر شناسنامه و کارت ملی و کپی از کلیات صفحات شناسنامه و  پشت و روی کارت ملی.
• 6 قطعه عکس در ابعاد سه در چهار یا به اصطلاح عکس پرسنلی.
• در صورتی که متقاضی آقا باشد باید کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه و کپی از آن را ارائه دهد.
• سند مالکیت و یا اجاره‌نامه رسمی یا عادی واحد صنفی که قرار است خوشی و لباسشویی مورد نظر در آن توسط متقاضی جواز کسب تاسیس شود. لازم به ذکر است در صورتی که متقاضی محل مورد نظر را اجاره کرده باشد. داشتن رضایت محضری از مالک مکان معنی بر بلامانع بودن صدور جواز کسب به نام مستأجر یا همان متقاضی جواز کسب لازم است.
• ارائه قبض آب برق و گاز واحد صنفی و همچنین تأییدیه کتبی کد پستی واحد صنفی از اداره پست.

برای دریافت جواز کسب خشکشویی کلیک کنید.

رسته های تحت پوشش اتحادیه خشکشویی تهران

هر اتحادیه اجازه انجام امور مربوط به صنوف خود را دارد. گاه به دلیل به حد نصاب نرسیدن رسته ای میبینم که اتحادیه ای دیگر مسئول رسیدگی به امور آن صنف است. در تهران کمتر و در شهرستان ها بیشتر با این مساله مواجه می شویم. در اتحادیه خشکشویی تهران امور مربوط به رسته های زیر رسیدگی می شود.

1- خشکشویی

2- لباسشویی

3- سفیدشویی

4-کارشویی (تکه شویی)

5-سنگ شویی

6- اطو کشی بخار

7- ارائه کنندگان خدمات فنی و تعمیر لوازم و ماشین آلات خشکشویی غیر خانگی

8- خشکشویی ولباسشویی (ممتاز)

9-خشکشویی ولباسشویی (در صورت داشتن کارگاه دارای پروانه کسب)

آدرس و تلفن اتحادیه خشکشویی تهران

آدرس: تهران، خيابان کريم خان زند، خيابان سنایی، ميدان سنایی، نبش کوچه نهم، پلاک 4
شماره تماس: 88865198 – 88865196 – 88865194 (21) 98+
تلفکس : 88865209 (21) 98+
سايت : http://tdlu.ir
ايميل : info@tdlu.ir

هزینه های قابل پرداخت به اتحادیه

هر اتحادیه ای برای خدماتی که ارائه می دهد قانونا می تواند از شما هزینه هایی دریافت کند. البته این هزینه ها توسط مراجع بالاتر مشخص می شود. از جمله هزینه های تعریف شده برای اتحادیه ها عبارت است از؛ هزینه صدور، تمدید، آموزش، ورودیه اولیه، حق عضویت سالانه و… . اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران در چه سالی تاسیس شد ؟

اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران یکی از اتحادیه‌های فعال شهر تهران می‌باشد. این اتحادیه در شهر تهران در سال ۱۳۳۲ شمسی تاسیس شده است.

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران به چه صورت و در چه دوره زمانی انجام می‌شود ؟

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران نظیر سایر اتحادیه‌ها از طریق برگزاری انتخابات و رای گیری و در هر 4 سال یکبار انجام می‌گیرد.

از مهمترین خدمات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران چیست ؟

از مهمترین خدمات اتحادیه صنف خشک‌شویی و لباسشویی تهران، می‌توان به صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب و تعویض پروانه کسب اشاره نمود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه خشکشویی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه خشکشویی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما اتحادیه خرازی در تهران را می‌شناسید؟ تمامی اصناف معتبر که در هر شهرستان وجود دارند جهت رسیدگی به امور صنف خود و همچنین نظارت و احقاق حقوق شاغلین در صنف اقدام به تشکیل یک اتحادیه مستقل برای خود می‌کند. صنف فروشندگان کالای خرازی و وابسته یک اتحادیه مستقل و فعال در شهرستان تهران تشکیل داده‌اند. این اتحادیه در سال ۱۳۴۵ شمسی تاسیس شده است. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه فروشندگان کالای خرازی و وابسته شهرستان تهران می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه خرازی تهران

اتحادیه خرازی تهران

صنف کالای خرازی در تهران در سال ۱۳۴۵ اقدام به تاسیس یک اتحادیه مستقل نمودند. اعضای هیئت‌مدیره تمامی اتحادیه‌های اصناف از میان اعضای خوشنام همان صنف و با برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند. در اتحادیه فروشندگان کالای خرازی تهران نیز اوضاع به همین ترتیب است. معمولاً هر چهار سال یکبار اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در صنف فروشندگان کالا خرازی و وابسته تهران تغییر می‌کند.

اتحادیه‌های اصناف مختلف وظایف مهمی دارند. که مهم‌ترین وظیفه و خدمت ایشان صدور جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف و تمدید جواد کسب برای دارندگان و شاغلین در صنف موردنظر می‌باشد. شرایط و مراحل و مدارک لازم برای صدور جواز کسب و تمدید جواز کسب معمولاً در تمامی اتحادیه‌های اصناف مشابه است. اما برخی شرایط اختصاصی هر صنف ممکن است با سایر اصناف تفاوت داشته باشد. این شرایط اختصاصی باید توسط اتحادیه صنفی مورد نظر به طور مثال اتحادیه فروشندگان کالای خرازی و وابسته شهرستان تهران تعیین گردد. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

کالاهای وابسته و تحت پوشش صنف‌خرازی تهران

کالاهای وابسته و تحت پوشش صنف خرازی فروشان بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان کالا خرازی و وابسته شهرستان تهران عبارت است از:
• اسباب‌بازی خارجی و لوکس
• انواع کاموا
• لوازم تولد
• شال و روسری
• انواع شال‌گردن و مقنعه
• لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات
• انواع تریکو و البسه بافته
• خرده‌فروش یا عمده‌فروش حوله و پتو
• لباس‌زیر زنانه و مردانه و بچه‌گانه (خرده‌فروش یا عمده‌فروش)
• جوراب زنانه مردانه بچه‌گانه (خرده‌فروش یا عمده‌فروش)
• انواع لوازم بهداشتی کودک
• اجناس کادویی، دکوری و تزیینی
• لوازم زینتی و بدلیجات
• انواع پیپ، چوب سیگار
• لوازم گل‌سازی و گلدوزی
• فروش جاسوئیچی
• انواع منجوق و ملیله با گلدوزی و قلاب‌دوزی و زردوزی
• لوازم علاقبندی
• انواع چتر

برای دریافت جواز کسب خرازی و جواز کسب فروش لوازم آرایشی کلیک کنید.

اتحادیه خرازی چطور پروانه می دهد؟

مراحل صدور جواز کسب دائم و موقت توسط اتحادیه فروشندگان و خرازی و وابسته عبارت است از:
• متقاضی دریافت جواز کسب باید ابتدا به سامانه ایرانیان اصناف مراجعه نموده تقاضای خود را ثبت کند و یک کد رهگیری دریافت نماید. پس از ثبت درخواست مرجع صدور پروانه در مدت ۱۰ الی ۱۵ روز از ثبت تقاضا، رد یا قبول درخواست متقاضی را به وی اطلاع می‌دهد. عدم اعلام نظر در مدت ذکر شده به معنی پذیرش تقاضا می‌باشد. بعد از پذیرش تقاضا اتحادیه باید استعلام‌های موردنیاز خود را صادر نماید. و دستگاه‌های استعلام شونده نیز ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ دریافت استعلام می‌بایست نظر نهایی خود را اعلام کنند.
• مرحله بعد آماده‌سازی مدارک موردنیاز برای صدور جواز کسب می‌باشد. متقاضی باید در مدت سه ماه مدارک لازم را تهیه و از طریق سامانه ایرانیان اصناف این مدارک را ارسال کنند. مرجع صدور جواز کسب بعد از دریافت مدارک و بررسی آن حداکثر تا ۱۵ روز اقدام به صدور پروانه کسب و تحلیل آن را متقاضی می‌نماید. برای آشنایی بیشتر با مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.
• متقاضی باید از تاریخ دریافت پروانه کسب ظرف مدت شش ماه محل کسب موردنظر را افتتاح کند.
• جواز کسب برای اشخاص حقوقی به اسم شرکت و با نام مدیرعامل شرکت و یکی از اعضای هیئت‌مدیره صادر می‌شود. در مشارکت‌های مدنی با رضایت محضری سایر شرکا جواز کسب به نام یکی از شرکا صادر خواهد شد.

همکاری با اتحادیه خرازی تهران

شما بعد از عضویت و فعالیت در رسته های مربوط به این اتحادیه می توانید به عنوان بازرس یا اعضای هیئت مدیره در اتحادیه همکاری داشته باشید. برای این منظور باید در زمان های فراخوان اتحادیه خرازی تهران در انتخابات شرکت کنید. برای اطلاع بیشتر می توانید وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس اتحادیه خرازی تهران

آدرس: تهران – میدان هفت تیر – خیابان مفتح جنوبی , کوچه تور پلاک 14

شماره تماس: 88342150-88848851 – 88848852 – 88821552 – 88848859 88848875 – 88324328 – 88305752 – 88305751

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه فروشندگان کالا خرازی و وابسته شهرستان تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
صنف فروشندگان کالای خرازی و وابسته در شهرستان تهران در سال ۱۳۴۵ اقدام به تاسیس یک اتحادیه مستقل نمودند.

کالاهای تحت پوشش و وابسته اتحادیه فروشندگان کالا خرازی و وابسته شهرستان تهران چیست ؟
کالاهای تحت پوشش و وابسته خرازی فروشان شامل اسباب‌بازی خارجی و لوکس، انواع کاموا، لوازم تولد، شال و روسری، انواع شال‌گردن و مقنعه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و عطریات، انواع تریکو و البسه بافته و…. می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه خرازی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه خرازی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

دفتر دارایی چه کاربردی دارد؟ تاجران بر اساس قانون موظف‌اند که معاملات تجاری خود را در دفاتر مخصوصی به ثبت برسانند. به این دفاتر اصطلاحاً دفتر تجارتی گفته می‌شود که با توجه به اطلاعات ثبت شده در آن سود تاجر قابل تعیین است. این دفاتر انواع مختلفی دارند که تهیه و تنظیم برخی از آن‌ها از جانب قانون برای تجار الزامی است. قانون تجارت 4 دفتر را برای تجار الزامی کرده است این دفاتر چهارگانه عبارت‌اند از دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر کپیه و دفتر دارایی که در ادامه‌ این مقاله به معرفی دفتر دارایی می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با اسناد تجاری کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دفتر دارایی

دفتر دارایی

تمامی طلب‌ها، بدهی‌ها و اموال تاجر را باید در دفتر دا‌رایی ثبت نمود. از این رو دفتر دارایی صورتی از وضعیت اقتصادی تاجر را در سال گذشته نشان می‌دهد. بازرگانان باید در انتهای هرسال بدانند که میزان دارایی‌شان چه مقدار است. همان‌طور که می‌دانیم دارایی دو جنبه دارد یک جنبه مثبت که سود است و یک جنبه منفی که زیان‌ است. بنابراین باید در پایان سال بدانند که در سال گذشته چه قدر سود داشته‌اند و چه قدر زیان دیده‌اند.

قانون تجارت در ماده 9 دفتر دارایی را به این شکل تعریف می‌کند: « دفتر دارایی دفتری است که تاجر باید هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز ترتیب داده در آن دفتر ثبت و امضاء نماید و این کار باید تا پانزدهم فروردین سال بعد انجام پذیرد.»

مقایسه دفتر دارایی با سایر دفاتر تجاری

همان‌طور که از متن ماده 9 قانون تجارت مشخص است تاجران تا پانزدهم فروردین هرسال موظف به تنظیم دفتر دارایی سال گذشته خود هستند. دفتر دارایی در میان سایر دفاتر تجارتی، تنها دفتری است که قانون برای تنظیم آن یک تاریخ مشخص یعنی همان 15 فروردین را تعیین کرده است.

همچنین تفاوت دیگر دفتر دارایی با سایر دفاتر تجارتی این است که دفتر دارایی باید حتماً به امضای تاجر برسد ولی برای دفتر روزنامه، کل، کپیه نیازی به امضا نیست. علت لزوم امضای تاجر در دفتر دا‌رایی این است که اطلاعات ثبت شده در دفتر دا‌رایی از دفاتر مختلف استخراج می‌گردد و تاجر باید درستی اطلاعات منتقل شده را تصدیق نماید. اطلاعاتی که باید در دفتر دا‌رایی ثبت شوند از دفتر کل استخراج می‌گردند.

آیا دفتر دارایی بی‌فایده است ؟

ممکن است در نگاه اول تنظیم دفتر دا‌رایی بی‌فایده به نظر برسد زیرا تمام اطلاعات ثبت شده در دفتر دا‌رایی از دفاتر کل استخراج می‌شود. تجار معمولاً با مراجعه به دفاتر کل می‌توانند نسبت به سود و زیان و میزان بدهی و طلب‌هایشان مطلع گردند. اما قانون‌گذار با الزامی کردن دفتر دا‌رایی قصد داشت بیلان معاملاتی و ترازنامه تاجر به صورت سالانه در دسترس باشد.

بدین صورت به راحتی در مواقع ضروری می‌توان با یک نظر وضعیت تجارتی تاجر را تشخیص داد. البته از آنجایی که قانون تجارت در کشور ما مجری مشخصی ندارد در عمل از این دفتر استفاده‌ای نمی‌شود. تجار به دلیل اینکه وزارت امور اقتصاد و دا‌رایی از آن‌ها خواستار تهیه و تنظیم دفتر دا‌رایی است به تنظیم و نگهداری از این دفتر مبادرت می‌ورزند.

نگهداری از دفاتر تجاری | دفتر کپیه

همان‌طور که پیش‌تر در این مقاله بیان شد تجار موظف به تنظیم و نگهداری از دفاتر تجاری چهارگانه نامبرده در قانون تجارت می‌باشند. در ماده 6 قانون تجارت نام این دفاتر آمده است: « هر تاجری به‌استثنای کسبه جزء مکلف است دفاتر ذیل یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم‌مقام این دفاتر قرار می‌دهد داشته باشد:
۱)دفتر روزنامه.
۲) دفتر کل.
۳) دفتر دا‌رایی.
۴) دفتر کپیه.»

نحوه نگهداری و تنظیم این دفاتر در مواد 11، 12 و 13 همین قانون به طور مجمل توضیح داده شده است. بر اساس این مواد قانونی در هنگام ثبت معاملات در دفاتر تجاری باید توجه داشت که نگارش اطلاعات بر اساس تاریخ وقوع سند باشد و همچنین خط‌ خوردگی یا بیش از اندازه بین نوشته‌ها جای خالی یا سفید نباشد. برای اطلاع بیشتر درباره دفاتر تجاری کلیک کنید.

همچنین دفاتر تجاری به غیر از دفتر کپیه باید توسط نماینده اداره ثبت به امضا برسند. ماده 12 قانون تجارت در توضیح نحوه عملکرد نماینده‌ اداره ثبت می‌گوید: «دفتری که برای امضاء به متصدی امضاء تسلیم می‌شود باید دارای نمره ترتیبی و قیطان کشیده باشد و متصدی امضاء مکلف است صفحات دفتر را شمرده در صفحه اول و آخر هر دفتر مجموع عدد صفحات آن را با تصریح به اسم و رسم صاحب دفتر نوشته با قید تاریخ امضاء و دو طرف قیطان را با مهر سربی که وزارت عدلیه برای این مقصود تهیه می‌نماید منگنه کند. لازم است کلیه اعداد حتی تاریخ با تمام حروف نوشته شود.»

مجازات تخلف از مقررات مربوط به دفاتر دارایی

در صورتی که تاجر از مقررات آورده شده در قانون تجارت در زمینه ثبت و نگهداری دفاتر دارایی تخلف کند، به جزای نقدی محکوم می‌شود. محکومیت به جزای نقدی مانع از اجراشدن سایر مقررات برای ورشکسته‌ای که دفتر مرتب ندارد، نمی‌گردد.

