نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده مجوز فروش پیچ و مهره در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه تهیه و توزیع انواع پیچ و ابزار های مرتبط علاوه بر داشتن مهارت و سرمایه برای احداث فروشگاه و عرضه محصولات باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب فروش پیچ و مهره را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مجوز فروش پیچ و مهره

مجوز فروش پیچ و مهره

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت عرضه و فروش پیچ و مهره را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف صحاف می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن مجوز فروش پیچ و مهره چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به فروشندگان پیچ و مهره در تهران مجوز لازم برای 3 رسته زیر را صاد می‌‍کند.

1. عمده فروشی پیچ و مهره حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 514519

2. خرده فروشی پیچ و مهره حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 523416

3. فروشندگی پیچ و مهره (خرده فروشی – عمده فروشی) حداقل متراژ 9 متر مربع با کد آیسیک 523417

شرایط دریافت مجوز یا جواز کسب فروش پیچ و مهره

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی و دریافت مجوز فروشگاه پیچ و مهره

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز فروش پیچ و مهره

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز فروش پیچ و مهره باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز فروش پیچ و مهره از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحادیه‌‌ صنف صحاف تهران تحویل گردد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز فروش پیچ و مهره چقدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.000.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 7.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 20.000.000 ریال

راه اندازی فروشگاه پیچ و مهره چقدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش پیچ و مهره در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مجوز فروش پیچ و مهره



:: برچسب‌ها: مجوز فروش پیچ و مهره ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سند ازدواج اهمیت بسیار زیادی داردِ چرا که ثابت‌کننده وقوع عقد نکاح و تمامی توافقات طرفین عقد می‌باشد. در صورتی که طرفین عقد دچار مشکل شوند. و قصد طرح دعوای خانواده در دادگاه را داشته باشند، داشتن سندازدواج به‌عنوان یکی از مدارک و مستندات قانونی الزامی است. در ادامه علت اهمیت و مواردی که می‌توان در سند ازدواج درج کرد را شرح داده ایم. برای آشنایی با نحوه ثبت ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

منبع: سند ازدواج

سند ازدواج

سند ازدواج یک سند رسمی است که نشان‌دهنده وقوع عقد ازدواج دائم یا موقت میان زوجین است. سندازدواج، گاهی قباله ازدواج یا برگه ازدواج نیز نامیده می‌شود. یکی از نکات مهم در مورد تنظیم سند ازدواج این است که تمامی توافقات طرفین باید به صورت دقیق در این سند درج شود.

از آنجایی که سندازدواج یک سند رسمی می‌باشد در تمامی محاکم و دادگاه‌ها قابل استناد است. طرفین عقد ازدواج یا همان زوجین جهت طرح دعاوی خانوادگی ملزم به ارائه سند ازدواج به دادگاه می‌باشند. دعاوی خانوادگی شامل اخذ مهریه، دریافت شناسنامه برای فرزند، ملزم نمودن زن به تمکین و… می‌شود. اگر سندازدواج وجود نداشته نباشد. اثبات وقوع عقد نکاح خواه به صورت دائم باشد خواه موقت بسیار زمان‌بر و دشوار است. برای دریافت مشاوره از وکیل خانواده کلیک کنید.

تنظیم سند ازدواج در یک نسخه

سندازدواج به صورت رسمی و توسط دفاتر ازدواج تنظیم می‌گردد. این سند که نشان‌دهنده وقوع عقد نکاح میان زوجین است. اگر هنگام تنظیم سندازدواج در خود سند و یا در ثبت الکترونیک آن اشتباهی رخ دهد. و یا در اسناد هویتی یکی از طرفین اطلاعات نادرست ثبت شود. امکان اصلاح سند ازدواج و مدارک هویتی زوجین وجود دارد.

برخلاف سایر اسناد، سندازدواج تنها در یک نسخه تنظیم می‌شود. معمولاً سایر اسناد در دو یا چند نسخه تنظیم‌شده و به طرفین قراردادها تحویل داده می‌شود. اما سند ازدواج تنها در یک نمونه تنظیم‌شده و به زوجین تحویل می‌گردد.

شاید این پرسش به وجود بیاید که پس از عقد نکاح سند ازدواج به چه کسی تعلق خواهد داشت؟ در قانون به این موضوع که سندازدواج متعلق به چه کسی باشد هیچ اشاره‌ای نشده است. به‌طور طبیعی سندی که تنظیم می‌گردد متعلق به طرفین قرارداد خواهد بود. البته به‌طور عرفی نگهداری از سندازدواج حقوق زن و خانواده او می‌باشد.

حق نگهداری از سند ازدواج

همان‌طور که گفتیم سندازدواج متعلق به طرفین یعنی زن و شوهر است. بنابراین هردوی آن‌ها نسبت به سندازدواج حق خواهند داشت. اما این پرسش وجود دارد که حق نگهداری از سندازدواج با کیست؟
در متن قانون به این موضوع هیچ اشاره‌ای نشده است. اما در عرف جامعه حق نگهداری از سندازدواج به زن و خانواده او داده می‌شود. چراکه جهت دریافت مهریه ارائه سندازدواج ضروری است. همچنین اگر یک مرد همسرش را ترک کند و زن باردار بوده، برای دریافت شناسنامه فرزند نیازمند ارائه سندازدواج خواهد بود.

باید اشاره کرد که هرچند ازنظر عرف حق نگهداری سند ازدواج به زن داده شده است. اما مرد نیز می‌تواند با مراجعه به دفترخانه‌ای که سند ازدواج را تنظیم کرده رونوشتی از آن سند دریافت کند.

شروط درج‌شده در سند ازدواج

مطابق با قانون مدنی طرفین عقد ازدواج می‌توانند هر شرطی که لازم می‌دانند در صورتی که مخالف با مقتضای عقد نکاح نباشد در ضمن عقد ذکر کنند. اما علاوه بر آن برخی شروط در سند ازدواج درج‌شده است. که لازم است پیش از ازدواج به طرفین عقد اطلاع داده شود. شروطی نظیر شرط تصنیف اموال و شروط دوازده‌گانه وکالت در طلاق به زن که در سند ازدواج نوشته‌شده است. برای آشنایی با شروط ضمن عقد کلیک کنید.

شرط تصنیف اموال

این شرط به این موضوع اشاره دارد که شوهر متعهد می‌گردد در صورتی که طلاق به خواسته وی باشد. نیمی از اموالی که در زمان ازدواج به دست آورده است اعم از اموال منقول یا غیرمنقول را به همسرش انتقال دهد. البته باید توجه داشت که در صورتی که درخواست طلاق از جانب مرد به علت ترک نمودن زندگی توسط زن باشد این شرط اجرا نخواهد شد.

شروط دوازده‌گانه وکالت در طلاق

مطابق با این شرط مرد به همسرش وکالت می‌دهد. تا زن در صورت وجود برخی از شرایط مثل جنون مرد یا عدم توانایی مرد در ایجاد رابطه، طلاق خود را از زوج بگیرد. استفاده از این وکالت می‌تواند با دریافت مهریه و یا بخشش مهریه اتفاق بیفتد.

شروط دوازده‌گانه وکالت در طلاق شامل موارد زیر می‌شود:

  • در صورتی که شوهر از دادن نفقه به همسرش به مدت ۶ ماه خودداری کند. و یا به مدت ۶ ماه مرد از انجام سایر حقوق واجبِ زن سر باز زند.
  • رفتار نامناسب یا سوء معاشرت مرد در حدی که امکان ادامه زندگی برای زن وجود نداشته باشد.
  • اگر مرد به مریضی‌های غیرقابل درمان مبتلا شود به‌طوری که دوام زناشویی برای زن خطرآفرین شود.
  • جنون مرد که به صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد و امکان فسخ نکاح شرعاً وجود نداشته باشد.
  • رعایت نکردن دستور دادگاه در مورد اشتغال مرد به حرفه‌هایی که مطابق با نظر دادگاه با مصالح خانوادگی و حیثیت زن منافات دارد.
  • اگر مرد با حکم قطعی دادگاه به پنج سال حبس یا بیشتر از آن محکوم گردد. و یا به مجازات نقدی که نتیجه آن ۵ سال بازداشت یا بیشتر باشد. و این حکم مجازات در حال اجرا باشد.
  • در صورتی که مرد اعتیاد داشته باشد و با تشخیص محاکم قضایی این اعتیاد به زندگی خانوادگی خلل وارد نماید. و ادامه زندگی برای زن دشوار باشد.
  • مرد بدون عذر موجه زندگی خانوادگی خود را ترک نماید و یا شش ماه متوالی بدون عذر موجه غائب شود. تشخیص ترک زندگی خانوادگی و عذر موجه بر عهده دادگاه می‌باشد.
  • محکومیت قطعی مرد که مجازاتی اعم از حد و تعزیر برای مرد اعمال گردد. و این مجازات مغایر باحیثیت خانوادگی و شأن زن باشد. تعیین این که مجازات مغایر باحیثیت خانوادگی زن و عرف و سایر موازین توسط دادگاه انجام می‌گیرد.
  • درصورتی که زن بعد از ۵ سال به علت عقیم بودن یا عوارض جسمی شوهر صاحب فرزند نشود.
  • اگر مرد مفقودالاثر گردد و بعد از مراجعه زن به دادگاه و طی مدت شش ماه پیدا نگردد.
  • هنگامی که مرد بدون رضایت زن، مجدداً ازدواج کند. یا مرد چند زنه به تشخیص دادگاه بین همسران خود عدالت کافی را رعایت ننماید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

سند ازدواج چیست ؟
سند ازدواج یک سند رسمی است که نشان‌دهنده وقوع عقد ازدواج دائم یا موقت میان زوجین است.

آیا امکان درج هر شرطی از طرف زوجین در سند ازدواج وجود دارد ؟
بله طرفین عقد ازدواج می‌توانند هر شرطی که لازم می‌دانند در صورتی که مخالف با مقتضای عقد نکاح نباشد در ضمن عقد ذکر کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: سند ازدواج



:: برچسب‌ها: سند ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

درخواست کد فراگیر از طریق کدام سامانه انجام می‌شود؟ این کد برای چه کارهایی نیاز است؟ اگر شما از افرادی هستید که قصد دارید فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشید احتمالاً نام کد فراگیر به گوش‌تان آشنا است. اولین سؤالی که برای یک مخاطب بعد از شنیدن نام کد فراگیر به وجود می‌آید این است که اصلاً کد فراگیر چیست؟ در ادامه این مطلب به معرفی کد فراگیر و نحوه دریافت آن پرداخته‎‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: درخواست کد فراگیر

کد فراگیر چیست؟

اگر شما جزو کسانی هستید که در بازار فعالیت می‌کنید و به عبارتی فعالیت تجاری اقتصادی دارید قطعاً با اصطلاح کد فراگیر آشنایی دارید. در تعریف از کد فراگیر باید بگوییم که این کد برای اتباع غیر ایرانی است. اتباع خارجی که قصد دارند در کشور ایران فعالیت تجاری داشته باشند یک کد فراگیر به آن‌ها تخصیص می‌گردد. کد فراگیر هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌ها و مؤسسات صادر می‌شود.

برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.

نحوه درخواست کد فراگیر برای اشخاص حقوقی و حقیقی

برای درخواست کد فراگیر ابتدا وارد سامانه کد فراگیر به نشانی irsherkat.ssaa.ir شوید. سپس با توجه به اینکه کد فراگیر را برای شخص حقیقی (شخصی) و یا شخص حقوقی(شرکتی) می‌خواهید، گزینه ارائه‌شده در سایت را انتخاب کنید.

تمام توضیحات لازم و مدارک و قوانین در سامانه کد فراگیر نوشته‌شده است. لازم است که به‌طور کامل این توضیحات و قوانین را مطالعه کنید. چراکه ممکن است هنگامی‌که شما قصد ثبت‌نام برای درخواست کد فراگیر را داشته باشید قوانین تغییر کرده باشد.

بعد از خواندن دقیق قوانین و توضیحات در صفحه درخواست کدفراگیر سامانه مشخصات لازم را تکمیل کنید. و همچنین مدارک لازم را در همین قسمت بارگذاری نمایید. سپس گزینه ثبت را انتخاب نمایید.

بعد از انجام مرحله آخر کد رهگیری به شما داده می شود. شما می‌توانید با استفاده از این کد رهگیری، از روند صدور کد فراگیر خود مطلع گردید.

اجبار دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی

همه اتباع خارجی که به ایران می‌آیند برای اینکه بتوانند فعالیت اقتصادی و مالیاتی داشته باشند نیازمند کد فراگیر هستند. همچنین اگر اتباع خارجی قصد داشته باشند در ایران شرکتی ثبت کنند و از طریق شرکت فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشند. بازهم به عنوان یک شخص حقوقی باید کد فراگیر دریافت نمایند. با این اوصاف می‌توان گفت که دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی اجباری است. بنابراین اگر شما تبعه خارجی هستید و قصد ثبت شرکت شروع فعالیت اقتصادی را دارید حتماً باید جهت اخذ کد فراگیر اقدام نمایید. برای آشنایی با نحوه دریافت کارت بازرگانی کلیک کنید.

انحصاری بودن کدفراگیر

یکی از نکات مهم در مورد کد فراگیر این است که کد فراگیر منتظر به فرد می‌باشد. درواقع باید گفت کد فراگیر برای اتباع خارجی مانند کد ملی برای اتباع ایرانی است. همان‌گونه که هر ایرانی یک کد ملی به خصوص و منتظر به فرد برای خود دارد. کد فراگیر نیز برای هر تبعه خارجی به صورت منحصر به فرد ایجاد می‌شود.

از طرفی یکی دیگر از ویژگی‌های کد ملی برای اتباع ایرانی این است که با استفاده از کد ملی می‌توان اشخاص را شناسایی کرد. درواقع کد ملی برای اتباع ایرانی یکی از مدارک مهم هویتی است. کد فراگیر نیز برای اتباع خارجی چنین کارکردی دارد. یعنی این کد علاوه بر این که منتظر به فرد است موجب شناسایی افراد نیز می‌شود. کد فراگیر یکی از مدارک و نشانه‌های هویتی برای اتباع خارجی به‌حساب می‌آید.

کاربردهای کد فراگیر برای اشخاص حقیقی و حقوقی

کد فراگیر چه کاربردهایی دارد؟ یا به عبارتی می‌توان پرسید که به چه علت و در چه زمانی اتباع خارجی باید برای دریافت این کد اقدام نمایند؟ کد فراگیر کاربردهای متنوعی دارد که عبارت است از:

  • جهت ثبت یک شرکت یا موسسه در ایران توسط اتباع خارجی، به کد فراگیر نیازمند هستند.
  • اگر اتباع خارجی قصد فعالیت در یک شرکت یا موسسه ایرانی را داشته باشند نیازمند کد فراگیر خواهد بود.
  • اتباع خارجی برای ثبت‌نام در سامانه اداره مالیات باید کد فراگیر داشته باشند.
  • در صورتی که یک ایرانی قصد داشته باشد نمایندگی یک شرکت خارجی را در کشور ایران بر عهده بگیرد. دراینجا نیز نیازمند دریافت کد فراگیر خواهد بود.
  • گاهی ممکن است که اتباع خارجی به همراه برخی از ایرانی‌ها اقدام تاسیس یک شرکت مشارکتی نمایند. در چنین مواردی نیز دریافت کد فراگیر و ارائه آن کد برای ثبت شرکت جزء اصلی‌ترین مدارک است.
  • اگر یک بازرگان غیرایرانی است قصد داشته باشد که واردات کالایی را به ایران انجام دهد. این بازرگان باید برای انجام چنین فعالیت‌های تجاری اقدام به دریافت کد فراگیر نماید.
  • اتباع خارجی ساکن در ایران که قصد شرکت در کنکورهای سراسری کشور ایران را داشته باشند نیز نیازمند به دریافت کد فراگیر خواهند شد.
  • غیر ایرانی‌های ساکن در ایران که برای رانندگی نیازمند دریافت گواهینامه هستند باید کد فراگیر دریافت کنند. تا بتوان به طور قانونی برای ایشان گواهینامه صادر نمود.
  • افتتاح حساب بانکی در بانک‌های ایران توسط اتباع خارجی نیز نیازمند داشتن کد فراگیر است.
  • اتباع خارجی جهت استفاده از خدمات اجتماعی مانند خدمات بیمه تأمین اجتماعی در ایران باید کد فراگیر دریافت نمایند.

مدارک لازم برای دریافت کد فراگیر

برای ثبت درخواست کد فراگیر شما باید یک عکس پرسنلی و پاسپورت ارائه دهید. همچنین برای اشخاص حقوقی باید اطلاعات مربوط به مدیر عامل و شرکت و مدارک ان ها ارائه شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

کد فراگیر چیست ؟
کد فراگیر به اتباع خارجی حقیقی یا حقوقی که قصد دارند در کشور ایران فعالیت تجاری داشته باشند اختصاص داده می‌شود.

درخواست کد فراگیر چگونه انجام می‌شود ؟

برای ثبت درخواست کدفراگیر کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته تا تمامی امور به راحتی انجام شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: درخواست کد فراگیر



:: برچسب‌ها: درخواست کد فراگیر ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران را می‌شناسید؟ اتحادیه‌های اصناف شامل نفراتی می‌شوند اهداف مشترکی دارند و در راستای احقاق حقوق حرفه و پیشه مورد نظر خود فعالیت می‌نمایند. در ادامه این مطلب سعی داریم به معرفی اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران

معرفی اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران

اتحادیه صنف حق العملکاران یا بار فروشان میوه و تره بار تهران در سال ۱۳۳۱ تاسیس شده است. این اتحادیه مانند سایر اتحادیه‌های اصناف متشکل از افراد خوشنام و فعال در همین صنف می‌باشد. هدف از تشکیل اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران ایجاد همکاری میان کاسبان این صنف و حمایت از حقوق صنفی این رسته است. این اتحادیه موظف است ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان را بهبود ببخشد و اجرای قوانین و آیین‌نامه‌های نظام صنفی را در این رسته بر عهده بگیرد.
اداره امور داخلی اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران بر عهده اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره هر ۴ سال یکبار و با رای شاغلین در صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران انتخاب می‌شوند. در حال حاضر اعضای فعلی اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران عبارت هستند از آقایان:

  • مصطفی دارایی نژاد رئیس هیئت‌مدیره
  • حسن صابری هرندی نایب‌رئیس اول اتحادیه
  • علی حاجی فتحعلی‌ها نایب‌رئیس دوم اتحادیه
  • علیرضا متبحری خزانه‌دار اتحادیه
  • بهمن رحیم وندهیر دبیر اتحادیه
  • اکبر یاوری فروشانی و داود برآبادی عضو معمولی هیئت‌مدیره
  • فضل‌الله کریمی یزدی بازرس اصلی اتحادیه

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس و تلفن اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران

اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران در میدان بزرگ میوه و تره‌بار تهران، ضلع غربی مسجد سیدالشهدا(ع) واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری تماس تلفنی با این اتحادیه به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید:
۵۵۰۲۹۲۶۸_۰۲۱
۵۵۰۲۹۳۲۹_۰۲۱
۵۵۵۱۶۵۸۷_۰۲۱
۵۵۵۱۶۶۴۲_۰۲۱
۵۵۵۱۶۴۷۵_۰۲۱

خدمات و وظایف اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران

اتحادیه‌های اصناف وظایف مشابهی دارند. مهم‌ترین و بدیهی‌ترین وظیفه یک اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید آن و نظارت بر فعالیت دارندگان این جواز می‌باشد. وظایف تمامی اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف حق العمل کاران میوه و تره بار تهران توسط قانون نظام صنفی تعیین شده است. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی در شانزده بند به طور کامل وظایف و خدمات اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران را شرح داده است.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

ماده ۳۰ قانون نظام صنفی

همان‌طور که گفتیم خدمات و وظایف اتحادیه‌های اصناف مانند اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران مشابه یکدیگر است. که این وظایف و خدمات به طور کامل در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی شرح داده شده است. برخی از این وظایف ذکر شده در قانون عبارت‌اند از:

  • پیشنهاد به اتاق اصناف شهرستان در باب تغییر یا تنظیم ضوابط صدور جواز کسب.
  • اجرای آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و … که به صورت قانون به اتحادیه‌ها ابلاغ می‌شود.
  • صدور جواز کسب، تمدید جواز کسب و ابطال جواز کسب با رعایت شرایط و قوانین نظام صنفی.
  • جلوگیری از فعالیت کاسبان بدون جواز و تعطیلی محل کسب متخلفین.
  • تنظیم بودجه سالیانه اتحادیه و تنظیم ترازنامه سالانه اتحادیه و همچنین تسلیم هردو سند در موعد مقرر به اتاق اصناف شهرستان.
  • ایجاد تسهیلات لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز اعضای اتحادیه و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش احکام تجارت و کسب و کار و… پیش از صدور پروانه کسب برای متقاضی.
  • تشکیل کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات، حل اختلافات ایجاد شده در صنف، بازرسی از واحدهای صنفی و سایر کمیسیون‌های قانونی.
  • دریافت نمودن عوارض و هزینه خدمات ارائه شده به افراد صنفی به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت نظیر شهرداری و وزارتخانه‌ها.
  • ارائه نمودن پیشنهاد به اتاق اصناف شهرستان در مورد تعیین نرخ کالا و خدمات صنف، تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز در هر سال برای صدور جواز کسب و … .

عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران

شاید شما نیز از جمله افرادی باشید که قصد عضویت و فعالیت در اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران را دارید. برای عضویت در اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران ابتدا باید به راه‌اندازی یک واحد صنفی در این رسته و در شهر تهران اقدام نمایید. راه‌اندازی قانونی یک واحد صنفی مستلزم دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه می‌باشد.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

جهت دریافت جواز به اتحادیه صنف حق العملکاران میوه و تره بار تهران درخواست ارائه نمایید. این اتحادیه با در نظر گرفتن ضوابط و پس از بررسی شرایط شما اجازه صدور جواز کسب را صادر می‌نماید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی مجوز کسب صادر می‌نماید‌. بنابراین شما با دریافت جواز کسب و پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران عضوی از این اتحادیه خواهید شد.

لازم به ذکر است پیش از صدور جواز کسب، متقاضی باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذراند. و در آزمون پایانی این دوره‌ها شرکت نموده و نمره قبولی کسب نماید. در پایان دوره‌های آموزشی لازم برای صدور جواز کسب و قبولی در آزمون، گواهینامه پایان دوره به متقاضی اعطا می‌گردد.

برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران در چه سالی تاسیس شد ؟
اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران یا بارفروشان میوه و تره‌بار تهران در سال ۱۳۳۱ تاسیس شده است.

مهمترین وظیفه اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره‌بار تهران چیست ؟
مهمترین و بدیهی‌ترین وظیفه یک اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید آن و نظارت بر فعالیت دارندگان این جواز می‌باشد.

عضویت در اتحادیه صنف حق العملکاران میوه و تره بار تهران به چه صورت انجام می‌گیرد ؟
راه‌اندازی یک واحد صنفی در این رسته، دریافت جواز کسب از اتحادیه، پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه حق العملکاران میوه و تره بار تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

استرداد اموال سرقت شده در واقع درخواست اصلی مال باختگان است. سرقت یکی از جرائم نامبرده شده در قانون مجازات اسلامی می‌باشد و به اصطلاح جرم انگاری شده است. قانون‌گذار برای مرتکبین به این جرم مجازات‌هایی نظیر حبس و جریمه تعیین کرده است. اما آیا صرف مجازات به صورت حبس یا جریمه کافی است؟ در این صورت تکلیف مال به سرقت رفته شاکی چه می‌شود؟ در ادامه سعی داریم به چگونگی استرداد اموال سرقت شده ‌می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: استرداد اموال سرقت شده

استرداد اموال سرقت شده

هنگامی که یک نفر اموال دیگری را بدون اجازه بردارد و یا برباید مرتکب عمل دزدی یا سرقت شده است. این عمل در قانون مجازات اسلامی به عنوان یک جرم شناخته و جرم انگاری شده است. و مرتکب به این جرم مطابق با همین قانون مجازات می‌شود. اما علاوه بر مجازات، سارق موظف می‌شود مالی که سرقت نموده را نیز به صاحب مال بازگرداند. به این کار، استرداد اموال سرقت شده گفته می‌شود.

قربانی سرقت یا فرد مالباخته باید با مراجعه به مرجع قضایی صالح سرقت و جرم انجام شده را پیگیری نموده و شکایت خود را مطرح نماید. شاکی می‌توانند برای پیگیری جرم سرقت و مجازات سارق با ارائه شکواییه رد مال مسروقه، شکایت خود را مطرح کند. دادگاه نیز با بررسی دادخواست استرداد اموال سرقت شده و دستگیری سارق حکم مقتضی را صادر می‌نماید. برای آشنایی بیشتر با جرم سرقت کلیک کنید.