تجار باید توجه کنند در صورتی که دفاتر مذکور مطابق قواعد تعیین‌شده تنظیم نشوند در دادگاه فقط علیه خود تاجر قابل استفاده و معتبر هستند. اما اگر منظم و بر اساس قانون تنظیم گردند میان تاجر و سایر تجار که با وی معاملات تجاری داشتند نیز سندیت دارد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

دفتر دارایی چیست ؟

تمامی طلب‌ها، بدهی‌ها و اموال تاجر را باید در دفتر دارایی ثبت نمود از این رو دفتر دارایی صورتی از وضعیت اقتصادی تاجر را در سال گذشته نشان می‌دهد.

دفتر دارایی چه تفاوتی با سایر دفاترتجاری دارد ؟

دفتر دارایی باید به امضای شخص تاجر برسد و قانون برای مهلت تنظیم آن تاریخ مشخصی تعیین کرده است که این دو مورد در سایر دفاتر تجاری وجود ندارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دفتر دارایی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دفتر دارایی پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دفتر دارایی



:: برچسب‌ها: دفتر دارایی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

حکم ورشکستگی در چه مواردی صادر می‌گردد؟ ورشکستگی صرفاً برای تاجران و شرکت‌های تجاری رخ می‌دهد. اگر افراد عادی یا حتی کسبه از پرداخت دیون مالی خود ناتوان شوند نمی‌توانند درخواست صدور حکم ورشکستگی کنند. افراد عادی جهت اثبات ناتوانی مالی خود باید به دادگاه حقوقی تقاضای اعسار کنند. اعسار یک نهاد حقوقی است برای افراد عادی جامعه که تاجر نیستند. هنگامی‌که برای دادگاه ناتوانی مالی این افراد اثبات شد دیون این افراد طبق حکم دادگاه قسط‌بندی می‌شوند. حال باید پرسید اگر تاجری ورشکسته شود کدام دادگاه صلاحیت بررسی مسئله و صدور حکم ورشکستگی را دارد ؟


برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: حکم ورشکستگی

حکم ورشکستگی

حکم ورشکستگی توسط چه مرجعی صادر می‌شود ؟ مطابق قانون رسیدگی به امور ورشکستگی عادی و صدور حکم در خصوص آن باید توسط دادگاه حقوقی محل اقامت تاجر انجام پذیرد. قانون تجارت در ماده 413 می‌گوید: « تاجر باید در ظرف سه روز از تاریخ وقفه که در تأدیه قروض یا سایر تعهدات نقدی او حاصل شده است توقف خود را به دفتر محکمه‌ بدایت محل اقامت خود اظهار نموده صورت‌ حساب دارایی و کلیه دفاتر تجارتی خود را به دفتر محکمه مزبوره تسلیم نماید.»

در صورتی که تاجر یک شخص حقیقی باشد باید برای اعلام ورشکستگی به دادگاه حقوقی محل اقامت خود مراجعه نماید. اگر تاجر یک شخص حقوقی باشد یعنی یک شرکت تجاری باشد برای اعلام ورشکستگی باید به آن دادگاه حقوقی مراجعه کند که مرکز اصلی شرکت در آنجا واقع‌شده است. مثلاً تصور کنید یک شرکت در شهرهای مختلف شعب متفاوت دارد اما هسته اصلی آن در منطقه 8 شهر تهران است. این شرکت برای اعلام ورشکستگی باید به دادگاه حقوقی واقع در منطقه 8 شهر تهران مراجعه کرد. حال اگر مقر اصلی شرکت تجاری در ایران نباشد و شرکت فقط یک شعبه در شهر اصفهان داشته باشد چه می‌شود؟ در این صورت دادگاه صالح، دادگاه حقوقی شهر اصفهان است.

رویه دادگاه در رسیدگی به ورشکستگی و صدور حکم

نحوه رسیدگی به موضوع ورشکستگی و صدور حکم در مورد آن در قانون آیین دادرسی مدنی به صورت کامل توضیح داده‌شده است. این قانون در ماده 64 تشریح می‌کند، پس از آن‌که خواهان دادخواست ورشکستگی را به دادگاه تحویل می‌دهد مدیر دفتر موظف است دادخواست و ضمایم آن را بررسی کند. مدیر دفتر در صورت ناقص بودن دادخواست، رفع نقص می‌کند. در صورت کامل بودن آن موظف است بلافاصله یک نسخه از دادخواست و ضمایم آن به اضافه درج تاریخ روز و ساعت جلسه دادگاه را برای خوانده بفرستند.

نکته مهم در تعیین تاریخ روز جلسه دادرسی این است که باید توجه داشت فاصله ابلاغ دادخواست به خوانده تا تاریخ روز دادرسی از 5 روز کمتر نباشد. در صورتی که محل سکونت یکی از طرفین خارج از ایران باشد فاصله بین ابلاغ تا روز دادرسی نباید کمتر از دو ماه باشد.

برای آشنایی با روند اجرای حکم ورشکستگی کلیک کنید.

اختیارات قاضی پیش از صدور حکم ورشکستگی

قبل از آنکه حکم ورشکستگی صادر شود دادگاه موظف است از وضعیت تاجر به‌طور کامل اطلاع پیدا کند. کسب این اطلاعات می‌تواند راسا توسط قاضی یا مدیر تصفیه و یا مدیر دفتر انجام شود. درنهایت باید بتوانند به این پرسش که آیا تاجر اکنون توانایی انجام ادامه فعالیت تجاری را دارد یا خیر؟ پاسخ دهند.

قاضی پرونده ورشکستگی مختار است؛ در صورتی که تشخیص دهد همچنان امیدی به ادامه فعالیت تجاری ورشکسته وجود دارد پیش از صدور حکم ورشکستگی و توقف اموال تاجر، هیئت طلبکاران ورشکسته را دعوت نماید تا با مشورت هم قرارداد ارفاقی منعقد سازند. اگر طلبکاران به انعقاد قرارداد ارفاقی رضایت دهند و تاجر بازهم نتواند در تاریخ مقرر دیون خود را بپردازد دادگاه این بار حکم ورشکستگی تاجر را صادر می‌کند.

درصورتی که طلبکاران ورشکسته راضی باشند دادگاه می‌تواند بدون صدور حکم ورشکستگی بخشی از اموال تاجر ورشکسته را بفروشد و طلب طلبکاران را بپردازد. قاضی پرونده قبل از اثبات ورشکستگی می‌تواند تاجری که در جلسه دادرسی حاضر نشده را بازداشت کند و حتی اموال وی را توقیف نماید. طبیعتاً پس از اثبات عدم ورشکستگی تاجر ممنوعیت و توقیف اموال تاجر از بین می‌رود.

چه افرادی می‌توانند تقاضای ورشکستگی دهند ؟

درخواست ورشکستگی توسط برخی از طلبکاران یا از جانب خود تاجر به دادگاه اظهار می‌شود و یا از جانب دادستان به اصلاح مدعی‌العموم در محاکم حقوقی مطرح شود. اگر تاجر بخواهد به دادگاه اظهار ورشکستگی کند موظف است طی سه روز بعد از توقف در فعالیت تجاری و عدم پرداخت دیون این اقدام را انجام دهد و اگر بعد از این مهلت قانونی اعلام ورشکستگی کند ممکن است ورشکسته به تقصیر شناخته شود. در صورتی که طلبکاران ادعای ورشکستگی تاجر را داشته باشند باید مستند و با دلیل ورشکستگی تاجر را به دادگاه اثبات کنند در غیر این صورت محکوم به بی‌حقی می‌شوند. در صورتی که ورشکستگی تاجر برای دادگاه محرز گردد قاضی حکم ورشکستگی را صادر می‌کند تا هر چه سریع‌تر تصفیه بدهی‌های تاجر انجام شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

دادگاه صالح برای رسیدگی و صدور حکم ورشکستگی چه دادگاهی است ؟

دادگاه حقوقی محل اقامت تاجر، جهت رسیدگی به شکایات حول محور حکم ورشکستگی صالح است.

چه افرادی می‌توانند تقاضای ورشکستگی تاجر را مطرح نمایند ؟

توسط درخواست طلبکاران و اظهار خود تاجر و یا درخواست دادستان (مدعی‌العموم). در این موارد پرونده باز می‌شود و می‌تواند منجر به صدور حکم ورشکستگی شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: حکم ورشکستگی



:: برچسب‌ها: حکم ورشکستگی ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با دادخواست استرداد جهیزیه آشنایی دارید؟ معمولاً براساس عرف خانم‌ها برای شروع زندگی مشترک مجموعه‌ای از اموال منقول را به عنوان هدیه از طرف خانواده خود دریافت می‌کنند. این هدایا که به عنوان جهیزیه نام می‌گیرد به منزل همسر برده می‌شود. بعد از وقوع اختلاف میان یک زوج، زنان تمایل به پس گرفتن جهیزیه خود دارند. که در اصطلاح و به این عمل در قانون استرداد جهیزیه گفته می‌شود. در ادامه این مطلب به معرفی دادخواست استرداد جهیزیه و نحوه تنظیم آن خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره طلاق حقوقی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دادخواست استرداد جهیزیه

دادخواست استرداد جهیزیه

مطابق با عرف خانم‌ها در ابتدای زندگی مشترک از طرف خانواده خود مجموعه‌ای از اموال منقول را هدیه می‌گیرند. که نام این هدایا جهیزیه می‌باشد. معمولاً در صورت بروز اختلاف و دعوا میان زوج خانم‌ها تمایل دارند تا جهیزیه خود را پس بگیرند؛ به این عمل استرداد جهیزیه میگوییم.

استرداد جهیزیه به دو طریق انجام می‌شود. اولین روش این است که زوجین با یکدیگر توافق کنند و بدون هیچ‌گونه دعوایی و بدون شکایت در محاکم قضایی خانم جهیزیه خود را مسترد نماید. اما گاهی ممکن است زوجین بر سر استرداد جهیزیه به توافق نرسند. و مرد نیز مدعی شود که مالک جهیزیه می‌باشد. در این شرایط خانم می‌تواند در دادگاه خانواده زمان دعوای طلاق دعوای استرداد جهیزیه را مطرح کند. برای مطرح کردن دعوای استردادجهیزیه حتماً باید ثبت دادخواست استردادجهیزیه انجام شود.

بنابراین می‌توان گفت دادخواست استردادجهیزیه یعنی خانم برای پس گرفتن جهیزیه خود در محاکی قضایی طرح دعوا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استرداد جهیزیه کلیک کنید.

نحوه تنظیم دادخواست استرداد جهیزیه چگونه است؟

تنظیم دادخواست استردادجهیزیه با سایر دادخواست‌های حقوقی شباهت‌های کلی دارد. و فقط در جزئیات اطلاعاتی وارد شده در این دادخواست بر اساس موضوع آن‌ها متفاوت می‌باشد. افراد متقاضی برای تنظیم دادخواست استردادجهیزیه باید مراحلی را طی نمایند که این مراحل به ترتیب زیر است.
• زوجه با دریافت نمونه دادخواست استردادجهیزیه باید اقدام به تکمیل آن نماید.
• در ستون مربوط به خواهان باید اطلاعات هویتی زوجه یا همان خانم مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، آدرس و شماره ملی وی وارد شود. و در ستون خوانده باید اطلاعات هویتی ذکر شده‌ی زوج یا همان آقا وارد شود.
• قسمت ستون خواسته زوجه؛ باید به طور مختصر درخواست تان در مورد صدور حکم برای باز پس گرفتن جهیزیه و همچنین پرداخت خسارت دادرسی بنویسید.
• آخرین قسمت پر کردن ستون شرح خواسته است. در این قسمت زوجه باید خواسته خود را در مورد استرداد جهیزیه برای قاضی به طور کامل شرح دهد.
• سپس فرد باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تحلیل فایل تایپی دادخواست استردادجهیزیه آن را ثبت کند. البته امکان ثبت دادخواست استرداد جهیزیه توسط خود شخص بعد از آنکه بر اساس نمونه دادخواست استردادجهیزیه آن را تکمیل نمود از طریق سامانه adliran.ir امکان‌پذیر است.
لازم به ذکر است که زوج باید بتواند تمام دلایل ذکر شده در دادخواست خود را به دادگاه ارائه کند. بنابراین این دادخواست به تنهایی برای باز پس گرفتن جهیزیه کافی نیست.

مدارک لازم برای ضمیمه دادخواست استرداد جهیزیه

برای تکمیل دادخواست استردادجهیزیه باید مدارکی را ضمیمه کنید تا بتوان این دادخواست را به دادگاه ارائه داد. ازجمله این ضمایم به شرح زیر است.
• الصاق سند ازدواج یا کپی برابر با اصل آن به دادخواست استردادجهیزیه
• شناسنامه و کارت ملی
• یک استشهادیه در مورد لیست اموالی که خانم به عنوان جهیزیه به منزل همسر برده. کسانی که در ذیل این استشهادیه را امضا نموده‌اند باید در دادگاه حاضر شده و در مقابل قاضی شهادت دهند.
• در نهایت لیست جهیزیه یا به اصطلاح سیاهه جهیزیه که شامل اسامی اقلامی است که زن به عنوان جهیزیه به منزل همسر برده و شوهر یا تعدادی از بستگان شوهر آن را امضا کرده‌اند.

خوب است بدانید که قبل از ارائه دادخواست استرداد جهیزیه به محاکم قضایی و پیگیری این موضوع به صورت قانونی خانم می‌تواند یک نمونه اظهارنامه دادخواست استردادجهیزیه را برای آقا ارسال کند. در بسیاری از موارد ارسال اظهارنامه برای همسر راهگشا خواهد بود و پیش از شروع دعوا قانونی در دادگاه طرفین به توافق می‌رسند. برای مشاهده نمونه اظهارنامه استرداد جهیزیه کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

دادخواست استرداد جهیزیه چیست ؟
دادخواست استردادجهیزیه عبارت است از اینکه؛ بانوان به واسطه این دادخواست در مورد استرداد و پس گرفتن جهیزیه خود در محاکم قضایی طرح دعوا می‌کنند.

آیا دادخواست استرداد جهیزیه با سایر دادخواست‌های حقوقی متفاوت است ؟
خیر دادخواست استردادجهیزیه به صورت کلی با سایر دادخواست‌های حقوقی شباهت دارد. و تنها در جزئیات اطلاعاتی وارد شده در این دادخواست بر اساس موضوع آن‌ها متفاوت می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دادخواست استرداد جهیزیه



:: برچسب‌ها: جواز کسب حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با دادخواست استرداد جهیزیه آشنایی دارید؟ معمولاً براساس عرف خانم‌ها برای شروع زندگی مشترک مجموعه‌ای از اموال منقول را به عنوان هدیه از طرف خانواده خود دریافت می‌کنند. این هدایا که به عنوان جهیزیه نام می‌گیرد به منزل همسر برده می‌شود. بعد از وقوع اختلاف میان یک زوج، زنان تمایل به پس گرفتن جهیزیه خود دارند. که در اصطلاح و به این عمل در قانون استرداد جهیزیه گفته می‌شود. در ادامه این مطلب به معرفی دادخواست استرداد جهیزیه و نحوه تنظیم آن خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره طلاق حقوقی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دادخواست استرداد جهیزیه

دادخواست استرداد جهیزیه

مطابق با عرف خانم‌ها در ابتدای زندگی مشترک از طرف خانواده خود مجموعه‌ای از اموال منقول را هدیه می‌گیرند. که نام این هدایا جهیزیه می‌باشد. معمولاً در صورت بروز اختلاف و دعوا میان زوج خانم‌ها تمایل دارند تا جهیزیه خود را پس بگیرند؛ به این عمل استرداد جهیزیه میگوییم.

استرداد جهیزیه به دو طریق انجام می‌شود. اولین روش این است که زوجین با یکدیگر توافق کنند و بدون هیچ‌گونه دعوایی و بدون شکایت در محاکم قضایی خانم جهیزیه خود را مسترد نماید. اما گاهی ممکن است زوجین بر سر استرداد جهیزیه به توافق نرسند. و مرد نیز مدعی شود که مالک جهیزیه می‌باشد. در این شرایط خانم می‌تواند در دادگاه خانواده زمان دعوای طلاق دعوای استرداد جهیزیه را مطرح کند. برای مطرح کردن دعوای استردادجهیزیه حتماً باید ثبت دادخواست استردادجهیزیه انجام شود.

بنابراین می‌توان گفت دادخواست استردادجهیزیه یعنی خانم برای پس گرفتن جهیزیه خود در محاکی قضایی طرح دعوا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استرداد جهیزیه کلیک کنید.

نحوه تنظیم دادخواست استرداد جهیزیه چگونه است؟

تنظیم دادخواست استردادجهیزیه با سایر دادخواست‌های حقوقی شباهت‌های کلی دارد. و فقط در جزئیات اطلاعاتی وارد شده در این دادخواست بر اساس موضوع آن‌ها متفاوت می‌باشد. افراد متقاضی برای تنظیم دادخواست استردادجهیزیه باید مراحلی را طی نمایند که این مراحل به ترتیب زیر است.
• زوجه با دریافت نمونه دادخواست استردادجهیزیه باید اقدام به تکمیل آن نماید.
• در ستون مربوط به خواهان باید اطلاعات هویتی زوجه یا همان خانم مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، آدرس و شماره ملی وی وارد شود. و در ستون خوانده باید اطلاعات هویتی ذکر شده‌ی زوج یا همان آقا وارد شود.
• قسمت ستون خواسته زوجه؛ باید به طور مختصر درخواست تان در مورد صدور حکم برای باز پس گرفتن جهیزیه و همچنین پرداخت خسارت دادرسی بنویسید.
• آخرین قسمت پر کردن ستون شرح خواسته است. در این قسمت زوجه باید خواسته خود را در مورد استرداد جهیزیه برای قاضی به طور کامل شرح دهد.
• سپس فرد باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تحلیل فایل تایپی دادخواست استردادجهیزیه آن را ثبت کند. البته امکان ثبت دادخواست استرداد جهیزیه توسط خود شخص بعد از آنکه بر اساس نمونه دادخواست استردادجهیزیه آن را تکمیل نمود از طریق سامانه adliran.ir امکان‌پذیر است.
لازم به ذکر است که زوج باید بتواند تمام دلایل ذکر شده در دادخواست خود را به دادگاه ارائه کند. بنابراین این دادخواست به تنهایی برای باز پس گرفتن جهیزیه کافی نیست.

مدارک لازم برای ضمیمه دادخواست استرداد جهیزیه

برای تکمیل دادخواست استردادجهیزیه باید مدارکی را ضمیمه کنید تا بتوان این دادخواست را به دادگاه ارائه داد. ازجمله این ضمایم به شرح زیر است.
• الصاق سند ازدواج یا کپی برابر با اصل آن به دادخواست استردادجهیزیه
• شناسنامه و کارت ملی
• یک استشهادیه در مورد لیست اموالی که خانم به عنوان جهیزیه به منزل همسر برده. کسانی که در ذیل این استشهادیه را امضا نموده‌اند باید در دادگاه حاضر شده و در مقابل قاضی شهادت دهند.
• در نهایت لیست جهیزیه یا به اصطلاح سیاهه جهیزیه که شامل اسامی اقلامی است که زن به عنوان جهیزیه به منزل همسر برده و شوهر یا تعدادی از بستگان شوهر آن را امضا کرده‌اند.

خوب است بدانید که قبل از ارائه دادخواست استرداد جهیزیه به محاکم قضایی و پیگیری این موضوع به صورت قانونی خانم می‌تواند یک نمونه اظهارنامه دادخواست استردادجهیزیه را برای آقا ارسال کند. در بسیاری از موارد ارسال اظهارنامه برای همسر راهگشا خواهد بود و پیش از شروع دعوا قانونی در دادگاه طرفین به توافق می‌رسند. برای مشاهده نمونه اظهارنامه استرداد جهیزیه کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

دادخواست استرداد جهیزیه چیست ؟
دادخواست استردادجهیزیه عبارت است از اینکه؛ بانوان به واسطه این دادخواست در مورد استرداد و پس گرفتن جهیزیه خود در محاکم قضایی طرح دعوا می‌کنند.

آیا دادخواست استرداد جهیزیه با سایر دادخواست‌های حقوقی متفاوت است ؟
خیر دادخواست استردادجهیزیه به صورت کلی با سایر دادخواست‌های حقوقی شباهت دارد. و تنها در جزئیات اطلاعاتی وارد شده در این دادخواست بر اساس موضوع آن‌ها متفاوت می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دادخواست استرداد جهیزیه



:: برچسب‌ها: دادخواست استرداد جهیزیه ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با مجازات رمالی آشنایی دارید؟ مجازات فالگیری، رمالی و دعانویسی چیست؟ فالگیری، رمالی و دعانویسی معضلی اجتماعی است و می‌توان گفت این رمالی بسیاری از خانواده‌ها را قربانی خود کرده است. برخی افراد با متوسل شدن به رمالی و دعانویسی و پرداخت هزینه‌های هنگفت سعی دارند مشکلات زندگی خود را که از حل آن‌ها نا‌امید شده‌اند به این طریق حل نمایند. اما به دلیل آسیب پذیر بودن این افراد، سودجویان فرصت را غنیمت شمرده و به اشکال مختلف مبالغ هنگفتی می‌گیرند. قانون نیز برای این سودجویان مجازات های سنگینی در نظر گرفته است که در ادامه به مجازات های درنظر گرفته شده برای این جرم شرح داده ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مجازات رمالی فالگیری و دعانویسی

مجازات جرم فالگیری و رمالی و دعانویسی چیست ؟

رمالی، دعانویسی و فالگیری بر اساس قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و  کلاهبرداری جرم شناخته شده است. در واقع بر اساس این قانون رمالی و دعانویسی طبق قانون کلاهبرداری محسوب می‌شود. با توجه به این که رمال‌ها و دعانویس‌ها با حیله و تقلب به مردم و مراجعه کنندگان به خود این‌گونه القا می‌کنند که دارای اختیارات ویژه‌ای هستند. همچنین افراد را به امور غیرواقعی امیدوار می‌نمایند یا از حوادث غیرواقعی می‌ترسانند. برای آشنایی بیشتر نحوه اثبات و پیگیری جرم فالگیری کلیک کنید.

و در نهایت با به کار بردن ابزار تقلب و با وعده حل مشکلات مردم وجوه قابل توجه و هنگفتی را از آن‌ها دریافت می‌کنند. بنابراین با تعریف ارائه شده از کلاهبرداری در ماده 1 قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری جای می‌گیرد. و فردی که اقدام به رمالی و دعانویسی و یا فالگیری نماید کلاهبردار محسوب می‌شود. از طرفی بر اساس ماده دوم همین قانون مالی که از راه غیرقانونی کسب شود مال نامشروع است. کسب چنین مالی جرم است و مجازات دارد.

انواع مجازات حبس و مجازات نقدی رمالی و دعانویسی

با تمام این توصیفات مجازات فرد فالگیر تعیین می‌شود. اگر قاضی عمل دعانویسی و رمالی را کسب مال نامشروع در نظر بگیرد در آن صورت مالی که به صورت غیرقانونی و نامشروع کسب شود فرد باید در برابر آن پاسخگو باشد. و قانون برای این افراد که مال نامشروع کسب کرده‌اند مدت سه ماه تا دو سال حبس تعیین می‌کند.

علاوه بر مجازات حبس برای این افراد باید دو برابر مالی که به صورت غیرقانونی و نامشروع کسب کرده‌اند را به عنوان مجازات نقدی پرداخت نمایند. همچنین مال کسب شده را به صاحب مال بازگردانند. از طرفی اگر قاضی عمل رمالی و دعانویسی را کلاهبرداری در نظر بگیرد مجازات متهم حبس تعزیری از یک تا 7 سال خواهد بود. علاوه بر مجازات حبس رد مال و همچنین جزای نقدی نیز جز مجازات کلاهبرداران است.

البته علاوه بر کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع عناوین دیگری نیز برای جرم فالگیری و رمالی و دعانویسی مطرح شده است. مانند کلاشی که در قانون مجازات اسلامی تعریف شده است. بر اساس آن هر کسی اقدام به تکدی یا کلاشی نماید و این عمل را پیشه خود قرار داده و از آن امرار معاش کند مجازات خواهد شد. مجازات کلاشی و تکدی حبس از یک تا سه ماه می‌باشد. در صورتی که افراد مرتکب به این جرم شوند در حالی که توان مالی داشته باشند علاوه بر حبس تمام اموالی که از طریق کلاشی کسب کرده‌اند مصادره می‌شود. برای آشنایی بیشتر با جرم کلاهبرداری کلیک کنید.

آیا شکایت قربانی از رمال یا فالگیر و دعانویس الزامی است ؟

افراد بسیاری وجود دارند که گرفتار رمال‌ها و دعانویسان و یا فالگیران شده‌اند. قربانیان رمال‌ها و دعانویس‌ها می‌توانند از این افراد شکایت نمایند. نکته قابل توجه این است که در مورد جرائمی نظیر رمالی و دعانویسی و فالگیری تا زمانی که قربانی شکایت نکند و اعلام جرم نکند امکان برخورد قانونی با این افراد وجود ندارد. یعنی دادستان، مقامات قضایی و پلیس بدون این که به آن‌ها اعلام جرم شود نمی‌توانند با مجرم برخورد کرده و آن‌ها را مورد تعقیب و مجازات قرار دهند.

البته در صورتی که جرم مشهود باشد خود پلیس و یا مقامات قضایی امکان برخورد با آن را دارند. به عنوان مثال تبلیغات رمالی یا دعانویسی در فضای مجازی انجام گیرد. بدین ترتیب برای همه‌گان مشهود است شخصی که تبلیغات را انجام داده است در حال انجام جرم رمالی یا دعانویسی و یا فالگیری می‌باشد. این تبلیغات خود در حکم سند برای پلیس و محاکم قضایی می‌باشند. بنابراین در چنین مواردی بدون شکایت قربانیان و به صرف رؤیت آن تبلیغات توسط مراجع قضایی یا پلیس امکان برخورد دستگاه‌های قضایی با متخلفین وجود دارد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مجازات رمالی و دعانویسی و فالگیری چیست ؟

با در نظر گرفتن این که قاضی چه عنوان مجرمانه‌ای به این عمل می‌دهد مجازات حبس از یک ماه تا 7 سال متغیر است که در متن مقاله توضیح داده شد. علاوه بر مجازات حبس مجازات نقدی نیز وجود دارد.

آیا شکایت قربانی‌های رمالی و دعانویسی الزامی است ؟

بله  زیرا در مورد جرائمی نظیر رمالی و دعانویسی و فالگیری تا زمانی که قربانی شکایت نکند و اعلام جرم نکند امکان برخورد قانونی با این افراد وجود ندارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مجازات رمالی فالگیری و دعانویسی



:: برچسب‌ها: مجازات رمالی فالگیری و دعانویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه صنف آرایشگران مردانه در شهر تهران آشنا هستید؟ اصناف مختلف در هر شهر برای اداره امور افراد شاغل در آن صنف و متقاضیان فعالیت در آن صنف اقدام به تشکیل اتحادیه مستقل برای خود می‌کنند. اتحادیه‌ها توسط افراد خوشنام همان صنف مدیریت می‌شوند که با برگزاری انتخابات و رای‌گیری برگزیده شده‌اند. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه آرایشگران مردانه تهران

اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران

اتحادیه‌صنف آرایشگران‌مردانه تهران برای اداره امور شاغلین در این صنف و همچنین نظارت بر ایشان و احقاق حقوق آن‌ها در شهر تهران تشکیل شده است. تمامی اتحادیه‌های اصناف وظایف متعددی دارند که یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه‌ها صدور پروانه کسب و تمدید پروانه کسب است.

اتحادیه‌صنف آرایشگران مردانه تهران نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. صدور جواز کسب و تمدید جواز کسب برای افرادی که متقاضی فعالیت در این صنف هستند بر عهده اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران می‌باشد. البته صدور جواز کسب برای راه‌اندازی یک واحد صنفی آرایشگاه مردانه شرایط و مراحل خاصی دارد که توسط این اتحادیه معین می‌شود. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب کلیک کنید.

شرایط اتحادیه آرایشگران مردانه تهران برای صدورجواز

کسانی که تمایل دارند در صنف آرایشگری مردان در شهر تهران فعالیت کنند. برای قانونی کردن فعالیت کسب خود باید جواز کسب‌آرایشگری را از اتحادیه صنف‌آرایشگران مردانه تهران دریافت کنند. شما برای دریافت جواز آرایشگری مردانه ابتدا باید از روال و مراحل قانونی آن کاملاً آگاه باشید. پس از آگاهی‌های لازم اقدام به دریافت جواز کسب نمایید.
بسیاری از کسانی که متقاضی فعالیت در این رسته صنفی هستند از شرایط و مراحل لازم برای دریافت جواز کسب مطلع نیستند. باوجود اینکه دریافت جواز کسب برای راه‌اندازی یک آرایشگاه مردانه بسیار حائز اهمیت است. و بدون داشتن جواز کسب فعالیت افراد قانونی نمی‌باشد.

برای شرکت در انتخابات این اتحادیه به عنوان بازرس یا اعضای هیئت بر سامانه ساران کلیک کنید.

مدارک دریافت جواز کسب آرایشگری مردانه تهران

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم متقاضیان برای راه‌اندازی یک واحد صنفی آرایشگری مردانه در تهران باید مراحل خاصی را طی کنند. و مدارکی را جهت صدور جواز آرایشگری به اتحادیه‌آرایشگران مردانه تهران ارائه نمایند. برخی از مدارک مهمی که شما باید برای تاسیس آرایشگاه مردانه خود به اتحادیه آرایشگران تهران ارائه نمایید شامل موارد زیر می‌باشد:
• ارائه نمودن مدارک هویتی متقاضی نظیر شناسنامه کارت ملی و کپی از تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی.
• تعدادی عکس در ابعاد سه در چهار یا به اصطلاح عکس پرسنلی متقاضی.
• گواهی‌های بهداشت، گواهی عدم سوءپیشینه کیفری و گواهی مربوط به عدم اعتیاد به مواد مخدر متقاضی دریافت جواز کسب آرایشگری.
• کپی از اجاره‌نامه واحد صنفی و یا سند مالکیت واحد صنفی.
• ارائه نمودن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت از خدمت نظام وظیفه و کپی از آن.
• داشتن مدرک دیپلم آرایشگری و ارائه کپی این مدرک.

لازم به ذکر است که مدرک دیپلم آرایشگری توسط سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه می‌گردد. بنابراین متقاضی می‌تواند بعد از شرکت در دوره‌های آرایشگری در سازمان فنی حرفه‌ای این گواهی را دریافت کنند. برای کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

هزینه‌های قابل پرداخت به اتحادیه آرایشگران مردانه تهران

اتحادیه ها زیر نظر اتاق اصناف هر شهرستان فعالیت دارد و از مراجعین و متقاضیان جواز یا پروانه هزینه های متعددی به صورت قانونی دریافت می کنند. هزینه های تعریف شده شامل حق آموزش، هزینه عضویت سالانه، ورودیه اولیه اتحادیه، صدور کارت، هزینه بازرسی و.. می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر برای جواز کسب آرایشگاه مردانه کلیک کنید.

آدرس و تلفن اتحادیه آرایشگران مردانه تهران

آدرس : دروازه شمیران خ برادران قائدی ک زرافشان پ 7

تلفن :

77520357

77520357

 

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهمترین وظیفه اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران چیست ؟

یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف آرایشگران مردانه تهران صدور پروانه کسب و تمدید پروانه کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف است.