استرداد اموال سرقت شده چگونه انجام می‌شود ؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم افراد با ربودن مال غیر بدون اجازه مالک آن مرتکب جرم سرقت می‌شوند. که علاوه بر مجازات تعیین شده در قانون مجازات اسلامی موظف به بازگرداندن یا همان استرداد اموال سرقت شده به صاحب مال نیز می‌باشند. اما پس گرفتن مال سرقت رفته به چه صورت انجام می‌شود؟ اگر مال به سرقت رفته از بین رفته باشد باز پس گرفتن اموال سرقت شده به چه نحوی صورت می‌پذیرد؟

قانون‌گذار در قانون مجازات اسلامی نحوه استرداد اموال سرقت شده را پیش‌بینی کرده است. این قانون در ماده 214 خود لزوم و نحوه استرداد اموال سرقت شده را تشریح نموده. در این ماده قانونی سه حالت پیش‌بینی شده است.

  • اول اینکه اگر مال به سرقت رفته سالم است و هنوز وجود دارد. سارق ملزم به باز پس دادن مالی است که به وسیله سرقت به دست آورده است.
  • دوم اینکه اگر مال سرقت شده موجود نباشد یا به نحوی از بین رفته باشد. سارق مطابق همین قانون موظف خواهد بود که مثل مال سرقت شده را به صاحب مال باز پس دهد.
  • سومین حالت اینکه اگر مثل مال پیدا نشود و امکان تهیه آن وجود نداشته باشد. در این صورت سارق باید قیمت مال به سرقت رفته را به صاحب اصلی مال پرداخت نماید.

در تمام این سه حالت سارق موظف است در صورتی که خساراتی به صاحب مال وارد آورده است را نیز جبران نماید. برای آشنایی بیشتر با مجازات سرقت کلیک کنید.

ماده 214 قانون مجازات اسلامی

قانون مجازات اسلامی در متن ماده 214 خود بیان داشته است: «مجرم باید مالی را که در اثر ارتکاب جرم تحصیل کرده است، اگر موجود باشد عین آن را و اگر موجود نباشد مثل آن را و در صورت عدم امکان رد مثل، قیمت آن را به صاحبش رد کند و از عهده خسارات وارده نیز برآید. هرگاه از حیث جزائی وجهی بر عهده مجرم تعلق گیرد، استرداد اموال یا تادیه خسارت مدعیان خصوصی بر آن مقدم است.»

برای آشنایی با نحوه گرفتن رد مال کلیک کنید.

استرداد اموال سرقت شده در صورت صدور قرار منع یا موقوفی تعقیب به چه صورت است ؟

ممکن است قاضی دادسرا به دلایلی، قرار منع تعقیب یا موقوفی تعقیب را صادر نماید. در این صورت اموال و اشیاء کشف شده‌ای بلاتکلیف باقی می‌مانند. این اموال و اشیاء یا وسیله ارتکاب جرم بوده‌ و حین ارتکاب به جرم از آن‌ها استفاده کرده‌اند و یا اینکه ممکن است از طریق ارتکاب به جرم سرقت به دست آمده باشند. قاضی دادسرا باید مشخص کند که این اموال و اشیاء بلاتکلیف چه سرنوشتی پیدا می‌کنند. مقام قضایی یا قاضی دادسرا برای این اموال و اشیاء کشف شده که بعد از صدور قرار منع و موقوفی تعقیب بلاتکلیف مانده‌اند. یا دستور ضبط اموال و اشیاء را می‌دهد یا دستور معدوم کردن اموال و اشیاء و یا دستور معدوم کردن آن‌ها را صادر می‌نماید.

البته ممکن است که ذینفع یا مالباخته از قاضی دادسرا یا مقام قضایی تقاضای رد مال را در زمان رسیدگی پرونده داشته باشد. در این شرایط دادستان با در نظر گرفتن شرایطی دستور رد مال را صادر می‌نماید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • عین مال به سرقت رفته کشف شده باشد. مثلاً اگر پارچه به سرقت رفته تبدیل به لباس شود امکان استرداد آن نیست.
  • در صورتی که وجود اموال و اشیاء مورد نظر یا بخشی از آن‌ها در بازرسی و دادرسی احتیاج نباشد.
  • این اموال و اشیاء به سرقت رفته معارض نداشته باشد. یعنی به غیر از شاکی شخص دیگری نیز مدعی آن اموال و اشیاء نباشد.
  • در گروه اموال و اشیائی نباشد که باید ضبط یا معدوم شوند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

استرداد اموال سرقت شده به چه معناست ؟

علاوه بر مجازات، سارق موظف می‌شود مالی که سرقت نموده را نیز به صاحب مال بازگرداند. به این اتفاق استرداد اموال سرقت شده گفته می‌شود.

نحوه استرداد اموال سرقت شده به صاحب مال چگونه است ؟

سارق باید عین مال را برگرداند اگر مال از بین رفته مثل آن را تهیه کند و استرداد نماید و اگر مثل آن مال یافت نمی‌شود باید قیمت مال را به صاحب مال پرداخت نماید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: استرداد اموال سرقت شده



:: برچسب‌ها: استرداد اموال سرقت شده ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

رد مال یا رد مثل مال در صورتی مطرح می شود که فردی به هر دلیلی حیث عمل شخص دیگری مالی را از دست داده باشد. هر فرد در زندگی تلاش ‌می‌کند تا صاحب اموال و دارایی‌‌های بیشتری شود تا بتواند با استفاده از آن‌ها در رفاه زندگی نماید. اما در برخی موارد دیده ‌می‌شود که برخی افراد سودجو اموال دیگران را به سرقت ‌می‌برند ‌یا اموال را از دسترس آن‌‌‌ها خارج ‌می‌کنند که در این موارد قانونگذاران قوانین بسیار زیادی را وضع نموده‌‌‌‌اند. در ادامه توضیحات کامل‌‌‌تری را در خصوص رد مال یا مثل آن ارائه نموده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: رد مال یا رد مثل مال چیست ؟

رد مال

‌‌‌‌ر‌د مال در واقع به معنای بازگرداندن مال به صاحبش ‌‌می‌باشد. بعضی از افراد سعی ‌می‌کنند که اموال دیگران را از تصرف آن‌‌ها خارج کنند و آن‌ها را سرقت‌ کنند که در این صورت قانون فرد را نه تنها برای سرقتی که انجام داده است مجازات ‌می‌کند بلکه او باید مال را به صاحبش بازگرداند و هر خسارت وارد شده‌ای به او را نیز پرداخت ‌کند.

برای مثال فرض کنید شما دارای یک انگشتر طلای یادگاری هستید که یک ‌سارق آن ‌را از شما ‌می‌رباید. وقتی شما از فرد سارق در دادگاه شکایت ‌می‌کنید قاضی او را به ‌‌‌‌ر‌د مال یعنی همان بازگرداندن انگشتر به شما محکوم ‌می‌کند. برای آشنایی بیشتر با جرم سرقت کلیک کنید.

رد مثل مال به چه معناست‌‌ ؟

همانطور که در بالا گفته شد اگر انگشتر طلای شما به سرقت برود دادگاه سارق را محکوم‌ به بازگرداندن آن‌ به شما ‌می‌کند. اما در برخی موارد دیده شده است که سارق طلا را پس از سرقت به سرعت به فروش می‌رساند و در این‌صورت آن انگشتر دیگر وجود ندارد که ‌‌‌‌ر‌د مال صورت بگیرد.

در این‌صورت قاضی سارق را ملزم ‌می‌کند ‌که‌ مثل مال را به شما بازگرداند، یعنی او باید یک انگشتر طلا با همان ویژگی‌‌های انگشترتان را به شما بازگرداند که به این‌کار ‌‌‌‌ر‌د مثل مال ‌گفته ‌می‌شود. برای آشنایی با نحوه اثبات سرقت کلیک کنید.

توجه: اموالی مانند انگشتر یادگاری مثل ندارند و معمولا حکم به پرداخت قیمت آن صادر می‌شود که توضیحات آن در ادامه خواهد آمد.

رد قیمت ‌مال

با توجه به توضیحات بالا شاید برایتان سوال شود که اگر یک انگشتر با همان ویژگی‌‌های انگشتر شما وجود نداشته باشد تکلیف چیست که در این مورد اگر به دادگاه ثابت شود ‌‌‌‌ر‌د مثل مال امکانپذیر نیست قاضی حکم ‌‌‌‌ر‌د قیمت مال را صادر ‌می‌کند. در این مورد سارق ‌می‌بایست به اندازه ارزش انگشترتان به شما پول‌ پرداخت کند ‌که به این کار ‌‌‌‌ر‌د قیمی یا ‌‌‌‌ر‌د قیمت مال گفته‌ ‌می‌شود.

برای آشنایی با نحوه استرداد اموال مسروقه کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالات متدوال

اگر فردی چیزی را از ما سرقت کند اولین حکم صادره از طرف دادگاه چیست‌‌ ؟

در ابتدا دادگاه در صورت موجود بودن مال حکم ‌‌‌‌ر‌د مال را صادر ‌می‌کند تا فرد مال را به شما بازگرداند.

اگر مثل مال ربوده شده وجود نداشته باشد تکلیف چیست‌‌ ؟

در این صورت با توجه به نوع مال متهم باید به اندازه ارزش آن مال به فرد پول پرداخت کند یا مثل آن را بدهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رد مال، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون رد مال پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: رد مال یا رد مثل مال چیست ؟



:: برچسب‌ها: رد مال یا رد مثل مال چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا با اتحادیه صنف صحاف تهران آشنایی دارید؟ اتحادیه صنف صحاف تهران متشکل از افراد شاغل در این صنف است. که برای حفظ منافع و حقوق شغل خود و در راستای اهداف مشترک فعالیت می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی اتحادیه صنف صحاف تهران بپردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه صنف صحاف تهران

اتحادیه صحاف تهران

اتحادیه صنف‌صحاف تهران متشکل از افراد خوشنام و شاغل در همین صنف می‌باشد. این اتحادیه با هدف ایجاد همکاری مناسب در میان شاغلین در صنف، حمایت از حقوق صنفی آن‌ها و بهبود ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان ایجاد شده است. علاوه بر آن اتحادیه‌ها وظیفه اجرای قوانین نظام صنفی را نیز بر عهده دارند.

اتحادیه توسط هیئت‌مدیره اداره می‌شود. اعضای هیئت‌مدیره هر چهار سال یک‌بار با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در صنف برگزیده می‌گردند. رئیس فعلی هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تهران جناب آقای غفاری رهبر می‌باشد. سایر اعضای هیئت‌مدیره شامل آقای سید صفر طاهریان در سمت نائب رئیس اول، محمد حسینی در سمت نائب رئیس دوم، اصغر غمی‌یولی به عنوان دبیر اتحادیه، محمد نظری در سمت خزانه‌دار و باب کمال افشار به عنوان بازرس اتحادیه می‌باشند.جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

راه‌های ارتباطی با اتحادیه صحاف تهران

اتحادیه صنف صحاف تهران در خیابان ۱۵ خرداد خیابان پامنار کوچه مشیر خلوت شرقی پلاک ۱۲ واقع شده است. شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با اتحادیه صنف صحاف تهران با شماره‌های ۳۳۹۰۰۰۳۲_۰۲۱ و ۳۳۹۵۹۵۴۸_۰۲۱ و ۳۳۹۳۱۰۱۵_۰۲۱ تماس بگیرید‌.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

وظایف اتحادیه

تمامی اتحادیه‌های اصناف از وظایف یکسانی برخوردار هستند. قانون نظام صنفی وظایف اتحادیه‌های اصناف نظیر اتحادیه صنف صحاف تهران را به طور کامل تشریح می‌نماید. صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان پروانه کسب از مهمترین وظایف اتحادیه صنف صحاف تهران می‌باشد. دیگر وظایف و خدمات اتحادیه که در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی آورده شده است عبارت هستند از:

  • ارائه دادن پیشنهادهای لازم برای تنظیم یا تغییر ضوابط مربوط به جواز کسب توسط اتاق اصناف.
  • اجرای مصوبات و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به اصناف.
    صدور، تمدید و ابطال جواز کسب با رعایت قوانین.
  • جلوگیری از فعالیت واحد صنفی بدون جواز و یا تعطیلی واحدهای صنفی در صورت عدم رعایت قانون.
  • ایجاد تسهیلات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز و دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب و کار.
  • رسیدگی به حل مشکلات، حل اختلاف، بازرسی واحد‌های صنفی و…
  • دریافت مالیات و عوارض از افراد صنفی و اعضای اتحادیه به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت.
  • ارائه پیشنهاد برای تعیین نرخ کالاها و خدمات، تعداد واحدهای صنفی سالانه و …
  • تنظیم بودجه سالانه اتحادیه و همچنین تنظیم ترازنامه سالانه مربوط به اتحادیه. هر دو این اسناد طبق قانون در زمان مقرر باید به اتاق اصناف شهرستان تحویل داده شود.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

عضویت در اتحادیه صنف صحاف تهران

اگر شما قصد دارید در اتحادیه صنف صحاف تهران فعالیت نمایید. قدم اول راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه صنف صحافی و دریافت مجوز کسب از این اتحادیه می‌باشد. مطابق قانون نظام صنفی هر شخصی که قصد راه‌اندازی یک واحد صنفی را دارد موظف به اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه می‌باشد. شما با دریافت مجوز کسب، پرداخت حق عضویت و فعالیت در صنف صحاف‌های تهران، به عضویت اتحادیه صنف‌صحاف تهران درمی‌آیید.
خوب است بدانید صدور جواز کسب از جانب اتحادیه صنف صحاف تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی انجام می‌گیرد.

برای دریافت جواز جعبه مقوایی کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه صنف صحاف تهران

اتحادیه صنف‌صحاف تهران به منظور افزایش دانش و مهارت عملی افراد صنفی، دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند. گذراندن این دوره‌ها برای دریافت و صدور مجوز کسب الزامی است. جهت شرکت در دوره‌ها پرداخت هزینه آموزش و ارائه معرفی‌نامه اتحادیه الزامی است. دوره‌های آموزشی به صورت داخلی و یا برون‌سپاری به سایر مراکز آموزشی برگزار می‌گردد. همچنین امکان ارائه دوره‌ها به صورت مجازی و حضوری وجود دارد.
افراد پس از پایان دوره آموزشی باید در آزمون نهایی دوره شرکت نموده و نمره قبولی کسب نمایند. نمره قبولی در دوره‌های حضوری ۱۰ و نمره قبولی دوره غیرحضوری ۱۲ است. اگر شرکت‌کننده موفق به کسب نمره قبولی از آزمون نهایی نشد. می‌تواند با پرداخت ۲۰ درصد هزینه آموزش مجدداً در آزمون شرکت نماید.

محل و زمان برگزاری آزمون به صورت کتبی و با صورت پیامک یا پست الکترونیک به متقاضی اعلام می‌گردد. خوب است بدانید آزمون برای افراد باسواد کتبی و چهارگزینه‌ای است. و برای افراد بی‌سواد به صورت شفاهی ارائه می‌شود. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

در پایان به پذیرفته‌شدگان در آزمون گواهینامه پایان دوره تحویل داده می‌شود. این گواهی ۵ سال اعتبار زمانی دارد. از قابلیت‌های دیگر گواهی پایان دوره، اعتبار این گواهی در سراسر کشور می‌باشد. همچنین دارنده گواهی برای تغییر در رسته شغلی یا حرفه خود نیازمند شرکت مجدد در دوره آموزشی و آزمون نمی‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

وظایف اتحادیه صنف صحاف تهران چیست ؟
صدور و تمدید پروانه کسب و همچنین نظارت بر فعالیت دارندگان پروانه کسب از مهمترین وظایف اتحادیه صنف‌صحاف تهران می‌باشد.

جهت عضویت در اتحادیه صنف‌صحاف تهران چه باید کرد ؟
شما با دریافت مجوز کسب، پرداخت حق عضویت و فعالیت در صنف صحاف‌های تهران، به عضویت اتحادیه صنف صحاف تهران درمی‌آیید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه صنف صحاف تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه صنف صحاف تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

هنگامی که یک زن با مردی ازدواج می‌کند، از نظر شرعی و قانونی حقوقی به زن تعلق می‌گیرد. یکی از حقوقی که مرد باید آن را کامل ایفا نماید، حق مالی زن است. حقوق مالی که زن در زندگی مشترک از آن برخوردار است اقسام گوناگون دارد. یکی از این حقوق مالی، اجرت المثل است. در هنگام طلاق دادگاه برای زوجه میزان اجرت المثل را تعیین می‌کند. در این مقاله پس از بیان و تعریف مختصر مفاهیم بنیادین به طور خاص به بررسی مبلغ اجرت المثل زن در سال 99 پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مبلغ اجرت المثل زن در سال 99

اجرت المثل زن چیست؟

از نظر حقوق خانواده وقتی صحبت از اجرت المثل زن می‌شود منظور از پرداخت حق الزحمه کارهایی است که زوجه در خانه شوهر به دستور وی انجام داده و از نظر شرعی بر عهده او نبوده است. برای کسب اطلاع بیشتر از شرایط استحقاق و عدم استحقاق اجرت المثل ایام زوجیت کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید : اجرت المثل ایام زوجیت

محاسبه اجرت المثل زن

اجرت المثل برای زمانی است که مزد عمل از پیش تعیین نشده باشد. هنگامی که از قبل مبلغی تعیین نشده باشد برای پرداخت دستمزد عرف را ملاک قرار می‌دهند. یعنی اجرت و مزد انجام چنین کاری معمولا از نظر عرف چه میزان است.

برای کارهایی که زن در خانه شوهر انجام می‌دهد نیز دستمزدی از قبل تعیین نشده است به همین خاطر اجرت المثل به زن تعلق می‌گیرد. اجرت المثل تمام زنان یکسان نیست. برای اینکه اجرت المثل یک زن معلوم گردد کارشناس عوامل متعددی را در نظر می‌گیرد. عواملی از جمله: میزان کارهایی که زن در خانه شوهر انجام داده است، عرف منطقه، تحصیلات زوجه، تعداد فرزندان، امکانات زندگی مشترک، داشتن خادم، محل زندگی، وضعیت اشتغال و…

هر چه موقعیت اجتماعی و تحصیلات زن بالاتر باشد اجرت المثل بیشتری به او تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : محاسبه اجرت المثل

کارشناس با توجه به تمام فاکتورها میزان اجرت المثل ایام زوجیت سالیانه را برای زن تعیین می‌کند. قاضی دادگاه خانواده بر مبنای نظر کارشناس رای صادر می‌کند. هر یک از زوجین می‌توانند نسبت به این مبلغ اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید : اجرت المثل زن در طلاق توافقی

مبلغ اجرت المثل زن در سال 99

اجرت المثل برای هر زن متفاوت است و کارشناس با توجه به معیارهای گفته شده اجرت المثل زوجه را مشخص می‌کند. در واقع می‌توان گفت که معیار ثابت و از قبل تعیین شده‌ای وجود ندارد. اجرت المثل بعد از تقدیم دادخواست زن به دادگاه با توجه به نظر کارشناس برای هر شخص به صورت انحصاری مشخص می‌گردد.

کارشناس پس از بررسی کارهای زن در طول زندگی مشترک مبلغ اجرت المثل ایام زوجیت را برای یک سال تعیین می‌کند. سپس مبلغ به دست آمده را ضرب در تعداد سال‌های زندگی مشترک می‌کند. عدد به دست آمده اجرت المثل زوجه است که شوهر ملزم به پرداخت آن است. در محاسبه اجرت المثل زن در سال 99 معیارهایی مانند شاغل بودن زن و میزان همکاری و همیاری وی در زندگی مشترک نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : دادخواست اجرت المثل ایام زوجیت

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مبلغ اجرت المثل زن در سال 99، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مبلغ اجرت المثل زن در سال 99 پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021
منبع: مبلغ اجرت المثل زن در سال 99



:: برچسب‌ها: مبلغ اجرت المثل زن در سال 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

دادخواست حق حبس زن عقد نکاح مانند تمام عقدهای معوض دارای دو طرف است که یک طرف متعهد می‌شود در برابر خدمات و اقدامات دیگری به او عوضی را پرداخت کند. وقتی که عقد نکاح منعقد می‌شود مرد متعهد می‌گردد تا در برابر بهره‌مندی از تمتعات جنسی به زن عوضی پرداخت نماید. این عوض همان مهریه است. اما اگر مرد مهریه‌ای را که از قبل توافق شده است پرداخت نکند زن از چه راهکاری می‌تواند بهره ببرد؟ یکی از این راهکارها حق حبس است که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره طلاق و حق حبس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دادخواست حق حبس زن و نحوه اعمال آن

دادخواست حق حبس زن

از نظر حقوقی، حق حبس به معنای آن است که در عقد معوض هر گاه یک طرف عقد از انجام تعهدات خود امتناع کند طرف دیگر اختیار دارد تا به طور متقابل از تسلیم آنچه که موضوع عقد بوده خودداری نماید.

اما برای فهمیدن مفهوم حق حبس در رابطه زناشویی می‌توان به ماده 1085 قانون مدنی رجوع نمود. در این ماده به وضوح گفته شده است که زن می‌تواند مادامی که مهریه خود را از مرد نگرفته است تمکین خاص نکند. یعنی از رابطه زناشویی امتناع نماید. در واقع حق تمتع جنسی از خودش را حبس کند و این حق را تا زمانی که مرد به او مهریه را نپرداخته است ادا نکند.

بیشتر بخوانید : حق حبس در عقد نکاح

شرایط اعمال حق حبس زن

برای اینکه زن بتواند از حق حبس خود استفاده نماید باید سه شرط رعایت شود:

1/ مهریه معین و مشخص باشد: قطعا برای اینکه مهریه به زن تعلق بگیرد باید مهریه مشخص باشد. پس زن زمانی می‌تواند از حق حبس استفاده کند که مهریه به او تعلق گرفته باشد. البته برخی معتقد هستند که حتی مشخص نبودن مهریه مانع اعمال حق حبس نیست. اما نظر اکثریت لزوم مشخص بودن مهریه در اعمال حق حبس از سوی زوجه است.

2/ مهر حال باشد: اگر مهر موجل باشد به طور ضمنی دلالت بر اسقاط حق حبس از سوی زوجه دارد. در این صورت اگر از شوهر تمکین نکند ناشزه محسوب می‌شود. بر اساس ماده 1083 قانون مدنی اگر زوجین توافق کنند که قسمتی از مهر حال و قسمتی موجل باشد زن می‌تواند نسبت به آن بخش که حال است حق حبس خود را اعمال نماید.

3/ زن قبل از اخذ مهر به اراده خود تمکین نکرده باشد: بر اساس ماده 1086 قانون مدنی در صورتی که زوجه از شوهر تمکین چه خاص و چه عام کرده باشد دیگر نمی‌تواند از حق حبس خود در برابر شوهر استفاده نماید.

بیشتر بخوانید : شرایط استفاده از حق حبس

نحوه اعمال حق حبس زن | دادخواست حق حبس زن

با توجه به اینکه پرداخت مهریه بلافاصله بعد از عقد بر ذمه زوج است، زن می‌تواند به محض وقوع عقد از این حق استفاده کند و تمتع جنسی را مشروط به پرداخت مهریه نماید. البته این حق حبس مسقط نفقه زوجه نیست.

پس از عقد زن می‌تواند دادخواستی را در دفاتر خدمات قضایی ثبت و در ضمن دادخواست اعلام نماید که تمکین او منوط به دریافت مهریه است. دادگاه خانواده مرجع صالح به رسیدگی دعوا است. دادگاه با بررسی‌های لازمه به زوجه این حق را می‌دهد که تمکین نکند و شوهر باید مهریه را پرداخت نماید. حتی اگر شوهر اعلام نماید که توانایی پرداخت مهریه به صورت یکجا را ندارد و درخواست تقسیط مهریه را نماید زن می‌تواند تا هر زمان که پرداخت مهریه کامل گردد از حق حبس خود استفاده نماید. حتی زن می‌تواند از دادگاه درخواست نماید که در منزل مشترک با شوهر زندگی نکند.

بیشتر بخوانید : سقوط حق حبس زوجه

نمونه دادخواست اعمال حق حبس

رياست محترم دادگاه
سلام علیکم؛
احتراماً به استحضار می‌رساند:
اين جانب……….. با خوانده بموجب عقد نامه‌ای به شماره ………………… مورخ …………………. که در دفتر خانه …………………. تنظيم گرديده و فتوكپي مصدق آن پيوست اين دادخواست مي‌باشد، عقد ازدواج دائم با مهريه‌ای به مبلغ ……………… ريال منعقد کرده‌ايم. اکنون با استناد به ماده 1085 قانون مدنی خواستار استفاده از حق حبس خویش تا زمان دریافت کامل مهریه به شرح فوق می‌باشم. از این رو از دادگاه محترم درخواست دارم تا حکم به الزام خوانده مبنی بر تادیه مهرالمسمی به میزان ………………… ریال به انضمام جمیع خسارات و هزینه دادرسی را صادر نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حق حبس زن، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حق حبس زن پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دادخواست حق حبس زن و نحوه اعمال آن



:: برچسب‌ها: دادخواست حق حبس زن و نحوه اعمال آن ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مطابق ماده ۱۱۰۲ قانون مدنی پس ازدواج و برقرای عقد نکاح میان زوجین حقوق و وظایفی برای هر یک از آن‌ها در مقابل یکدیگر ایجاد می‌شود. به عنوان مثال مرد موظف به پرداخت نفقه و مهریه می‌باشد و در مقابل زوجه نیز باید به انجام مواردی که در قانون به آن‌ها اشاره شده است بپردازد. در این بحث به بررسی این سوال می‌پردازیم که آیا زوجه در هر زمان ملزم به تمکین و اجرای وظایفش می‌باشد؟ در چه صورت می‌تواند از ادای تکالیفش سرباز زند و در عین حال از حقوق خود به طور کامل بهره ببرد؟ برای پاسخ به این سوال باید با مفاهیمی چون تمکین و عدم تمکین در دوران عقد و همچنین حق حبس زن آشنا بشویم که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله تمکین و عدم تمکین چیست را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: تمکین در دوران عقد

تمکین چیست ؟

همانطور که اشاره شد پس از عقد نکاح حقوق و تکالیفی برای زوجین ایجاد می‌شود که اجرای آنان الزامی است و این وظایف در مواد قانونی نیز آمده‌اند به اجرای این وظایف تمکین گویند که به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- الزام به حسن معاشرت با یکدیگر (ماده ۱۱۰۲ ق.م).