مراحل صدور و دریافت جواز کسب آرایشگری مردانه تهران چیست ؟

دریافت جواز کسب آرایشگری 5 مرحله دارد که شامل ارائه درخواست کتبی، ثبت درخواست و دریافت رسید، تشکیل کمیسیون و بازرسی از واحد صنفی، تشکیل جلسه در اتحادیه و رد یا پذیرش درخواست و در نهایت ارائه مدارک لازم جهت صدور جواز کسب می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه آرایشگران مردانه تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه آرایشگران مردانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

جرم فالگیری و دعانویسی و رمالی چیست ؟ امروزه با وجود پیشرفت همه جانبه دنیا باز هم عده‌ای از مردم با ناامید شدن از حل مشکلات دست به دامان خرافات می‌شوند. و سعی می‌کنند با مراجعه به فالگیران و پرداخت هزینه‌های هنگفت از آینده با خبر شده و با مشکلات خود را از این راه آشنا شوند و آن‌ها را برطرف کنند. فالگیری یک معضل اجتماعی است که خانواده‌های بسیاری را قربانی کرده‌ است. و برخلاف باور عده‌ای نه تنها موجب حل مشکلات نمی‌شود بلکه مشکلات تازه‌ای بر آن‌ها می‌افزاید. در ادامه این مطلب به مسئله فالگیری و جرم بودن این عمل در نظر قانون خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جرم فالگیری ، رمالی و دعانویسی

جرم فالگیری و رمالی

فالگیری یک معضل اجتماعی است که افراد زیادی را قربانی خود کرده است. اما آیا این عمل در قانون ایران جرم نیز محسوب می‌شود؟ آیا برای عمل فالگیری به عنوان یک جرم در قانون ایران مجازات تعیین شده است؟ در پاسخ به سوال‌ها باید گفت بله؛ بر اساس قانون ایران فالگیری جرم است. برای فالگیری می‌توان عناوین مختلف مجرمانه در نظر گرفت. با در نظر گرفتن این که قاضی چه عنوان مجرمانه‌ای برای فالگیری در نظر بگیرد مجازات متفاوتی شامل حال مجرم خواهد شد. مجازات انجام عمل فالگیری شامل حبس و جزای نقدی است. برای فالگیری عناوین مجرمانه‌ای نظیر کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع، کلاشی و… به کار برده می‌شود.

فالگیری و کلاهبرداری

فالگیری را می‌توان یکی از مصادیق کلاهبرداری در نظر گرفت. بنابراین فالگیری یک جرم است که در زمره جرم کلاهبرداری قرار می‌گیرد. مطابق با قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری و تعریفی که از کلاهبرداری ارائه نموده است فالگیری را می‌توان یکی از مصداق‌های کلاهبرداری دانست.

در ماده اول قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری، عمل کلاهبرداری این گونه توصیف شده است که هرکس از طریق حیله و تقلب مردم را به داشتن اختیارات ویژه و واهی فریب دهد. و مردم را به امور غیر واقعی امیدوار سازد یا آن‌ها را از امور غیر واقعی بترساند. همچنین از این طریق وجوه و اموالی را از فریب خوردگان دریافت کند در این صورت او کلاهبردار به حساب می‌آید.

کلاهبرداری جرمی است که توسط دادستان هم قابلیت پیگیری دارد. بنابراین فالگیری به عنوان یکی از مصداق‌های کلاهبرداری دو نوع شاکی خصوصی و عمومی خواهد داشت. هر کس که مورد کلاهبرداری توسط فالگیران قرار گرفته باشد می‌تواند به عنوان شاکی خصوصی به مرجع قضایی مراجعه و شکایت نماید. برای آشنایی بیشتر با جرم کلاهبرداری کلیک کنید.

اثبات فالگیری به عنوان کلاهبرداری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم جرم فالگیری را می‌توان تحت شرایط خاصی مصداق جرم کلاهبرداری در نظر بگیریم. اما برای این که فالگیری به عنوان کلاهبرداری تلقی گردد و تحت تعقیب و پیگیری قانون قرار گیرد باید شرایطی وجود داشته باشد. شرایط لازم برای اثبات فالگیری به عنوان کلاهبرداری به سه مورد تقسیم می‌شود.

شرط اول متقلبانه بودن وسایلی است که فالگیر از آن‌ها برای فریب و اغفال دیگران استفاده می‌نماید. دومین شرط فریب خوردن و اغفال افراد و قربانیان فالگیر است. که فریب خوردن قربانی مستلزم عدم آگاهی ایشان از متقلبانه بودن وسایل فالگیر است. شرط سوم پرداخت پول توسط قربانی به فالگیر، با توجه به فریبی که خورده است، می‌باشد.

در نهایت اگر قاضی تشخیص دهد که عمل فالگیری، کلاهبرداری بوده است و برای این عمل عنوان کلاهبرداری را اطلاق نماید. در این صورت فالگیر به مجازات حبس از یک سال تا 7 سال محکوم می‌شود. علاوه بر آن موظف به رد مال کسب شده به صاحبان اصلی و جزای نقدی نیز محکوم خواهد شد.

جرم فالگیری و تحصیل مال نامشروع

ماده دوم قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری در مورد اموالی است که به صورت غیرقانونی و نامشروع به دست می‌آید. مطابق این ماده اگر مالی به صورت غیرقانونی تحصیل شود آن مال نامشروع به حساب می‌آید. کسب مال نامشروع جرم است و افرادی که اقدام به تحصیل مال نامشروع نمایند باید در برابر قانون پاسخگو باشند. برای تحصیل مال نامشروع مجازات نیز تعیین می‌شود.

معمولاً محاکم قضایی کسانی را که به جرم فالگیری متهم هستند را به عنوان کلاهبردار می‌شناسند. و همچنین با استفاده از قوانین کلاهبرداری و قوانین مربوط به تحصیل مال به صورت نامشروع مجازات خواهند کرد. البته اگر فالگیر جرم مستقل دیگری نیز مرتکب شود در این صورت به صورت جداگانه به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌گردد.

فالگیری و کلاشی

علاوه بر این که فالگیری را به عنوان کلاهبرداری تلقی می‌کنند و مجازات‌های کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع را برای آن اعمال می‌نماید. ممکن است برای عمل فالگیری عنوان کلاشی نیز در نظر گرفته شود. مجازات کلاشی در قانون مجازات اسلامی و در ماده 712 جرم انگاری شده است.

بر اساس این ماده افرادی که تکدی یا کلاشی را به عنوان شغل و پیشه خود قرار دهد و از این طریق امرار معاش نماید مرتکب جرم شده و به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود. میزان حبس از یک ماه تا سه ماه می‌باشد و چنانچه این افراد با وجود توان مالی اقدام به تکدی و کلاشی نمایند کلیه اموال ایشان که از این راه به دست آورده‌اند مصادره می‌گردد. برخی از محاکم قضایی فالگیری را نیز به عنوان کلاشی محسوب می‌نمایند و با این عنوان مجرمانه مرتکب را مورد تعقیب و پیگیری قانونی انجام می‌دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

آیا فالگیری جرم است ؟

بله، فالگیری یک معضل اجتماعی است که در قانون ایران با شرایط خاصی تحت عناوین مجرمانه مختلف قرار می‌گیرد.

عناوین مجرمانه‌ای که به فالگیری اطلاق می‌شود چیست ؟

برای فالگیری عناوین مجرمانه‌ای نظیر کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع، کلاشی و… به کار برده می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جرم فالگیری ، رمالی و دعانویسی



:: برچسب‌ها: جرم فالگیری ، رمالی و دعانویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه جگرکی یا همان اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران آشنا هستید؟ خوب است بدانید که تمامی اصناف معتبر در هر شهرستان اقدام به تشکیل یک اتحادیه می‌نمایند. این اتحادیه‌ها با هدف اداره امور مربوط به صنف خودشان و همچنین مدیریت کسانی که در این صنف شاغل هستند تشکیل می‌شوند. اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف جگرکی در تهران و نحوه دریافت جواز کسب در این صنف می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه جگرکی تهران

اتحادیه جگرکی در تهران

اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران با هدف نظارت و احقاق حقوق و همچنین مدیریت بر امور افراد شاغل در این صنف در شهر تهران تشکیل گشته است. اتحادیه‌های اصناف هر شهر توسط افراد خوشنام صنف در همان شهر اداره می‌شود. این افراد از طریق برگزاری انتخابات و رای گیری انتخاب می‌شوند تا اتحادیه صنف را مدیریت کنند. اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه تهران نیز از جمله اتحادیه‌های فعال موجود در تهران است.

خوب است بدانید کسانی که قصد دارند در صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه شروع به کار کنند باید از اتحادیه نامبرده جواز کسب دریافت نمایند. بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران بررسی صلاحیت و صدور پروانه کسب برای متقاضیان اشتغال در این صنف در شهر تهران است. البته لازم به ذکر است که صدور جواز کسب، مدارک لازم برای صدور جواز و همچنین ابزار و امکانات لازم برای شروع اشتغال در هر صنف بر اساس قواعد و شرایط خاص همان اتحادیه تعیین می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مرجع بالاتر این اتحادیه یعنی اتاق اصناف تهران کلیک کنید.

صدور مجوز کسب توسط اتحادیه فروشندگان جگر، دل و قلوه تهران

این روزها جگرکی‌ها بازار خوبی در میان مردم دارند. خوراک جگر و… یکی از خوراک‌های پرطرفدار در ایران محسوب می‌شوند. بنابراین برپایی یک کسب و کار کوچک و فروش جگرکی می‌تواند یک شغل بسیار خوب برای افراد متقاضی محسوب گردد. افرادی که قصد دارند به صورت قانونی اقدام به راه‌اندازی کسب و کار در این حوزه نمایند ابتدا باید جواز کسب دریافت نمایند. صدور جواز کسب برای جگرکی‌ها توسط اتحادیه صنف فروشندگان دل، جگر و قلوه در شهر مورد نظر انجام می‌گیرد. به همین ترتیب کسانی که قصد دارند در حوزه پخت و ارائه جگر دل و قلوه در تهران مشغول شوند باید جواز کسب جگرکی خود را از اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه شهر تهران دریافت نمایند. برای دریافت جواز کسب جگرکی کلیک کنید.

شرایط دریافت جواز کسب

افراد متقاضی برای دریافت جواز کسب جگرکی باید شرایط خاصی دارا باشند. تا اتحادیه برای این افراد جواز کسب و صادر نماید. شرایط لازم برای دریافت جواز کسب عبارت است از:
• متقاضی باید یک واحد صنفی که حداقل ۱۲ مترمربع مساحت دارد یا به صورت اجاره یا خرید ملک تهیه نماید.
• مطابق با عرف اتحادیه مذکور لوازم و اسباب کار برای راه‌اندازی جگرکی تهیه شود ‌به عنوان مثال در این واحد صنفی باید یخچال ویترینی وجود داشته باشد.
• از نکات مهم برای صدور جواز کسب رعایت نکات بهداشتی در واحد صنفی مذکور می‌باشد.

مراحل دریافت جواز کسب از اتحادیه جگرکی تهران

برای دریافت جواز کسب جگرکی متقاضی باید ابتدا از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال نماید. پس از آن درخواست اولیه توسط ارگان مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد که این بررسی حدوداً ده یا پانزده روز به درازا می‌کشد. در صورتی که درخواست اولیه پذیر شود متقاضی باید مدارک و اسناد خود را ارسال نماید. تا این مدارک نیز بررسی کردند و بازرس اتحادیه برای بازدید از واحد صنفی به محل مورد نظر بیاید.
در نهایت هیئت‌مدیره اتحادیه صنفی با بررسی تمامی شرایط فرد تصمیم می‌گیرند که در صورت صلاحیت داشتن متقاضی تأییدیه دریافت جواد کسر را به او اعطا کنند. سرانجام متقاضی می‌تواند با پرداخت وجه لازم برای عضویت در اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف اقدام نماید تا با این کار پروانه کسب وی صادر شود.
ذکر است که جواز کسب به اولیه بعد از تایید صلاحیت متقاضی به مدت یک سال صادر می‌شود. و بعد از گذشت یک سال این جواز باید توسط دارنده جواز به صورت ۵ ساله یا ده ساله تمدید شود.

مدارک لازم برای جواز کسب

برای صدور جواز کسب جگرکی جانبه اتحادیه صنف فروشندگان جگر دل و قلوه در تهران متقاضی نیازمند مدارکی است تا با ارائه آن‌ها جواز کسب صادر گردد. این مدارک عبارت‌اند از:

  • کپی از مدارک هویتی متقاضی مثل شناسنامه و کارت ملی.
    • اجاره‌نامه و یا سند مالکیت واحد صنفی در نظر گرفته شده برای این شغل و کپی از آن.
    • تصویر پرسنلی متقاضی
    • کپی از آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
    • در صورتی که متقاضی دریافت جواز کسب آقا باشد باید کارت پایان خدمت و یا گواهی معافیت خود را از نظام وظیفه ارائه نمایند
    • ارائه فیش واریز حقوق عضویت در اتحادیه مربوطه
    • گذراندن ۱۰ ساعت آموزش اجباری برای یادگیری کار و دریافت گواهی و ارائه آن
    • گواهی‌های عدم سوءپیشینه عدم اعتیاد صلاحیت فنی و موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی
    • دریافت کارت سلامت از وزارت بهداشت و ارائه آن

قابل توجه است که متقاضی دریافت جواز کسب تنها سه ماه فرصت دارد تا مدارک ذکرشده را به اتحادیه تحویل دهد. برای آشنایی بیشتر با مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

همکاری با اتحادیه جگرکی تهران

شما بعد از عضویت و فعالیت در رسته های مربوط به این اتحادیه می توانید به عنوان بازرس یا اعضای هیئت مدیره در اتحادیه همکاری داشته باشید. برای این منظور باید در زمان های فراخوان اتحادیه جگرکی تهران در انتخابات شرکت کنید. برای اطلاع بیشتر می توانید وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس اتحادیه جگر، دل و قلوه تهران

آدرس اتحادیه جگر تهران : تهران، منطقه 7، پیچ شمیران، ساختمان تنکابن، نیم طبقه اول، پلاک 352

تلفن :

021-77620507

021-77620388

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران به چه منظور ایجاد شده است ؟

اتحادیه صنف فروشندگان جگر دل و قلوه در تهران با هدف نظارت و احقاق حقوق و همچنین مدیریت بر امور افراد شاغل در این صنف در شهر تهران تشکیل گشته است.

از وظایف مهم اتحادیه صنف فروشندگان جگر، دل و قلوه در تهران چیست ؟

یکی از مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان دیگر دل و قلوه در تهران بررسی صلاحیت و صدور پروانه کسب برای متقاضیان اشتغال در این صنف در شهر تهران است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه جگرکی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه جگرکی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

ازدواج امری است که مطابق با آداب و رسوم هر جامعه‌ای صورت می‌پذیرد و هر اجتماعی مطابق با فرهنگ خود قواعد آن را بنیان می‌نهد. در کشور ما هم مطابق با احکام و قوانین تصویب شده، زوجین به نسبت مسئولیت‌هایی که به یکدیگر دارند متعهد گشته‌اند. همانطور که گفته شد تمکین یکی از این مسئولیت‌هاست. بنابراین زوج و زوجه باید نسبت به این مسئولیت وفادار بوده و از انجام آن سر باز نزنند. حال اگر زوجه بنا به دلایلی از تمکین خودداری کند زوج می‌تواند اظهارنامه‌ای تنظیم کند و در مقابل زوجه هم می‌تواند به اظهارنامه پاسخ دهد، در ادامه به بررسی شرایط و چگونگی روند پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله تمکین و عدم تمکین چیست و تمکین و نشوز را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین

پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین

همان‌طور که می‌دانیم در قانون مدنی تمکین از تعهدات مهمی است که زن نسبت به شوهر خویش دارد و زوجه حتماً باید در منزلی که زوج اختیار کرده سکونت داشته باشد و ترک منزل توسط زن عدم تمکین تلقی می‌شود و زوج می‌تواند با تنظیم یک اظهارنامه درخواست بازگشت زوجه را بدهد.

بیشتر بخوانید : مجازات عدم تمکین زن

اما گاهی مرد خانواده با انجام اعمالی شرایط زندگی مطلوب را برای همسر خویش مهیا نمی‌کند و زن مجبور به ترک منزل می‌شود و زوجه می‌تواند با اشاره به این اعمال به اظهارنامه عدم تمکین پاسخ بدهد.

از مواردی که می‌توان در پاسخ به اظهارنامه نوشت اشاره به عسر و حرج است.

بیشتر بخوانید : اظهارنامه عدم تمکین

عسر و حرج چیست ؟

طبق توضیح و اصلاح ماده 1130 قانون مدنی عسر و حرج به وضعیت نامطلوبی که زندگی مشترک را برای زوجه دشوار و غیر قابل تحمل می‌کند گویند.

نمونه شرایطی که زن را مجبور به عدم تمکین می‌نماید را در ذیل ذکر می‌نماییم:

1- نپذیرفتن مسئولیت خانواده توسط زوج. یعنی اگر مرد به مدت زمان 6 ماه متوالی یا 9 ماه به‌طور متناوب در یک سال زندگی را ترک کند و در خانواده حضور نداشته باشد.

2- داشتن اعتیاد زوج به مواد مخدر و یا مشروبات الکلی که باعث به وجود آمدن اختلال در زندگی شده و ادامه زندگی مشترک برای زن با دشواری بسیار همراه باشد.

گاهی مرد تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرد اما مسیر ترک را ادامه نمی‌دهد و مجدداً به اعتیاد روی می‌آورد. این مسئله می‌تواند عدم تمکین را موجه نماید.

3- حکم حبس زوج به مدت 5 سال یا بیشتر.

4- نداشتن امنیت زوجه در منزل مانند ضرب و شتم و واردکردن آسیب روحی و جسمانی توسط زوج که ادامه زندگی را برای زن دشوار کند.

5- مبتلا بودن مرد به امراض جنسی، بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های روانی یا مسری که سلامت زن را با خطر روبه‌رو می‌سازد.

از دیگر موارد عدم تمکین مجاز زن می‌توان به بیماری زوجه و دریافت کامل مهریه اشاره کرد که در صورت وجود شرایطی زن می‌تواند تمکین نکند و ناشزه هم نباشد که در اصطلاح به آن حق حبس زوجه می‌گویند.

در بعضی موارد زن انتخاب منزل به سلیقه خویش را از شروط عقد عنوان می‌کند و اگر اقامتگاه طبق نظر زوجه اختیار نشود زوجه حق عدم تمکین را داراست.

نکته: در ادامه باید توجه داشته باشیم که پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین الزامی نیست و در این شرایط طرفین می‌توانند رسیدگی به پرونده را از دادگاه تقاضا کنند.

بیشتر بخوانید : موارد مجاز عدم تمکین زن

چگونگی پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین

امروزه با توجه به وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی زوجه می‌تواند با حضور به چنین دفاتری و با در اختیار گذاشتن تمامی مشخصات خود به مسئول دفتر به‌صورت الکترونیک پاسخی به اظهارنامه شوهر خویش بدهد.

این نکته تکرار می‌گردد که پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین الزامی نیست اما گاهی اوقات زوج با اقداماتی همچون ترک منزل، ضرب و شتم، مجبور کردن زوجه به ترک منزل، مهیا ننمودن امکانات رفاهی لازم و… عدم تمایل خود را به ادامه زندگی نشان می‌دهد و سعی می‌کند تا با تنظیم اظهارنامه عدم تمکین همسرش را از حق نفقه محروم سازد که در این موارد پاسخ به اظهارنامه به مراتب بهتر از پاسخ ندادن به آن است.

بیشتر بخوانید : ارسال اظهارنامه عدم تمکین

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین



:: برچسب‌ها: پاسخ به اظهارنامه عدم تمکین ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

در یک روند معمولی فرایند دادرسی پس از آغاز و ادامه یافتن با صادر شدن حکم به پایان می‌رسد اما امکان دارد پس از اینکه دعوا اقامه شود وقایعی موجب توقیف فرآیند دادرسی بشوند. به این ترتیب که فرایند دادرسی از ادامه یافتن بازداشته می‌شود. در ادامه به بررسی موارد توقیف دادرسی و آثار توقیف دادرسی به طور مفصل می‌پردازیم. قبل از هر صحبتی باید بیان کنیم که موارد توقیف دادرسی دو دسته هستند: دسته اول مربوط به وضعیت اصحاب دعوا یعنی خواهان و خوانده و نمایندگان قانونی آنان می‌باشد و در دسته دوم با مواردی روبه‌رو هستیم که به طور صریح در قانون پیش‌بینی شده‌اند در ادامه این دو دسته را بررسی می‌کنیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: توقیف دادرسی

موارد توقیف ناشی از وضعیت اصحاب دعوا یا نمایندگان آن‌ها

اگر یکی از اصحاب دعوا محجور گردد یا اینکه فوت کند و سمتی که به واسطه آن وارد فرآیند دادرسی شده‌اند زائل گردد دادگاه رسیدگی کننده به فرآیند دادرسی به طور موقت متوقف می‌شود مگر اینکه موارد ذکر شده یعنی فوت و حجر و زایل شدن سمت یکی از اصحاب دعوا در فرآیند دادرسی تاثیری نسبت به سایرین نداشته باشد که در این صورت فرآیند دادرسی نسبت به سایرین ادامه خواهد یافت.

این نکته بیان شد که دعوا به طور موقت در صورت فوت یکی از اصحاب دعوا متوقف خواهد شد بنابراین باید توجه داشت که توقف زمانی ممکن خواهد بود که دعوا قابل انتقال باشد و اگر دعوا غیرقابل انتقال باشد فرایند دادرسی به جای متوقف شدن به طور موقت زائل می‌شود. برای نمونه می‌توان به چند دعوای غیرقابل انتقال اشاره کرد به عنوان مثال دعوای تمکین یا طلاق غیر قابل انتقال به شمار می‌روند.

همچنین قانون بیان کرده است که فوت و حجر و زوال سمتی که اصحاب دعوا به موجب آن سمت داخل فرایند دادرسی شده‌اند زمانی موجب توقیف دادرسی است که دادرسی نسبت به دیگران دارای تاثیر باشد. در غیر این صورت اگر موارد ذکر شده تاثیری در دادرسی نسبت به دیگران نداشته باشد دادرسی نسبت به آن ادامه می‌یابد و تنها نسبت به شخصی که فوت کرده یا محجور شده یا سمتش زائل شده متوقف می‌شود و نسبت به دیگران دادرسی ادامه می‌یابد.

زندانی شدن، اعزام به ماموریت دولتی یا نظامی سبب توقیف دادرسی نیست بلکه به ایشان مهلت داده خواهد شد.

امور غایب مفقودالاثر

در خصوص غیبت غائب مفقودالاثر باید بیان کرد که تا زمانی که حکم قطعی موت فرضی او صادر نشده است دعوا نسبت به او متوقف نخواهد شد. اگر بخواهیم در خصوص زائل شدن سمت شخصی که به واسطه آن سمت وارد فرآیند دادرسی شده صحبت کنیم ابتدا باید بیان کنیم این سمت‌ها عبارتند از ولایت، قیمومت یا وصایت صغیر، غیر رشید و مجنون و سمت نمایندگی اداره تصفیه ورشکسته.

تجزیه دعوا

می‌توان به یک نکته کلی اشاره کرد که اگر دعوا قابل تجزیه باشد و خوانندگان و خواهان‌ها متعدد باشند فوت و حجر و زوال سمت یکی از خواهان‌ها و خوانندگان تنها فرایند دادرسی را نسبت به آن خوانده و خواهان متوقف می‌کند و همچنین در صورتی که دعوا غیر قابل تجزیه باشد فوت و حجر و زوال سمت هر یک از خواهان‌ها و خواندگان متعدد موجب می‌شود تا فرآیند دادرسی نسبت به تمام افراد متوقف شود.

شرایط توقیف دادرسی

هنگامی که فرایند دادرسی متوقف می‌شود این الزام وجود دارد که دادگاه این توقف را اعلام نماید. به عبارت دیگر قرار توقیف دادرسی توسط دادگاه باید اعلام گردد شکل این قرار به شکل دادنامه است و به همین دلیل قابل شکایت نمی‌باشد و طبیعتاً ابلاغ آن ضروری نیست اما به صورت اخطاریه به طرف مقابل دعوا ابلاغ می‌شود.

به موجب این اخطاریه باید مطابق مورد قائم مقام یا نماینده قانونی معرفی شود جز در مواردی که سمت شخص به علت بلوغ و رشد و عاقل شدن مولی‌علیه زائل شده باشد.

همچنین این نکته بسیار اهمیت دارد که زمانی می‌توان فرآیند دادرسی را به علت فوت حجر و زوال سمت متوقف کرد که فرایند دادرسی شروع شده باشد ولی به مرحله صدور رای قاطع نرسیده باشد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که اگر دادرسی در مرحله صدور حکم قرار داشته و در آن زمان علت توقیف دادرسی به دادگاه اظهار گردد دادگاه باید رای را صادر نماید زیرا در این صورت فرآیند دادرسی در جریان نیست که بتواند متوقف شود و امر در مرحله صدور حکم می‌باشد.

آثار توقیف دادرسی

این نکته سابقاً مطرح شد که دعوا به طور موقت متوقف می‌شود و تا زمانی که توقیف رفع شود دادگاه مشغول می‌ماند و این امر یکی از تفاوت‌های زوال دادرسی با توقیف دادرسی می‌باشد.
تفاوتی نمی‌کند که دعوا در مرحله نخستین باشد یا در مرحله تجدیدنظر و یا اینکه فرایند دادرسی در پی اعتراض ثالث انجام بشود و یا درخواست اعاده دادرسی شده باشد. در هر کدام از این شرایط قرار توقیف دادرسی می‌تواند صادر بشود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص توقیف دادرسی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون توقیف دادرسی پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: توقیف دادرسی



:: برچسب‌ها: توقیف دادرسی ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

تبدیل سند به تک برگی با توجه به مستندات شما مراحل مختلفی دارد. سندها به سه دسته مشاعی، دفترچه‌ای و تک برگی تقسیم می‌شوند. دولت در تلاش است جهت کاهش جرائم و کلاهبرداری‌ها و همچنین کاهش مشکلات سند‌های دفترچه‌ای جایگزینی به نام سند تک برگی را مرسوم نماید. در مقابل سند‌های تک برگی به کارهای اداری سرعت می‌بخشد و استفاده از آن برای مردم راحت‌تر است. ادامه این مقاله به نحوه تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ و مدارک مورد نیاز آن می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های سند تک برگی کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: تبدیل سند به تک برگی

تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

درخواست برای صدور سند تک برگ به دو دلیل انجام می‌شود. نخست آن که یک ملک توسط شخصی خریده شود و با مراجعه به دفتر ثبت اسناد برای مالک درخواست صدور سندتک برگ داده می‌شود. دومین دلیل نیز تعویض اسناد دفترچه‌ای به تک برگی  است. دراین صورت بازهم باید برای ثبت درخواست به دفتر ثبت اسناد مراجعه شود. تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی برای تمامی معاملاتی که در سال 1390 و بعد از آن انجام شده الزامی است. بنابراین املاکی که اسناد آن‌ها پیش از سال 1390 تنظیم شده با سند دفترچه‌ای خود قابل انتقال به دیگری می‌باشند.

مراحل تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

برای تبدیل یک سند دفترچه‌ای به تک برگی ابتدا باید به اداره ثبت اسناد کشور مراجعه نماییم. در دفتر ثبت باید فرم‌های درخواست را برای تبدیل و گرفتن سندتک برگ تکمیل کنید. دفتر ثبت اسناد قبل از تبدیل سند و قبل از انتقال سند باید از طریق سیستم اداره ثبت استعلام‌های مورد نیاز را دریافت ‌نماید. در این مرحله برای استعلام از سند دو روز زمان لازم است. دریافت استعلام از سند به این دلیل است که مشخص گردد ملک مورد نظر در گرو جایی مثلا بانک نباشد و همین طور به شخص ثالثی فروخته نشده باشد.

در ادامه مالک موظف است بدهی‌های مربوط به ملک را پرداخت نماید و از شهرداری گواهی پایان کار بگیرد. باید توجه داشت اگر ملک اداری یا تجاری باشد نیاز است برای تعیین وضع کاربری ملک از سازمان نوسازی نامه بگیرد. مرحله آخر باید سند دفترچه‌ای و مدارک مورد نیاز به دفتر ثبت تحویل داده شود. اگر سند دفترچه‌ای گم شود یا در دسترس نباشد مالک باید ابتدا برای دریافت سند المثنی دفترچه‌ای اقدام نماید. تبدیل‌سند دفترچه‌ای به تک برگی هزینه‌هایی نیز دارد که باید پرداخت گردد.

در نهایت سند تک برگ پس از بررسی و طی مراحل صادر می‌گردد. طی شدن مراحل تبدیل حدود 50 روز به درازا می‌کشد. پس از صدور سند به آدرس پستی مالک ارسال می‌گردد. مامور پست موظف است سند را تنها به مالک تحویل دهد مگر آنکه هنگام تکمیل فرایندتبدیل سند مالک شخص دیگری را به عنوان گیرنده معرفی کرده باشد. برای جلوگیری از جعل سند تک برگی کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای صدور سند تک‌برگی

جهت تبدیل‌سند دفترچه‌ای به تک برگی لازم است مدارک مشخص شده به دفتر ثبت اسناد رسمی تحویل داده شود:

  1. اصل سند قدیمی یا همان سند دفترچه‌ای (در صورت مفقود بودن سند مالک باید ابتدا سند المثنی دریافت نماید)
  2. اصل و کپی مدارک شناسایی مالک و خریدار با حضور خود اشخاص
  3. اصل خلاصه قرارداد فروش ملک (در صورتی که درخواست سندتک‌برگی برای ملک فروخته شده باشد)
  4. آدرس، کد پستی ملک و کروکی دقیق ملک مورد نظر
  5. قبض تلفن ملک مورد نظر و یک کپی از آن قبض
  6. آدرس و کد پستی مالک که سند پس از صدور به این آدرس ارسال گردد
  7. برای اسناد ورثه‌ای اصل و کپی برابر اصل دو گواهی انحصار وراثت و واریز مالیات بر ارث لازم است
  8. برای املاک تجاری و صنعتی و اداری نیز مدارکی جهت اثبات تسویه حساب با بیمه تامین اجتماعی لازم است

هزینه های تبدیل اسناد به سند تک برگی

همان‌طور که پیش‌تر بیان شد تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی هزینه هایی را در بردارد. نکته مهم در مورد هزینه صدور سند تک برگ این که اگر ملک مورد نظر چند مالک یا چند ورثه داشته باشد، هزینه صدور به طور جداگانه برای هر فرد محاسبه و دریافت می‌شود. هزینه‌های تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی شامل موارد زیر می‌شود.

  1. هزینه تعویض سند قدیمی و دفترچه‌ای به تک برگ 150 هزار تومان می‌باشد.
  2. در صورتی که سند پیش از آن به طور رسمی در سازمان اسناد ثبت نشده باشد درخواست کننده باید بابت ثبت رسمی سند نیز مبلغی بپردازد که میزان این مبلغ با توجه به عوامل مختلف متغیر می‌باشد.
  3. هزینه استعلام گیری از سند نیز حدود 10 هزار تومان است که باید به دفتر ثبت اسناد پرداخت شود.
  4. جهت ارسال سند تک برگی به آدرس پستی مالک نیز باید هزینه پست واریز شود.

 


برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

سوالات متداول

تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی برای کدام اسناد الزامی است ؟

قانوناً تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی برای تمامی معاملاتی که در سال 1390 و بعد از آن انجام شده الزامی است.