۲- کمک و یاری همدیگر در محکم کردن بنیان خانواده (ماده ۱۱۰۴ ق.م).

۳- پرداخت نفقه به زن از سوی زوج (ماده ۱۱۰۶ق.م).

۴- ادای وظایف زوجیت (ماده ۱۱۰۷ق.م) که به تمکین خاص معروف است.

۵- سکنی گزیدن زوجه در منزلی که زوج معین می‌کند (ماده ۱۱۱۴ق.م).

۶- و…

سرپیچی و خودداری از انجام این وظایف عدم تمکین نام دارد و ضمانت اجرای قانونی به دنبال خواهد داشت.

به سرباز زدن از ادای این وظایف نشوز و به زنی که از تمکین خودداری کند ناشزه گویند.

ضمانت اجراهایی که برای عدم تمکین زوجه در نظر گرفته شده است مشتمل است بر:

۱- عدم استحقاق دریافت نفقه.

۲- عدم استحقاق دریافت اجرت‌المثل و نحله.

۳- دریافت دعوای الزام به تمکین.

۴- اجازه یافتن مرد برای ازدواج دوم.

۵- اجازه یافتن مرد برای طلاق زوجه.

بیشتر بخوانید : تمکین و نشوز

حق حبس

حق حبس یک اصطلاح فقهی است بدین معنا که یکی از طرفین عقد می‌تواند تا اجرای تعهد طرف مقابل از اجرای تعهد خود خودداری نماید.

بر اساس ماده ۱۰۸۵ق.م که بیان می‌دارد زوجه می‌تواند تا زمانی که مهریه را دریافت نکرده است از ادای وظایف خود در برابر شوهرش خودداری کند. البته به شرطی که مهریه او حال باشد یعنی برای پرداخت آن زمانی معین نشده باشد (موجل نباشد) همچنین حق دریافت مهریه را در هر زمان که بخواهد داشته باشد (مهریه عندالمطالبه). در صورتی که مهریه زن عندالاستطاعه باشد و همسرش استطاعت پرداخت آن را نداشته باشد حق حبس به وی تعلق نمی‌گیرد.

باید اشاره کرد که در مدت حق حبس زوج ملزم به پرداخت نفقه می‌باشد.

در ماده بعد (۱۰۸۶ ق.م) آمده است که چنانچه زوجه قبل از دریافت مهریه با اختیار و تمایل خود به وظایف خود عمل کند دیگر نمی‌تواند اعمال حق حبس نماید.

بیشتر بخوانید : حق حبس زن در دوران عقد

عدم تمکین زن در دوران عقد

نکته مهم این است که زن در دوران عقد زوجه است و موظف به تمکین و انجام وظایف قانونی خود است. حال اینکه هنوز در دوران عقد باشد و عروسی نگرفته باشد تاثیری در حکم قانونی ندارد.

ملاک بهره‌مندی از حق حبس عدم انجام وظایف زوجیت و به عبارتی عدم برقراری رابطه زناشویی است و اگر زن قبل از دریافت مهریه با اختیار خود به انجام این وظایف قیام کند حتی یک بار، دیگر مستحق حق حبس نخواهد بود.

پس زوجه چه در دوران عقد باشد و چه حتی در دوران پس از مراسم عروسی به سر برد تا هنگامی که حتی یک بار هم وظیفه زناشویی خود را انجام نداده باشد می‌تواند از حق حبس خود استفاده نماید و آن را از دادگاه درخواست نماید. در این هنگام وی به دلیل عدم تمکین و انجام ندادن وظایف خود دچار نشوز نشده و ناشزه نام نمی‌گیرد و دادخواست زوج مبنی بر الزام به تمکین زن رد خواهد شد.

بیشتر بخوانید : انواع تمکین از جمله خاص و عام

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تمکین در دوران عقد، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تمکین در دوران عقد پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: تمکین در دوران عقد



:: برچسب‌ها: تمکین در دوران عقد ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

فروش اموال تاجر ورشکسته به چه صورت انجام می‌گیرد؟ در جامعه امروز شرکت‌های تجاری توسعه چشم‌گیری داشته‌اند. با این افزایش در حوزه فعالیت‌های اقتصادی طبیعتاً درصد ورشکستگی نیز بیشتر می‌شود. هنگامی‌که دادگاه حکم ورشکستگی تاجر یا شرکت تجاری را صادر کند طلبکاران ورشکسته ممکن است به‌منظور مدارا با وی اقدام به بستن قرارداد ارفاقی کنند. طی این قرارداد طلبکاران بخشی از مطالبات خود را می‌بخشند و باقی را با ترتیب مشخصی وصول می‌کنند. در مقابل به ورشکسته فرصت می‌دهند تجارت خود را بار دیگر راه‌اندازی کند و با سود‌دهی مجدد طلب بخشیده شده را هم باز پس دهد. حال اگر این قرارداد ارفاقی با ورشکسته منعقد نشود یا به هر دلیلی فسخ گردد، مسئله‌‌ فروش اموال تاجر ورشکسته و تقسیم آن اموال میان طلبکارن مطرح می‌گردد

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

.

منبع: فروش اموال تاجر ورشکسته

فروش اموال ورشکسته

پس از آن که ورشکستگی قطعی شد و نوبت به پرداخت بدهی های شرکت رسید، با توجه به اینکه محل دیگری از پرداخت بدهی ها وجود ندارد، دستور فروش اموال تاجر و یا شرکت داده می شود. البته این روند باید طبق قانون طی مراحلی انجام شود. برای آشنایی با روند انجام حکم ورشکستگی کلیک کنید.

نحوه فروش اموال تاجر ورشکسته

برای فروش‌اموال تاجرورشسکسته باید مراحلی طی شود. ابتدا یک کارشناس رسمی دادگستری، تمام اموال تاجر ورشکسته را تقویم و ارزیابی می‌کند. پس از اتمام ارزیابی، کارشناس می‌تواند به سه شکل اموال ورشکسته را به فروش بگذارد. روش اول فروش فوری است. روش دوم فروش به شکل عادی است یعنی بدون تشریفات مزایده است. و نهایتاً روش سوم فروش‌اموال تاجرورشکسته با مزایده است.

برای آشنایی با نحوه صدور حکم ورشکستگی کلیک کنید.

کدام اموال فوری تاجر ورشکسته به فروش می‌رسند ؟

مطابق ماده 445 قانون تجارت سه دسته از اموال تاجر ورشکسته را باید فوری به فروش رساند. اولین دسته از اموال تاجر ورشکسته که باید فوراً برای فروش عرضه شوند اموالی هستند که در معرض خرابی و یا فساد قرار داشته باشند. گاهی حتی این اموال بدون نیاز به بررسی کارشناس و تنها بر اساس قیمت عرف بازار به فروش می‌رسند. دسته دوم اموالی هستند که ارزش آن‌ها باگذشت زمان کاهش پیدا می‌کند. این نزول قیمت گاهی به دلیل نوسانات و تورم بازار است ولی گاهی کالا ذاتاً باگذشت زمان دچار کاهش قیمت می‌شود. سومین دسته شامل اموالی می‌شود که نگه‌داشتن آن‌ها مفید نیست و موجب ایجاد هزینه‌های بیجا می‌شود.

کدام اموال عادی تاجر ورشکسته به فروش می‌رسند ؟

برخی از اموال تاجر ورشکسته به شکل عادی برای فروش گذاشته می‌شوند. یعنی باوجوداینکه جزو دسته اموال فروش فوری تاجرورشکسته نیستند بازهم استثنائاً بدون تشریفات مزایده به فروش می‌روند. این فروش عادی مستثنا از مزایده سه حالت دارد. حالت اول زمانی است که برخی از اموال موجود در بازار دارای قیمت مشخصی هستند یعنی در بازار برای آن‌ها قیمت تعیین‌شده است مثلاً ارز، اوراق بهادار و همچنین طلا. بنابراین با توجه به اینکه با برگزاری مزایده نمی‌شود این اموال تاجر ورشکسته را بیشتر از قیمت تعیین‌شده به فروش رساند، انجام تشریفات مزایده عمل هجو و بیهوده‌ای می‌باشد.

دو حالت دیگر مربوط به شرایط خود اموال نیست بلکه مربوط به طلبکاران می‌شود. حالت دوم این است که حداقل نصف به‌علاوه‌‌ یک طلبکاران درصورتی‌که سه‌چهارم بدهی ورشکسته متعلق به آن‌ها باشد توافق کنند که مزایده برگزار نشود. چراکه ممکن است مزایده موجب معطلی و تأخیر در وصول طلب آن‌ها گردد. حالت سوم نیز زمانی رخ می‌دهد که طلبکاران با وثیقه، نسبت به وثیقه به ترک کردن مزایده رضایت دهند.

کدام اموال تاجر ورشکسته از طریق مزایده به فروش می‌رسند ؟

باید گفت اصل بر آن است که تمام اموال تاجر ورشکسته خواه منقول باشد و خواه غیر‌منقول با مزایده به فروش رود. به‌غیراز حالات استثنائی نامبرده سایر اموال ورشکسته پس از کارشناسی توسط کارشناس رسمی دادگستری از طریق مزایده به فروش می‌رسد. علت برگزاری مزایده این است که به‌واسطه‌‌ آن و فروش اموال باقیمت بالاتر دارایی تاجر ورشکسته افزایش می‌یابد لذا طلبکار مبلغ بیشتری از طلب خود را دریافت خواهد کرد.

اگر در جلسه اول مزایده مبلغ پیشنهادی شرکت‌کنندگان در مجلس بیشتر یا حداقل برابر باقیمت کارشناسی شده نباشد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ اگر مالی که مورد مزایده قرارگرفته غیرمنقول باشد امکان تجدید جلسه مزایده وجود دارد. جلسه مزایده برای مال غیرمنقول هرچند دفعه که طلبکاران صلاح بدانند تجدید می‌گردد. اما اگر مال مورد مزایده یک مال منقول باشد، تجدید مزایده اتفاق نمی‌افتد و شرکت‌کننده‌ای که در جلسه اول مزایده بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد مال به او فروخته می‌شود حتی اگر پیشنهاد وی کمتر از قیمت کارشناسی شده، باشد.

اگر مال مورد مزایده وثیقه طلبکار باشد

گاهی ممکن است تاجر ورشکسته یکی از اموال خود را بابت وثیقه به یکی از طلبکارانش داده باشد. حال بعد از ورشکستگی تاجر که تمام اموال وی مورد مزایده قرار می‌گیرد، تکلیف این وثیقه چیست؟ اگر این در جلسه مزایده به فروش نرسد و خریداری نداشته باشد، خود مال به طلبکار تسلیم می‌شود. با واگذاری مال به طلبکار سه فرض پیش می‌آید.

فرض اول برابر بودن طلب طلبکار باقیمتی است که کارشناس بر روی مال گذاشته است. در این فرض طبیعتاً با تملیک این مال توسط طلبکار، طلب هم تصفیه‌شده است. فرض دوم در صورتی است که طلب طلبکار بیشتر از قیمت کارشناسی شده وثیقه باشد. در این حالت بازهم مال را به تملیک طلبکار در‌می‌آورند و برای مابقی طلب، طلبکار باید مانند سایر طلبکاران منتظر فروش اموال دیگر بماند. اما در فرض سوم یعنی زمانی که قیمت کارشناسی شده وثیقه از طلب بیشتر باشد، مطابق نظر اکثریت حقوق‌دانان امکان مطالبه‌ مابه‌التفاوت قیمت و طلب از طلبکار وجود ندارد.

نحوه شرکت در مزایده فروش اموال تاجر ورشکسته

همواره افرادی وجود دارند که مایل به شرکت در مزایده هستند. افراد داوطلب موظف‌اند پیش از شرکت در مزایده مبلغی را به صندوق اداره تصفیه بپردازند. میزان این مبلغ 5 درصد از قیمت کارشناسی شده برای همان مالی است که مورد مزایده قرار می‌گیرد. درصورتی‌که فرد در مزایده برنده نشود این مبلغ به وی برگردانده می‌شود. حال اگر شرکت‌کننده در مزایده برنده شود ولی به تعهدات خود عمل نکند یعنی مابقی ثمن را نپردازد در این صورت این مبلغ 5 درصدی جهت جبران خسارات و برگزاری مجدد مزایده مال غیرمنقول استفاده می‌شود.

مطابق قانون اداره تصفیه می‌تواند اموال مورد مزایده را به‌صورت نسیه هم بفروشد. اما باید صلاح ورشکسته و طلبکاران رعایت گردد. در صورت فروش نقد اموال، خریدار تنها یک روز فرصت تسویه‌حساب و پرداخت مابقی ثمن مال را دارد. و در صورت پرداخت نسیه مهلت خریدار برای پرداخت مبلغ تا سه ماه افزایش می‌یابد. همچنین اداره تصفیه جهت رعایت صلاح طلبکار و ورشکسته تا زمانی که تسویه کامل انجام نشده مال مورد مزایده را به خریدار تسلیم نمی‌کند.

نحوه تقسیم اموال ورشکسته

بعد از اتمام مزایده و فروش و تبدیل اموال تاجر ورشکسته به وجه نقد پیش از هر چیز ابتدا هزینه‌های امور ورشکستگی پرداخت می‌گردد. مثلاً هزینه‌هایی که دولت برای نگهداری این اموال متقبل شده است. پس از کسر این مبالغ، دارایی ورشکسته به‌طور خالص و سهم هر طلبکار از این دارایی تعیین می‌شود و به طلبکاران ابلاغ می‌شود. اگر طلبکاران طی ده روز به این ابلاغیه اعتراض نکنند، دارایی ورشکسته به همان ترتیب تقسیم می‌گردد.

برای آشنایی با نحوه پایان ورشکستگی کلیک کنید.

تقسیم اموال ورشکسته میان طلبکاران با توجه به طبقه‌بندی طلبکاران صورت می‌پذیرد. طلبکاران ورشکسته مطابق قانون تصفیه به سه گروه طلبکار با وثیقه، طلبکار ممتاز و طلبکار عادی طبقه‌بندی می‌شود. اگر طلبکار تمام طلب خود را پس از تقسیم اموال دریافت کند موظف است سند طلبکاری خود را به اداره تصفیه تحویل دهد. اما اگر همچنان بخشی از طلبش وصول نشده باشد سند طلبکاری در اختیار خود طلبکار باقی می‌ماند. در این حالت به طلبکار گواهی عدم‌کفایت دارایی می‌دهند تا وقتی تاجر مجدداً تمکن مالی یافت طلبکار بتواند مابقی طلبش را دریافت کند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اموال تاجر ورشکسته به چه صورت به فروش می‌رسد ؟

اموال ورشکسته به سه حالت، فوری، عادی بدون تشریفات مزایده و از طریق مزایده فروخته می‌شوند. اصل بر فروش از طریق مزایده است.

چگونه می‌شود در مزایده‌ها به‌عنوان خریدار شرکت کرد ؟

داوطلبان شرکت در مزایده باید 5 درصد از قیمت کارشناسی شده برای مال مورد مزایده را به اداره تصفیه بپردازند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه فروش اموال تاجر ورشکسته ، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون فروش اموال تاجر ورشکسته پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: فروش اموال تاجر ورشکسته



:: برچسب‌ها: فروش اموال تاجر ورشکسته ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

دفتر کپیه چه کاربردی دارد ؟ تاجران معاملات خود را به طور منظم و منسجم در دفاتری معین ثبت می‌نمایند. ثبت اطلاعات و معاملات در این دفاتر به تاجر در امر تجارت و محاسبه سود و زیان کمک می‌کند. این دفاتر را اصطلاحاً دفتر تجارتی می‌نامند. دفاتر تجاری انواع مختلفی دارد که قانون‌گذار تنظیم چهار نوع از آن‌ها را برای تجار الزامی کرده است. این چهار دفتر شامل، دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دا‌رایی و دفتر کپیه می‌شود. البته الزام قانونی جهت تنظیم این دفاتر صرفا برای تاجران است و افراد شاغل به کسب و کار‌های جزئی نیاز به تهیه و تنظیم آن ندارد. در ادامه این مقاله به معرفی دفتر کپیه می‌پردازیم. برای آشنایی با امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دفتر کپیه

دفتر کپیه

دفتر کپیه مخصوص ثبت کردن تمامی مراسلات و مخابرات صادرشده از جانب تاجر است. قانون‌گذار مقرر کرده است که تمام نامه‌ها و مراسلات تاجر که قانون برای آن‌ها اهمیت قائل است و به آن‌ها استناد می‌کند در دفتر کپیه به طور منظم و بر اساس تاریخ وقوع به ثبت برسد. قانون تجارت در ماده 10 دفتر کپیه را تعریف کرده است. در ماده 10 این قانون آمده است: « دفتر کپیه دفتری است که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورتحساب‌های صادره خود را در آن به ترتیب تاریخ ثبت نماید.
‌تبصره – تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت‌حساب‌های وارده را نیز به ترتیب تاریخ ورود مرتب نموده و در لفاف مخصوصی ضبط کند.»

تاجر می‌تواند علاوه بر دفاتر چهارگانه رسمی، دفاتر دیگری نیز با توجه به احتیاج یا نظم کاری خود تهیه و تنظیم نماید تا انجام امور تجاری را تسهیل کند. از جمله این دفاتر غیر رسمی می‌توان به دفتر ثبت برات و سفته و دفتر صندوق اشاره کرد. برای آشنایی با سایر اسناد تجاری کلیک کنید.

مقایسه دفتر کپیه با سایر دفاتر تجاری

د‌فتر کپیه د‌فتری است که برخلاف سایر دفاتر تجاری پیش از آن‌که نگارش شود نیازی به امضای نماینده اداره ثبت ندارد. اما سایر دفاتر تجاری مانند د‌فتر کل و د‌فتر روزنامه پیش از نگارش و ثبت اطلاعات در آن‌ها، لازم است توسط نماینده اداره ثبت به امضا برسد. در موارد دیگر د‌فتر کپیه شرایط یکسانی با سایر دفاتر تجاری دارد. البته د‌فتر کپیه به نسبت دفاتر روزنامه و کل از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

لذا قانون‌گذار برای تهیه و تنظیم این د‌فتر قواعد پیچیده‌ای وضع نکرده است. بنابراین مقررات تنظیم د‌فتر کپیه نسبت به سایر دفاتر، ساده است. د‌فتر اندیکاتور که امروزه مصطلح می‌باشد همان د‌فتر کپیه است. البته امروزه روش‌های سنتی جای خود را به روش‌های مدرن و الکترونیکی داده‌اند. تجار معمولاً به‌جای د‌فتر کپیه از نامه نما یا بایگانی الکترونیک بهره می‌برند. برای آشنایی با سایر دفاتر تجاری کلیک کنید.

نگهداری از دفاتر تجاری

نگهداری و تنظیم دفاتر تجاری رسمی مانند دفتر کپیه شرایط و قواعد خاصی دارد. قانون تجارت قواعد نگارش دفاتر رسمی را تشریح می‌کند. ماده 11 قانون تجارت امضای نماینده اداره ثبت را برای دفاتر اداری الزامی کرده است اما همین ماده دفتر کپیه را از انجام این کار مستثنا می‌کند.

اطلاعات ثبت شده در دفاتر باید به ترتیب تاریخ وارد شوند و همچنین د‌فتر تجاری نباید خط ‌خوردگی و جای سفید بیش از حد معمول بین سطور داشته باشد. این قاعده در ماده 13 قانون تجارت آمده است: «کلیه معاملات و صادرات و واردات در دفاتر مذکوره فوق باید به ترتیب تاریخ در صفحات مخصوصه نوشته شود، تراشیدن و حک کردن و همچنین جای سفید گذاشتن بیش از آنچه که در د‌فترنویسی معمول است و در حاشیه و یا بین سطور نوشتن ممنوع است و تاجر باید تمام آن دفاتر را از ختم هر سالی لااقل تا ده سال نگاه دارد.»

قانون‌گذار حتی نحوه بررسی و امضای د‌فتر توسط نماینده اداره ثبت را مقرر کرده است در ماده 12 قانون تجارت آمده است: « د‌فتری که برای امضاء به متصدی امضاء تسلیم می‌شود باید دارای نمره ترتیبی و قیطان کشیده باشد و متصدی امضاء مکلف است صفحات د‌فتر را شمرده در صفحه اول و آخر هر د‌فتر مجموع عدد صفحات آن را با تصریح به اسم و رسم صاحب د‌فتر نوشته با قید تاریخ امضاء و دو طرف قیطان را با مهر سربی که وزارت عدلیه برای این مقصود تهیه می‌نماید منگنه کند. لازم است کلیه اعداد حتی تاریخ با تمام حروف نوشته شود.»

تخلف تاجر از قواعد مربوط به تنظیم دفاتر اسناد جزای نقدی به دنبال دارد. همچنین اسنادی که در دفاتر تجاری بدون توجه به قواعد مربوطه ثبت شود در دادگاه صرفاً علیه خود تاجر سندیت دارد و تاجر نمی‌تواند برای محکوم کردن سایر تجار به آن‌ها استناد کند.

 

سؤالات متداول

دفتر کپیه چه دفتری است ؟

دفتر کپیه مخصوص ثبت کردن تمامی مراسلات و مخابرات صادرشده از جانب تاجر است.

دفتر کپیه چه تفاوتی با سایر دفاتر رسمی تجاری دارد ؟

دفتر کپیه دفتری است که برخلاف سایر دفاتر تجاری پیش از آن‌که نگارش شود نیازی به امضای نماینده اداره ثبت ندارد.

دفتر کپیه امروزه به چه نامی شناخته می‌شود ؟

دفتر اندیکاتور که امروزه مصطلح می‌باشد همان دفتر کپیه است.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص د‌فتر کپیه، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون د‌فتر کپیه پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دفتر کپیه



:: برچسب‌ها: دفتر کپیه ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مرجع صادر کننده جواز کسب تولید جعبه مقوایی یا همان جعبه سازی مقوایی در هر شهر متفاوت است. برای ورود به عرصه تهیه و تولید جعبه های مقوایی علاوه بر داشتن مهارت تولید و فروش باید مجوزهای لازمه را از مراجع ذی صلاح کسب نمود. تمام کسانی که تمایل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند باید در ابتدای امر پروانه کسب بگیرند. در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه باید پروانه کسب تولید جعبه مقوایی را گرفت می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر درباره قوانین مربوط به جواز کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: جواز کسب تولید جعبه مقوایی

جواز کسب تولید جعبه مقوایی

پروانه کسب سندی است که نشان می‌دهد فرد صلاحیت تولید جعبه مقوایی را دارد. برای هر شخصی ‌که بخواهد به صورت قانونی فعالیت فروش انجام دهد گرفتن پروانه کسب الزامی است. این مجوز نشان دهنده قانونی بودن فعالیت فروشنده است و مرجع صادرکننده آن در تهران اتحادیه صنف صحاف می‌باشد. به موجب این جواز می‌توانید از امتیازات مربوط به اتحادیه مربوطه بهره مند شده و از حمایت های اتحادیه شامل حالتان شود. برای اطلاع از نحوه تمدید جواز کسب کلیک کنید.

مساحت مورد نیاز برای گرفتن جواز کسب تولید جعبه مقوایی چقدر است؟

چه متقاضی بخواهد ملکی را خریداری کند و چه بخواهد اجاره کند باید واحدی مطابق با مساحت تصویب شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مهیا نماید. اتحادیه مربوط به تولید جعبه مقوایی در تهران مجوز لازم برای 23 رسته زیر را صاد می‌‍کند.