جهت تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگی به کجا مراجعه کنیم ؟

برای تبدیل یک سند دفترچه‌ای به تک برگی ابتدا باید به اداره ثبت اسناد کشور مراجعه نماییم و فرم‌های درخواست را برای تبدیل و گرفتن سندتک‌برگ تکمیل کنیم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: تبدیل سند به تک برگی



:: برچسب‌ها: تبدیل سند به تک برگی ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

زمانی که یک شخص مرتکب جرم می‌شود به تبع ارتکاب آن جرم آثاری ایجاد می‌شود. یکی از این آثار می‌تواند بر هم خوردن نظم عمومی باشد. همچنین ارتکاب یک جرم ممکن است سبب متضرر شدن شخص یا اشخاص معینی باشد که در صورت تحقق چنین وضعیتی این اشخاص می‌توانند از شخصی که مرتکب جرم شده است بخواهند تا ضر‌ر و زیان ایجاد شده را جبران کند. در این مقاله به بررسی دقیق و جزئی دعوی ضرر و زیان می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: ضرر و زیان ناشی از جرم

ضرر و زیان ناشی از جرم

دعوی خصوصی جبران خسارت تقسیم می‌شود به دو شاخه عام و خاص. هزینه‌هایی که در دعوی خصوصی خاص مطالبه می‌شود مربوط است به ضرر و زیان وارده اما هزینه‌هایی که در دعوی خصوصی عام مطالبه می‌شود هزینه‌هایی بیش از هزینه‌های مربوط به ضر‌ر و زیان را شامل می‌شود. به عنوان مثال باید هزینه‌های مربوط به احضار شهود، ایاب و ذهاب، استرداد اموال و اعاده وضع سابق نیز مطالبه شود. نکته فرعی ولی مهم این قسمت تفاوت استرداد اموال با اعاده وضع سابق می‌باشد. در شرح این تفاوت باید بیان کرد که استرداد اموال بدون درخواست شاکی در هر حال صورت می‌گیرد و این در حالی است که اعاده وضع سابق باید توسط شاکی درخواست شود در غیر این صورت انجام نمی‌شود.

ضرر و زیان ناشی از جرم در معنای خاص

ضر‌ر و زیان در معنای خاص شامل سه نوع از ضر‌ر و زیان می‌شود. نوع اول ضر‌ر و زیان مادی است که مفهوم روشنی دارد و نوع دوم و سوم ضرر و زیان معنوی و منافع ممکن الحصول می‌باشد. منافع ممکن الحصول منافعی هستند که با ارتکاب یک جرم از شخص سلب می‌شوند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ضرر و ز‌یان معنوی و منافع ممکن الحصول شامل جرائم منصوص شرعی و دیه نمی‌شود. برای رفع ابهام از عبارت جرائم منصوص شرعی باید بیان کرد که این گروه از جرائم جرائمی هستند که موجبات آن‌ها و همچنین کم و کیفشان در شرع مشخص شده است.

مدعی خصوصی

در ابتدای امر باید تفاوت بزه دیده و مدعی خصوصی و شاکی را مدنظر قرار دهیم.

بزه دیده فردی است که از وقوع جرم ضرر و زیان می‌بیند حال اگر این شخص جبران ضرر و زیان وارده را مطالبه کند مدعی خصوصی و اگر تقاضای تعقیب مرتکب را داشته باشد در مقام شاکی در نظر گرفته می‌شود.

شخصی به عنوان مدعی خصوصی در نظر گرفته می‌شود که دارای شرایط موردنظر قانون باشد. یکی از این شروط داشتن اهلیت است. به عبارت دیگر شخصی که تحت عنوان مدعی خصوصی جبران ضر‌ر و زیان وارد شده را مطالبه و درخواست می‌کند می‌بایست دارای اهلیت باشد و در بررسی اهلیت باید اشاره کنیم که اهلیت بر دو نوع است اهلیت تمتع که با زنده متولد شدن به شخص تعلق می‌گیرد و اهلیت استیفا که به معنای اهلیت اجرای حق است.

برای آشنایی با شروط تجدید نظر خواهی از حکم کلیک کنید.

پروسه رسیدگی به دعوای ضرر و زیان ناشی از جرم

نکاتی در خصوص دادگاه کیفری باید مورد اشاره قرار بگیرد به عنوان مثال ضرر و زیان باید شرایطی را داشته باشد که بتوان آن را در دادگاه کیفری مطالبه کرد. مثلا ضرر و زیانی که از آن صحبت می‌کنیم باید تحققش توسط دادگاه محرز شده باشد یعنی دادگاه به طور قطعی به این نتیجه رسیده باشد که ضر‌ر و زیان وارد شده مسلم است.

همچنین این ضرر و زیان باید معلول جرم ارتکابی باشد. یعنی جرمی صورت گرفته باشد و معلول این جرم ارتکابی ضرر و زیانی باشد که جبران آن مطالبه شده است و به نحوی باشد که بتوان آن را مطالبه کرد.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ضرر و ز‌یان مذکور باید در خصوص شخص یا اشخاص معینی تحقق یافته باشد. تفاوتی میان اشخاص حقیقی و حقوقی در این بحث وجود ندارد و آسیب وارد شده باید مربوط به حقوق مشروع اشخاص باشد. زیرا قانون از حقوق مشروع اشخاص حمایت می‌کند و اگر ضرر و زیانی به این حقوق وارد شود احقاق حق را مورد نظر قرار می‌دهد. در صورتی که شرایط مذکور محقق شود یک شخص می‌تواند دعوی ضر‌ر و زیان را در دادگاه صالح اقامه کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دعوی ضر‌ر و ز‌یان، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دعوی ضر‌ر و ز‌یان پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ضرر و زیان ناشی از جرم



:: برچسب‌ها: ضرر و زیان ناشی از جرم ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب تعویض روغن در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه فروش محصولات شرکتی و پروتئینی علاوه بر داشتن مهارت فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب تعویض روغن را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب تعویض روغن

جواز کسب تعویض روغن

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات تعویض روغن را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف فروشندگان‌لاستیک، فیلتر و تعویض روغن می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب تعویض روغن چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به تعویض روغن در تهران مجوز لازم برای 23 رسته زیر را صاد می‌‍کند.

1 – فروشندگی لاستيک (12متر مربع)

2 – فروشندگی لاستيک و پنچرگيری (20 مترمربع)

3 – فروشندگی روغن موتور (20 مترمربع)

4 – تعويض و فروش روغن موتور (30 مترمربع)

5 – پنچرگيری (12 مترمربع)

6 – پنچرگيری و تعويض روغنی (40 مترمربع)

7 – فيلتر ساز هوا و فيلتر ساز روغن (100مترمربع)

8 – دفتر فروش لاستيک (8 مترمربع)

9 – دفتر فروش روغن (12 مترمربع)

10- تعويض روغن،پنچرگيری و فروشندگان لاستیک (50 مترمربع)

11 – فروشندگان روغن و پنچرگيری (30 مترمربع)

12 – دفتر عمده فروشی لاستیک و روغن (12 مترمربع)

13 – فروشندگی فیلتر (خرده فروشی) (10 مترمربع)

14 – دفتر فروش عمده فیلتر (10 مترمربع)

15-  فروشندگی رینگ (خرده فروشی) (12 مترمربع)

16 – دفتر فروش عمده رینگ (12 مترمربع)

17- فروشندگی لاستیک و رینگ (خرده فروشی) (20 مترمربع)

18- دفتر فروش عمده لاستیک و رینگ (20 مترمربع)

19- فروشندگی لاستیک و روغن (خرده فروشی) (30 مترمربع)

20- فروشندگی مواد اولیه لاستیک و روغن (خرده فروشی) (30 مترمربع)

21- دفتر فروش عمده مواد اولیه لاستیک و روغن (30 مترمربع)

22- فروشندگی وسایل و تجهیزات پنچرگیری و تعویض روغن (20 مترمربع)

23- تعویض روغن (30 متر مربع)

شرایط دریافت مجوز یا جواز کسب تعویض روغن

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی تعویض روغن به صورت خرد

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز تعویض روغن

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز تعویض روغن باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز تعویض روغن از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحادیه‌‌ فروشندگان‌لاستیک، فیلترو تعویض روغن تهران تحویل گردد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز تعویض روغن چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.000.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 3.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی تعویض روغنی چقدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب تعویض روغن در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب تعویض روغن



:: برچسب‌ها: جواز کسب تعویض روغن ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

نخستین قانون مربوط به ثبت اسناد و املاک کشور در 26 اسفند سال 1310 به تصویب رسید که در سال‌‌‌‌‌های بعد به آن اصلاحات و الحاقاتی افزوده شد. بی‌شک تصویب‌‌‌‌‌‌‌ این قانون سبب سامان یافتن اسناد مالکیت و ‌ایجاد تغییر در شکل آن‌ها گردید. در قدیم اسناد همگی به شکل دستی تالیف می‌شدند به طوری که اشخاص در هنگام معامله یک ملک روی یک برگه کاغذی‌‌‌‌‌‌‌ این موضوع را ‌‌‌‌می‌نوشتند و‌‌‌‌‌‌‌ این برگه به امضای کدخدا و شاهدان ‌‌‌‌می‌رسید. به‌‌‌‌‌‌‌ این اسناد بنچاق گفته ‌‌‌‌می‌شده است. اما قطعا اکنون بنچاق‌‌‌‌‌ها برای اثبات مالکیت کارایی نداشته و اشخاص فقط باید سند رسمی تنظیم کنند تا مالکیت آن‌ها را نشان دهد. در‌‌‌‌‌‌‌ این مطلب به بررسی تبدیل بنچاق به اسناد رسمی و علی الخصوص سند تک برگی می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: تبدیل بنچاق به سند تک برگ

تبدیل بنچاق به سند تک برگی

با توجه به قوانین جدید ثبتی بنچاق برای معاملات املاک و نقل و انتقال کافی نمی‌باشد و در صورتی که اشخاص بخواهند ملکی را معامله کنند باید سند رسمی تنظیم شود. از همین رو بنچاق نیز باید تبدیل به سند رسمی گردد. اشخاصی که برای اثبات مالکیت خود بنچاق دارند باید آن را تبدیل به سند تک برگی بکنند. قطعا انجام دادن‌‌‌‌‌‌‌ این کار نیاز به تخصص دارد و زمان‌بر نیز ‌‌‌‌می‌باشد. شما ‌‌‌‌می‌توانید برای‌‌‌‌‌‌‌ این منظور با وکلای وکیل دات کام در ارتباط باشید و از خدمات حقوقی وکیل دات کام بهره ببرید. برای آشنایی با ویژگی های سند تک برگی کلیک کنید.

بنچاق چیست ؟

بنچاق کلمه‌ای با ریشه ترکی ‌‌‌‌می‌باشد. در قدیم بنچاق سندی بود برای اثبات مالکیت که توسط باسوادان و کاتبین نگارش می‌گشت سپس به مهر و امضای علمای دین و اشخاص معتمد ‌‌‌‌می‌رسید. این اسناد نشان دهنده معامله ملک بودند و‌‌‌‌‌‌‌ این که شخصی صاحب یک ملک ‌‌‌‌می‌باشد.

پس از تصویب قانون ثبت کاربرد بنچاق تغییر کرد و تبدیل به سندی شد که در آن جزئیات ملک مانند تلفن‌‌‌‌‌، برق و… ثبت ‌‌‌‌می‌شود. در واقع بنچاق خلاصه سند ‌‌‌‌می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای تبدیل بنچاق به سند

  • اصل سند منگوله دار در صورت وجود داشتن.
  • اطلاعات ملک مانند آدرس و کد پستی.
  • اطلاعات شخصی مالک مانند کد ملی و در صورتی که خریدار جدید مالک ملک باشد اطلاعات شخصی خریدار.
  • بنچاق ملک به همراه تکمیل فرم خلاصه معامله ملک.
  • فرم درخواست سند تک برگی.

مراحل تبدیل بنچاق به سند تک برگی

قطعا برای خریدن یا فروختن یک ملک باید سند تک برگی داشته باشید از همین رو برای تبدیل بنچاق به سند مراحل زیر را باید طی کنید. برای آشنایی با راه های جلوگیری از جعل سند تک برگی کلیک کنید.

مراجعه به دفتر اسناد رسمی‌

برای گرفتن سند تک برگی دارنده بنچاق یا طرفین معامله باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه نمایند.

استعلام از سابقه ملک‌‌‌‌‌

در اولین گام باید از سازمان اسناد و املاک کشور در خصوص وضعیت ملک استعلام نمود. در‌‌‌‌‌‌‌ این استعلام مشخص ‌‌‌‌می‌شود که سند آزاد است یا در بازداشت و توقیف ‌‌‌‌می‌باشد. فقط در صورتی امکان معامله ملک وجود دارد که آزاد باشد و در رهن یا بازداشت نباشد.

استعلام معمولا دو روز طول می‌کشد و هزینه آن بر اساس تعرفه‌‌‌‌‌های از قبل تعیین شده است.

تسویه بدهی با شهرداری

باید عوارض شهرداری برای ملک پرداخت شود. در واقع برای ملک نیاز به گرفتن گواهی پایان کار است و‌‌‌‌‌‌‌ این گواهی فقط زمانی صادر ‌‌‌‌می‌شود که عوارض شهرداری پرداخت شده باشد. ملک نباید به شهرداری بدهکار باشد.

تسویه با دارایی

در گام بعدی باید مالیات ملک پرداخت شود. اگر ملک به دارایی بدهکار باشد امکان گرفتن سند تک برگی و نقل و انتقال وجود ندارد.

گرفتن تائیدیه اداره تامین اجتماعی‌‌‌‌‌

این تاییدیه برای املاک تجاری و صنعتی است و در خصوص املاک مسکونی با کاربری عادی نیازی به گرفتن تاییدیه نیست. اشخاص در صورت انتقال املاک تجاری و صنعتی مانند کارگاه باید تسویه حساب از اداره تامین اجتماعی هم داشته باشند.

انتقال سند در دفترخانه

از طریق دفترخانه، نامه الکترونیکی نقل و انتقال ملک برای اداره ثبت ارسال می‌گردد. در‌‌‌‌‌‌‌ این نامه کلیه سوابق ملک و خلاصه نقل و انتقال‌‌‌‌‌های آن ثبت ‌‌‌‌می‌شود.

مراجعه به اداره ثبت‌‌‌‌‌ | مراحل تبدیل بنچاق به سند تک برگی

در‌‌‌‌‌‌‌ این مرحله مالک به اداره ثبت مراجعه می‌کند. فرم درخواست مبنی بر صدور سند تک برگی را تکمیل نموده و آن را همراه با اصل سند قبلی‌‌‌‌‌، مدارک لازم و تمام استعلامات و برگه‌‌‌‌‌های تصفیه و فیش پرداخت هزینه به اداره ثبت ارائه ‌‌‌‌می‌دهد. تمام هزینه‌های اداره ثبت بر اساس تعرفه ‌‌‌‌می‌باشد. برای اطلاع از تعرفه ‌‌‌‌می‌توانید به سایت سازمان ثبت مراجعه نمایید.