1 – آلبوم ساز (با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع)

2 – سری سازی كتاب (با حداقل مساحت لازم 60 متر مربع)

3 – كارتن ساز مقوایی (با حداقل مساحت لازم 100 متر مربع)

4 – جعبه ساز مقوایی (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع)

5 – تولید كارت و پاكت ساز (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

6 – تك جلد ساز (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

7- سازندگی جلد پلاستیك ( با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع )

8 – كلاسور ساز ( با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

9 – یادداشت ساز ( با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

10 – دفتر ساز ( با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع)

11 – دفتر كار ( با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع)

12 – سلفون كشی ( با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

13 – تولید جعبه و قوطی و لوله مقوايي ( با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع)

14 – فروش ملزومات صحافی ( با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

 

شرایط دریافت مجوز یا جواز کسب تولید جعبه مقوایی

الف: شرایط عمومی

۱- گواهی صلاحیت یا همان عدم سو پیشینه از نیروی انتظامی

۲- سند مالکیت عین، منفعت و یا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت، مبایعه نامه و یا هر قراردادی که از منظر قانونی معتبر باشد؛ اعم از رسمی و عادی. در روستاها احراز مالکیت براساس عرف محل می‌باشد. اشخاصی که سند عادی دارند باید تعهدی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن ارائه دهند.

۳- گواهی مالیاتی از اداره مالیات ذی ربط مبنی بر تشکیل پرونده مالیاتی و تصفیه حساب

۴- شناسنامه و کارت ملی برای ایرانیان و گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

۵- گواهی گذراندن دوره آموزشی احکام تجارت و کسب و کار در قالب دستورالعمل های آموزشی قانون نظام صنفی

۶- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا پزشکی نظام وظیفه یا گواهی اشتغال به تحصیل برای آقایان کمتر از ۵۰ سال

ب: شرایط اختصاصی

۴- داشتن محلی با کاربری تجاری و اداری که از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعیت مکانی مورد تایید اماکن قرار گیرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومی

۶- داشتن وسايل و تجهیزات متناسب و لازم

مدارک لازم برای راه اندازی تولید جعبه مقوایی به صورت خرد

۱) اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی

2) عکس سه در چهار متقاضی

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضی

۴) سند ملکی یا اجاره نامه یا مبایعه نامه به نام متقاضی

5) گواهی عدم سوپیشینه

6) کارت بهداشت

7) فیش واریزی مبلغ عضویت به اتحادیه

جهت کسب اطلاع بیشتر درباره مدارک لازم برای جواز کسب کلیک کنید.

مراحل گرفتن مجوز تولید جعبه مقوایی

هر خانم و آقایی برای گرفتن جواز تولید جعبه مقوایی باید مراحل زیر را طی نماید:

۱/ ارسال درخواست جواز تولید جعبه مقوایی از طریق سامانه ایرانیان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. این درخواست می‌تواند به صورت کتبی به اتحادیه‌‌ صنف صحاف تهران تحویل گردد. برای ورود به سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

۲/ تکمیل فرم‌های اداری مربوطه و تحویل کلیه مدارک لازم کمیسیون بازرسی اتحادیه‌‌ از محل فروش دیدن می‌کنند و سپس در خصوص موقعیت مکانی و محیطی و مطابقت آن با قوانین گزارش تهیه می‌کنند.

۳/ هیئت مدیره جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و درخواست متقاضی را در این جلسه بررسی می‌نماید. در صورت وجود تمام شرایط تاییده پروانه فروش مایحتاج روزانه مصرف کننده برای فرد صادر می‌شود.

۴/ فرد حق عضویت خود را پرداخت نموده و پروانه را دریافت می‌کند. جواز کسب هر متقاضی برای یکسال صادر می‌شود در مراحل بعدی این جواز برای پنج سال یا ده سال تمدید می‌شود.

گرفتن مجوز تولید جعبه مقوایی چه قدر هزینه دارد؟

برای دریافت مجوز باید مبالغ زیر پرداخت شود :

هزینه صدور پروانه 2.000.000 ریال

هزینه آموزش های مربوط به کسب و کار و تجارت به مبلغ 800.000 ریال

هزینه صدور کارت اصناف 200.000 ریال

حق عضویت سالیانه اتحادیه 3.000.000 ریال

حق ورودی سال اول به مبلغ 8.000.000 ریال

راه اندازی جعبه سازی مقوا چقدر زمان میبرد؟

از ابتدای شروع درخواست تا دریافت جواز یا پروانه کسب تولید جعبه مقوایی در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارک ۳۰ روز زمان خواهد برد، زیرا براساس قانون اتاق اصناف اتحادیه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول یا رد درخواست متقاضی اعلام نظر کند و در صورت عدم ارائه هیچ پاسخی به منزله تایید درخواست خواهد بود.

در صورت تایید نیز مرجع صدور پروانه کسب باید طی مدت ۱۵ روز پروانه کسب را صادر کند. اما اگر مدارک شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارک خود را تکمیل نموده و تحویل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نیز هر مرجع حداکثر ۱۵روز زمان برای پاسخگویی دارد. درضمن پاسخ منفی بعد از پایان زمان قانونی قائل پذیرش نیست. برای آشنایی کامل با مراحل دریافت پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جواز کسب تولید جعبه مقوایی



:: برچسب‌ها: جواز کسب تولید جعبه مقوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

لیست کالاهای ممنوعه صادراتی را چطور می توان تهیه کرد؟ همواره بازرگانان به دنبال گسترش تجارت و افزایش سرمایه خود می‌باشند. تاجران پس از مدتی فعالیت در‌می‌یابند که برای انجام فعالیت‌های پرسود و افزایش سرمایه نمی‌توانند محدود به تجارت در درون مرز‌ها باشند. برای پیشرفت در حوزه تجارت و بازرگانی باید به فعالیت‌های فرامرزی روی آورد. این فعالیت‌های فرامرزی شامل واردات و صادرات می‌شود. واردات و صادرات در هر کشور تابع قوانین خاص همان کشور می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که بازرگانان در امر واردات و صادرات باید به آن توجه داشته باشند مجاز بودن یا ممنوعیت برخی کالا‌ها برای صادرات یا واردات است. در این مقاله به ویژگی کالاهای مجاز و ممنوع برای صادرات در ایران می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: لیست کالاهای ممنوعه صادراتی

کالاهای ممنوعه صادراتی

بسیاری از کشور‌ها برای مجاز کردن یا ممنوعیت کالاهای صادراتی و وارداتی سیاست‌های خاصی دارند. اغلب دلیل این سیاست‌های خاص تجاری در واردات و صادرات، تقویت تولیدات داخلی، پیشرفت صنایع، تثبیت قیمت‌‌ها و کنترل وضع بازار است. در سال‌های اخیر در کشور ما ایران نیز قانون ممنوعیت صادرات و واردات برای برخی از کالاها وضع شده است. دلیل وضع این قوانین، تشویق تولید‌کنندگان داخلی برای افزایش تولیدات داخلی و بالا بردن کیفیت این تولیدات و همچنین ثبات قیمت برخی کالاهای موجود در بازار است.

ماده 126 قانون امور گمرکی ممنوعیت صادرات برخی کالاها را توصیف می‌نماید. این ماده شرایط برخی از کالاها که صادرات آن‌ها از ایران به سایر کشور‌ها ممنوع می‌باشد را برمی‌شمارد. در ماده 126 قانون امور گمرکی کالاهای ممنوعه صادراتی به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

آیا می دانید همه تجارباید برای اقدامات وارداتی و صادراتی دارای کارت بازرگانی باشند. برای دریافت کارت بازرگانی کلیک کنید.

لیست کالاهای ممنوعه صادراتی طبق ماده 126 قانون امور گمرکی

در ماده 126 قانون امور گمرکی کالاهایی که قابلیت صدور قطعی را ندارند به چهار دسته تقسیم می‌شوند. در نتیجه صادرات کالاهایی که در این دسته بندی‌ها قرار نمی‌گیرند مجاز است و مانعی نخواهد داشت. توصیف این 4 دسته در متن این ماده به این شرح است: «کالاهای زیر قابلیت صدور قطعی ندارد:

الف ـ کالاهای ممنوع الصدور بر اساس شرع مقدس اسلام و یا به‌موجب قانون

ب ـ اشیاء عتیقه یا میراث فرهنگی به تشخیص سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

پ ـ اقلام دامی یا نباتی و گونه‌های جانوری برای حفظ ذخایر ژنتیک یا حفاظت محیط‌زیست طبق فهرست اعلامی از سوی سازمان‌های مربوطه

ت ـ سایر کالاهای ممنوع الصدور به موجب قوانین خاص»

هفت فاز ممنوعیت صادراتی

مطابق با قانون امور گمرکی ممنوعیت برخی کالاها در کشور ما طی هفت فاز بنا به شرایط مقتضی انجام گرفت. طی هر یک از این هفت فاز از سال 97 تا به امروز ممنوعیت برخی کالا‌ها در ایران توسط سازمان‌های مربوطه اعلام شد.

فاز اول

تیر ماه سال 1397 فهرستی از کالاهای ممنوع برای صادرات اعلام شد. این لیست شامل 159 نوع کالا بود که بازرگانان را از صادرات این کالاها منع کرده بود. با صادر شدن این دستور‌العمل روند تازه‌ای در زمینه ممنوعیت صادرات ایجاد گشت.

فاز دوم

در فاز دوم ممنوعیت کالاهای صادراتی دولت برای جلوگیری از اقدامات برخی سودجویان صادرات 18 کالای کشاورزی را ممنوع اعلام کرد. برخی از این 18 قلم کالا شامل آرد، گندم، جو و به طور کلی غلات، خوراک آبزیان و افزودنی‌های خوراک آبزیان و… می‌شود.

کالاهای ممنوعه صادراتی | فاز سوم

شهریور ماه سال 1397 یک ابلاغیه صادر شد. طی این ابلاغیه که فاز سوم ممنوعیت صادرات بود ممنوع شدن برخی کالا‌های دیگر برای صادرات اعلام شد. این ابلاغیه 7 کالا را ممنوع کرده بود. این هفت کالا شامل کره بسته بندی، شیر خشک، انواع تیشو، کاغذ، چای، تایر فرسوده و لاستیک می‌باشد.

فاز چهارم

ابلاغیه فاز چهارم ممنوعیت صادرات کالاها شامل اقلامی نظیر شکر سفید، انواع دفترچه حسابداری، لاستیک سبک و سنگین، کاغذ‌های بسته بندی، گوشت مرغ و گوسفند و.. می‌شد.

فاز پنجم

در این فاز صادرات گوشت چه منجمد و چه گرم که در داخل کشور تولید می‌شدند به صورت کلی ممنوع گشت. در مهر سال 1397 صادرات انواع کاغذ تیشو و کاغذ‌های بسته بندی از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت آزاد گشت.

کالاهای ممنوعه صادراتی | فاز ششم

فاز ششم مربوط به ممنوعیت صادرات برخی میوه‌ها بود. این میوه‌ها شامل سیب درختی و پرتقال می‌شدند. فاز ششم ممنوعیت در پایان سال 97 و به مدت یک‌ ماه از اسفند 97 تا فروردین 98 اجرا شد. این ممنوعیت جهت تنظیم قیمت در بازار ایجاد شد.

فاز هفتم

وزارت صمت در فاز هفتم برخی کالاها را ممنوع کرد. این کالاها شامل سیب زمینی و پیاز می‌شدند. که جهت مدیریت و تنظیم قیمت در بازار‌های داخلی این ممنوعیت اجرا شد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ممنوعیت واردات و صادرات کالاها به چه منظور انجام می‌شود ؟

اغلب دلیل این ممنوعیت‌ها در واردات و صادرات، تقویت تولیدات داخلی، پیشرفت صنایع، تثبیت قیمت‌‌ها و کنترل وضع بازار است.

طبق قانون چه کالاهایی در ایران ممنوعیت صادرات دارند ؟

ماده 126 قانون امور گمرکی ممنوعیت صادرات کالاها در ایران را توصیف می‌نماید و این کالاها به 4 دسته تقسیم نموده است که در متن مقاله به این ماده پرداخته شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: لیست کالاهای ممنوعه صادراتی



:: برچسب‌ها: لیست کالاهای ممنوعه صادراتی ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اتحادیه صنف پوشاک تهران به طور کامل در ادامه معرفی شده است. اصناف درواقع انجمن‌های متشکل از افرادی دارای یک پیشه و حرفه مشابه هستند. و اتحادیه نیز از افراد صنفی تشکیل می‌گردد که با داشتن اهدافی مشترک برای حفظ حقوق حرف‌های موردنظر خود تلاش می‌نمایند. اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران نیز یکی از اتحادیه‌های فعال و معتبر در شهر تهران است. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه پوشاک تهران

اتحادیه پوشاک تهران

اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران یکی از اتحادیه‌های معتبر و فعال در شهر تهران است. این اتحادیه باهدف احقاق حقوق صنفی و ایجاد همکاری مناسب در میان افراد صنفی و همچنین بهبود بخشیدن به ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان ایجادشده است. از دیگر اهداف تشکیل اتحادیه‌ها می‌توان به اجرای قوانین نظام صنفی و آیین‌نامه‌ها و مصوبات در اتحادیه و میان افراد صنفی‌اش اشاره نمود.

اداره امور اتحادیه‌های اصناف بر عهده افراد خوش‌نام از همان صنف می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف هر ۴ سال یک‌بار با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در صنف اتحادیه انتخاب می‌گردند. اعضای هیئت‌مدیره شامل رئیس اتحادیه، معاون رئیس، دبیر و خزانه‌دار اتحادیه، بازرس اتحادیه و اعضای معمولی اتحادیه می‌شود. هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران عبارت‌اند از:

  • ابوالقاسم آقا حسین شیرازی
  • کامبیز مروت جو
  • محمدحسین عرب کرمی
  • مهناز امیر معز
  • محمود رفیع پور
  • منصور الیاسی
  • مجید افتخاری
  • اکرم قاضی دیزجی

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس و تلفن اتحادیه پوشاک تهران

این اتحادیه در شهر تهران، میدان سپاه، خیابان پادگان ولیعصر، بعد از خیابان بوشهر و پلاک ۲۲ و ۲۴ واقع‌شده است.

تلفن تماس با اتحادیه ۷۷۵۰۱۴۵۲_۰۲۱ می‌باشد.

وظایف و خدمات اتحادیه پوشاک تهران

اهداف و وظایف اتحادیه‌ها در قانون نظام صنفی به‌طور کامل شرح داده‌شده است. این وظایف بر خدمات در ماده ۳۰ قانون نظام صنفی در چند بند مختلف آورده شده است. از مهم‌ترین وظایف خدمات اتحادیه‌های اصناف می‌توان به صدور و تمدید پروانه کسب برای متقاضیان فعالیت در صنف موردنظر و همچنین نظارت بر فعالیت این اعضا اشاره نمود.

از دیگر وظایف اشاره‌شده در قانون نظام صنفی؛ تشکیل کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات حل اختلاف، وصول مالیات و عوارض و هزینه‌های خدمات به نمایندگی از سازمان‌های دیگر، ایجاد تسهیلات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی افراد صنف و… می‌باشد. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

خدمات آنلاین اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران

اتحادیه‌پوشاک تهران در وب‌سایت خود به نشانی espt.ir اقدام به ارائه برخی از خدمات به افراد صنفی و مصرف‌کنندگان به‌صورت آنلاین می‌نماید. این خدمات عبارت‌اند از:

  • پیگیری پرونده‌های مربوط به صدور جواز کسب
  • درخواست برای تعویض پروانه کسب
  • پیگیری تعویض پروانه کسب
  • درخواست برای مجوز فروش فوق‌العاده
  • پیگیری برای فروش فوق‌العاده
  • پرداخت آنلاین حق عضویت
  • تائید لحظه‌ای فیش‌های واریزی
  • ثبت شکایات صنفی
  • پیگیری شکایات انجام‌شده
  • پذیرش اینترنتی

فعالیت و عضویت در اتحادیه

اگر شما قصد دارید که یک واحد صنفی در حوزه تولید و فروش پوشاک و شهر تهران افتتاح نمایید. ابتدا باید مطابق با قانون نظام صنفی برای قانونی نمودن فعالیت اقتصادی خود جواز کسب دریافت نمایید. شما با درخواست صدور جواز کسب به اتحادیه‌پوشاک تهران گام اول را برای عضویت در این اتحادیه برمی‌دارید.

در صورتی که شرایط و مدارک شما برای راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه تولید و فروش پوشاک در شهر تهران کافی باشد. اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با درخواست صدور جواز کسب شما موافقت می‌نماید. به این ترتیب شما با برای یک واحد صنفی در این حوزه و پرداخت حق عضویت در اتحادیه عضو می‌شوید. و می‌توانید در اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران فعالیت کنید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی مجوز کسب صادر می‌نماید.

برای دریافت جواز کسب پوشاک کلیک کنید.

دوره‌های آموزشی اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران

اتحادیه‌پوشاک تهران برای کسب آمادگی و افزایش سطح مهارت و دانش افراد صنفی گذراندن دوره‌های آموزشی را پیش از صدور جواز کسب الزامی کرده است. دوره‌های آموزشی ممکن است توسط اتحادیه‌ها و یا به‌صورت برون‌سپاری و توسط سایت مرکز آموزشی انجام گیرد. انواع دوره‌ها به‌صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شوند.

متقاضی برای شرکت در دوره‌های آموزشی موظف است که معرفی‌نامه از اتحادیه مربوطه و فیش پرداخت هزینه آموزش را ارائه نماید. لازم به ذکر است که متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی باید در آزمون نهایی این دوره‌ها نیز شرکت نموده و نمره قبولی کسب کند. درصورتی‌که متقاضی موفق به کسب نمره قبولی نشود می‌تواند برای دومین بار در آزمون با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش شرکت کند. در پایان ارزشیابی به متقاضی گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

هزینه‌های قانونی قابل پرداخت به اتحادیه پوشاک تهران

مادی و هزینه‌های قانونی قابل پرداخت اتحادیه‌صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران عبارت است از:

  • حق عضویت دریافتی از افراد صنفی که به‌صورت سالانه پرداخت می‌شود.
  • مبلغ پرداختی در قبال خدمات غیرموظف اتحادیه
  • کمک‌های مالی از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه.
  • کارمزد دریافت مالیات و هزینه‌های خدمات سایر سازمان‌ها از افراد صنفی.
  • دریافت درصدی از مبلغ صدور و تمدید پروانه کسب.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

خدمات و وظایف اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران چیست ؟
صدور و تمدید پروانه کسب برای متقاضیان فعالیت در صنف موردنظر و نظارت بر فعالیت این اعضا، تشکیل گروه‌های رسیدگی به شکایات حل اختلاف، وصول مالیات و عوارض و هزینه‌های خدمات به نمایندگی از سازمان‌های دیگر، ایجاد تسهیلات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی افراد صنف و…

اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک به چه صورت انتخاب می‌شوند ؟
اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه هر ۴ سال یک‌بار با برگزاری انتخابات و رای شاغلین در صنف اتحادیه انتخاب می‌گردند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه پوشاک تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه پوشاک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

اتحادیه تعویض روغن تهران یکی از اتحادیه‌های معتبر و فعال در این شهرستان می‌باشد. اصناف انجمن‌هایی هستند که به واسطه گروه‌هایی از افراد دارای یک حرفه تشکیل می‌گردند. اتحادیه‌های اصناف از افراد یک صنف تشکیل می‌شوند که جهت حفظ حقوق شغلی خود و در راستای اهداف مشترک گام برمی‌دارند. در ادامه به معرفی اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه تعویض روغن تهران

اتحادیه تعویض روغن تهران

افراد خوشنام در هر صنف اقدام تشکیل اتحادیه صنف خود را می‌نماید. گاهی نیز ممکن است چند صنف مرتبط یک اتحادیه را تشکیل دهند. اتحادیه‌ها برای احقاق حقوق صنفی، ایجاد همکاری میان افراد صنفی خود، بهبود ارائه خدمات به مصرف‌کننده و اجرای قوانین نظام صنفی نیان افراد صنفی مربوط به خود ایجاد می‌گردند. اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران نیز با همین اهداف تشکیل شده است.

مدیریت اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران بر عهده هیئت‌مدیره اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره بار برای شاغلین درس و هر چهار سال یک‌بار انتخاب می‌شوند. این اعضا شامل رئیس اتحادیه نواب رئیس خزانه‌دار در تأدیه دبیر اتحادیه و بازرس اتحادیه می‌شوند. رئیس فعلی اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران جناب آقای محمدرضا آل سارا می‌باشد. خوب است بدانید تعداد اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه با توجه به تعداد افراد شاغل در آن صنف تعیین می‌گردد. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

فعالیت و عضویت در اتحادیه فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن تهران

اگر قصد دارید در تهران و در حوزه فروشندگی لاستیک فیلتر و تعویض روغن فعالیت نمایید. ابتدا باید با دریافت جواز کسب اقدام به عضویت در اتحادیه نمایند. مطابق قانون هرکس قصد راه‌اندازی یک واحد اقتصادی و یک واحد صنفی را دارد باید از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت نماید. صدور جواز کسب هم برای اشخاص حقوقی و هم برای اشخاص حقیقی انجام می‌گیرد. بنابراین شما با دریافت جواز کسب و پرداخت هزینه عضویت می‌توانید در اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران فعالیت و همکاری کنید.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

وظایف اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن تهران

اتحادیه اصناف مطابق ماده ۳۰ قانون نظام صنفی وظایف و خدمات متعددی را بر عهده دارند. صدور و تمدید جواز کسب برای فعالین صنفی و همچنین نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه را می‌توان جزء مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن تهران نام برد. سایر وظایف اتحادیه‌ها متعلق با قانون نظام صنفی عبارت است از:

  • ارائه پیشنهاد برای ایجاد تغییرات در قوانین صدور پروانه کسب به اتاق اصناف
  • اجرای بخشنامه‌ها مصوبات و قانون نظام صنفی
  • صدور پروانه کسب، تمدید پروانه کسب، ابطال پروانه کسب و تعطیل کردن محل کسب یا جلوگیری از ادامه فعالیت واحد صنفی بدون پروانه.
  • تعیین ترازنامه سالانه اتحادیه و همچنین تنظیم بودجه سال بعد برای اتحادیه و تحویل نمودن هر دو سند به اتاق اصناف.
  • ایجاد تسهیلات لازم برای آموزش افراد صنفی و برگزاری دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار
  • حل مشکلات و اختلاف‌ها، بازرسی از واحدهای صنفی، فنی و آموزشی و تشکیل سایر کمیسیون‌های مصوب شده هیئت عالی نظارت.
  • دریافت مالیات عوارض و هزینه‌های خدمات از افراد صنفی به نمایندگی از سازمان‌های وابسته به دولت
  • ارائه پیشنهاد‌ها لازم در مورد نرخ کالا و خدمات و تعداد واحدهای صنفی موردنیاز در هرسال به اتاق اصناف.

برای دریافت جواز کسب تعویض روغن و جواز کسب لاستیک فروشی کلیک کنید.

دوره آموزشی و امتحان اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران

افراد صنفی پیش از دریافت پروانه کسب یا کارت مباشرت موظف به گذراندن دوره آموزشی و قبولی در آزمون این دوره هستند. دوره‌های آموزشی به منظور کسب آمادگی و ارتقاء میزان آگاهی، دانش و سطح مهارت افراد صنفی برگزار می‌گردد. دوره‌های آموزشی ممکن است توسط خود اتحادیه و یا توسط مراکز آموزشی با توافق اتحادیه ارائه شود. این دوره‌ها یا به صورت حضوری و یا به صورت غیرحضوری ارائه می‌گردد. حدنصاب قبولی در دوره حضوری نمره ۱۰ آزمون و حدنصاب قبولی در دوره غیرحضوری نمره ۱۲ از آزمون می‌باشد.

متقاضیان برای شرکت در دوره‌های آموزشی و شرکت در آزمون موظف به پرداخت هزینه آموزش هستند. و اگر در آزمون موفق به کسب نمره قبولی نشدند باید برای شرکت مجدد در آزمون ۲۰ درصد هزینه آموزش را پرداخت کنند.

خوب است بدانید که آزمون برای افراد باسواد به صورت پرسش‌های چهارگزینه‌ای و برای افراد بی‌سواد به‌صورت پرسش شفاهی انجام می‌شود. در پایان اتمام دوره و قبولی در آزمون به متقاضی یک گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود. اعتبار این گواهینامه ۵ سال است. و برای تمامی اتحادیه‌ها در سراسر کشور دارای اعتبار است. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

هزینه‌های قانونی قابل پرداخت به اتحادیه

منابع مالی و هزینه‌های قابل پرداخت اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر وتعویض‌روغن شهرستان تهران عبارت است از:

  • پرداخت حق عضویت توسط افراد صنفی به صورت سالانه. مبلغ حق عضویت با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف تعیین می‌شود. و در صورت صلاحدید اتحادیه امکان پرداخت اقساط آن نیز وجود دارد.
  • مبالغ پرداختی به اتحادیه بابت ارائه خدماتی که به‌طور معمول وظیفه اتحادیه نمی‌باشد نظیر ارائه خدمات فنی و آموزشی.
  • اتحادیه برای دریافت مالیات و عوارض سازمان‌های وابسته به دولت از افراد صنفی کارمزد دریافت می‌کند.
  • بخشی از مبلغ پرداختی جهت صدور یا تمدید پروانه کسب به اتحادیه تعلق می‌گیرد.
  • ممکن است اشخاص حقوقی یا حقیقی به اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران کمک مالی نمایند.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس و تلفن اتحادیه تعویض روغن شهرستان تهران

این اتحادیه در منطقه ۷ تهران، محله خواجه نصیر، خیابان شریعتی، خیابان طاهریان، ایستگاه درختی، روبروی کوچه فرزانگان، پلاک ۲۹ واقع‌شده است.

تلفن: ۷۷۵۳۴۶۹۶_۰۲۱ و ۷۷۵۳۴۶۹۷_۰۲۱

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

عضویت و فعالیت در اتحادیه‌صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران چگونه است ؟
شما با دریافت جواز کسب و پرداخت هزینه عضویت اتحادیه می‌توانید در اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک فیلتر و تعویض روغن شهرستان تهران فعالیت و همکاری کنید.

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف فروشندگان رشته بیشتر و تعویض روغن شهرستان تهران چیست ؟

صدور و تمدید جواز کسب برای فعالین صنفی و همچنین نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه را می‌توان جزء مهم‌ترین وظایف اتحادیه نام برد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه تعویض روغن تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه تعویض روغن تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

عقد موقت که به صیغه معروف است یک نوع عقد نکاح شرعی در مذهب شیعه می‌باشد که فقط در صورتی از صحت کامل برخوردار می‌شود که مدت و مهریه آن به طور دقیق مشخص شود. پس ازدواجی مدت دار است و پس از تمام شدن مهلت آن رابطه زوجیت پایان می‌یابد. در ادامه به بررسی عقدنامه ازدواج موقت و مندرجات آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد ثبت ازدواج و مدارک لازم برای ثبت ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: عقدنامه ازدواج موقت

چگونگی صحت عقد موقت

مطابق ماده ۱۰۶۲ قانون مدنی با ایجاب و قبول طرفین، عقد نکاح با الفاظی که به وضوح نشان دهنده قصد ازدواجشان با یکدیگر است به طور صحیح بسته می‌شود.

برای صحت عقد نکاح شرایط زیر الزامی است:

۱- قصد و رضای طرفین: بدین معنا که زن و مرد علاوه بر داشتن قصد انشاء رضایت نیز داشته باشند و به اکراه و اجبار این عقد بسته نشده باشد. در غیر این صورت عقد صحت نداشته و باطل می‌باشد.

۲- استفاده از الفاظ درست هنگام عقد: زوجین در هنگام بسته شدن عقد موقت باید از الفاظ درست استفاده کنند که دلالت بر عقد موقت دارد به صورتی که لفظ عقد موقت به درستی گفته شود.

۳- ایجاب و قبول طرفین یا ولی بر حق آن‌ها: در این مورد زن و مرد یا ولی قانونی آن‌ها باید ایجاب و قبول را جاری سازند.

بیشتر بخوانید : ثبت صیغه | ثبت ازدواج موقت

ثبت عقد موقت در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق

همانطور که گفتیم عقد موقت تنها با لفظ ایجاب و قبول و داشتن قصد انشاء به طور صحیح بسته می‌شود و ثبت آن ضرورتی ندارد. اما گاهی اوقات طرفین عقد به دلایلی به ثبت ازدواج موقت در دفاتر رسمی ثبت ازدواج و طلاق روی می‌آورند. البته این کار فوایدی نیز دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- اطمینان یافتن از صحت نکاح.

۲- جلوگیری از ایجاد اختلاف ناشی از عدم ثبت عقد.

۳- آسان‌تر شدن اثبات حقوق زوجین.

۴- و…

مدارک مورد نیاز برای ثبت عقدنامه ازدواج موقت

۱- شناسنامه عکس دار و کپی آن.

۲- کارت ملی و کپی آن.

۳- در صورتی که زن باکره باشد حضور پدر یا جد پدری با شناسنامه یا کارت ملی در دفترخانه الزامی است.

بیشتر بخوانید :  مدارک لازم برای ثبت ازدواج 

مندرجات عقدنامه ازدواج موقت

عقدنامه ازدواج موقت شامل مواردی است که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

الف) ابتدا تاریخ عقد و همچنین تاریخ ثبت آن نوشته می‌شود و سپس مشخصات زوجین که شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی و همچنین آدرس و نشانی آن‌ها درج می‌شود.

ب) در صفحات دیگر شرایط و تبصره‌هایی بیان شده است:

۱- در رابطه با عده: عده طلاق در زن‌هایی که به سن یائسگی نرسیده‌اند سه طهر و عده زن‌هایی که به سن یائسگی نرسیده‌اند ولی عادت ماهیانه هم ندارند سه ماه است. عده منقطعه دو طهر می‌باشد (چه پس از اتمام عقد چه پس از بذل مدت عقد) و عده منقطعه برای زنانی که عادت ماهیانه ندارند ۴۵ روز است. عده زنانی که شوهرشان فوت کرده است در هر صورت چهار ماه و ده روز ‌می‌باشد.

۲- در رابطه با صیغه بذل: زوجه هر زمان که بخواهد با وکالت بلاعزلی که از سمت زوج در اختیار دارد و با داشتن حق توکیل به غیر می‌تواند به عاقد رجوع کند و با خواندن صیغه بذل زمان عقد را به خود ببخشد و ازدواج را به پایان برساند.

ج) در صفحات بعدی عقدنامه نوع عقد تاریخ وقوع و ثبت آن همچنین مدت و مهریه به طور دقیق درج می‌شود که باید به امضای زوجین برسد.

در صفحات آخر نیز شرایط ضمن عقد طرفین درج می‌گردد و مشخصات شاهدان (۲ شاهد) که شامل کدملی و نشانی آنهاست نوشته خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص عقدنامه ازدواج موقت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون عقدنامه ازدواج موقت پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: عقدنامه ازدواج موقت



:: برچسب‌ها: عقدنامه ازدواج موقت ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

شکایت سرقت گوشی برای ردیابی و پیدا کردن سارق ضروری است. سرقت گوشی یکی از متداول‌ترین انواع سرقت است که در کشورهای مختلف اتفاق می‌افتد. متأسفانه این نوع سرقت به علت افزایش فقر، تورم و مشکلات اقتصادی رو به رشد است. از مواردی که موجب شیوع بیشتر سرقت‌گوشی می‌شود ناآگاهی افراد در مورد دریافت سریال گوشی و نحوه شکایت از سرقت است. در ادامه این مطلب به نحوه‌شکایت از سرقت گوشی خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر درباره جرم سرقت گوشی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: شکایت سرقت گوشی

نحوه شکایت سرقت از گوشی

سرقت گوشی یکی از جرائم متداول در کشورهای مختلف است. وقوع این جرم علل مختلفی دارد نظیر افزایش فقر، تورم و مشکلات اقتصادی. یکی دیگر از علل مهمی که موجب افزایش سرقت‌گوشی در جامعه می‌شود ناآگاهی قربانیان سرقت در مورد دریافت سریال گوشی و نحوه شکایت از سرقت‌گوشی است. شکایت از سرقت‌گوشی را می‌توان به دو مرحله تقسیم نمود. گام اول مسدود نمودن سیم‌کارت و گام دوم طرح شکایت در مراجع قضایی است. برای آشنایی با مجازات سرقت گوشی کلیک کنید.

گام اول شکایت از سرقت گوشی ؛ مسدود نمودن سیم‌کارت

اگر شما مورد سرقت گوشی قرارگرفته‌اید پیش از آنکه به کلانتری مراجعه و شکایت کنید. باید بلافاصله اقدام به مسدود کردن یا سوزاندن سیم‌کارت فعال روی گوشی سرقت شده نمایید. می‌توانید جهت مسدود نمودن سیم‌کارت از دو روش استفاده کنید.

روش اول به صورت حضوری است. با حضور یافتن در نمایندگی اپراتور مورد نظر خود درخواست مسدود کردن سیم‌کارت آن را نمایید. اگر به صورت حضوری مراجعه نمودید لازم است مدارک هویتی خود را نیز ارائه نمایید. توجه داشته باشید که سیم‌کارت به نام هر فردی که باشد همان شخص باید برای مسدود نمودن آن سیم‌کارت مراجعه کند.

دومین روش برای مسدود کردن سیم‌کارت به صورت غیرحضوری است. در این روش شما باید با شماره مورد نظر اپراتور خود تماس بگیرید. و با برقراری تماس درخواست مسدود نمودن سیم‌کارت را بدهید. توجه داشته باشید که حتماً اعلام کنید که تلفن همراه با سیم‌کارت فعال روی آن به سرقت رفته است. چرا که در این صورت رسیدگی به این امر و مسدود نمودن سیم‌کارت تسریع می‌گردد.

گام دوم؛ شکایت

شما برای اینکه بتوانید در مورد سرقت گوشی طرح شکایت کنید باید به کلانتری یا دادسرا مراجعه نمایید. هرچند بعد از شکایت شما در کلانتری پرونده به دادسرا ارسال می‌گردد. با این اوصاف ما به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت سرعت رسیدگی به پرونده از همان ابتدا به دادسرا برای طرح شکایت مراجعه نمایید.

جهت طرح شکایت باید نام و نام خانوادگی خود را در برگه دادخواست ارائه‌شده و در قسمت شاکی بنویسید. و سایر اطلاعات مورد نیاز را در مورد گوشی به سرقت رفته را هم نگارش کنید. در صورتی که به شخص خاصی مشکوک هستید نام آن فرد را به‌عنوان مظنون (نه متهم) ذکر نمایید. توجه داشته باشید که شرح کامل ماوقع و همچنین زمان و مکان وقوع جرم نیز لازم می‌باشد.

مدارک لازم برای طرح شکایت سرقت از گوشی

شما برای اینکه بتوانید از سرقت گوشی خود در مراجع قضایی طرح شکایت نمایید. باید مدارکی را به دادخواست و شکایت‌نامه خود الحاق کنید. مدارک لازم برای طرح شکایت از سرقت گوشی شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • ارائه اصل فاکتور خرید گوشی و دو نسخه کپی از آن.
  • شماره سریال پشت جعبه گوشی به سرقت رفته.
  • مدارک هویتی شاکی نظیر کارت ملی اصل و کپی از آن.
  • حاضر بودن شخص شاکی یا وکیل قانونی او برای طرح شکایت.

جعبه و شماره سریال گوشی خریداری شده چه اهمیتی دارد ؟

متأسفانه بسیاری از افراد جامعه در مورد اهمیت شماره سریال گوشی موبایل ناآگاه هستند. با این حال شرط احتیاط و ضروریات حقوقی است که افراد نسبت به دریافت سریال گوشی اقدام نمایند.

شماره سریال گوشی موبایل در حکم مدرک هویتی و شناسنامه گوشی می‌باشد. به عبارتی شما برای اینکه بتوانید در مورد سرقت یک گوشی طرح شکایت نمایید؛ ابتدا باید بتوانید ثابت کنید که آن گوشی در دنیای واقعی موجود بوده است. و همچنین پس از آن باید ثابت کنید این گوشی که موجودیت آن مشخص شده متعلق به شما است. به هر دوی این موارد تنها باوجود شماره سریال گوشی موبایل انجام می‌گیرد.

خوب است بدانید که بسیاری از اعمال خلاف که در جامعه اتفاق می‌افتند. تنها با سوءاستفاده چند ساعته از گوشی‌های به سرقت رفته رخ می‌دهند. بنابراین ممکن است این اعمال خلاف با توجه به وجود شماره سریال به نام شما به شما منتسب شود. بنابراین داشتن شماره سریال گوشی برای طرح شکایت سرقت گوشی و اثبات سرقت بسیار اهمیت دارد.

دریافت شماره سریال گوشی

شما می‌توانید با شماره‌گیری کد ستاره مربع ۰۶ مربع با گوشی همراه تان، شماره سریال ۱۵ رقمی آن را دریافت نمایید. با ارائه این شماره سریال به مراجع قضایی هنگام سرقت گوشی امکان ردیابی گوشی سرقت شده وجود دارد. اداره مخابرات با استفاده از شماره سریال گوشی و با سیستم ردیابی اقدام به پیگیری و ردیابی گوشی می‌نماید. تا بتواند در صورت استفاده شدن گوشی مکان آن را پیدا کند. برای آشنایی با نحوه پیگیری سرقت گوشی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مراحل لازم برای شکایت از سرقت گوشی چیست ؟
گام اول مسدود نمودن سیم‌کارت است و گام دوم طرح شکایت در مراجع قضایی است.

اهمیت شماره سریال گوشی در هنگام سرقت چیست ؟
شماره سریال گوشی موبایل در حکم مدرک هویتی و شناسنامه گوشی می‌باشد و همچنین امکان ردیابی گوشی سرقت شده وجود دارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شکایت سرقت گوشی



:: برچسب‌ها: شکایت سرقت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

نمونه صورت جلسه تغییرات در شرکت سهامی خاص با توجه به نیاز متقاضیان در این مقاله بررسی شده است. این صورت جلسه ها برای اعلام تغییرات به اداره ثبت‌شرکت‌ها ضروری است. نمونه ای از صورت جلسه تغییرات تان را می‌توانید از سامانه ثبت‌شرکت ها نیز دریافت کنید. در صورتی که در ایجاد تغییرات و روند انجام آن دچار سردگمی شده اید، حتما از طریق شماره های درج شده با کارشناسان تماس گرفته تا مشاوره ارائه شود. برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کندی.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: نمونه صورت جلسه

صورت جلسه های تغییرات در شرکت سهامی خاص

در شرکت‌های سهامی خاص برای ایجاد هر تغییر توسط هیئت‌مدیره و شریکان شرکت جلسه‌ای متناسب با موضوع تغییر تشکیل می‌گردد. بنابراین در این جلسات برای ایجاد هرگونه تغییر صورت جلسه ای تنظیم می‌شود. پس در ادامه به برخی از صورت جلسات تغییرات شرکت سهامی خاص جهت ایجاد تغییرات پرداخته ایم. برای آشنایی با انواع شرکت سهامی کلیک کنید.

نمونه صورت جلسه تغییر محل شرکت سهامی خاص

بسمه‌تعالی

نام شرکت……

شماره ثبت……

سرمایه ثبت‌شده شرکت……

شناسه ملی شرکت……

صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت……(سهامی خاص) با شماره ثبتی……در تاریخ……ساعت 11 صبح با حضور کلیه/اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت سهامی خاص تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گشت. اگر جلسه در محل دیگری برقرار شود باید آدرس آن مکان درج شود.

بنابراین جهت اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم/آقای……به‌عنوان رئیس جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقای……به سمت منشی جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه،  تغییر محل شرکت بررسی شد و درنتیجه محل شرکت از آدرس……و کد پستی……به آدرس……و کد پستی……تغییر کرد. بنابراین ماده……اساسنامه به شرح فوق اصلاح می‌شود.

به خانم/آقای……یکی از سهامداران یا یکی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت اعطا می‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه و همچنین امضا در دفاتر ثبت نمایند.

امضا اعضای هیئت‌رئیسه:…….

امضا اعضای هیئت‌مدیره: …..

نمونه صورت جلسه تغییر نام شرکت سهامی خاص

بسمه‌تعالی

نام شرکت……

شماره ثبت……

سرمایه ثبت‌شده شرکت……

شناسه ملی شرکت……

صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت……(سهامی خاص) با شماره ثبتی……در تاریخ……ساعت 11 صبح با حضور کلیه/اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت سهامی خاص تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گشت.

بنابراین جهت اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم/آقای……به‌عنوان رئیس جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقای……به سمت منشی جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه: تغییر نام شرکت موردبحث و بررسی قرار گرفت. و چنین مقرر گشت که نام شرکت به……تغییر کند. بنابراین ماده……اساسنامه به شرح فوق تغییر می‌نماید.

به خانم/آقای……یکی از سهامداران یا یکی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت اعطا می‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه و همچنین امضا در دفاتر ثبت نمایند.

امضا اعضای هیئت‌رئیسه: ……

امضا اعضای هیئت‌مدیره: …..

نمونه صورت جلسه تغییر موضوع شرکت سهامی خاص

بسمه‌تعالی

نام شرکت……

شماره ثبت……

سرمایه ثبت‌شده شرکت……

شناسه ملی شرکت……

صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت……(سهامی خاص) با شماره ثبتی……در تاریخ……ساعت 11 صبح با حضور کلیه/اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت سهامی خاص تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گشت.

بنابراین جهت اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم/آقای……به‌عنوان رئیس جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقای……به سمت منشی جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه: تغییر موضوع شرکت سهامی خاص (یا الحاق مواردی به موضوع) بررسی شد. مقرر شد که موضوع شرکت به شرح مذکور تغییر یابد………………………………………………………… بنابراین ماده…..اساسنامه به شرح فوق تغییر می‌یابد.

به خانم/آقای……یکی از سهامداران یا یکی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت اعطا می‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه، پرداخت حق‌الثبت و همچنین امضا در دفاتر ثبت نمایند.

امضا اعضای هیئت‌رئیسه:……

امضا اعضای هیئت‌مدیره: …..

نمونه صورت جلسه در مورد نقل‌وانتقال سهام شرکت سهامی خاص

بسمه‌تعالی

نام شرکت……

شماره ثبت……

سرمایه ثبت‌شده شرکت……

شناسه ملی شرکت……

صورت‌جلسه هیئت‌مدیره شرکت……(سهامی خاص) با شماره ثبتی……در تاریخ……ساعت 11 صبح با حضور کلیه/اکثریت اعضا در محل قانونی شرکت سهامی خاص تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گشت.

دستور جلسه: هیئت‌مدیره موافق کرد که خانم/آقای……با شماره ملی……با واگذاری کلیه سهام خود به خانم/آقای……فرزند……با شماره ملی……به آدرس…..و کد پستی……از شرکت خارج گشت.

و یا؛ خانم/آقای……با شماره ملی……با واگذاری……سهم از سهام خود به خانم/آقای……فرزند……با شماره ملی……به آدرس…..و کد پستی……تعداد سهامش را به……سهم کاهش داده است.

امضای اعضای هیئت‌مدیره………

امضای خریدار……

امضای فروشنده……

نمونه صورتجلسه افزایش یا کاهش سرمایه اختیاری

بسمه‌تعالی

نام شرکت……

شماره ثبت……

سرمایه ثبت‌شده شرکت……

شناسه ملی شرکت……

صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت……(سهامی خاص) با شماره ثبتی……در تاریخ……ساعت 11 صبح با حضور کلیه/اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت سهامی خاص تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گشت.

بنابراین جهت اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم/آقای……به‌عنوان رئیس جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقای……به سمت منشی جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه (کاهش سرمایه): به پیشنهاد هیئت‌مدیره و گزارش بازرس قانونی شرکت در مورد کاهش سرمایه اختیاری شرکت مقرر شد از مبلغ……ریال به…..سهم ریالی کاهش یابد. هیئت‌مدیره اختیار قانونی دارد که مراحل قانونی و ثبت کاهش سرمایه در اداره ثبت شرکت‌ها را انجام دارد.

دستور جلسه(افزایش سرمایه): به پیشنهاد هیئت‌مدیره و گزارش بازرس قانونی شرکت مقرر شد افزایش سرمایه شرکت از مبلغ……ریال به……ریال از محل پرداخت نقدی یا تبدیل مطالبات نقدی یا انتقال سود تقسیم‌نشده یا تبدیل اوراق قرضه به سهام  مورد تصویب قرار گرفت. هیئت‌مدیره اختیار دارد افزایش سرمایه تصویب‌شده را عملی نموده و آن را در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت نماید.

به خانم/آقای……یکی از سهامداران یا یکی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت اعطا می‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه، پرداخت حق‌الثبت و همچنین امضا در دفاتر ثبت نمایند.

امضای اعضای هیئت‌رئیسه:…..

امضای اعضای هیئت‌مدیره:…..

نمونه صورتجلسه تبدیل سهام بانام به بی‌نام (و بالعکس)

بسمه‌تعالی

نام شرکت……

شماره ثبت……

سرمایه ثبت‌شده شرکت……

شناسه ملی شرکت……

صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت……(سهامی خاص) با شماره ثبتی……در تاریخ……ساعت 11 صبح با حضور کلیه/اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت سهامی خاص تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گشت.

بنابراین جهت اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم/آقای……به‌عنوان رئیس جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقای……به سمت منشی جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه: موضوع تبدیل سهام بانام(بی‌نام) به سهام بی‌نام(بانام) موردبررسی قرار گرفت و تصمیمات مذکور اتخاذ شد. تمامی سهام بانام(بی‌نام) شرکت به تعداد……سهم با تصویب سهامداران به سهام بی‌نام(بانام) تبدیل می‌شود. بنابراین ماده……اساسنامه به شرح فوق اصلاح خواهد شد. و سرمایه شرکت به مبلغ…..ریال منقسم به……سهم…..ریالی بی‌نام(بانام) که 35 درصد از آن پرداخت‌شده و باقی آن در تعهد سهامداران است. هیئت‌مدیره تعهد داده که تمام برگه‌های سهام بانام(بی‌نام) شرکت را باطل نماید. و در عوض سهام بی‌نام(بانام) صادر نموده و در اختیار سهامداران قرار دهد.

جلسه در ساعت….پایان یافت. و به خانم/آقای……یکی از سهامداران یا یکی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت اعطا می‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه، پرداخت حق‌الثبت و همچنین امضا در دفاتر ثبت نمایند.

نمونه صورت جلسه انحلال شرکت سهامی خاص

بسمه‌تعالی

نام شرکت……

شماره ثبت……

سرمایه ثبت‌شده شرکت……

شناسه ملی شرکت……

صورت‌جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت……(سهامی خاص) با شماره ثبتی……در تاریخ……ساعت 11 صبح با حضور کلیه/اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت سهامی خاص تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گشت.

بنابراین جهت اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم/آقای……به‌عنوان رئیس جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقای……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقای……به سمت منشی جلسه منتخب گشتند.

و دستور جلسه: تصمیم‌گیری برای انحلال شرکت….بعد از بررسی، شرکت به علت……منحل می‌گردد.بنابراین به خانم/آقای……به شماره ملی…..به‌عنوان مدیر تصفیه انتخاب می‌شود. و آدرس مدیر تصفیه……..به کد پستی…..می‌باشد. مدیر تصفیه به دریافت کلیه اموال و دارایی‌ها و دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت اقرار می‌نماید.

امضا هیئت‌رئیسه:…….

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: نمونه صورت جلسه



:: برچسب‌ها: نمونه صورت جلسه تغییرات شرکت سهامی خاص ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

دفتر کل چیست و برای چه منظور استفاده می شود؟ اگر شما یک موسسه یا شرکت تجاری داشته باشید، حتما با اصطلاح دفتر کل آشنا هستید. دفاتر حسابرسی تجار اسناد مهمی به حساب می‌آیند. همه تجار موظف‌اند طبق قانون معاملات و فعالیت اقتصادی خود را ثبت و ضبط نمایند. اسناد تجاری و مدارک مهم تاجر به طور منسجم و قانونی باید در دفتر روزنامه ثبت و نگه‌داری شوند. ولی طبقه بندی اطلاعاتی که در دفتر روزنامه ثبت می‌شوند به نحوی نیست که بتوان از روی آن مواردی مثل مانده هر حساب را به طور جداگانه معین کرد. ازاین‌رو دفتر دیگری به نام د‌فتر کل تهیه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با اسناد تجاری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: دفتر کل چیست

دفتر کل چیست ؟

دفترکل یک دفتر رسمی حسابداری است. در هر صفحه از این دفتر جداول و ستون‌هایی وجود دارد که تاجر می‌تواند برای مرتب سازی و ذخیره‌سازی اطلاعات مالی و فعالیت های اقتصادی‌اش از آن بهره ببرد.

طبقه‌بندی اطلاعات موجود در دفتر روزنامه به نحوی است که نمی‌توان به‌وسیله آن اطلاعاتی نظیر مانده هر یک از حساب‌ها را در هر تاریخ از دوره مالی تعیین کرد. ازاین‌رو برای به دست آمدن این اطلاعات از د‌فتر کل استفاده می‌شود.

دردفتر‌ کل برای هر حساب مانند حساب‌های پرداختی یا حساب موجودی کالا و نظیر آن‌ها در صفحات مجزایی تنظیم می‌شود. همه اطلاعات مربوط به بدهکار و بستانکار در هر حساب در صفحه و ستون مربوطه در دفتر کل نگارش می‌شود. اطلاعاتی که در دفترکل وارد می‌کنیم باید از دفتر روزنامه استخراج شود. اطلاعاتی که در دفتر کل وارد می‌کنیم باید از دفتر روزنامه دریافت شود. برای اطلاع بیشتر درباره دفاتر تجاری کلیک کنید.

د‌فتر کل در قانون تجارت

قانون تجارت در ماده 8 خود به تعریف دفتر کل می‌پردازد. بر اساس این ماده “تاجر باید کلیه معاملاتش را حداقل هفته‌ای یک‌بار از دفتر روزنامه استخراج کند و انواع مختلف آن را تشخیص دهد و هر نوعی را در صفحه مخصوص به خود در دفتر کل به‌طور خلاصه ثبت کند”.