باجه پست اداره ثبت‌‌‌‌ | مراحل تبدیل بنچاق به سند تک برگی

در آخرین گام باید به باجه پست مراجعه نمایید و در آن جا خودتان سند تک برگی را تحویل بگیرید یا‌‌‌‌‌‌‌ اینکه سند از طریق پست ارسال ‌‌‌‌می‌گردد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا بنچاق‌‌‌‌‌های قدیمی باید به سند تک برگی تبدیل شوند ؟

بله برای هرگونه نقل و انتقال ملک نیاز به سند تک برگی هست که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

چگونه بنچاق را به سند تک برگی تبدیل کنیم ؟

برای‌‌‌‌‌‌‌ این کار باید ابتدا تسویه‌‌‌‌‌های ملک را انجام دهید و سپس به اداره ثبت مراجعه نمایید که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

هزینه تبدیل بنچاق به سند چه میزان است ؟

هزینه بر اساس تعرفه‌‌‌‌‌های اعلام شده از سوی سازمان ثبت متغیر است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای تبدیل بنچاق به سند چه مدارکی نیاز است ؟

مدارک هویتی خریدار و مالک اصل بنچاق و اسنادی دیگر که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد بنچاق و تبدیل آن به سند تک برگی می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام استفاده نمایید. همچنین با عضو شدن در کانال تلگرام وکیل دات کام از جدیدترین مطالب حقوقی مطلع شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تبدیل بنچاق به سند تک برگی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تبدیل بنچاق به سند تک برگی پاسخ دهند.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: تبدیل بنچاق به سند تک برگ



:: برچسب‌ها: تبدیل بنچاق به سند تک برگ ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

افرادی که به کار تجارت مشغول باشند را تاجر می‌نامیم. لازمه کار تجارت این است که تاجر همواره از قیمت‌ کالای مورد تجارتش آگاه باشد. آگاهی مداوم از تغییرات قیمت‌ها به تاجر کمک می‌کند که در معاملات تجاری به سود مناسبی دست یابد. همچنین در معاملات با حجم بالا پرداخت مبالغ به صورت نقدی تقریباً غیرممکن است و اغلب معاملات تجاری به صورت نسیه‌ای و غیر نقدی است. تاجر برای مدیریت تمام این موارد که در شغل تجارت با آن‌ها مواجه می‌شود از دفاتر تجاری بهره می‌برد. برای دریافت و تکمیل این دفاتر می‌توانید از خدمات وکیل کار و سایر خدمات موسسه وکیل دات استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دفاتر تجاری

دفاتر تجاری

د‌فتر تجارتی د‌فتری می‌باشد که تجار می‌توانند اسناد مربوط به تجارت و داد و ستد‌های خود را در آن وارد کنند. این د‌فتر به تجار کمک می‌کنند که تمام اطلاعات مربوط به تجارتشان به صورت منظم و آسان در اختیار داشته باشند. تهیه و تنظیم برخی از این دفاتر از جانب قانون برای تجار چه ایرانی باشند چه غیر ایرانی – که در ایران فعالیت تجاری داشته باشند – الزامی شده است. قانون تجارت در ماده 6 می‌گوید: « قوانین مالیاتی ایران درآمد بازرگان و شرکت‌ها را بر اساس ترازنامه و حساب سود و زیان آنان که از روی دفتر قانونی تنظیم می‌شود محاسبه می‌نماید.». البته تنظیم این دفتر برای کسبه جزء الزامی نیست. تهیه سایر دفتر های تجاری با توجه به احتیاج و یا حسن نظر تاجر اختیاری است.

برای آشنایی با اهمیت و ویژگی های اسناد تجاری کلیک کنید.

معرفی دفاتر تجاری رسمی

دفتر رسمی تجاری 4 نوع دارد. در ابتدا دفتر روزنامه، دفتری است که تاجر باید اطلاعات تمامی اسناد تجاری چه وارداتی چه صادراتی را به طور روزانه در آن وارد کند حتی اگر مبالغی از حساب‌های تجاری برای مخارج شخصی برداشت کند باید در این دفتر درج نماید. دومین دفتر رسمی دفتر کل است دفتری که که تاجر باید اطلاعات دفتر روزنامه را با توجه به نوع حساب و نوع معاملاتش حداقل هفته‌ای یک‌بار استخراج و در دفتر کل وارد کند. سومین مورد دفتر دارائی است، دفتر دارائی نیز دفتری است که تاجر باید اطلاعات کلیه اموال و دارایی‌هایش را به صورت سالانه در آن مکتوب و امضا نماید. تاجر برای تنظیم دفتر دارائی سالانه‌اش تا 15 فروردین سال بعدش فرصت دارد. دفتر کپیه هم مربوط به ثبت مراسلات و مخابرات صادرشده از تاجر است که باید به ترتیب تاریخ در آن ثبت گردند.

برای دریافت پلمپ دفاتر قانونی کلیک کنید.

معرفی د‌فاتر تجا‌ری غیررسمی

علاوه بر د‌فاتر تجا‌ر‌ی که قانون تنظیم آن‌ها را برای تمام تجا‌ر الزامی کرده است د‌فتر دیگری نیز وجود دارد که هر تاجر با نظر به نیاز تجار‌ت خود از آن‌ها بهره می‌برد. دفتری مانند دفتر صندوق، دفتر ضمانت‌نامه، دفتر معین و… از انواع دفتر های غیررسمی تجاری هستند که معمولاً مؤسسات و شرکت‌های تجاری بزرگ در کنار دفتر رسمی از این دفتر نیز بهره می‌برند. برای ثبت درخواست دفاتر تجاری و هر نوع عملیاتی مربوط به سامانه ثبت شرکت ها کلیک کنید.

معایب نداشتن دفتر تجاری

نداشتن د‌فتر تجار‌ی رسمی و غیررسمی برای تجا‌ر تبعاتی دارد. عدم تنظیم این دفتر علاوه بر مشکلاتی که در تجارت بازرگانان ایجاد می‌کند، تنظیم نکردن دفتر قانونی و رسمی نیز برای تاجر مجازات به دنبال دارد. ازجمله معایبی که نداشتن د‌‌‌فاتر تجا‌‌ر‌ی رسمی برای تاجر ایجاد می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مالیات تاجران بر اساس اطلاعات واردشده در د‌‌‌‌فاتر تجا‌ر‌‌‌ی تعیین می‌گردد. لذا با عدم تنظیم این دفتر از سوی تاجر مأمور مالیات موظف است مالیات تاجر یا شرکت تجاری را علی الراس محاسبه نماید. به این معنی که مأمور مذکور با مشاهده‌ وضعیت تجارتخانه یا بنگاه تجاری اقدام به تعیین مالیات می‌کند و این امر می‌تواند به ضرر تاجر تمام شود.
  2. تنظیم نکردن د‌‌فاتر تجار‌‌‌ی قانونی و رسمی مجازات به دنبال دارد. قانون تجارت در ماده 15 در صورت عدم تنظیم د‌‌‌فاتر تجا‌ر‌‌ی برای تاجر جزای نقدی مقرر کرده است. ماده 15 قانون تجارت بیان می‌دارد: « تخلف از ماده ۶ و ماده ۱۱ مستلزم دویست تا ده هزار ریال جزای نقدی است. این مجازات را محکمه حقوق راساً و بدون تقاضای‌مدعی‌العموم می‌تواند حکم بدهد و اجرای آن مانع اجرای مقررات راجع به تاجر ورشکسته که دفتر مرتب ندارد نخواهد بود.»
  3. اگر تاجر دفتر رسمی را تهیه نکند و یا آن‌ها را با توجه به قواعد مقرر در قانون تنظیم نکند هنگام ورشکستگی، دادگاه تاجر را ورشکسته به تقصیر تشخیص می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

د‌‌فتر تجا‌‌ری چیست ؟

دفتر تجارتی دفتریست که تجار می‌توانند اسناد مربوط به تجارت و داد و ستد‌های خود را در آن‌ وارد کنند. برخی از این دفتر رسمی و برخی غیررسمی‌اند.

د‌‌فتر تجا‌ر‌ی رسمی چند نوع‌ است ؟

دفتر رسمی و قانونی چهار نوع دارد که شامل دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارائی و دفتر کپیه است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص د‌فتر تجاری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون د‌فتر تجاری پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دفاتر تجاری



:: برچسب‌ها: دفاتر تجاری ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

صدور چک دلایل مختلفی دارد. صادرکننده ممکن است در موعد پرداخت چک به نحوی از صدور چک پشیمان شده باشد. دراینجا مسئله مسدود کردن چک مطرح می‌شود. مسدود کردن حساب‌جاری از مواردی است که باعث عدم پرداخت وجه چک توسط بانک می‌شود. این اتفاق ممکن است از جانب مقامات قضایی بیفتد و یا اعلام صاحب حساب یا ذینفع چک مبنی بر مفقود شدن، جعل، سرقت چک که می‌توانند دستور عدم پرداخت وجه چک را صادر کنند. لکن گاهی صادرکننده برای شانه خالی کردن از تعهد خود اقدام به مسدود کردن چک می‌کند. حال اگر ما به‌عنوان طلبکار و دارنده چک باشیم برای وصول چک مسدود شده چه باید بکنیم؟ برای دریافت راهنمایی های وکیل کار کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: چک مسدود شده

وصول چک مسدود شده

به‌عنوان طلبکار و دارنده چک وقتی با حساب مسدود مواجه شدیم اولین قدم تقاضای صدور گواهی عدم پرداخت چک است. در قانون موارد مختلفی تشریح شده است که بانک می‌تواند در آن شرایط گواهی عدم پرداخت چک را صادر کند.

می‌توان به مسدود شدن حساب‌جاری مشتری توسط واحدهای بانک بنا به دلایلی نظیر بدهکار بودن مشتری (واحدهای بانک می‌توانند تا 48 ساعت حساب‌جاری را مسدود نمایند و بعد از 48 ساعت باید تعیین تکلیف گردد) یا مسدود بودن حساب‌جاری صادرکننده چک از طرف مراجع قضایی و یا بسته بودن حساب‌جاری مشتری به دلیل صدور چک بلامحل که منجر به صدور کیفرخواست شده باشد، اشاره کرد.

در تمام موارد بالا حساب‌جاری صادرکننده به دلایلی مسدود شده و امکان وصول چک به‌راحتی وجود ندارد. همان‌طور که بیان شد، بانک در این موارد موظف به صدور گواهینامه عدم پرداخت است. دارنده چک می‌تواند علیه شخصی که دستور عدم پرداخت داده است شکایت کند. همچنین اگر صادرکننده یا ذی‌نفع چک دستور عدم پرداخت را به بانک داده باشد و یا به‌طورکلی دارنده چک با یک حساب مسدود مواجه شود می‌تواند چک را برگشت بزند. برای کسب اطلاع بیشتر حتما مقاله چک چیست را بخوانید.

برگشت زدن چک مسدود شده

طلبکار یا دارنده چک در مواجه با شرایط خاصی می‌تواند چک را برگشت بزند. مواردی که بر اساس آن دارنده می‌تواند چک را برگشت بزند. شامل:

  • عدم موجودی کافی در حساب‌جاری صادرکننده چک
  • خط‌خوردگی و قلم‌خوردگی و مطابقت نداشتن امضا در چک
  • اشتباهات صادرکننده در تنظیم چک به‌صورت عمدی یا غیر عمدی
  • صادر کردن چک از یک حساب مسدود
  • صادرکننده به بانک دستور عدم پرداخت وجه چک و تقاضای صدور گواهی عدم پرداخت را داده باشد.

بنابراین با توجه به این شرایط اگر دارنده چک با حساب مسدود شده مواجه شود، می‌تواند چک را برگشت بزند. چنانچه چک برگشت خورده منجر به صدور کیفرخواست شود، صادرکننده چک تا سه سال امکان افتتاح حساب‌جاری (در تمام بانک‌ها) را ندارد. البته درصورتی‌که وجه چک بی‌محل را واریز و رضایت دارنده چک را جلب نماید، می‌تواند این ممنوعیت را برداشته و از لیست صادرکنندگان چک های بی‌محل حذف گردد. برای آشنایی بیشتر با مراحل برگشت زدن چک کلیک کنید.

مسدود کردن حساب توسط صادرکننده

منظور از مسدود کردن چک همان توقف موقت و سپس اثبات عدم استحقاق دارنده و نهایتاً استرداد چک به صادرکننده است. البته باید متذکر شد زمانی که صادرکننده چکی را صادر می‌کند باید از عواقب و آثاری که در انتظار اوست آگاه باشد.

صادرکننده چک می‌تواند با دستور عدم پرداخت به بانک موجب شود حساب بانکی که از آن چک صادرشده است مسدود گردد. بانک نیز تا یک هفته امکان جلوگیری از پرداخت وجه چک را دارد. اگر این مهلت یک‌هفته‌ای بگذرد و صادرکننده چک مطابق با ادعای خود به مراجع قضایی مراجعه نکرده و گواهی مربوطه را به بانک تسلیم نکند؛ بانک موظف است انسداد حساب را بردارد. یعنی اگر پس‌ازآن به‌عنوان طلبکار و دارنده چک جهت وصول وجه آن به بانک مراجعه کنیم بدون دردسر وجه چک پرداخت می‌شود.

حال اگر صادرکننده در این مهلت یک‌هفته‌ای به مراجع قضایی مراجعه کند و گواهی دستور عدم پرداخت را از مراجع قضایی دریافت و به بانک تحویل دهد؛ دارنده چک برای دریافت مبلغ چک باید تا پایان دادرسی منتظر بماند. درصورتی‌که دعوا علیه صادرکننده پیش رود و حکم علیه او صادر شود، مانع برطرف می‌شود و مبلغ به دارنده پرداخت می‌گردد.

شکایت مجازات علیه مسدودکننده حساب

در ماده 14 قانون صدور چک مصوب سال 1382 به‌طور کامل تشریح شده است که صادرکننده چگونه و در چه شرایطی می‌تواند دستور عدم پرداخت وجه چک را به بانک بدهد. و در صورت ارائه چک به بانک، مأمورین بانک صرفاً گواهی عدم پرداخت با ذکر علت اعلام‌شده را صادر و تسلیم دارنده می‌کنند.

از طرفی همین ماده بیان می‌دارد که “دارنده چک می‌تواند علیه کسی که دستور عدم پرداخت داده است شکایت کند”. و هرگاه خلاف ادعای صادرکننده یا ذی‌نفع چک که موجب عدم پرداخت وجه چک شده بود، ثابت شود؛ دستوردهنده باید کلیه خسارات وارده به دارنده چک را متحمل شود و همچنین به مجازات ماده 7 همین قانون که عبارت است از مجازات صادرکنندگان چک بی‌محل محکوم می‌شود. ماده 7 قانون چک ر اساس مبلغ درج‌شده در چک شامل مجازات حبس از 6 ماه تا 2 سال و ممنوعیت استفاده از دسته‌چک تا 2 سال، می‌باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا چک مسدود شده را می‌توان وصول کرد ؟

بله دارنده چک با دریافت گواهی عدم پرداخت چک به علت مسدود بودن و اثبات حقانیت خود در دادگاه می‌تواند چک را وصول کند.

آیا می‌توان علیه مسدودکننده چک شکایت کرد ؟

بله مطابق قانون صدور چک دارنده چک می‌تواند علیه صادرکننده یا ذی‌نفع که دستور مسدود ساختن چک را دادند، شکایت کند.

آیا مسدود کردن حساب شامل مجازات می‌شود ؟

بله اگر خلاف ادعای مسدودکننده حساب ثابت شود وی محکوم‌به پرداخت کلیه خسارات طلبکار و مجازات مذکور در ماده 7 قانون صدور چک می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چک مسدود، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون چک مسدود پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: چک مسدود شده



:: برچسب‌ها: چک مسدود شده ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب تالار پذیرایی و سالن عروسی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه کرایه سالن و تالار برای پذیرایی و هر نوع مراسمی مثل عروسی و … علاوه بر داشتن سرمایه و مهارت باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا دفتر کار خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب تالار پذیرایی و سالن عروسی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب تالار پذیرایی و سالن عروسی

جواز کسب تالار پذیرایی و سالن عروسی

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات و کرایه ظروف پذیرایی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت خدماتی است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف تالارهای پذیرایی می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب تالار پذیرایی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف تالارهای پذیرایی تهران مجوز لازم برای 4 رسته زیر را با مساحت اعلام شده صادر می‌‍کند.

1 – تالارهاي پذیرایی: داشتن حداقل 12 متر مربع تجاری جهت دفتر تالار و حداقل 200 متر مربع.

سالن پذیرایی به انضمام پاركينگ مناسب و آشپزخانه و لوازم و اسباب كار برحسب ضرورت و عرف اتحاديه و رعايت كامل موارد بهداشتی.

2 – ظروف كرايه: حداقل مساحت 12 متر مربع جهت دفتر كار و محل انبار مناسب جهت ارائه وسايل پذیرایی.

3 – خونچه ، اسپند و لوازم سفره عقد: حداقل مساحت 12 مترمربع.

4 – ارائه دهندگان حجله : حداقل مساحت لازم 12 متر مربع و داشتن انبار مناسب.

شرایط دریافت پروانه کسب تالار پذیرایی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی تالار پذیرایی

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز تالار پذیرایی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب تالار پذیرایی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب تالار پذیرایی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف تالارهای پذیرایی تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل کار دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز تالار پذیرایی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 10.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی دفتر تالار پذیرایی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب تالار پذیرایی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب تالار پذیرایی و سالن عروسی



:: برچسب‌ها: جواز کسب تالار پذیرایی و سالن عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

عدم اجرای تعهد و آثار آن برای هر دو طرف وجود دارد. تعهد همان عهد و پیمان و وعده است. تعهد در واقع قراردادی است که میان حداقل دو نفر ایجاد می‌شود. اگر این تعهد به صورت مشروع و قانونی بسته شود طرفین موظف‌اند به تعهدشان پایبند باشند. در جامعه امروزی با منعقد ساختن قراردادهای متفاوت میان افراد، طرفین نسبت به هم متعهد می‌شوند. این تعهد می‌تواند پرداخت پول، انجام دادن و انجام ندادن یک عمل، انتقال مال به دیگری و… باشد. گاهی ممکن است طرفین در انجام تعهد خود تأخیر نمایند و یا از عمل به آن خودداری کنند. در نتیجه این خلاف وعده‌ها موجب بروز اختلاف میان طرفین می‌شود. در ادامه به توضیح مفهوم عدم اجرای تعهد و آثار آن می‌پردازیم. در صورت بروز هر نوع مساله می‌توانید از خدمات وکیل کار بهره مند بشوید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: عدم اجرای تعهد و آثار آن

عدم اجرای تعهد و آثار آن

عدم اجرای تعهد به معنی عدم اجرای مفاد قرارداد یا ناقص اجرا کردن قرارداد یا اجرای نادرست قرارداد و یا با تأخیر اجرا کردن مفاد قرارداد می‌باشد.

اگر طرفین یک قرارداد بر اساس توافق خودشان متعهد به انجام دادن یا انجام ندادن کاری باشند. اما از انجام تعهد خود شانه خالی کنند در این صورت نسبت به خسارت وارده به طرف مقابل مسئول هستند. بنابراین می‌توان گفت اثر عدم اجرای تعهد ورود خسارت به یکی از طرفین و یا حتی شخص ثالث است که فرد خاطی مسئول جبران این خسارت وارده خواهد بود. طبیعتاً هر کدام از طرفین که از عدم اجرای تعهدات قرارداد متضرر شده است، می‌تواند از طرف مقابل خسارت وارده را مطالبه نماید. جبران خسارت اشکال مختلفی دارد که مطابق با حکم قانون و عرف و یا قرارداد نوع جبران خسارت مشخص می‌گردد. برای آشنایی با طریقه نوشتن عقد و قرارداد کلیک کنید.

الزام به پایبندی به تعهدات قراردادی در قانون ایران

در حقوق ایران پایبندی بر تعهدات قراردادی و وفای به عهد بسیار مورد تأکید و همچنین محترم است. قانون‌گذار در ماده 220 قانون مدنی به این موضوع اشاره می‌نماید. در این ماده آمده است که: «عقود نه فقط متعاملین را به اجرای چیزی که در آن تصریح شده است ملزم می‌نماید بلکه متعاملین به کلیه نتایجی هم که به موجب‌ عرف و عادت یا به موجب قانون از عقد حاصل می‌شود ملزم می‌باشند.» بنابراین بر اساس این ماده طرفین یک معامله علاوه بر مفاد قرارداد نسبت به آثار ناشی از قرارداد نیز مسئول هستند.

موضوع مسئولیت طرفین قرارداد در عدم اجرای تعهد های قراردادی در ماده 221 قانون مدنی آورده شده است. در این ماده آمده است که: «اگر کسی تعهد اقدام به امری را بکند یا تعهد نماید که از انجام امری خودداری کند در صورت تخلف مسئول خسارت طرف مقابل است‌ مشروط بر اینکه جبران خسارت تصریح شده و یا تعهد عرفاً به منزله تصریح باشد و یا برحسب قانون موجب ضمان باشد.» این ماده در واقع مسئولیت قراردادی را توصیف می‌نماید. مسئولیت قراردادی به معنی الزام متعهد برای جبران خسارت وارده بر طرف مقابل در اثر عدم اجرا کردن تعهد می‌باشد. برای آشنایی با مفاد الزام به تعهد کلیک کنید.

مطالبه خسارت ناشی از عدم اجرای تعهد

برای مطالبه خسارت در اثر عدم انجام تعهد شرایطی وجود دارد که به شرح زیر می‌باشند:

  • به شخصی که تعهد به نفع او بوده است ضرر وارد شده باشد. مستند این شرط ماده 221 قانون مدنی است.
  • ورود خسارت در اثر عدم انجام تعهد قابل پیش‌بینی و تشخیص باشد. به عبارتی از نظر عرفی یا از نظر منطقی عدم انجام تعهد به صورت طبیعی باعث بروز یک خسارت شود.
  • در برخی قرارداد‌ها مسئله زمان مطرح است. بنابراین در این قرارداد‌ها در صورتی می‌توان گفت شخص به تعهد خود عمل نکرده که موعد انجام تعهد پایان یافته باشد.
  • جبران خسارت به حکم قانون یا مفاد قرارداد و یا عرف الزام آور شده باشد.
  • میان عدم انجام تعهد و ورود خسارت رابطه سببیت وجود داشته باشد. یعنی به علت عدم انجام تعهد خسارت وارد شده باشد و ورود خسارت علت دیگری نداشته باشد.

افراد برای مطالبه خسارت در اثر عدم انجام تعهد و یا تأخیر در انجام تعهد باید توجه داشته باشند یکی از شرایط ذکر شده در بالا حتماً وجود داشته باشد. تنها در صورت وجود حداقل یکی از شرایط ذکر شده امکان مطالبه خسارت از مرجع قضایی صالح وجود دارد. گاهی ممکن است طرفین قرارداد در مفاد قرارداد وجه التزامی مشخص نمایند. این وجه جهت ضمانت برای اجرای صحیح تعهد در قرارداد عنوان می‌شود. وجه التزام در واقع خسارتی است که طرفین در قرارداد تعیین می‌کنند و تقویم یا ارزیابی میزان خسارت بر اساس قرارداد انجام می‌گیرد. برای دریافت خسارت عدم انجام تعهدات کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

عدم اجرای تعهد به چه معناست ؟

عدم اجرای تعهد به معنی عدم اجرای مفاد قرارداد یا ناقص اجرا کردن قرارداد یا اجرای نادرست قرارداد و یا با تأخیر اجرا کردن مفاد قرارداد می‌باشد.

اثر عدم اجرای تعهد چیست ؟

اثر عدم اجرای تعهد ورود خسارت به یکی از طرفین و یا حتی شخص ثالث است که فرد خاطی مسئول جبران این خسارت وارده خواهد بود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: عدم اجرای تعهد و آثار آن



:: برچسب‌ها: عدم اجرای تعهد و آثار آن ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب ظروف کرایه در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه کرایه ظروف، خنچه عقد، لوازم سفره عقد و … علاوه بر داشتن سرمایه و مهارت باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا دفتر کار خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب ظروف کرایه را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب ظروف کرایه و خنچه عقد

جواز کسب ظروف کرایه

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت ارائه خدمات و کرایه ظروف پذیرایی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت خدماتی است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحاديه صنف تالارهای پذیرایی می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب ظروف کرایه چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به صنف تالارهای پذیرایی تهران مجوز لازم برای 4 رسته زیر را با مساحت اعلام شده صادر می‌‍کند.

1 – تالارهاي پذیرایی: داشتن حداقل 12 متر مربع تجاری جهت دفتر تالار و حداقل 200 متر مربع.

سالن پذیرایی به انضمام پاركينگ مناسب و آشپزخانه و لوازم و اسباب كار برحسب ضرورت و عرف اتحاديه و رعايت كامل موارد بهداشتی.

2 – ظروف كرايه: حداقل مساحت 12 متر مربع جهت دفتر كار و محل انبار مناسب جهت ارائه وسايل پذیرایی.

3 – خونچه ، اسپند و لوازم سفره عقد: حداقل مساحت 12 مترمربع.

4 – ارائه دهندگان حجله : حداقل مساحت لازم 12 متر مربع و داشتن انبار مناسب.

شرایط دریافت پروانه کسب ظروف کرایه

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی ظروف کرایه

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز ظروف کرایه

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز کسب ظروف کرایه باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز کسب ظروف کرایه از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحاديه صنف تالارهای پذیرایی تهران تحویل گردد. برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل کار دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز ظروف کرایه چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.030.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 10.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی دفتر ظروف کرایه پذیرایی چه قدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب ظروف کرایه در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب ظروف کرایه و خنچه عقد



:: برچسب‌ها: جواز کسب ظروف کرایه و خنچه عقد ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

همان طور که می‌دانید قرارداد کاری قراردادی است که باید بین کارفرما و کارگر نوشته شود. اما آیا می‌دانید قرارداد کار چه ویژگی‌هایی دارد؟ و در این نوع قرارداد چه چیزهایی باید نوشته شود؟ قرارداد کار موجب می‌شود تا آن چه که بین کارگر و کارفرما هست و باید انجام دهند، مستند باشد تا در صورت تخلف هر یک از آنان بتوان به قرارداد کار استناد کرد. ما در ادامه به بررسی قرارداد کار، ویژگی و بندهای مربوط به آن و همچنین به بررسی مواد قانونی مطابق قانون کار می‌پردازیم. در صورت وجود هر نوع مساله ای می توانید از خدمات وکیل کار بهره مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: قرارداد کار

قرارداد کاری

قرارداد کار میان کارگر و کارفرما رابطه ایجاد می‌کند و طبق آن کارگر موظف به انجام کار و کارفرما موظف به پرداخت حقوق و مزایای خاصی می‌گردد.

قرارداد کار موجب اثبات رابطه کار می‌شود.

اثبات وجود رابطه کار با کارگر بوده و لازم نیست که کارفرما دلیل بیاورد که این فرد برای من کار نکرده است. توصیه می‌کنیم در همین راستا مقاله نحوه اثبات رابطه کار و نحوه اثبات آن مطالعه نمایید.

کارگر و کارفرما

کارگر فردی است که به دستور کارفرما مشغول به انجام کاری می‌شود و در برابر آن حقوقی دریافت می‌کند.

کارفرما می‌تواند یک فرد حقیقی یا یک شرک ت باشد که افرادی به دستور او مشغول به کارند. مدیر کارگاه هم نماینده کارفرماست و مسئولیت تمام اعمال و گفتار او بر عهده کارفرماست.

انواع قرارداد کاری

الف ) به لحاظ مدت قرارداد کاری

1– قرارداد غیر موقت ( دائم )

این قرارداد در کارهایی استفاده می‌شود که طبیعتا استمرار دارند. برای این نوع قرارداد مدتی در قرارداد ذکر نمی‌شود.

هنگامی که فرد فوت کند یا از کار افتاده شود یا شرایط بازنشستگی‌اش فراهم شود، قرارداد از بین می‌رود.

2– قرارداد موقت ( موقت )

قرارداد موقت در دو مدل کار قابلیت اجرا دارد.

_ در کارهایی که طبیعت مستمر دارند و مدتی در قرارداد کار ذکر شود مثل آبدارچی برای شرکتی که به طور مدت‌دار استخدام شود.

_ کارهایی که طبیعت موقتی دارند مثلا انجام پروژه یک ماهه.

3- قرارداد کار معین در کارهایی که طبیعت غیر مستمر دارند و مدتی هم در قرارداد ذکر نمی‌شود برای مثال ما نیاز داریم که کلاس‌های مدرسه‌ای نقاشی شود که این نیاز هر روز لازم نیست، وقتی مدت ذکر نشود هر وقت که کار تمام شود قرارداد به پایان می‌رسد.

برای اطلاع از نحوه تعلیق قرارداد کار کلیک کنید.

ب ) به لحاظ تدوین قرارداد

ابتدای ماده ۷ قانون کار آمده است که قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی…

پس از این جا می‌فهمیم که قراردادکار به لحاظ تدوین قرارداد به دو دسته تقسیم می‌شود:

1 – کتبی.

2 – شفاهی.

پ ) به لحاظ وجود دوره آزمایشی

1 – قطعی.

2 – غیر قطعی.

اگر قراردادی دوره آزمایشی نداشته باشد یا دوره آزمایشی‌اش سپری و منقضی شده باشد، به آن دوره آزمایشی قطعی می‌گویند.

و اگر قراردادی دوره آزمایشی‌اش هنوز سپری نشده باشد و در حال سپری شدن باشد، دوره آزمایشی غیر قطعی می‌گویند.

مدت دوره آزمایشی با توافق طرفین حاصل می‌شود. طی این مدت هر یک از طرفین می‌تواند‌قرارداد را به هم بزند. اگر کارفرما به هم بزند باید حقوق کل دوره آزمایشی را بپردازد و اگر کارگر به هم بزند فقط در مدت اشتغال مستحق دریافت دستمزد خواهد بود.

تبصره: مدت دوره آزمایشی برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا، سه ماه است.

در قرارداد کار چه چیزهایی باید نوشته شود ؟

1 – مشخصات دقیق طرفین یعنی کارگر و کارفرما.

2 – نوع‌کار یا حرفه‌ای که کارگر باید انجام دهد. این بند تعیین کننده حوزه تبعیت دستوری کارگر از کارفرماست.

3 – حقوق، مزد و مزایا.

4 – ساعات کار ، مرخصی ها و تعطیلات باید مشخص شود.

5 – محل انجام کار.

6 – ذکر دقیق تاریخ انعقاد قرارداد.

7 – مدت قرارداد، چنانچه‌کار برای مدت معین باشد.

8 – موارد دیگری که عرف آن‌کار و کارگاه ایجاد می‌کند هم نوشته شود.

9 – شرایط و نحوه فسخ قرارداد در مواردی که قرارداد مدتی برایش ذکر نشده است، یعنی در قراردادی که دائمی است می‌توان حق فسخ پیش‌بینی کرد ولی به نظر می‌رسد الزامی وجود ندارد و بر خلاف امنیت شغلی است.

توصیه می‌کنیم مقاله نمونه قرارداد کار را مطالعه نمایید.

ویژگی‌های قرارداد کار

اصل بر لزوم قراردادکار است.

قراردادکار جزو عقود رضایی می‌باشد. عقود رضایی فقط به ایجاب درست و قبول درست نیاز دارد و در قراردادکار غیر از ایجاب و قبول هیچ چیز دیگری لازم نیست و الزامات آمده در قانون ناظر بر شروط قرارداد می‌باشد نه اصل قرارداد.

توصیه می‌کنیم مقاله آشنایی با عقد تشریفاتی و رضایی را مطالعه نمایید.

قراردادکار عقدی دو تعهدی می‌باشد یعنی هر یک از طرفین نسبت به یکدیگر تعهد دارند.

قرارداد کار یک عقد غیر تبرعی و مالی است.

شرایط صحت قرارداد کار

شرایط ذیل باید در قرارداد کار رعایت گردد:

1) مشروع بودن مورد قرارداد.

2) تعیُن موضوع قرارداد.

3) ممنوعیت قانونی و شرعی در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر وجود نداشته باشد.

برای مثال فرض کنید که مالک یک کارخانه یعنی کارفرما ورشکسته شده و دوره توقف آن شروع شده است و حال آمده با کارگری قراردادکار منعقد کرده است، در این جا تکلیف چیست؟

توصیه می‌کنیم در همین راستا مقاله شکایت کارگر از کارفرما را مطالعه نمایید.

قراردادش غیر نافذ بوده و با تنفیذ مدیر تصفیه، اداره تصفیه یا طلبکاران صحیح می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قرارداد کار، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قراردادکار پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: قرارداد کار



:: برچسب‌ها: قرارداد کار ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()