در د‌فتر کل ستون‌های مناسبی طراحی شده است تا مندرجات د‌فتر روزنامه به آن منتقل گردد. جداول و ستون‌های دفتر کل در هر صفحه به ترتیب از راست به چپ عناوین مختلفی نظیر ستون شماره سند، ستون مبلغ بدهکار و بستانکار، ستون مانده حساب و… دارد. البته دفتر کل با توجه به نیاز متفاوت مؤسسات مختلف طراحی و تولید می‌شود.

نحوه تحریر در دفتر کل

در هر ستون باید اطلاعات مشخصی ثبت شود. در ستون شماره سند حسابداری باید آن شماره سند حسابداری وارد شود که رویداد مربوطه در آن ثبت‌شده است. پس از آن باید در ستون تاریخ، تاریخ همان سند یعنی سند حسابداری که رویداد مالی مربوطه در آن ثبت گشته، نوشته شود.

در ستون شرح، همان‌طور که از نامش پیداست باید شرح مختصری از رویداد مربوطه نوشته شود. این شرح باید مطابق با همان شرح نوشته‌شده در سند حسابداری یادشده باشد. در ستون عطف نیز باید شماره صفحه دفتر روزنامه، که اطلاعات ثبتی را از همان صفحه منتقل می‌کنیم درج گردد. همچنین شماره صفحه دفتر کل نیز در ستون عطف دفتر روزنامه درج می‌گردد.

درنهایت مبالغ بدهکار یا بستانکار نوشته شده در دفتر روزنامه در ستون بدهکار یا بستانکار در دفتر‌ کل درج می‌گردد.حال در ستون مانده، مانده‌حساب محاسبه می‌گردد. درصورتی‌که پیش از ستون مانده، ستونی هم برای تشخیص نوع مانده پیش‌بینی شود در آن به‌صورت واضح نوشته می‌شود که مانده‌حساب بدهکار یا بستانکار است. معمولاً در این ستون به‌صورت مخفف بد یا بس درج می‌گردد.

محاسبه مانده‌حساب در دفتر کل

محاسبه و مانده گیری در هر سطر اتفاق می‌افتد. برای مثال در تاریخ 9/3 یک عملیات واریز به بانک انجام می‌شود. این واریز موجب افزایش در موجودی نقد بانک است. لذا باید آن را در ستون بدهکار نوشت. اگر به ستون بستانکار در همان تاریخ دقت نماییم عددی در آن درج نشده است. زیرا در هر سطر این دفتر فقط در یکی از ستون‌های بدهکار یا بستانکار عدد نوشته می‌شود و در هر دو ستون عدد نداریم.

حال با توجه به اینکه مانده قبلی صفر بوده با بدهکار این سطر جمع می‌شود. و در قسمت تشخیص کلمه بد که مخفف بدهکار است درج می‌گردد و مانده نیز به‌عنوان مثال 457 میلیون ریال درج می‌شود. در سطرهای بعد هم به همین ترتیب عمل می‌کنیم. به‌عنوان مثال اگر این بار یک باب مغازه به‌طور نقد خریداری کنیم یعنی دارایی از نوع موجودی نقد کاهش‌یافته است.

هنگامی‌که دارایی کاهش می‌یابد بستانکار می‌شود و باید در ستون بستانکار درج گردد. 457 میلیون ریال مانده بدهکار است و پس از خرید مغازه 300 میلیون ریال باید از آن کسر کنیم درنهایت مانده آن 157 میلیون ریال بدهکار می‌شود. با این توصیف مانده‌گیری همان‌طور که از نامش مشخص است حاصل جمع یا تفریق عدد مانده‌ سطر قبل است با مبلغ بدهکار یا مبلغ بستانکار در سطر بعدی و نوشتن حاصل آن در ستون مانده.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سوالات متداول

دفتر کل چیست ؟

د‌فتر کل یک دفتر رسمی حسابداری است. در هر صفحه از این د‌فتر جداول و ستون هایی وجود دارد که تاجر می‌تواند برای مرتب نمودن و ذخیره اطلاعات مالی و فعالیت‌های اقتصادی‌اش از آن بهره ببرد.

آیا دفتر کل برای تمام موسسات یکسان و یک‌شکل است ؟

خیر د‌فتر کل و ستون‌های موجود در آن با توجه به نیاز متفاوت مؤسسات مختلف طراحی و تولید می‌شود.

ستون‌های موجود در دفتر کل چیست ؟

در طراحی این د‌فتر ستون‌های برای شماره سند حسابداری، تاریخ، مبلغ بستانکار، مبلغ بدهکار، شرح مختصر، و در نهایت مانده حساب تعبیه می‌گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص د‌‌فتر کل، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون د‌‌فتر کل پاسخ دهند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دفتر کل چیست



:: برچسب‌ها: دفتر کل چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

پایان ورشکستگی چگونه اعلام می‌گردد ؟ دنیای تجارت همواره فراز و نشیب‌هایی دارد که هر تاجری ممکن است با آن‌ها مواجه شود. گاهی این دشواری‌ها به حدی زیاد و طاقت فرسا است که تاجر را در خود گرفتار می‌کند و دچار ورشکستگی می‌شود. اما همیشه اوضاع به یک منوال نخواهد بود و زمانی که شخص بتواند از بحران پیش رو گذر کند زمان پایان ورشکستگی است. در این مطلب سعی در بررسی پایان ورشکستگی و شرایط و ارکان آن داریم. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای حکم ورشکستگی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: پایان ورشکستگی

پایان ورشکستگی

پایان ورشکستگی چه آثار حقوقی دارد و به چه معناست؟ ختم يا پایان ورشکستگی حالتی است که تاجر ورشکسته می‌تواند دیون خود را پرداخت کند و از منظر قانونی دیگر ورشکسته نیست زیرا اموال و دیون او تراز شده است. این موضوع در دو حالت تحقق پیدا می‌کند یا هنگامی که دارایی‌های خود را افزایش دهد به طوری که بتواند تمام دیون را پرداخت کند یا هنگامی که بدهی‌های خود را به حدی کاهش دهد تا توازن میان بدهی و اموال برقرار شود.

پایان ورشکستگی زمانی محقق می‌گردد که در ابتدای امر ورشکستگی تاجر مورد تایید قرار بگیرد. سپس دادگاه موظف است براساس ماده ۴۴۰ در ضمن صدور حکم يا نهایتا بعد از ۵ روز مدیر تصفیه را تعیین نماید. مدیر تصفیه اقدامات لازم را برای شناسایی، حفظ و جلوگیری از اتلاف اموال ورشکسته انجام می‌دهد. از جمله اقداماتی مانند مهر و موم کردن، صورت برداری و… و در انتها نیز با طلبکاران تصفیه می‌کند و پایان ورشکستگی تاجر اعلان می‌گردد.

مراحل پایان ورشکستگی

از آغاز اعلان ورشکستگی تا هنگام اعلام پایان آن باید مراحل قانونی طی شود. این فرآیند به دست مدیر تصفیه انجام می‌شود که به شرح زیر می‌باشد:

1. مهر و موم کردن اموال

براساس ماده ۴۴۳ قانون تجارت اگر این عمل توسط عضو ناظر انجام نگرفته باشد، مدیر تصفیه می‌تواند تقاضای مهر و موم کردن اموال را بنماید. براساس ماده ۴۴۴ قانون تجارت موارد زیر جز مستثنیات می‌باشد که مهرو موم نمی‌شود يا در صورت مهر و موم شدن آن‌ها را خارج می‌کنند:

حوائج ضروری تاجر و خانواده او مانند البسه و لوازم شخصی

اشیائی که ممکن است ضایع شوند يا از قیمت آن‌ها کم شود. مانند اینکه ورشکسته باغ میوه داشته و میوه‌ها اگر در جای مناسب نگهداری نشوند خراب و ضایع می‌گردند.

وسایلی که برای راه اندازی مجدد سرمایه تاجر ورشکسته ضروری هستند و در صورت توقیف سبب ضرر طلبکاران است. این اشیا باید سریع صورت برداری و تقویم شوند.

2. اداره و حفاظت از اموال ورشکسته

به عنوان قائم مقام شخص ورشکسته اداره کردن اموال و محافظت از آنان مهم‌ترین وظیفه مدیر تصفیه می‌باشد. در صورتی که منافع ورشکسته و طلبکاران همچنین محافظت از دارایی‌های باقی مانده اقتضا نماید این اختیار به مدیر تصفیه داده می‌شود که اموال ورشکسته را به فروش برساند. به طور مثال ورشکسته جنسی دارد مانند اقلام خوراکی که اگر به موقع فروش نرسد از بین می‌رود و هم برای طلبکاران و هم برای خود شخص باعث ضرر می‌شود. در این صورت مدیر تصفیه حق معامله با رعایت منفعت را دارد.

3. تنظیم صورت دارايي‌ها

براساس ماده 449 قانون تجارت اگر شخص ورشکسته میزان اموال و دارایی‌های خود را تسلیم ننماید مدیر تصفیه این کار را از طریق دفاتر و اسناد مشارالیه و سایر اطلاعاتی که تحصیل می‌نماید انجام می‌دهد تا بتوان یک لیست دقیق از اموال ورشکسته کسب کرد.

4. فروش اموال و وصول مطالبات

براساس ماده 456 قانون تجارت بعد از آن که صورت دارایی‌های ورشکسته تهیه شد تمام سرمایه او از قبیل وجه نقد و اسناد طلب و دفاتر و نوشتجات و اثاثیه (به غیر از مستثنیات دین) و اشیاء تاجر ورشکسته به مدیر تصفیه تسلیم می‌شود. همچنین با توجه به ماده 457 این قانون مدیر تصفیه با اجازه مدعی العموم و نظارت عضو ناظر به فروش اسباب منزل و مال التجاره تاجر اقدام می‌نماید. کلیه طلب‌های ورشکسته نیز وصول می‌گردد تا به اموال او اضافه شود. در این مرحله سعی می‌شود که کلیه دارایی‌های بالقوه تاجر ورشکسته به فعلیت برسد.

5. تشخیص مطالبات طلبکاران

میزان دیون و بدهی‌های ورشکسته نیز باید مشخص شود. طبق ماده 462 قانون تجارت بعد از صدور حکم ورشکستگی طلبکاران مکلف‌‌اند در مدت قانونی اسناد طلب خود یا مصداق آن را به انضمام فهرستی که کلیه مطالبات آن‌ها را مشخص می‌کند به محکمه تحویل دهد.

بعد از مشخص شدن طلبکاران از آنان برای حضور در مجمعی دعوت می‌شود براساس ماده 478 قانون تجارت در این مجمع مدیر تصفیه گزارشی در خصوص وضعیت ورشکسته به طلبکاران ارائه می‌دهد.

6. تنظیم قرارداد ارتفاقی

عبارت است از قراردادی بین بدهکار و طلبکاران که به موجب آن شخص ورشکسته ملزم می‌شود مبالغ مشخصی را در سررسیدهایی معین به طلبکاران خویش پرداخت نماید به طور مثال ورشکسته ملزم می‌شود یک سوم ازچک یک میلیاردی را در بیستم آبان ماه به آقای الف پرداخت کند. در واقع این توافقی است بین ورشکسته و طلبکارانش.

توصیه می‌کنیم مقاله قرارداد ارفاقی را مطالعه نمایید.

7. تفریغ حساب و پایان عمل ورشکستگی

اگر ورشکسته نتواند با طلبکاران توافق کند براساس ماده 504 مدیر تصفیه فورا عملیات تصفیه و تفریغ ورشکستگی را شروع می‌کند. اگر اموال کفایت دیون را نکند کلیه اموال به نسبت میزان طلب بین تمام طلبکاران تقسیم می‌شود.

بعد از تصفیه ختم و پایان ورشکستگی اعلام می‌گردد.

ورشکستگی و انواع آن | پایان ورشکستگی

ورشکستگی در لغت به معنای افلاس و ناتوانی در پرداخت دیون است. در اصطلاح نیز ورشکستگی حالتی است که در آن دارایی‌های شخص کفاف دیون و بدهی‌های او را نمی‌دهد و به عبارت دیگر پول و مال کافی برای پرداخت دیون خود ندارد. این اصطلاح فقط برای اشخاص تاجر کاربرد دارد و در صورتی که شخص عادی توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته باشد به او معسر گفته می‌شود.

براساس ماده ۴۱۲ قانون تجارت « ورشکستگی تاجر یا شرکت تجارتی در نتیجه توقف از تادیه وجوهی که بر عهده او است حاصل می‌شود. »

ورشکستگی خود دارای انواعی است از جمله:

ورشکستگی عادی

در این نوع از ورشکستگی تاجر به دلیل وقوع نوسانات در بازار دچار مشکل شده و دارایی‌های او دیگر کفاف بدهی‌های او را نمی‌دهد.

اموال تاجر براساس توافق میان طلبکاران به نسبت طلب تقسیم می‌شود.

ورشکستگی به تقصیر

در صورتی که تاجر در وقوع ورشکستگی نقش داشته و با اعمال خود زمینه ورشکستگی را فراهم کرده باشد ورشکستگی به تقصیر گفته می‌شود.

براساس ماده ۵۴۱ قانون تجارت موارد زیر از مصادیق ورشکستگی به تقصیر می‌باشد:

۱- در صورتی که مشخص شود هزینه‌هاي شخصی خودش يا خانه او بیشتر از عایدی تاجر بوده و فوق العاده بیشتر از درآمدش خرج کرده است.

۲- انجام معاملاتي که در عرف تجارت موهوم هستند يا اينکه سود معامله کاملا اتفاقی باشد.

۳- اگر به قصد تأخير انداختن ورشکستگي خود بیشتر از قیمت بازار يا پایین‌تر از قیمت بازار خرید و فروش نماید.همچنین اگر از روی عمد چیزی رو معامله کند که سودی در آن نیست.

۴- پرداخت طلب یکی از طلبکاران بعد از زمان توقف

براساس ماده ۵۴۲ قانون تجارت موارد زیر نیز می‌تواند از مصادیق ورشکستگی به تقصیر باشد:

۱- در صورت تعهد فوق العاده به نفع شخص دیگری بدون اینکه در مقابل از او عوض مطمئنی دریافت کند.

۲-عدم اعلان توقف فعالیت تجاری به دادگاه و رفتار کردن بر خلاف آنچه در ماده ۴۱۳ قانون تجارت برای ورشکسته مقرر شده.

۳- نداشتن يا ناقص بودن دفاتر تجاری .

توصیه می‌کنیم برای توضیحات تکمیلی مقاله ورشکستگی به تقصیر و تقلب را مطالعه نمایید.

ورشکستگی به تقلب

همانطور که از نام آن مشخص است زمانی محقق می‌شود که شخص با فریب و تقلب خود را ورشکسته اعلام کند در صورتی که واقعیت ندارد.

براساس ماده ۵۴۹ قانون تجارت «هر تاجر ورشکسته که دفاتر تجاری خود را مفقود کند یا اينکه بخشی از اموال خود را مخفی کند یا از طریق معاملات صوری اموال خود را از بین ببرد يا از طریق سند سازی دارایی‌هایش را کمتر و دیون خود را بیشتر نشان دهد ورشکسته به تقلب قلمداد می‌شود و برابر قانون مجازات اسلامی‌کیفر داده می‌شود. »

اعلام ورشکستگی | پایان ورشکستگی

برای حفاظت از حقوق طلبکاران و ورشکسته باید ورشکستگی به مراجع ذیصلاح اطلاع داده شود. این وظیفه بر عهده ۳ شخص قرار داده شده است:

طلبکاران

ورشکسته

دادستان

پس از اعلام ورشکستگی از هرگونه تصرف در اموال خود و انجام فعالیت‌های تجاری منع می‌شود. مدیر تصفیه به عنوان قائم مقام او منصوب می‌شود. تا کارهای تصفیه ورشکسته و پایان ورشکستگی را انجام دهد.

توصیه می‌کنیم مقاله اجرای ورشکستگی را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

پایان ورشکستگی چیست ؟

پایان ورشکستگی حالتی است که در آن شخص ورشکسته طلب‌های خود را تصفیه نموده است و بین اموال و دارایی او با طلب‌هایش تعادل برقرار شده که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

قرارداد ارفاقی چیست ؟

قرادادی است که در آن ورشکسته با طلبکاران خود در خصوص نحوه وصول دیون توافق می‌کند. در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

چگونه ورشکستگی پایان می‌یابد ؟

هنگامی‌که کلیه دیون ورشکسته تصفیه گردد پایان ورشکستگی اعلام می‌شود. در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص پایان ورشکستگی ، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون پایان ورشکستگی پاسخ دهند.

منبع: پایان ورشکستگی



:: برچسب‌ها: پایان ورشکستگی ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران را می‌شناسید؟در تعریف کلی از یک اتحادیه می‌توان گفت که اتحادیه شامل افراد صنفی است که اهداف مشترکی را برای حفظ حقوق شغلی و حرفه‌ای مورد نظرشان دنبال می‌کنند. اتحادیه‌های اصناف نظیر اتحادیه صنف تالارهای‌پذیرایی و تجهیز مجالس تهران به منظور احقاق حقوق و مدیریت امور داخلی افراد صنفی خود تشکیل می‌گردند. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران

اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران

تمامی اصناف فعال و معتبر در هر شهر اقدام به تشکیل یک اتحادیه مستقل می‌نمایند. گاهی نیز ممکن است چند صنف مرتبط باهم یک اتحادیه مشترک تشکیل دهند. اتحادیه‌صنف تالارهای‌پذیرایی و تجهیز مجالس تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و معتبر شهر تهران می‌باشد. این اتحادیه باهدف حمایت و ایجاد همکاری میان افراد صنفی خود و همچنین بهبود بخشیدن به خدمات ارائه شونده به مصرف‌کنندگان ایجاد شده است.
اداره اتحادیه صنف تالارهای‌پذیرایی و تجهیز مجالس تهران بر عهده هیئت‌مدیره منتخب این اتحادیه می‌باشد. اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه هر چهار سال یک‌بار و به‌واسطه رای گیری انتخاب می‌شوند. به این صورت که شاغلین در صنف اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران هر چهار سال یک‌بار به کاندیدای موردنظر خود را جهت عضویت در هیئت‌مدیره اتحادیه رای می‌دهند. و افراد با بیشترین رای اعضای هیئت‌مدیره را تشکیل می‌دهند. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

اعضای هیئت مدیره

اعضای هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه‌صنف تالارهای پذیرایی و تجهیزمجالس تهران شامل افراد زیر می‌شود:

  • خسرو ابراهیمی نیا در سمت رئیس اتحادیه
  • نوروز عبداللهی معاون اول
  • محسن نیک امجاد معاون دوم
  • حمید تهرانی خزانه‌دار
  • رضا نور بازرس اتحادیه
  • علی یحیایی بازرس اصناف

وظایف و خدمات اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران

یکی از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه‌صنف تالارهای‌پذیرایی و تجهیز مدارس تهران صدور و تمدید جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف می‌باشد. علاوه بر آن نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه نیز جزء مهم‌ترین وظایف اتحادیه‌ها به حساب می‌آید. با این وجود تمامی وظایف خدمات اتحادیه‌ها به همین چند مورد خلاصه نمی‌شود. ماده ۳۰ قانون نظام صنفی به‌طور کامل وظایف و اختیارات تمامی اتحادیه‌ها را شرح نموده است. برخی از این وظایف عبارت است از؛ اجرای قوانین نظام صنفی در اتحادیه، صدور و ابطال جواز کسب، تعطیل بودن محل کسب یا جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای بدون پروانه کسب، ایجاد تسهیلات برای آموزش‌های موردنیاز افراد صنفی و برگزاری دوره‌های آموزشی احکام تجارت و کسب‌وکار، دریافت مالیات عوارض و هزینه‌ها از افراد صنفی به نمایندگی از سازمان‌ها وابسته به دولت و…. .

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

عضویت در اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران

قدم اول شما برای راه‌اندازی یک واحد صنفی و عضویت در اتحادیه‌صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران، دریافت جواز کسب می‌باشد. با رعایت شرایط و قوانین لازم و آماده‌سازی امکانات جهت راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس می‌توانید اقدام ارائه تقاضای برای دریافت جواز کسب نمایید.
همان‌طور که اشاره کردیم یکی از وظایف اتحادیه‌صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران صدور جواز کسب می‌باشد.

این اتحادیه با بررسی شرایط شما و در نظر گرفتن قوانین اقدام به صدور جواز کسب می‌نماید. در نظر داشته باشید که صدور جواز کسب از جانب اتحادیه‌صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی انجام می‌گیرد. بنابراین شما می‌توانید با دریافت جواز کسب و پرداخت حق عضویت به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه‌صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران فعالیت کنید. برای دریافت جواز کسب رسته های تحت پوشش این اتحادیه روی آن کلیک کنید.

جواز کسب تالار پذیرایی

جواز کسب ظروف کرایه

دوره‌های آموزشی و آزمون اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران

همان‌طور که گفتیم اگر قصد راه‌اندازی یک واحد صنفی در حوزه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس در شهر تهران را دارید ابتدا باید جواز کسب دریافت نمایید. یکی از ملزومات صدور جواز کسب گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون نهایی دوره می‌باشد. دوره‌های آموزشی ارائه شده برای افراد صنفی به منظور کسب آمادگی و ارتقاء میزان دانش و سطح مهارت آن‌ها الزامی می‌باشد. متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی باید یک معرفی‌نامه از اتحادیه موردنظر خود دریافت نمایند. همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی مستلزم پرداخت هزینه آموزش می‌باشد. اگر متقاضیان موفق نشدند در آزمون اول نمره حدنصاب برای قبولی را کسب کنند. می‌توانند مجدداً در آزمون با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش شرکت کنند.
ارزشیابی و آزمون نهایی دوره آموزش به‌صورت کتبی و سؤالات چهارگزینه‌ای می‌باشد. البته افرادی که بی‌سواد هستند آزمون را به‌صورت شفاهی انجام می‌دهند. در پایان نیز به پذیرفته‌شدگان در آزمون گواهینامه پایان دوره تحویل داده می‌شود. برای شرکت در آزمون و امتحان کسب و کار، وارد سامانه آموزش اصناف بشوید.

هزینه‌های قابل پرداخت اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران

منابع مالی و هزینه‌هایی که به اتحادیه‌های مختلف پرداخت می‌گردد معمولاً مشابه می‌باشد. هزینه‌هایی که به اتحادیه صنف و تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران پرداخت می‌شود عبارت است از:

  • حق عضویت سالانه افراد صنفی
  • مبالغ دریافتی در ازای خدماتی نظیر دوره‌های آموزشی فنی
  • کارمزد وصول مالیات و عوارض خدمات سازمان‌های دیگر
  • درصدی از مبلغ پرداختی بابت صدور و تمدید جواز کسب
  • کمک‌های مالی اعطاشده به اتحادیه

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس و تلفن اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران

اتحادیه‌صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در منطقه ۷، سهروردی شمالی، نرسیده به خیابان بهشتی (عباس‌آباد)، کوچه زمانی (شاهرخ)، پلاک ۱۹ واقع‌شده است. همچنین شماره تلفن این مجموعه  ۸_۸۸۵۳۵۲۵۵_۰۲۱ می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی به تصویب مجلس تهران به چه منظور ایجادشده است ؟
این اتحادیه باهدف حمایت و ایجاد همکاری میان افراد صنفی خود و همچنین بهبود بخشیدن به خدمات ارائه شونده به مصرف‌کنندگان ایجادشده است.
منابع مالی اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران چیست ؟
حق عضویت سالانه افراد صنفی، مبالغ دریافتی در ازای خدماتی نظیر دوره‌های آموزشی فنی ، کارمزد وصول مالیات و عوارض خدمات سازمان‌های دیگر، درصدی از مبلغ پرداختی بابت صدور و تمدید جواز کسب و کمک‌های مالی اعطاشده به اتحادیه.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

سرقت گوشی توسط همسر همانند سرقت سایر اموال می‌تواند جرم محسوب شود. با توجه به اینکه سرقت گوشی موبایل حدی باشد یا تعزیری مجازات‌های مختلفی نیز برای مجرم در نظر گرفته می‌شود. اما درمجموع باید گفت که مجازات سرقت گوشی موبایل شامل حبس و شلاق می‌شود. البته پرسش ما در این مطلب به این است که آیا سرقت گوشی توسط همسر نیز قابل تحقق است؟ به عبارتی اگر کسی گوشی موبایل را از همسرش برباید جرم سرقت محقق می‌شود؟ آیا می‌شود از همسر به‌عنوان سرقت گوشی موبایل شکایت کیفری مطرح نمود و او را مجازات کرد؟ در ادامه این مطلب به موضوع سرقت گوشی موبایل توسط همسر و نحوه شکایت از همسر می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: سرقت گوشی توسط همسر

سرقت گوشی از همسر

وقتی صحبت از سرقتی مالی توسط همسر می‌کنیم باید بدانید که موضوعی متفاوت از سرقت اموال، توسط سایر افراد می‌باشد. بحث سرقت اموال توسط همسر در زندگی مشترک گاهی شامل جرم سرقت و مجازات‌های آن نمی‌شود. درواقع باید به صرف بردن اموال شخصی توسط  همسر وی نمی‌توان گفت که جرمی تحت عنوان سرقت محقق شده است. به عبارتی در میان اموال زوجین و دسترسی آن‌ها به اموال یکدیگر نسبت به ربودن اموال توسط سایرین باید تمایز قائل شویم.

پرسش این است که آیا محقق نشدن سرقت در مورد تمام اموال زوجین است؟ و آیا در این مورد سرقت گوشی هم صدق می‌کند؟ یعنی آیا در صورتی که همسر گوشی شوهر یا زن خود را سرقت کند امکان شکایت از وی به‌عنوان سارق گوشی موبایل وجود ندارد؟

در پاسخ به این پرسش‌ها باید گفت در مواقع خاصی همسر می‌تواند از شوهر یا زن خود تحت عنوان سرقت شکایت کیفری مطرح نماید. اصولاً عدم تحقق سرقت در میان زوجین در مورد اموال مشترکی است که ایشان در زندگی مشترک استفاده می‌کنند. بنابراین باید گفت اگر مالی که توسط همسر ربوده می‌شود جزئی از جهیزیه و لوازم مشترک زندگی نباشد و همچنین ارزش مالی داشته باشد امکان شکایت کیفری از همسر تحت عنوان سرقت وجود دارد. لذا می‌توان گفت سرقت گوشی موبایل نیز از مواردی است که زوجین می‌توانند با اثبات مالکیت خود بر گوشی از همسر خود تحت عنوان سرقت شکایت کیفری نمایند.

تفاوت میان سرقت گوشی توسط همسر با سایرین

سرقت در قانون مجازات اسلامی این‌گونه تعریف شده است که با ربودن مالی که متعلق به غیر باشد جرم سرقت محقق می‌شود. اما تعریف سرقت در مورد اموال زوجین که توسط یکی از زوجین ربوده شود متفاوت است. مهم‌ترین مصداق ربوده شدن اموال توسط همسر بردن جهیزیه می‌باشد. اگر شوهری جهیزیه همسر خود را با خود برده باشد جرم سرقت محقق نشده و عنوان سرقت به این عمل اطلاق نمی‌شود. و در مقابل اگر زنی اموال و جهیزیه منزل را با خود برده باشد با عنوان سرقت به آن تعلق نمی‌گیرد. البته کاملاً واضح است در صورتی که جهیزیه و لوازم منزل توسط فردی غیر از همسر باشد حتی اگر از خانواده همسر باشد جرم سرقت محقق می‌شود. این در صورتی است که شرایط و دلایل سرقت احراز شود.

البته این مسئله در مورد سایر اموال طرفین صدق نمی‌کند. یعنی اگر زوجین سایر اموال غیر از جهیزیه و لوازم منزل را از یکدیگر بربایند امکان اطلاق عنوان سرقت به آن وجود دارد. نکته مهم در مورد سرقت یک مال از همسر این است که مال ربوده‌شده باید ارزش مادی داشته باشد. یا به‌اصطلاح حقوقی مال ربوده‌شده باید مالیت داشته باشد. گوشی موبایل مخصوصاً گوشی‌های موبایل هوشمند این روزها از ارزش مادی قابل‌توجهی برخوردار هستند. با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت درصورتی‌که یکی از طرفین گوشی موبایل دیگری را برباید قضیه متفاوت است. و همسر وی تحت شرایطی می‌تواند به‌عنوان سرقت گوشی موبایل از همسر خود شکایت کیفری نماید. برای آشنایی با تعریف جرم سرقت کلیک کنید.

اثبات مالکیت گوشی موبایل

اشاره کردیم که جرم سرقت همواره در میان زوجین قابل تحقق نیست. چراکه در حین زندگی مشترک زوجین از لوازم مشترکی استفاده می‌کنند. و بنابراین نمی‌توان گفت که با بردن یا ربودن برخی این لوازم توسط یکی از زوجین، وی مرتکب جرم سرقت شده است. البته این موضوع در مورد جهیزیه و لوازم مشترک زندگی است. به این معنی که در صورت ربودن اموال شخصی زوجین توسط همسرشان امکان اطلاق جرم سرقت به آن‌ها وجود دارد. البته مال ربوده‌شده باید ارزش مادی داشته باشد تا بتوان به آن عنوان سرقت اطلاق نمود. برای آشنایی با نحوه اثبات سرقت کلیک کنید.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت ازآنجاکه گوشی موبایل جزء لوازم مشترک زندگی نیست و ارزش مادی قابل‌توجهی نیز دارد. اگر توسط یکی از زوجین ربوده شود تحت شرایطی امکان شکایت از همسر تحت عنوان سرقت گوشی موبایل وجود دارد.

نحوه شکایت کیفری از همسر بابت سرقت گوشی موبایل

برای شکایت کیفری از همسر تحت عنوان سرقت گوشی موبایل و یا تلفن همراه ابتدا باید مالکیت خود را بر گوشی همراه اثبات نمایید. روش‌های مختلفی برای اثبات مالکیت داشتن بر گوشی موبایل وجود دارد. شما با داشتن مدارک مالکیت گوشی یا فاکتور خرید و یا کارتون گوشی تلفن همراه می‌توانید مالکیت داشتن خود را بر گوشی موبایل اثبات کنید. البته این روزها باوجود گوشی‌های هوشمند و قانون ثبت مالکیت آن‌ها، اثبات مالکیت گوشی‌های هوشمند کمی راحت‌تر است.

در شرایطی که نتوانید بابت سرقت گوشی موبایل از همسر خود شکایت کنید می‌توانید تحت عناوین دیگر شکایت خود را مطرح نمایید. به‌عنوان مثال اگر همسر شما گوشی موبایل شما را با خود برده و از اطلاعات گوشی شما استفاده کرده؛ شما می‌توانید با اثبات مالکیت گوشی و استفاده نمودن همسرتان از اطلاعات شخصی شما از باب خیانت در امانت از همسر خود شکایت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

آیا  با سرقت گوشی از همسر جرم سرقت محقق می‌شود ؟
بله، در سرقت گوشی موبایل از همسر تحت شرایطی و با اثبات مالکیت گوشی جرم سرقت محقق شده و امکان شکایت کیفری وجود دارد.

تحت چه شرایطی امکان شکایت کیفری از همسر برای سرقت وجود دارد ؟
اگر مالی که توسط همسر ربوده می‌شود جزئی از جهیزیه و لوازم مشترک زندگی نباشد و همچنین ارزش مالی داشته باشد امکان شکایت کیفری از همسر تحت عنوان سرقت وجود دارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: سرقت گوشی توسط همسر



:: برچسب‌ها: سرقت گوشی توسط همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران را می‌شناسید؟ این اتحادیه یکی از اتحادیه‌های فعال و معتبر در شهر تهران محسوب می‌شود. اتحادیه‌ها متشکل از افراد صنفی هستند که در راستای رسیدن به اهداف مشترک برای حفظ حقوق حرفه‌ای موردنظر خود گام برمی‌دارند. با این توصیف اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در ادامه به معرفی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم‌ورزشی تهران می‌پردازیم. برای دریافت جواز کسب لوازم ورزشی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه لوازم ورزشی تهران

اتحادیه لوازم ورزشی تهران

اداره‌های صنفی معمولاً از افراد خوش‌نام همان صنف و جهت حمایت از حقوق صنفی و ایجاد همکاری میان کاسبان در آن صنف به وجود می‌آید. علاوه بر آن از دیگر اهداف تشکیل اتحادیه‌ها رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و بهبود بخشیدن به ارائه خدمات افراد صنفی به مصرف‌کنندگان می‌باشد. اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم‌ورزشی تهران نیز یکی از اتحادیه‌های معتبر و فعال در تهران محسوب می‌گردد. هیئت‌مدیره این اتحادیه برای اداره امور اتحادیه هر چهار سال یک‌بار انتخاب می‌شوند. انتخاب اعضای هیئت‌مدیره به صورت برگزاری انتخابات از میان شاغلین در صنف و با رای همین شاغلین انجام می‌گیرد. اعضای هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران عبارت‌اند از:

  • مرتضی حق‌پرست در سمت رئیس اتحادیه
  • سعدالله کرمی در سمت نائب رئیس اول اتحادیه
  • ابوالقاسم توسلی نوروزی در سمت نائب رئیس دوم اتحادیه
  • حمید نبی در سمت خزانه‌دار اتحادیه
  • سید حسین محمودی در سمت دبیر اتحادیه
  • پیروز هاشمی و محمدرضا قربانی عضو معمولی هیئت‌مدیره
  • محمدرضا دشتی در سمت بازرس اتحادیه

جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

آدرس و تلفن با اتحادیه لوازم ورزشی

اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران در منطقه ۱۱، محله منیریه، میدان پاستور، خیابان پاستور، چهارراه داوود آژیده، پلاک۶ واقع‌شده است. راه‌های ارتباطی با این اتحادیه شامل شماره تماس این مجموعه می‌باشد. شماره تماس این مجموعه عبارت است از ۶۶۴۲۶۳۲۵_۰۲۱  و ۶۶۹۰۵۰۵۲_۰۲۱ .

وظایف و خدمات اتحادیه لوازم ورزشی تهران

وظایف خدمات اتحادیه‌های مختلف طبق قانون نظام صنفی تعیین شده است و معمولاً مشابه می‌باشد. این وظایف مطابق با ماده ۳۰ قانون نظام صنفی به‌طور کامل شرح داده شده است. اما یکی از مهم‌ترین وظایف و خدمات اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران صدور و تمدید جواز کسب است.
افرادی که تمایل دارند در یک صنف فعالیت نمایند. برای قانونی نمودن فعالیت اقتصادی خود موظف به دریافت جواز کسب از اتحادیه موردنظر هستند. لذا یکی از مهم‌ترین وظایف همواره اتحادیه صدور جواز کسب و تمدید جواز کسب برای متقاضیان است. همچنین علاوه بر صدور و تمدید جواز اتحادیه وظیفه نظارت بر فعالیت اعضا و افراد صنفی را نیز دارد.
از سایر وظایف خدمات اتحادیه می‌توان به؛ اجرای مصوبات و بخشنامه‌ها و قوانین نظام صنفی، ایجاد تسهیلات برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد صنفی، حل مشکلات و اختلافات ایجادشده میان افراد صنفی و مصرف‌کنندگان، دریافت مالیات و عوارض خدمات سازمان‌های وابسته به دولت به نمایندگی از این سازمان‌ها و…. اشاره نمود.

برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

دوره‌های آزمایشی و آزمون اتحادیه

اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران به منظور افزایش دادن میزان سطح مهارت و دانش و آگاهی افراد سلفی پیش از صدور جواز کسب شرکت در دوره آموزشی را الزامی نموده است. علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی قبولی در آزمون نهایی این دوره نیز الزامی است. نمره قبولی در دوره آموزشی فنی که به صورت حضوری ارائه می‌شود نمره ۱۰ است. و نمره قبولی برای دوره‌های غیرحضوری چه به‌صورت مکاتبه یا الکترونیکی است نمره ۱۲ می‌باشد.
متقاضیان برای شرکت در دوره آموزشی و آزمون دوره باید یک معرفی‌نامه از اتحادیه مربوطه دریافت نمایند.

درنهایت پس از گذراندن دوره و قبولی در ارزشیابی نهایی به متقاضی گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود. این گواهینامه پایان دوره ۵ سال اعتبار دارد. با دریافت این گواهی اگر متقاضی قصد تغییر رسته خود و جابجایی واحد صنفی را داشته باشد نیازی به گذراندن مجدد دوره آموزشی ندارد. همچنین گواهی پایان دوره در سراسر کشور و برای تمامی اتحادیه‌ها معتبر است.

هزینه‌های قابل پرداخت به اتحادیه صنف لوازم ورزشی تهران

منابع مالی اتحادیه‌ها مطابق با قانون برای تمامی داده‌های یکسان است. هزینه‌های قابل پرداخت و منابع مالی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران به شرح زیر می‌باشد.

  • پرداخت حق عضویت افراد صنفی به اتحادیه. این حق عضویت هرساله و جهت تأمین هزینه‌های اتحادیه موردنظر توسط افراد صنفی عضو اتحادیه پرداخت می‌گردد. مبلغ حق عضویت با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف و همچنین تصویب کمیسیون نظارت مشخص می‌شود.
  • وجود دریافتی برای ارائه خدماتی که معمولاً وظیفه اتحادیه نمی‌باشد مانند خدمات فنی و آموزشی.
  • کمک‌های مالی که اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه می‌نمایند.
  • بخشی از مبالغ دریافتی برای صدور و تمدید پروانه کسب متعلق به اتحادیه است.
  • با دریافت مالیات و عوارض مربوط به سازمان‌های وابسته دولتی از افراد صنفی به اتحادیه کارمزد تعلق می‌گیرد.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران چیست ؟
صدور و تمدید جواز اتحادیه وظیفه نظارت بر فعالیت اعضا و افراد صنفی.
منابع مالی اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی تهران چیست ؟
حق عضویت، کارمزد دریافت مالیات، کمک‌های مالی، مبالغ پرداختی برای خدمات غیرموظف، درصدی از مبلغ پرداختی برای صدور و تمدید جواز کسب.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه لوازم ورزشی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه لوازم ورزشی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

شرکت مختلط غیر سهامی یکی از انواع‌شرکت‌هاست که دارای ضوابط به خصوصی است. مطابق با قانون تجارت ایران شرکت‌های تجاری به 7 نوع تقسیم شده‌اند. این هفت نوع شرکت‌ تجاری شامل شرکت‌های سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی تولید و مصرف می‌گردند. تمامی این شرکت‌های نامبرده جهت انجام امور تجاری و کسب سود شرکای خود تشکیل می‌شوند. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی شرکت‌های‌مختلط غیرسهامی به عنوان یکی از 7 نوع شرکت‌های تجاری بپردازیم. برای انجام امور ثبت شرکت ها کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت‌مختلط غیرسهامی در قانون تجارت به عنوان یکی از انواع شرکت‌های تجاری معرفی شده است. شرکت‌های تجاری بر اساس تعریف ارائه شده از آن‌ها در قانون تجارت جهت انجام فعالیت‌های تجاری و کسب منفعت اقتصادی و تقسیم آن میان شرکا به وجود می‌آیند. شرکت مختلط غیر سهامی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

ماده 141 قانون تجارت در باب سوم آن و بخش شرکت‌های تجارتی، به تعریف قانونی از شرکت مختلط غیرسهامی می‌پردازد. در تعریف قانونی از شرکت مختلط غیر سهامی آمده است که « شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجارتی تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می‌شود.

شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت (‌شرکت مختلط) و لااقل اسم یکی از شرکاء ضامن قید شود.»

با این اوصاف می‌توان گفت شرکت‌های مختلط غیر سهامی ترکیبی از شرکت‌های تضامنی و شرکت‌های با مسئولیت محدود است. که برخی از شرکای آن به صورت تضامنی، ضامن کلیه قروض شرکت مختلط غیر سهامی هستند و برخی از شرکا نیز به صورت مسئولیت محدود، در قبال قروض تنها تا میزان سرمایه خود مسئولیت دارند. نکته مهم این است در این شرکت تقسیم و انتشار سهام صورت نمی‌پذیرد.

نحوه اداره و انحلال شرکت مختلط غیر سهامی چگونه است ؟

نحوه اداره و مدیرت شرکت‌های مختلط غیرسهامی و امور مهم دیگری از این دست، نظیر روابط بین شرکا در این شرکت و حتی نحوه انحلال شرکت در شرکت‌نامه تعیین می‌گردد. شرکت مختلط غیرسهامی نیاز به اساسنامه ندارد و تقریر شرکت‌نامه برای تشکیل این شرکت و مشخص کردن امور مهم آن کافی است. در ادامه به برخی از موارد مهمی که باید در تقریر شرکت‌نامه شرکت مختلط غیرسهامی به آن توجه گردد، می‌پردازیم.

برای آشنایی بیشتر با سایر انواع شرکت ها کلیک کنید.

موارد لازم برای درج در شرکت‌نامه

  • درج نام شرکت، که باید در تمام آگهی‌ها و اطلاعیه‌ها نیز آورده شود.
  • تعیین نوع شرکت در شرکت‌نامه، یعنی عبارت مختلط غیر سهامی در آن درج شود.
  • موضوع شرکت به این معنی که شرکت در حیطه‌ای فعالیت می‌کند نیز باید در شرکت‌نامه تحریر شود.
  • آدرس صحیح شرکت و مرکز اصلی آن نیز باید در شرکت‌نامه آورده شود. همچنین اگر شرکت شعب متعددی دارد باید محل آن شعب نیز درج گردد.
  • نام موسسان یا شرکای شرکت و مشخصات شناسنامه‌ای آن‌ها به صورت کامل نوشته شود.
  • شرکت‌ها نیز به عنوان شخصیت‌های حقوقی تابعیت دارند و این تابعیت باید در شرکت‌نامه درج گردد. در هر کشوری که مرکز اصلی یک شرکت تشکیل در آن شده باشد، شرکت نیز تابع همان کشور در نظر گرفته می‌شود.
  • مبدا تشکیل شرکت و همچنین مدت شرکت باید تعیین گردد. شرکت‌های تجاری ممکن است برای زمان محدود و یا به صورت نامحدود تشکیل شوند پس تعیین مدت شرکت نیز اهمیت دارد.
  • تمام سرمایه نقدی و غیرنقدی شرکت باید درج شود. تشکیل شرکت مختلط غیرسهامی مشروط به پرداخت کلیه سرمایه نقدی و قیمت‌گذاری و تحویل سرمایه غیر نقدی می‌باشد.
  • از دیگر نکات مهم و قابل درج در شرکت‌نامه میزان سهم‌الشرکه هر شریک می‌باشد. به ویژه این که در شرکت‌های مختلط غیر سهامی شرکا بر اساس نوع شراکت خود یعنی تضامنی و یا مسئولیت محدود بودن در قبال طلبکاران شرکت مسئول خواهند بود.
  • تعیین مدیران شرکت مختلط غیرسهامی، تعیین حدود وظایف و اختیارات آن‌ها و پیش‌بینی نحوه اداره شرکت بر اساس تصریحات قانون لازم است.
  • سال مالی یا زمان رسیدگی به حساب و تقسیم سود و زیان نیز باید مشخص شود.
  • برای نظارت در امور شرکت بازرسان شرکت نیز باید در شرکت‌نامه تعیین گردند.
  • شرایط انحلال یا فسخ شرکت و نحوه انجام آن.
  • ذکر سایر شروط قانونی به خصوص در زمینه رابطه شرکا.

سؤالات متداول

شرکت‌های مختلط غیر سهامی به چه شرکت‌هایی گفته می‌شود ؟

شرکت‌های مختلط غیر سهامی ترکیبی از شرکت‌های تضامنی و شرکت‌های با مسئولیت محدود است که توصیف کامل آن در متن مقاله آمده است.

نحوه مدیریت و امور مهم شرکت‌های مختلط غیر سهامی چگونه تعیین می‌شود ؟

نحوه اداره و مدیرت شرکت‌های مختلط غیر سهامی و امور مهم دیگری از این دست، نظیر روابط بین شرکا در این شرکت و حتی نحوه انحلال شرکت در شرکت‌نامه تعیین می‌گردد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شرکت مختلط غیر سهامی



:: برچسب‌ها: شرکت مختلط غیر سهامی ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آیا شما با اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران آشنا هستید؟ اتحادیه‌های اصناف معمولاً از افراد خوشنام همان صنف جهت اداره امور داخلی و احقاق حقوق صنف تشکیل می‌شود. اتحادیه‌ها شامل کسانی می‌شوند که برای حفظ حقوق شغل خود و حرفه موردنظرشان دارای اهداف مشترکی هستند. و برای رسیدن به این اهداف در یک مسیر گام برمی‌دارند. اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران جزو اتحادیه‌های فعال و معتبر تهران می‌باشد. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش تهران

اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران

اتحادیه اصناف از افراد خوش‌نام همان صنف تشکیل می‌شوند و گاهی ممکن است. چند صنف مرتبط باهم در یک اتحادیه جمع گردند. اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران یکی از اتحادیه‌های فعال و معتبر موجود در شهر تهران می‌باشد. این اتحادیه جهت حمایت از حقوق افراد صنفی خود و ایجاد همکاری در میان آن‌ها و همچنین بهبود بخشیدن خدمات به مصرف‌کنندگان ایجاد گشته است.

مدیریت امور اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران توسط اعضای هیئت‌مدیره انجام می‌گیرد. اعضای هیئت‌مدیره هر چهار سال یک‌بار و به‌واسطه برگزاری انتخابات تعیین می‌گردند. بدین‌صورت که فعالین و شاغلین در صنف هر چهار سال در پای صندوق رای می‌آیند. و به کاندید موردنظر خود برای عضویت در هیئت‌مدیره اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران رای می‌دهند. اعضای اصلی هیئت‌مدیره اتحادیه اصناف شامل رئیس اتحادیه، نائب رئیس اتحادیه، دبیر اتحادیه، خزانه‌دار اتحادیه، اعضای معمولی هیئت‌مدیره و بازرس اتحادیه می‌شود. تعداد اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران با توجه به اعضای شاغل در اتحادیه تعیین می‌گردد. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

رسته‌های وابسته به اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران

اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران شامل رسته‌های دیگر و وابسته به خود می‌باشد. این رسته‌ها به شرح زیر هستند.

  • قالب‌سازی
  • ریخته‌گری انواع قطعات آهنی و چدنی در قالب‌های ماسه‌ای
  • تولید و تعمیر انواع ماشین‌های هیدرولیکی صنعتی
  • پرس‌کاری فلزات
  • سوپاپ تراشی و چرخ‌دنده زنی
  • تراشکاری و فلزکاری
  • تولید سایر محصولات فلزی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر مانند در بطری، درپوش و سرپوش، وسایل شومینه، قرقره جرثقیل و…
  • تعمیر و تولید میل‌لنگ ماشین‌آلات صنعتی
  • تراشکاری موتور خودرو
  • تولید و تعمیر ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی (به‌جز کمباین و تیلر)
  • طراحی و تولید قطعات فلزی اتومبیل نظیر لوازم‌یدکی اتومبیل
  • تولید وسایل بهداشتی فلزی ساختمانی
  • تعمیر و تولید قطعات لوازم‌خانگی برقی
  • تولید و تعمیر انواع پمپ، موتورپمپ، سوپاپ، شیر و لوازم‌یدکی آن
  • تعمیر لوازم کوچک برقی منزل به جز لوازم صوتی و تصویری

برای دریافت جواز کسب تراشکاری و فلزکاری کلیک کنید.

عضویت در اتحادیه

اگر شما قصد دارید در یکی از رسته‌های اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلز تراش تهران فعالیت نمایید. اولین گام دریافت مجوز قانونی نمودن فعالیت خودتان می‌باشد. چراکه بر اساس قانون نظام صنفی افرادی که قصد دارند یک واحد اقتصادی در یک مکان ثابت یا با استفاده از وسیله سیار دایر نمایند موظف به دریافت پروانه کسب می‌باشد. شما برای اینکه عضوی از اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران شوید. باید اقدام به راه‌اندازی یک واحد صنفی در این حوزه، دریافت جواز کسب و پرداخت حق عضویت نمایید. خوب است بدانید که اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران هم برای اشخاص حقوقی و هم برای اشخاص حقیقی پروانه کسب صادر می‌نماید.

دوره آموزشی و آزمون اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران

برای دریافت جواز کسب از اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران ابتدا باید یک دوره آموزشی را بگذرانید. بعد از اتمام دوره آموزشی جهت ادامه روند صدور جواز کسب باید موفق به کسب نمره حدنصاب آزمون این دوره شوید. نمره حدنصاب در دوره‌های آموزشی حضوری نمره ۱۰ و در دوره‌های آموزشی غیرحضوری نمره ۱۲ می‌باشد. با موفقیت در آزمون به شما یک گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود. برای شرکت در این دوره آموزشی به‌منظور ارتقاء میزان آگاهی دانش و سطح مهارت افراد برگزار می‌گردد، باید هزینه آموزش پرداخت شود. کسانی که موفق نشوند در اولین تجربه آزمون، نمره حدنصاب را کسب کنند. می‌توانند برای دومین بار با پرداخت ۲۰ درصد از هزینه آموزش در آزمون شرکت نمایند‌.
خوب است بدانید که آزمون پایان دوره آموزش برای افراد باسواد به‌صورت کتبی و سؤالات چهارگزینه‌ای می‌باشد. اما آزمون برای افراد بی‌سواد به‌صورت شفاهی انجام می‌گیرد.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

هزینه‌های قابل پرداخت به اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران

منابع مالی اتحادیه صنف ماشین‌ساز‌و فلزتراش تهران عبارت است از:

  • حق عضویت که توسط افراد صنفی و اعضای اتحادیه به صورت سالانه برای تأمین هزینه‌های اتحادیه پرداخت می‌شود.
  • مبالغی که اتحادیه برای خدمات غیرموظف خود دریافت می‌کند مانند ارائه خدمات فنی و آموزشی.
  • به اتحادیه بابت دریافت مالیات عوارض هزینه خدمات شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت کارمزد پرداخت می‌شود.
  • قسمتی از مبالغ پرداخت شده برای صدور و تمدید جواز کسب متعلق به اتحادیه است.
  • اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند کمک‌های مالی به اتحادیه نمایند.

آدرس و تلفن اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران

اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران در خیابان امام خمینی، نبش میدان حر، بن‌بست افراشته، پلاک ۴ واقع‌شده است. تلفن مجموعه اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلز تراش تهران ۶۶۹۵۰۱۶۷_۰۲۱ می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اتحادیه صنف ماشین سازو فلزتراش تهران به چه منظور تشکیل شده است ؟
اتحادیه جهت حمایت از حقوق افراد صنفی خود و ایجاد همکاری در میان آن‌ها و همچنین بهبود بخشیدن به ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان ایجاد گشته است.
مرکز اتحادیه صنف ماشین‌ساز و فلزتراش تهران در کجا واقع‌شده است ؟
اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش تهران در خیابان امام خمینی، نبش میدان حر، بن‌بست افراشته، پلاک ۴ واقع‌شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

پیگیری سرقت گوشی از چه طریقی امکان پذیر است؟ مجازات جرم‌سرقت با توجه به اینکه سرقت حدی یا تعزیری در نظر گرفته بشود متفاوت خواهد بود. ولی به طور کلی جرم سرقت گوشی می‌تواند شامل حبس و شلاق باشد. پرسش ما این است که کسی که مورد سرقت قرار گرفته چگونه می‌تواند جرم دزدی را اعلام نموده و پیگیری‌های لازم را انجام دهد؟ قربانی چه مدارکی برای اثبات جرم سرقت گوشی باید ارائه نماید؟ در ادامه این مطلب به مراحل و نحوه پیگیری سرقت گوشی و اثبات سرقت گوشی می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع:‌ پیگیری سرقت گوشی

مراحل پیگیری سرقت گوشی

اولین مرحله برای پیگیری سرقت گوشی موبایل این است که قربانی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند. با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شاکی می‌تواند یک شکایت کیفری طرح نموده و بدین ترتیب پیگیری قانونی از سرقت گوشی خود را شروع کند. به عنوان مثال ممکن است که نحوه سرقت گوشی به صورت کیف قابی باشد. بدین ترتیب شاکی باید نمونه فرم شکایت از کیف زنی را تکمیل نموده و در یکی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی آن را ثبت نماید.

مرحله بعدی برای پیگیری سرقت گوشی موبایل این است که شاکی منتظر ابلاغیه‌های دادسرا بماند. وقتی ابلاغیه از جانب دادسرا جهت پیگیری شکایت سرقت گوشی موبایل صادر شد به این معنی است که شاکی به دادسرا احضار شده است. بنابراین شاکی باید با توجه به زمان تعیین شده در ابلاغیه به دادسرا مراجعه نماید. و توضیحات لازم را در مورد سرقت گوشی موبایل و همچنین تمامی مدارک و شواهد مورد نیاز را به دادسرا ارائه کند.

لازم به ذکر است که در اغلب مواقع ممکن است به‌عنوان قربانی سارق گوشی خود را نشناسید. در واقع ممکن است شما اصلاً ندانید چه شخصی گوشی شما را دزدیده است. چنین مواقعی شاکی می‌تواند از دادسرا درخواست کند که تحقیقات لازم برای شناسایی سارق توسط پلیس آگاهی انجام گیرد. بعضی مواقع هم شما در مورد سرقت موبایل به شخصی مظنون هستید. دراینجا می‌توانید شخص مظنون را به دادسرا معرفی کنید تا تحقیقات لازم از وی انجام شود.

برای آشنایی بیشتر با جرم سرقت کلیک کنید.

پیگیری سرقت گوشی

سرقت یا دزدیدن گوشی موبایل جرم است. با در نظر گرفتن اینکه این سرقت به صورت حدی یا تعزیری انجام شده باشد مجازات مختلفی نیز برای سارق اعمال می‌گردد. اما نکته مهم این است که جرم سرقت گوشی باید اثبات شود تا اعمال مجازات انجام گیرد. حال باید پرسید که نحوه اثبات سرقت گوشی موبایل چگونه است؟

در جواب باید گفت که جهت اثبات سرقت گوشی شاکی باید تمامی اسناد و مدارکی که در این مورد دارد را به دادسرا و یا همان مقام قضائی رسیدگی کننده تحویل دهد. با انجام این کار سرقت گوشی توسط مرجع قضایی و دادسرا اثبات می‌شود. و به این ترتیب متهم نمی‌تواند در مقابل به علت تهمت دزدی زدن علیه شاکی طرح شکایت نماید.

بر اساس قوانین حقوقی ادله اثبات دعوا اقسام مختلفی دارد. شاکی جهت اثبات سرقت گوشی موبایل خود می‌تواند به هر یک از این ادله استناد کند. مثلاً یکی از ادله اثبات دعوا شاهد است. بنابراین اگر شاکی شاهدی دارد که دیده است گوشی وی توسط چه شخصی به سرقت رفت. می‌تواند از شاهد بخواهد در دادگاه حضور یافته و به نفع شاکی شهادت دهد. از طرفی اثبات سرقت گوشی می‌تواند با اقرار خود مجرم نیز انجام شود. برای آشنایی سایر شرایط اثبات سرقت کلیک کنید.

ارائه مدارک

به‌عنوان شاکی می‌توانید با ارائه اسناد و مدارک به دادسرا مثل فیلم دوربین مداربسته و یا تصاویر گرفته شده از متهم، سرقت گوشی موبایل خود را به شخص مظنون انتساب دهید. هرچند متهم به سرقت نیز می‌تواند با استفاده از روش‌های قانونی و حقوقی جهت اثبات بی‌گناهی خود تلاش کند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم در مواردی ممکن است که شاکی مدرکی جهت اثبات سرقت گوشی نداشته باشد. ولی درعین‌حال قصد اثبات سرقت و پس گرفتن گوشی موبایل خود را نیز داشته باشد. چنین جایی شاکی باید ابتدا شکایت کیفری خود را مطرح نماید. و سپس از پلیس و کلانتری بخواهد تا تحقیقات مقدماتی را انجام دهند و سارق موبایل را پیدا کند.

به این ترتیب شاکی می‌تواند اثبات سرقت گوشی موبایل خود را به انجام رساند. پلیس می‌تواند با انجام اقداماتی به شاکی سرقت موبایل کمک کند. این اقدامات شامل انگشت‌نگاری و همچنین ردیابی سیم‌کارت گوشی سرقت می‌شود. با انجام این اعمال از سوی پلیس شناسایی سارق و اثبات سرقت گوشی موبایل امکان‌پذیر است.

نحوه رسیدگی به جرم دزدی گوشی

قبل‌تر به‌طور خلاصه توضیح دادیم که پیگیری سرقت گوشی موبایل و اثبات سرقت چگونه انجام می‌شود. اما بعد از ثبت شکایت، مراجع قضایی به جرم سرقت گوشی چگونه رسیدگی می‌نمایند؟

سرقت گوشی موبایل نیز همانند سایر انواع سرقت بعد از اینکه توسط شاکی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. قدم اول این است که دفاتر خدمات قضایی شکایت ثبت‌شده را به دادسرا ارجاع می‌کنند. سپس این شکایت در دادسرا مورد رسیدگی مقدماتی قرار خواهد گرفت. رسیدگی مقدماتی معمولاً توسط دادور بازپرس انجام می‌شود. البته اگر تحقیقات دیگری ضرورت داشته باشد مسئول دادسرا می‌توانند از پلیس کمک دریافت کنند. دراینجا پلیس از طرف دادسرا تحقیقات تکمیلی لازم را انجام داده و گزارشی جهت ارائه به دادسرا تهیه می‌کند. به‌عنوان مثال ممکن است از قربانی سرقت دعوت نموده و چهره سارقان سابقه‌دار نشان دهد تا شاید شاکی بتواند یکی از آن‌ها را شناسایی کند.

پایان رسیدگی

در پایان هنگامی که پرونده شکایت کامل شده و متهم شناسایی شود دادسرا ممکن است نظر خود را به دو صورت بیان کند. یا قرار جلب به دادرسی متهم را صادر می‌کند و متهم را جهت بازپرسی جلب می‌کند. و یا قرار منع تعقیب متهم را صادر می‌نماید. البته در صورتی که دادسرا تا حد زیادی مطمئن شود که شخص متهم سارق گوشی شماست پرونده را به دادگاه کیفری ارجاع می‌کند تا ادامه رسیدگی و پیگیری در دادگاه کیفری انجام شود.

با ارجاع پرونده به دادگاه کیفری قاضی دادگاه علاوه بر در نظر گرفتن تحقیقات مقدماتی دادسرا و پلیس و مدارک ارائه‌شده شاکی و متهم را دعوت می‌نماید. شاکی و متهم در حضور در دادگاه دلایل و استنادات خود را بیان می‌کنند. دادگاه کیفری با جمع‌بندی تمامی مدارک و تحقیقات و ادعا و دلایل شاکی و متهم حکم نهایی را صادر می‌کند. این حکم ممکن است متهم را مجرم تشخیص دهد و مجازات کند و یا متهم را بی‌گناه تشخیص داده و مجازات شامل حال وی نشود. برای اطلاع از مجازات سرقت گوشی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

اولین قدم برای پیگیری سرقت گوشی موبایل توسط شاکی چیست ؟
در اولین مرحله قربانی باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند شکایت کیفری طرح نماید.

در صورتی که شاکی سارق را نشناسد چه اقدامی می‌تواند انجام دهد ؟
شاکی می‌تواند از دادسرا درخواست کند که تحقیقات لازم برای شناسایی سارق توسط پلیس آگاهی انجام گیرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع:‌ پیگیری سرقت گوشی



:: برچسب‌ها: پیگیری سرقت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

مجازات سرقت گوشی با توجه به عوامل مختلف تعیین می‌شود. بر اساس قانون مجازات‌اسلامی عمل ربودن مال غیر، جرم سرقت یا دزدی را محقق می‌سازد. هنگامی که یک فرد گوشی موبایل دیگری را که دارای ارزش مادی است می‌رباید مرتکب جرم سرقت شده است که دارای مجازات می‌باشد. پس باید برای این جرم مجازاتی متناسب اندیشید، اما چه مجازاتی برای سرقت گوشی مشخص شده است؟ در ادامه به انواع مجازات های این جرم پرداخته ایم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: مجازات سرقت گوشی

مجازات های سرقت گوشی

مطابق قانون مجازات اسلامی ایران ربودن مال غیر یکی از ارکان تحقق جرم سرقت یا دزدی است. جرم سرقت را می‌توان این‌گونه تعریف کرد که فردی مال دیگران را که دارای ارزش مادی باشد برباید. و این ربایش بدون رضایت صاحب‌مال و بدون اینکه قرارداد و توافقی میان آن‌ها وجود داشته باشد انجام بگیرد. بنابراین بر اساس این تعریف در صورتی که شخصی بدون رضایت صاحب‌مال، گوشی موبایل وی را برباید جرم سرقت محقق شده است.

با توجه به تعریف ارائه شده از جرم سرقت می‌توان گفت که خود این جرم می‌تواند به اشکال و انواع مختلفی صورت پذیرد. مانند سرقت از منازل سرقت اینترنتی از حساب بانکی و یکی از انواع شایع سرقت که سرقت گوشی موبایل است. هر یک از انواع سرقت با توجه به شرایط آن دارای مجازات‌های مختلفی است. البته برای تعیین مجازات‌سرقت، قاضی حدی یا تعزیری بودن سرقت را نیز موردتوجه قرار می‌دهد. برای آشنایی با انواع جرم سرقت در قانون کلیک کنید.

مجازات جرم سرقت گوشی براساس نوع آن

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم سرقت گوشی دیگران جرم است. اگر این جرم اثبات شود بر اساس قانون مجازات اسلامی مرتکب شامل‌مجازات خواهد شد. مجازات سرقت گوشی با توجه به حدی بودن سرقت و یا تعزیری بودن سرقت تعیین می‌شود.

مجازات سرقت حدی گوشی

اگر سارق شرایط چهارده‌گانه سرقت حدی را در سرقت گوشی‌های موبایل به صورت هم‌زمان داشته باشد بهترین وقت حدی و مجازات‎‌سرقت حدی محکوم خواهد شد. شرایط چهارده‌گانه سرقت حدی در قانون مجازات اسلامی بیان‌شده است. البته باید اشاره کرد که داشتن شرایط چهارده‌گانه تعریف‌شده در قانون نسبتاً دشوار و سخت است. به عبارتی بعید است که در جرم سرقت گوشی بتوان تمام این شرایط را برای مرتکب احراز نمود. و معمولاً نمی‌توان مرتکب گوشی موبایل را به‌عنوان سرقت حدی مجازات کرد.

اما اگر سرقت گوشی موبایل شرایط چهارده‌گانه آورده شده در قانون مجازات شود مجازات سارق چهار مرتبه خواهد داشت. این چهار مرتبه از مجازات‌سرقت حدی عبارت‌اند از: مرتبه اول قطع چهار انگشت، مرتبه دوم قطع پا، مرتبه سوم حبس ابد و مرتبه چهارم اعدام. همان‌طور که گفتیم احراز تمامی ۱۴ شرایط سرقت حدی برای سرقت گوشی موبایل تقریباً بعید است.

سرقت تعزیری

نوع دیگر سرقت، سرقت تعزیری است. اگر جرم سرقت واجد شرایط چهارده‌گانه سرقت حدی نشود در این صورت به آن سرقت تعزیری می‌گویند. و سارق مورد پیگیری و مجازات تعزیری قرار می‌گیرد. هرچند می‌توان گفت که سرقت تعزیری نیز انواع مختلفی دارد. گاهی فقط تعزیری دارای مجازات بیشتری است که در اصطلاح قانونی به آن سرقت تعزیری مشدد می‌گویند.

مجازات‌سرقت تعزیری گوشی‌موبایل با در نظر گرفتن شرایط مختلف و نحوه سرقت متفاوت خواهد بود. اما درمجموع می‌توان گفت که مجازات سرقت گوشی موبایل شامل حبس و شلاق است.

۵ نوع سرقت با شرایط مختلف پیش‌بینی‌شده از ماده ۶۵۱ تا ۶۵۷ قانون مجازات اسلامی وجود دارد. که بر اساس آن مجازات‌های مختلفی نیز برای مجرم تعیین‌شده است. مجازات‌های ۵ نوع سرقت تعزیری در قانون مجازات اسلامی به شرح زیر است.

ماده 651 قانون مجازات اسلامی

بر اساس شرایط آورده شده در ماده ۶۵۱ مجازات‌سرقت‌گوشی موبایل شامل ۵ تا ۲۰ سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق است. شرایط این ماده عبارت است از: « سرقت در شب واقع ‌شده باشد؛ سرقت توسط دو نفر و یا بیشتر انجام شده باشد ؛ یک نفر یا چند نفر از سارقان سلاح (مثل قمه یا چاقو ) داشته باشند ؛ سارقان از دیوار بالا رفته و یا حرز را شکسته باشند یا کلید ساختگی استفاده کرده و یا اینکه خود را به‌عنوان مأمور دولتی تلقی نمایند یا درجایی که محل سکونت و یا مهیا شده برای سکونت است اقدام به سرقت کرده باشند و یا در ضمن سرقت کسی را تهدید و یا آزار و اذیت نموده باشد .»

ماده 652 قانون مجازات اسلامی

ماده ۶۵۲ قانون مجازات شرایط سرقت گوشی موبایل همراه با آزار را که شامل مجازات مشدد نیز می‌شود مطرح می‌نماید. این ماده بیان می‌دارد که: « اگر سرقت مقرون به آزار باشد و یا سارق مسلح باشد، به حبس از سه ماه تا ده سال و شلاق تا 74 ضربه محکوم می‌شود و اگر ضرب و جرح نیز واقع‌شده باشد، علاوه بر مجازات ضرب و جرح، به حداکثر مجازات مذکور در این ماده محکوم می‌شود.»

ماده 653 قانون مجازات اسلامی

در ماده ۶۵۳ به سرقت گوشی در خیابان‌ها اشاره نموده و مجازات این‌گونه از سرقت را مشخص کرده است. در این‌ ماده قانونی آمده است که: « هر کس در راه‌ها و شوارع به نحوی از انحاء مرتکب راهزنی شود، در صورتی که عنوان محارب بر او صادق نباشد، به سه تا پانزده سال حبس و شلاق تا 74 ضربه محکوم می‌شود.»

ماده 654 قانون مجازات اسلامی

مجازات‌سرقت گوشی موبایل در شب یا با سلاح نیز در ماده 6۵۴ قانون مجازات اسلامی این‌گونه مطرح شده است: «هرگاه سرقت در شب واقع‌شده باشد و سارقین دو نفر یا بیشتر باشند و لااقل یک نفر از آنان حامل سلاح ظاهر یا مخفی باشد در‌ صورتی که بر حامل اسلحه عنوان محارب صدق نکند جزای مرتکب یا مرتکبان حبس از پنج تا پانزده سال و شلاق تا (۷۴) ضربه می‌باشد.»

ماده 657 قانون مجازات اسلامی

اما معمول‌ترین حالت سرقت گوشی موبایل، سرقت از طریق جیب‌بری یا کیف‌قاپی است. اگر کسی با کیف قاپی چیزی برباید مرتکب جرم سرقت گوشی افراد شود مجازات وی در ماده ۶۵۷ قانون مجازات اسلامی آورده شده است. این ماده بیان می‌دارد که: «هر کس مرتکب ربودن مال دیگری از طریق کیف زنی، جیب‌بری و امثال آن شود، به حبس از یک تا پنج سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.» برای آشنایی با نحوه اثبات سرقت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

جرم سرقت گوشی چه زمانی محقق می‌شود ؟

در صورتی که شخصی بدون رضایت صاحب‌مال، گوشی موبایل وی که دارای ارزش مادی است را برباید جرم سرقت محقق شده است.

معمول‌ترین حالت ربایش گوشی و مجازات‌آن چیست ؟

معمول‌ترین حالت سرقت گوشی موبایل، سرقت از طریق جیب‌بری یا کیف‌قاپی است که مجازات‌آن حبس از یک تا پنج سال و تا 74 ضربه شلاق می‌باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مجازات سرقت گوشی



:: برچسب‌ها: مجازات سرقت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vakiel

آدرس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران چیست؟ اصناف مختلف تشکر از گروه افراد هستند که یک حرفه و پیشه را دنبال می‌کنند. افراد یک صنف در کنار هم‌ می‌توانند اتحادیه را تشکیل دهند. اتحادیه شامل افرادی از یک صنف می‌شود که برای حفظ حقوق صنف موردنظر خود اهداف مشترکی را دنبال می‌نماید. در ادامه این مطلب به معرفی اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران می‌پردازیم. برای آشنایی کلی با مراحل دریافت جواز کسب از این اتحادیه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

منبع: اتحادیه میوه و سبزی تهران

اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران

اتحادیه‌های اصناف از افراد خوشنام همان صنف تشکیل می‌گردد. هر یک از اتحادیه‌ها جهت احقاق حقوق صنفی مشاغل مربوط به خود و همچنین ایجاد همکاری در میان کاسبان جنس مربوطه فعالیت می‌نمایند. از دیگر وظایف و علل ایجاد اتحادیه‌ها می‌توان به اقدامات اتحادیه در بهبود بخشیدن به خدمات ارائه‌شده به مصرف‌کنندگان و اجرای قوانین نظام صنفی در میانه واحدهای صنفی مربوط به خود اشاره نمود. اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اعضای هیئت‌مدیره یک اتحادیه به روش برگزاری انتخابات و رای شاغلین در صنف برگزیده می‌گردند. بنابراین فعالین در صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران هر چهار سال یک‌بار با شرکت در انتخابات اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه را انتخاب می‌نمایند. جهت شرکت در این انتخابات وارد سامانه ساران بشوید.

اعضای هیئت‌مدیره

اعضای هیئت‌مدیره فعلی اتحادیه فروشندگان میوه‌وسبزی تهران آن شامل افراد زیر می‌شود:

  • اسدالله کارگر گلشن‌آبادی در سمت رئیس اتحادیه
  • اسماعیل مرادیان در سمت نائب رئیس اول
  • مسلم کلاته در سمت نائب رئیس دوم
  • حسن امیری دبیر اتحادیه
  • جواد باقری خزانه‌دار در اتحادیه
  • آقایان مهرداد اسماعیلی و علی اسماعیل بیک دامغانی عضو معمولی هیئت‌مدیره اتحادیه
  • و آقایان سید مهدی بنی‌هاشمی، مهدی عراقیان و رضا علم شاهی از علی‌البدل
  • درنهایت آقایان یحیی غلامی مفید بازرس اصلی و ایرج صادقیان قیداری در سمت بازرس علی‌البدل

وظایف و خدمات اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران

اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران وظایف مختلفی را بر عهده دارد. ازجمله وظایف مهم اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف و همچنین نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه می‌باشد.

علاوه بر موارد ذکرشده که جزء مهم‌ترین وظایف اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران می‌باشد. اتحادیه وظایف دیگری با توجه به ماده ۳۰ قانون نظام صنفی بر عهده دارد. برخی از این وظایف شامل: تنظیم بودجه و ترازنامه سالانه اتحادیه و تسلیم آن به اتاق اصناف، ابطال پروانه کسب یا تعطیل کردن و جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، رسیدگی به شکایات و بازرسی واحدهای صنفی و حل اختلافات، ایجاد تسهیلات لازم برای آموزش افراد صنفی و … می‌شود.

اگر در مورد هزینه های پرداختی مساله ای برایتان پیش امده می توانید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات یا اتاق اصناف تهران یا شهرستان مربوطه اقدام کنید.

آدرس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران

مرکز اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در خیابان کارگر جنوبی، میدان رازی اول، خیابان شهید ایروانی (رباط‌کریم)، پلاک‌های ۱۸ و ۲۰، طبقه دوم واقع شده است.
تلفن این مجموعه:
۵۵۶۴۷۷۷۵_۰۲۱
۵۵۶۶۲۳۸۰_۰۲۱

فعالیت در اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران

اگر شما قصد دارید عضوی از اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران فعالیت شوید. باید اقدام به دریافت جواز کسب از این مجموعه نمایید. مطابق با قانون نظام صنفی هر واحد صنفی که قصد دارد در یک محل ثابت و یا با وسیله سیار فعالیت اقتصادی نماید‌. باید جهت قانونی نمودن فعالیت اقتصادی خود اقدام به دریافت جواز کسب از اتحادیه مربوطه نماید.
بنابراین شما برای فعالیت در حوزه فروش میوه و سبزی در تهران باید از اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران جواز کسب دریافت نمایید. با صدور جواز کسب و پرداخت حق عضویت شما عضوی از اتحادیه خواهید بود. لازم به ذکر است که صدور جواز کسب هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی امکان‌پذیر است.

برای اطلاع از شرایط دریافت جواز کسب میوه فروشی کلیک کنید.

هزینه‌های قانونی جهت پرداخت به اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران

منابع مالی اتحادیه‌های اصناف معمولاً یکسان می‌باشد. اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران نیز مانند سایر اتحادیه‌ها منابع مالی مشابهی دارد. مهم‌ترین منابع مالی اتحادیه‌ها عبارت‌اند از حق عضویت افراد صنفی. حق عضویت به معنی مبلغی است که هر عضو اتحادیه برای تأمین هزینه‌های اتحادیه خود و به صورت سالانه پرداخت می‌نماید. میزان حق عضویت افراد صنفی با پیشنهاد اتحادیه و تائید اتاق اصناف شهرستان تعیین می‌شود. اتحادیه نیز می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط اعضای صنفی خود حق عضویت را به صورت یکجا و یا به صورت تقسیط یک‌ساله دریافت نماید.
اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهران منابع مال دیگری نیز دارد. این منابع شامل؛ مبالغ دریافتی برای ارائه خدمات آموزشی به اعضای صنف، کارمزد وصول مالیات و عوارض به نمایندگی از شهرداری و سازمان‌های وابسته به دولت، قسمتی از مبلغ دریافت شده برای صدور یا تمدید جواز کسب و کمک‌های اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی و تجاری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه اتحادیه صنف فروشندگان میوه‌وسبزی تهرانی چیست ؟
ازجمله وظایف مهم اتحادیه صدور جواز کسب، تمدید جواز کسب برای متقاضیان فعالیت در این صنف و همچنین نظارت بر فعالیت اعضای اتحادیه می‌باشد.

منابع مالی اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران چیست ؟
حق عضویت افراد صنفی، مبالغ دریافتی خدمات آموزشی ، کارمزد وصول مالیات و عوارض به نمایندگی از شهرداری و سایر سازمان‌ها، قسمتی از مبلغ دریافت شده برای صدور یا تمدید جواز کسب و کمک‌های اشخاص حقیقی یا حقوقی به اتحادیه.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحادیه میوه و سبزی تهران



:: برچسب‌ها: اتحادیه میوه و سبزی تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 | نظرات ()